Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Demontarz zegarów w nissanie 100nx - pilne


Gość jankowski1987
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jankowski1987

Kto mógł by mi wytłumaczyć dokładnie albo dać jakieś wskazówki jak odłaczyć zegar od nissana 100nx ponieważ chcem zmienić podświetlanie na zielone.( Mile widziane zdięcia jak to krok po kroku zrobić). Bo jak ja odkręciłem te 6 srób to zegar mogłem tylko wyciągnąć tak że z prawej strony ledwo co renka wchodziła. dalej nie szło coś blokowało jakieś kable czy linki. a żeby wymienić żarówki to trzeba więcej go wyciągnąć . Bardzo prosze o pomoc nawet najmniejszo co i gdzie wykręcić aby go wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA

jak dostales sie do licznikow i masz wersje z gaznikiem musisz odpiac linke predkosciomierza, wtykasz reke miedzy kolumne i szukasz linki. Jak wchodzi ona do zegarow nalezy nacisnac jej boki to odskoczy, wtedy spokojnie wymieniasz zaroweczki. Najwiecej przeklenstw idize przy wkladaniu tej linki...mniej wiecej wyglada to tak jakbys podlaczal urzadzenie do kontaktu z pradem chwytajac tylko za gietki kabel...poczatkowo zajmowalo mi to ok. godziny, pozniej z 20 min...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jankowski1987

nie jestem pewny czy to z gaźnikiem mój nissan jest z roku 91 i to 1,6pojemności. a którędy tą ręke wsadzać aby odpiąć to linke i z której strony nacisnąć aby ona odpieła się. a jest taka możliwość że tam mogą blokować jakieś kable. A tak ogulnie to te kable co wchodzą do licznika to skąd one idą . A może trzeba zdiąć ten panel srodkowy gdzie jestradio żeby dojść do licznika (jak go wyjąć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
nie jestem pewny czy to z gaźnikiem mój nissan jest z roku 91 i to 1,6pojemności. a którędy tą ręke wsadzać aby odpiąć to linke i z której strony nacisnąć aby ona odpieła się. a jest taka możliwość że tam mogą blokować jakieś kable. A tak ogulnie to te kable co wchodzą do licznika to skąd one idą . A może trzeba zdiąć ten panel srodkowy gdzie jestradio żeby dojść do licznika (jak go wyjąć)
91 z 1.6 to bankowo gaznik.rozbierzasz wokol zegarow plastiki wkladasz reke od samego dolu. Czarek robil tak ze glowe wkladal tam gdzie zwykle trzyma sie nogi i tak probowal...jednak jak masz tak jak ja 180cm wzrostu nie polecam :mrgreen:Nic sie nie boj zadnych kabli nie urwiesz, te ktore dodatkowo dochodza do zegarow sa na tyle dlugie ze po odpieciu linki spokojnie mozna je wyjac. Powodzenia, niezle sie naklniesz, ale warto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_lublin

jesli masz sinkik DE czyli z wtryskiem to nie masz linki, i nie ma problemu z tym guwnem. Nic wtedy nie musisz odpinac kable sa natyle dlugie ze mozna wymienic 4 zarowki bez problemu. W wersji po lifcie sa 4 i predkosciomierz po prawej stronie i wskazniki od paliwa i temperatury poruszaja sie gora dol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jankowski1987

u mnie kontrolka od paliwa jest po lewej stronie i chodzi ona z lewej do prawej a kontrolka od temperatury po prawej i chodzi z lewej do prawej. A jak odkręciłem ten licznik to nie mogłem go wyjąć ponieważ coś tam blokowało. A te przewody skąd idą co wchodzo do licznika. Nie wiem już sam jaki jest tam silnik czy z gaźnikiem czy z wtryskiem stary mówi że ze wtryskiem. Może jakiś drugi silnik w niej siedzi czy co w dowodzie mam p1-1597,00 pojemności 16V a p2-66,00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA

latwo zorientowac sie jaki to silnik...jesli mozesz wstaw fotke silnika a jak nie to powiedz jaka masz obudowe filtra...jelsi okragla to gaznik jesli prostokatna to wtrysk. Linka idzie mniej wiecej po srodku zegarow na pewno ja zauwazysz jak zerkniesz od dolu jest dosyc gruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jankowski1987

to to linke powino być widać z dołu. A jak ją odczepić tylko wystarczy nacisnąć po bokach, a ten koniec gdzie mam nacisnąć to jest prostokątny czy okrągły. I idzie tlko jedna linka do prędkościomieża i obrotomieża czy dwie

 

 

a te żarówki to można zastąpić diodami (zielonymi) od zapalniczek gazowych. czy wystarczo do oświetlenia zegarów.A może wiecie jakie trzeba dać tam rezystory aby można było je podłączyć pod akumulator.

A jeszcze jedo zegarek ten elektroniczny to też ma podświetlanie czy nie bo umnie w dzień widać normalnie godzine ale w nocy brakuje podświetlania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
to to linke powino być widać z dołu. A jak ją odczepić tylko wystarczy nacisnąć po bokach, a ten koniec gdzie mam nacisnąć to jest prostokątny czy okrągły. I idzie tlko jedna linka do prędkościomieża i obrotomieża czy dwie

 

 

a te żarówki to można zastąpić diodami (zielonymi) od zapalniczek gazowych. czy wystarczo do oświetlenia zegarów.A może wiecie jakie trzeba dać tam rezystory aby można było je podłączyć pod akumulator.

A jeszcze jedo zegarek ten elektroniczny to też ma podświetlanie czy nie bo umnie w dzień widać normalnie godzine ale w nocy brakuje podświetlania.

jedna linka.

Ja zalozylem na zarowki kondoniki kolorowe...w Norauto takie na seryjna zarowke kosztuje kolo 5zl szt.

Zegarek-sprawdz bezpieczniki pod maska, u mnie rowniez nie swiecilo sie i znalazlem przepalony bezpiecznik, po jego wymianie wszystko juz bylo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wlasnie jestem na etapie wymiany zarowek od zegarow i pojawia sie problem. czy aby sie dostac do nich to nalezy zrobic to w ten sposob ktory jest podany na tej stronie?

 

http://maluch.pcz.pl/~nx100/100NX%20SQUAD_...dswietlenie.htm

 

troche mnie przeraza zdejmowanie polowy samochodu aby dostac sie do 3 zarowek :)

 

i czy ktos moze orientuje sie co moze byc przyczyna ze nie pali sie kontrolka rezerwy paliwa? (pomijajac spalona zarowke) moze jakis kabelek albo bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym rozbieraniem zegarów to o ile pamiętam to ja nie musiałem w swojej setce wyciągać konsoli środkowej tylko lekko ją odgiołem od góry przy nawiewach, reszta jak w linku podanym przez Ciebie. Co do kontrolki rezerwy to raczej wina żarówki, bo ona jak by miała spalony bezpiecznik to coś jeszcze by nie działało. Kurcze nie pamietam czy sygnał na rezerwe idzie prosto z baku od pływaka czy po drodze coś jeszcze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEH dzisiaj walczyłem z popalonymi żarówkami do podświetlania zegaów i buzerem.

No i sukces

 

Buzer (dokładnie elektromagnes jak sie okazało ) był odłaczony z wtyczki, a przykręcony jest z tyłu licznika na górze. Na żarówki były pozakładane niebieskie gumki, które blokowały odprowadzanie ciepła i sie popaliły (czarny osad w wnętrzu żarówki).

Coby licznik wyjąć polecam odłączyć linke przy strzyni biegów. Nie ma problemu z włożeniem

wchodzi elegancko.

Żarówek do podświetlenia jest 3 szt. Takie jak do pozycyjnych świateł (bagnetówki), piękne białe podśiwietlenie.

Do obrotomierza nie ma linki to sie nie przejmować.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Nie 14 Sty, 2007 12:04 ]

Oto żarówki (spalone)po zdjęciu kolorowych gumek

 

http://img295.imageshack.us/my.php?image=arwkizh0.jpg

 

Fajny efekt (błekitny)jest po włożeniu białych diodek tego typu, niestety kiepskiej jakości

Zobaczcie sami

 

http://img440.imageshack.us/my.php?image=diodakc8.jpg

 

Nie polecam wkładać zwykłych diod niebieskich np. 5mm bo nie rozpraszają światła i kiepsko to widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Raczej nie ma linki od obrotomierza.

Looknij sobie czy idą dwie linki lub coś podobnego do kabinyz z silnika na wysokości licznika.

 

a jak nie to zapraszam do lektury:Nissan B13 and N14 Service Vol 1 - 100NX NX1600 NX2000 Sunny Sentra GA16DE SR20DE SR20DET.pdf

 

Poszukać na necie i zassać

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nissanach jak i w innych autach nigdy nie było linki do obrotomierza. Zawsze obrotki są elektroniczne. Jedyny obrotomierz na linke jaki znam to był w starych motocyklach typu Java.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ten link ze 100nx squadu nie działa. Ja nie mogłem dziś zegarow wyjąć. Od spodu był kanał wentylacji i plastikowa osłona jakaś, w reszte szpar ręka nie chciałą wejść, zdemontowałem wszystko z przodu wyjątkiem góry deski rozdzielczej, która nawet po paru solidnych kopach nie chciała zejść :/

Udało mi się tylko wymacać kostki po prawej i lewej stronie zegarów, możecie opisać gdzie dokładnie wtrynić grabe zeby dorwać tą linke? Ew gdzie koło skrzyni ją znajde??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...