Gość jaco-placo Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Witam witam Oczywiście nadmienie że starałem się użyć wyszukiwarki, szukałem również "normalnie" Potrzebuję tylko dokładnego opisu : - jakie żarówki do podświetlenia klima/siła nawiewu (podobno są aż 4 ?) - jakie do zegara prękości - jakie do zegara elek. (godzina/temp/km) W którymś poscie przeczytalem również że najlepiej wymienić wszystkie ,aby nie było różnicy między tymi co jeszcze świecą. W takie razie jeszcze jedno - ile bym musiał ich kupić. Dodam że wszystkie światelka ABS, ENGINE, PASY itp są, i mają się dobrze. Więc chodzi (jakby) o same zegary + ten elektroniczy. Jeśli gadamy głupoty - wybaczcie. Używam samochodu do jazdy, i nie jestem dobry w te klocki. Big thx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Polecam lekturę :arrow: http://nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=14&a...cid=3&tid=7 Wprawdzie dotyczy P11 a nie P11.144, ale przypuszczam, że liczba żaróweczek i ich typ jest taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaco-placo Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Dzięki Stranger Widziałem ten artykulik ale pewności nie ma, prawda. Rozbebeszę wszystkie gadzety i będzie zogn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cin3k Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Witam! Jesli chodzi o typ zaroweczek zastosowanych do podswietlenia zegarow i panela klimy to sa to zaroweczki typu R5 w oprawce (dokladny symbol z opakowania zarowek "NARVA" to BAX10d). Co do ilosci: -Panel klimy po 2 szt. na strone -Zegar,licznik km w zestawie zegarow 2 szt. -I jesli sie nie myle do podswietlenia tablicy zegarow 4szt (byc moze 3,dawno temu tam nie zagladalem a skleroza swoje robi ). W sklepie kupisz takie zaroweczki za cene okolo 1,50 - 2 zlote/szt. Bron Boze nie zagladaj do ASO NISSAN bo cena Cie zabije :shock: Pozdrowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaco-placo Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 BIG THX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adek19 Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 kozystajac z okazji mam podobny problem jaka zarowka wchodzi do bagaznika??? mam puste gniazdo (tzn. nie mam starej na wzor) tak bylo od kupna oczywiscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 ja z kolei mam inny problem. Nie świeci mi dolna prawa połówka przy klawiszu ogrzewania tylnej szyby oraz wskaźniku temperatury (z opisu powyżej wygląda, że mam przepalone 2 żarówki). Za Chiny Ludowe nie mogę zdjąć tego kawałka panela (odkręcam dwa widoczne wkręty w dolnej części panela i próbuję wyciągać, ale nie daje się ...). Domyślam się tylko, że muszę najpierw wyjąć pokrętło kierunku nawiewu powietrza a dalej nie wiem ... może są jakieś zaczepy? Czy muszę jednocześnie wyciągnąć radio ? Proszę o pomoc :029: P11.144 2.0 Liftback 2001 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachu Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Czy muszę jednocześnie wyciągnąć radio ? masz orginalne radio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachu Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 pytam, bo ja nie mam orginalnego. najpierw wyciągałem radio, potem panel z awaryjnymi, on jest na zatrzaski. jak wyciągnie się już ten panel to w środku są dwie śruby, które trzymają panel górny (z kratkami nawiewu) i panel dolny (ten o który nam chodzi) .nie wiem czy z radiem orginalnym jest tak samo. ale do tych śrub musisz się dostać. oczywiście są jeszcze te śruby na zewnątrz o których pisałeś.pokrętła nie musisz wyjmować , jak już odkręcisz ten panel to odpinasz wiązke i.... ja ściągnąłem linke od wyboru nawiewu, tylko ostrożnie! i masz panel w ręku. są tam 4 żaróweczki. wymień i , nie składając podłącz kostke i sprawdż czy świecą. u mnie świeciłysię tylko dwie niższe niewiem bo szperałem miernikiem i na dwoch górnych nie było napiecia. ale panel tymi dwoma dolnymi i tak ładnie równo świeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 dzięki, w weekend przećwiczę temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachu Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 mam pytanie w zw z oswietleniem. czy w p11.144 są podświetlane -zapalniczka -pokrętło do przyciemniania deski rozdzielczej??? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wras Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Witam Wszystkich, Rozebrałem dzisiaj deskę rozdzielczą P11.144 aby wymienić spalone żarówki podświetlenia zegara/licznika kilometrów i okazało się że są tam miniaturowe żaróweczki - bańka o wys 7mm i średnicy 3mm i za cholerę nie wiem co to jest i gdzie to kupić, cała ipmreza skończyła się ponownym montażem wszystkiego bez wymiany żarówek, aha jeszcze jedno, w stosunku do opisu w zrób to sam w przypadku P11.144 trzeba uważać przy zdejmowanki osłny tablicy rozdzielczej na czujnik klimatyzacji zlokalizowany po prawej stronie na dole. Czy ktoś może wie co to za typ tych mikrożarówek i gdzie to można kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rubinio Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Witam Dzisiaj robiłem to samo. Żarówki kupiłem u elektryka samochodowego po 2 zł. Ale można kupić np TUTAJ lub TU Pozdrawiam Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość m_vire Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 "Czy ktoś może wie co to za typ tych mikrożarówek i gdzie to można kupić?" Odnośnie żarówek w ASO, nie są aż tak bardzo drogie wczoraj kupiłem 3 szt własnie do podświetlenia licznika kilometrów i zapłaciłem 10zł razem z takimi białymi kondonami ( dzisiaj biorę się za rozbieranie ) [ Dodano: Nie 04 Lut, 2007 16:09 ] Żarówki które mi sprzedali ASO nadają się do D... Najlepiej kupić z oprawkami bo te malutkie bez cokołu (najbardziej popularne 1,2W ) są minimalnie większe od oryginalnych, założyłem je po wielkich trudach no i musiałem rozwalić oprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 przede wszystkim nie wiem jakie żarówki są stosowane w innych modelach. mam P11.144 po liftingu i mogę dokładnie powiedzieć co wymieniałem (przynajmniej w oświetleniu panela klimatyzacji/nawiewów). Nie ma tam żadnych żarówek z "kondomikami" niebieskimi czy innymi. Wystarczy kupić żarówki o symbolu W1,2W (po ok. 40 gr sztuka) i wsadzić je w cokoły po starych żarówkach ! Żadna filozofia. Zarówki kupowałem w Sulejówku na ul. Ogrodniczej 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wras Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Rzeczywiście w panelach podświetlających panel klimatyzacji i sterowania nawiwwu są "zwykłe" żarówki W5W czy T5, nie wiem dokładnie jaki to typ ale są one wielkości ok 18mm (bańka) i nie posiadają osłonki, dostęp do tych żarówek też jest banalny bo praktycznie wystarczy wyjąć radio i można przy odpowiednio zwinnych palcach to wymienić. Natomiast do podświtlenia panela LCD wskaźnika kilometrów/temperatury/zużycia paliwa/zegara, znajdującego się w desce rozdzielczej (pod predkościomierzem) zastosowano takie żarówki (7mm średnica 3mm, 12V, moc nieznana) wyposażone w osłonkę. I niestety, aby tam się dostać trzeba rozmontować całą deskę rozdzielczą, więc lepiej jest mieć właściwe żarówki przed rozpoczęciem zabawy (coż na pewno za drugim rzazem demontaż/motaż deski pójdzie mi sprawniej, na szczęście za pierwszym razem nic nie połamałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iaqbec Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Czesc ! Czy ktos ma 100 % informacje jakie konkretnie zaroweczki musza byc przy podswietleniu zegarow i komputera LCD na tablicy rozdzielczej ? Primera P11.144 - Wagon 1999 rok po liftingu ... Nie chcialbym wlasnie rozkrecac tablicy aby okazalo sie ze kupilem nie takie zarowki tym bardziej ze jak widac po postach wyzej nawet w ASO mozna kupic cos innego ( Z gory dzieki za pomoc ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piechu83 Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 ja bylbym wdzieczny za takie informacje odnosnie primery p11 z 98 przed liftingiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 co do p11 przed liftem to są tak: 3 sztuki W5W do podświetlania zegarów w niebieskich kapturkach, 2 sztuki mniejszych żaróweczek chyba t3 albo t5 nie pamietam dokładnie w czerwonych kapturkach do podświetlania wyświetlaczy od zegara i przebiegu i dwie takie same małe w niebieskich kapturkach do podświetlania górnej części liczników (mocowane na poziomie 80-120km/h na prędkościomierzu i 4-6tys na obrotomierzu) niestety dowiedziałem się o tym jak już miałem kupiony komplet W5W i rozebraną deskę no i narazie tylko te wymieniłem. Ktoś powinien wyedytować na forum temat o wymianie żarówek w "zrób to sam" bo ja korzystałem z niego i nadziałem się na to że wymieniłem tylko te W5W bo tylko o nich jest tam mowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piechu83 Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 a dostanie sie te zarowki z kapturkami?gdyby aktualnie zainstalowane sie przysmazyly do starych zarowek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 kapturki to widziałem ostatnio w norauto, ale to raczej średnia impreza. Ja wrzuciłem u siebie diody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Mi udało się kupić te kapturki na Wolumenie w Wawie. Mają jednak pewną wadę: są ... ciemniejsze od oryginalnych :-( wynik? zegary świecą się na błękitno i wogóle nie widać czerwonej wskazówki prędkościomierza, ani obrotomierza. Poza tym tam są żarówki W3W, a nie W5W - różnią się tylko mocą, wielkość jest ta sama. Wracając do kapturków. Zdjąłem wszystkie kapturki z oświetlenia zegarów. Efekt jest taki, że zegary podświetlane są bladopomarańczowym światłem, prawie białym, wyświetlacze LCD świecą na niebieskozielono. Fajnie to wyglada :-) Oryginalnie wszystkie kapturki żarówek oświetlających zegary u mnie były niebieskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 To nie wiem od czego ty masz deskę w swojej primerce bo wybebeszyłem moją i wiem jakie żarówki wymieniłem i ile mniejszych jeszcze muszę dokupić. a może poleciałeś tylko te od wyświetlaczy LCD i te dwie górne na prędkościomierzu i obrotomierzu, bo tam napewno nie są W5W to raz, a dwa że te W5W występują w kilku mocach i oznaczenie nie znaczy że mają one po 5 Watt. Właśnie te mniejsze jeszcze muszę dokupić 4 sztuki i wymienić i to są zdaje się żarówki o oznaczeniu T5 i średnicy 5mm, a W5W mają 10mm średnicy, ale ja u siebie pozakładałem diody w miejsce żarówek i efekt jest super (dodam że diody są białe, ale dają światło ala Xenon i w połączeniu z filtrem pod tarczami jest to niebiesko-fioletowo-xenonowy odcień i zachowane są przy tym kolory wskazówek i czerwonych pól na skalach zegarów. A jak już wspomniałem jeszcze dwie diodki czerwone od podświetlenia LCD musze wymienić ( tu oryginalnie są czerwone kapturki, a skoro u ciebie były niebieskie to ktoś musiał majstrować już tam) i dwie górne nad prędkościomierzem i obrotomierzem i te właśnie 4 to są chyba T5 ale tego nie jestem pewny i na bank są mniejsze od W5W o 5mm tak wygląda to w p11: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 To nie wiem od czego ty masz deskę w swojej primerce bo wybebeszyłem moją i wiem jakie żarówki wymieniłem i ile mniejszych jeszcze muszę dokupić. a może poleciałeś tylko te od wyświetlaczy LCD i te dwie górne na prędkościomierzu i obrotomierzu, bo tam napewno nie są W5W to raz, a dwa że te W5W występują w kilku mocach i oznaczenie nie znaczy że mają one po 5 Watt. Właśnie te mniejsze jeszcze muszę dokupić 4 sztuki i wymienić i to są zdaje się żarówki o oznaczeniu T5 i średnicy 5mm, a W5W mają 10mm średnicy, ale ja u siebie pozakładałem diody w miejsce żarówek i efekt jest super (dodam że diody są białe, ale dają światło ala Xenon i w połączeniu z filtrem pod tarczami jest to niebiesko-fioletowo-xenonowy odcień i zachowane są przy tym kolory wskazówek i czerwonych pól na skalach zegarów. A jak już wspomniałem jeszcze dwie diodki czerwone od podświetlenia LCD musze wymienić ( tu oryginalnie są czerwone kapturki, a skoro u ciebie były niebieskie to ktoś musiał majstrować już tam) i dwie górne nad prędkościomierzem i obrotomierzem i te właśnie 4 to są chyba T5 ale tego nie jestem pewny i na bank są mniejsze od W5W o 5mm Noo, ja mam deskę od Stara 22 ;-) Czytaj tekst ze zrozumieniem! Ja też wymontowałem swoje zegary i wiem co wymieniałem Zdaje się, że nie zrozumiałeś co napisałem. Napisałem, że te duże żarówki to nie W5W, ale W3W oznaczone na zdjęciu wg Ciebie jako "W5W Niebieskie". Ciekawe co piszesz, że oznaczenie żarówki np. W5W nie oznacza, że ma 5 Watów :-) To prawda, że te W3W mają identyczną średnicę, jak W5W. Napisałem to wyżej. Żarówki, które oznaczyłeś "mniejsze czerwone" i "mniejsze niebieskie" u mnie były tylko z niebieskimi kapturkami, teraz są już bez nich. To u ciebie ktoś nieumiejętnie majstrował przy zegarach, bo widać nie chciało mu się szukać kapturków w odpowiednim kolorze Poszukaj na forum, tu wszyscy, którzy wymieniali żarówki mieli niebieskie kapturki tylko u ciebie są czerwone O czym to świadczy? Że tylko ty masz oryginalne kapturki :diabel2: Te małe żaróweczki zapewne mają takie oznaczenia na bańce, jak piszesz, nie wiem, nie pamiętam. Zapasowe żarówki leżą w samochodzie. Żarówki W5W występują w innym miejscu oświetlenia samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.