Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zapowietrzona nagrzewnica


Guest azuk
 Share

Recommended Posts

Po wymianie napędu rozrządu został zalany nowy płyn chłodniczy silnika, skutkiem czego zapowietrzyła się nagrzewnica.

Jednocześnie parownik instalacji lpg wpięty jest w układ nagrzewnicy powietrza co skutkuje niedogrzaniem parownika i zakłuceniami w pracy instalacji lpg.

Nie mogę wyszukać opisu sposobu odpowietrzenia układu chłodzenia- pomocy!

Link to comment
Share on other sites

Nie dopisałem, że było dobrze a od kilku dni tak się porobiło. Wskazówka temperatury silnika wędruje do połowy skali i tak trzyma a nawiew jest jahiś czas chłodny a szczególnie po dłuższym postoju nawolnych obrotach np. skrzyzowanie. W miarę jazdy /wyższe obroty/podnosi się ciepłota powietrza nawiewanego.

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

A sprawdzałeś stan płynu?

 

Może się cosik odpowietrzyło i poziom płynu spadł.

 

Jedyna metoda to tak jak pisze dylson, wsiadasz, jeździsz i kontroluj czy poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku nie spadł. Jak tak to go dolej do maxa.

Link to comment
Share on other sites

W K11 to normalka, że łatwo jest zapowietrzyć układ, właśnie przy nalewaniu i to nawet bez LPG. Niedawno na forum było to ćwiczone. Także nie ty pierwszy masz ten problem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
Jedyna metoda to tak jak pisze dylson, wsiadasz, jeździsz i kontroluj czy poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku nie spadł. Jak tak to go dolej do maxa.

No tylko trzeba pamiętać, że może być tak, że rozgrzany silnik wskazuje więcej płynu w zbiorniczku wyrównawczym (w upalne lato również), a zimny mniej - w N16 to normalka, ale jak ktoś nie wie, to się może zdziwić, bo różnice naprawdę widać.

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow
No tylko trzeba pamiętać, że może być tak, że rozgrzany silnik wskazuje więcej płynu w zbiorniczku wyrównawczym (w upalne lato również), a zimny mniej - w N16 to normalka, ale jak ktoś nie wie, to się może zdziwić, bo różnice naprawdę widać.

 

Dlatego poziom sprawdza się na zimnm silniku. A odkręcałeś korek chlodnicy? Sprawdź też tam.

W zbiorniczku wyrównawczym jest tyle miejsca żeby było ok na gorącym silniku bo płyn chłodniczy jak jest ciepły to zwiększa swoją objętość i poziom w zbiorniczku podnosi sie o ok.3-4cm.

 

Ten cytat u góry to nie mój. Nie wiem jak ten błąd powstał.

 

A to jest cytat z mojej wypowiedzi. :)

Link to comment
Share on other sites

Pomimo, że w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu był w połowie czyli MAX to do chłodnicy udało mi się dolać prawie 1L płynu. Chyba jest/będzie dobrze. Zbiornik myli ocenę sytuacji.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...