Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 na 17" felach


Gość Tomasz_Primera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odgrzeję kotleta :P

 

Wejdzie mi coś takiego do mojego Primerka?

 

17" 8J ET35 , rozstaw wiadomo 4x144,3 jest pierścień na otwór centrujący 66,1. No i na to byłaby opona 225/45 lub 215/50 tylko czy z takimi kapciami to mi wejdzie? :unsure:

 

Proszę o radę, z tego co widzę max to 7,5J a tutaj jest 8J... :unsure: help

 

zdjcie0316h.jpg

Są do wyrwania w dobrej kasie...

Edytowane przez gromu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga raczej spokojnie podejdzie, ale opona trochę za duża będzie... Na czym teraz jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam stalowe 14" opona 175/80 (zimówki).

 

Felgę założyłem na auto, no i siedzi, ale nie wiem jak to będzie z oponami.

zdjcie0318c.jpg

 

A dlaczego opony za duże? Za szerokie? 195 mam na to naciągać jak w golfie...?

Edytowane przez gromu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych 2 co podałeś lepszym odpowiednikiem dla opony 175/80R14 będzie 225/45R17. Jest praktycznie tej samej wysokości, nie wiadomo tylko jak z szerokością, czy nie będzie gdzieś obcierać. Jeszcze w sumie dużo zależy od zawieszenia, jak jest sporo miejsca w nadkolu to trzeba zakładać opony i mierzyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej szerokości opon i tym ET, felgi będą wystawać poza nadkole raczej... Nie mówiąc o obcieraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cały myk, że nie wystają :) tylko jak z oponą...trudno, w piątek jadę na wulkanizację z jedną felgą, niech zarzuci jakąś 17", zakręcę do auta i zobaczymy.

 

Nie omieszkam zamieścić tutaj obserwacje :warning:

 

EDIT:

Więc tak wygląda moja:

 

zdjcie0335o.jpg

zdjcie0336l.jpg

zdjcie0337l.jpg

 

Wg. mnie wygląda super, a jeździ o niebo lepiej. Wiadomo, slalom trzeba mieć opanowany ;)

 

Z przodu szerokość 8J delikatnie, ale to delikatnie przyciera przy skręcie na max o plastikowe nadkola. Ja to olewam, śmigam tak jak jest. Gdyby było 7,5J byłoby całkiem baz żadnego 'ale'.

 

Pozdro!

Edytowane przez gromu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda elegancko, jeszcze przód jakby poszedł 2cm do dołu byłoby idealnie... Na przód daj węższą oponę i nie będzie problemu z obcieraniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, czas wnieść poprawki do mojej ww. opinii.

 

Opony są, jakie są, już takie kupiłem i póki co tego nie zmienię z prostej przyczyny - $$$

 

Felga od rantu zewn. do wewn. ma 23cm... no to na chłopski rozum wychodzi że kapeć 225. Nie chciałem opon naciągać jak w jakimś german style. Może przy następnej wymianie...

 

Kiedy jadę sam, ewentualnie z pasażerem z przodu to jest mega, natomiast wczoraj miałem z tyłu pasażera + psa :P i z tyłu na hopach PRZYCIERA! Wewnętrzna krawędź błotnika o rant opony... albo ten błotnik zagnę do środka i utwardzę zawiechę z tyłu, albo faktycznie opony węższe...

 

Jakieś patenty na usztywnienie tylnego zawieszenia? Tylko nie mówcie że amortyzatory + sportowe sprężyny... bo to kupe kasy.

 

bodajże stosując sprężyny z 1.6 pójdzie 1,5cm w dół ale nie jestem pewnie na 100%

 

Ehe, a nośność na pewno nie będzie zbyt skuteczna.... taka rzeźba nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga od rantu zewn. do wewn. ma 23cm...

 

To nie będzie przypadkiem 9 cali? 9 * 2,54 = 22,86cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej (mowimy o letniej specyfikacji) to jak narazie 15" z oponami 195/60/15. Wiec nic szczególnego dlatego też na nowy sezon planuje coś większego i szerszego. Co do 16" to nie mam żadnych wątpliwości ale chciałoby się coś wiekszego bardziej efektownego. Ale znowu 17" trochę się boje - znaczy o ich trwałość na naszych cudownych, dziurawych drogach. Cału czas myślę i analizuje wszystkie za i przeciw.

 

Ja latam alma na 17' i powiem, ze nie ma tragedii, a wyglada zdecydowanie bardziej niz przyzwoicie :D

Edytowane przez DezMond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się pochwalę swoimi 16' nowymi :D

Co prawda na 17' byłoby zapewne jeszcze lepiej, ale... No szkoda mi na nasze drogi po prostu.

post-36041-0-09720000-1302444584_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Maius jaki masz rozmiar opony na nich?

Felgi 16 cali średnica, 7 cali szerokość, ET 40. Opona 205/55R16, za wysoka o 5%, czyli niby się mieści w tolerancji wskazań do 2% (w stosunku do podstawowych kół 185/65R15) ale i tak zmienię na 205/50 za rok. Nic nie obciera, nawet przy dociążonym aucie, za to przednie koło jest równo z błotnikiem. Czyli szersza guma albo mniejsze ET i już by z przodu wystawało. Z tyłu zapas jest trochę większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

co myslicie o tych felach? planuje je zakupic, parametry 17" 8Jx17H2 4x114,3 ET30 opony 215/40

 

 

 

nieziemsko to wyglada ;D

 

 

 

 

 

tez mam kombi ale nie jest obnizone i ma fabryczny zawias . Martwi mnie ze wygladaja jak by wystawaly poza obrys troche? poleci dowod za to?

post-16439-0-37166000-1332879681_thumb.jpg

post-16439-0-64699200-1332879690_thumb.jpg

post-16439-0-16677200-1332879762_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

borciuch, jak na mnie za szeroko, do tego opony mocno naciągnięte, bo felga cholernie szeroka (czyli ranty felgi w niebezpieczeństwie przy każdym krawężniku). Wg moich kalkulacji od wewnątrz nie powinno obcierać (bo odległość podobna jak u mnie na letnich, 3mm więcej miejsca od wewnątrz byłoby na tych) ale ranty błotników z tyłu pewnie musiałbyś sklepać. Osobiście nie brałbym nic szerszego niż 7 cali. Co do dowodu nic nie podpowiem, bo na 100% nie wiem, ale słyszałem, że nie może opona wystawać... I traf tu teraz na policjanta służbistę i rzeczywiście może być problem :unsure:

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema, czyli podsumowując kilka stron tego tematu, do p11.144 Waszym zdaniem wejdzie kazdy zestaw 17 na oponach 205/50 i szerokosci max 7 J ? niezależnie od ET ?

kupiłem dopiero Primerę i chętnie dołącze do ( jak to ładnie ktoś tu napisał ) "elitarnego klubu P11 na 17" :D

 

ps. jeśli ktoś z Was sprzedaje komplet razem z oponami to ja chetnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkadio, nie każdy. Szerokość felgi to 7-7,5 (bo węższych nie znajdziesz), ET dobrze byłoby się zmieścić 35-45. Opony 215/40 albo 205/45 przy czym chyba nie ma co przesadzać z szerokością, bo standardowe 140KM plus nie taka mała masa i szersze gumy mogą zmulić auto (nie mówiąc już o słabszych silnikach).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

po 1 dzieki za odp na temat przedziału ET :) po 2. jestem w stanie sie pogodzić z tym ,że auto będzie wolniejsze bo w poprzednim samochodzie tez tak miałem że wpakowałem 2 cale wieksze fele niż seria ;) i wiesz, kupiłem teraz P11.144 na zimówkach więc i tak musze letnie kupić.. pzdr

 

 

edit : :)

: nadal szukam 17-ek do mojej p11.144 i mam kolejne pytanie do kogoś kto jeździ na 17 w p11.144 :

czy gdy w aucie jest 5 osób to z tyłu nic nie obciera?? (nie mam pojecia czy hactback i sedan różnią się ilością miejsca w nadkolu ale jak coś to mam hacbacka:)) chodzi mi o opony 215 i 205/45 szer bo szersze nie wchodzą w grę :) pzdr

Edytowane przez Arkadio M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...