Gość opium25 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 Sluchajcie , jako ze niedawno nabylem primke , trzeba by wymienic rozrzad, bo raz ze chalasuje (nie wiem czy to rolka czy lozyska alternatora moze ) i tu w zwiazku z tym ze do tej pory siedzielm w oplu , chcialbym sie dowiedziec od czesci bardziej wtajemniczonej , jak wyglada schemacik rozrzadu w nissanie primera p10 95 r 1,6 SLX (jednopunkt) (moze byc jakis skan z ksiazki serwisowej ) plus jakie sa orientacyjne koszta czesci do rozrzadu bez robocizny bo to zrobie sam , aha no i jakby jakas wstepna instrukcja gdzie sa znaki na kole pasowym , i kolach rozrzadu za eszelkie info bede wdzieczny ps. gdzies mi sie obilo o uszy ze w nissanach lecialy lozyska w alternatorach , czy to aby moze to tak rzezi ? (na wolnych glosniej na wyzszych obrotach ciszej ) dodam tylko ze to nie panweki , zawory czy inne bajery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 W 1,6 był jedynie wielopunkt lub gaźnik ale jeśli primka `95 to napewno wielopunktowy wtrysk.Rozrząd nie wymaga wymiany póki nie jest hałaśliwy na ciepłym silniku- w tym motorze jest rozrząd łańcuchowy (2 łańcychy) - nie ma rolek, jest za to napinacz hydrauliczny.Gdy rozrząd jest głośny trzeba wymienić "łyżwy" prowadzące , które ulegają wytarciu z biegiem lat- wtedy łańcuch staje się luźny i go słychać. Oryinalny łańcuch ma znaki a kółka rozrządu posiadają kropki pokazujące właściwe ustawienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 Gdzie jest ten drugi łańcuch rozrządu !!!!! Grzebałem przy swoim i tylko jeden znalazłem. W reperaturce też jest zawsze tylko jeden. A co chwila ktoś tu pisze że są dwa. Co do schematu to proponuję zciągnąć sobie serwisówkę z tego forum (użyj szukaj-a) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 w .1.6 jest dwa łańcuchy (górny i dolny),w 2.0 jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opium25 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 o zesz kuza d*pa madafaka bicz , zaraz sie okaze ze jakis drut pan czesiek zrobil mi swap silnika i zamontowal gaznik , bo co jak co ale narazie to ja wiem jak odroznic wielopunkt od jednopunkta <wow> i jak zagladalem , to wygladalo to ewidentnie jak jednopunkt, bo na wtrysk zalozona jest na gore puszka filtra a nie jak w wielopunkcie aluminiowy dolot z przepustnica i na koncu po gumowej rurce puszka filtra ;] a lancuch juz dosyc ostro napierdziela ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 opium bo jest to jednopunkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opium25 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 no to skad te slowa : 1,6 był jedynie wielopunkt lub gaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 Witam. Niema silników GA14/16 na jednopunkcie :!: handlarze tak mówią o gaźniku sterowanym elektronicznie silnik z wtryskiem silnik z gażnikem PS.silniki GA mają dwa łańcuchy rozrządu:pierwotny i wtórny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opium25 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 no ja mam ewidentnie ten z pierwszego zdjecia , i to jest wielopunktowy wytrysk ?? bo jakos mi to na takowy nie wyglada ...... gdzie tu 4 wtryskiwacze ? kurde musze to jutro rozebrac i dokladnie obejrzec aha ale wracajac do tematu , drogie te lancuszki sa ? napinacze etc ? duzo roboty z wymiana ?i ostatnie najwazniejsze pytanie czy silnik ten 1,6 jest kolizyjny ? czyli przy zerwaniu lancuszka , tloki spotkaja sie z zaworami , czy nei ma strachu ? bo dosc mosno to halasuje ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 czyżby wydawnictwo auto kłamało w swojej książce??? pisze...........od 1993 roku silnik GA 16DE zasilany jednopunktowym układem wtryskowym :/ na dodatek chodzi o silnik 75kW (102KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 no ja mam ewidentnie ten z pierwszego zdjecia , i to jest wielopunktowy wytrysk ?? bo jakos mi to na takowy nie wyglada ...... gdzie tu 4 wtryskiwacze ? dobrze popatrz pytanie czy silnik ten 1,6 jest kolizyjny ? kolizyjny.......szczerze mówiąc niespotkałem sie jeszcze z pękniętym łańcuszkiem w GA drogie te lancuszki sa ? napinacze etc ? oryginalny kpl. można "wyrwać" za 1000 pln, a lie kosztuje w podróbce.... niewiem POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opium25 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 no wlasnie troche sie na silnikach znam , rozebralem ich juz wiele , poskladalem tyle samo , i wiem jak wyglada jednopunkt i wielopunkt, i wydaje mi sie ze to co jest na pierwszym zdjeciu , co mam i ja , to jest na 100% jednopunktowy wtrysk paliwa , zagladalem pod puszke na szybkosci , zeby looknac co tam siedzi , zrobilem to pobieznie , ale wywnioskowalem ze to jednopunkt, pozatym jesli bylby to wielopunkt , to gdzie jest przeplywomierz ? powinien byc na dolocie , a tu go nie ma ........... sadze ze jednak mialem racje , ze mam jednopunktowy wtrysk , jutro to sprawdze i zobaczymy czy jest jeden wtryskiwacz czy cztery proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 sorka za OT ale opium miałeś podać rozmiar opon które w tej chwili masz na autku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opium25 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 195/60/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 no to się w jakimś stopniu wyjaśniło czemu wizualnie jest tak nisko u mnie na stalówkach i oponach 175/65R14 jest podobny efekt (stoi niżej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 pozatym jesli bylby to wielopunkt , to gdzie jest przeplywomierz ? powinien byc na dolocie , a tu go nie ma w obudowie przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opium25 Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 w obudowie przepustnicy. coraz bardziej mnie zaskakujecie tymi odpowiedziami , no ale rozbiore i zobacze . ps . im nizsza opona tym kolo bedzie sie wydawalo mniejsze , a nie samochod bedzies stal nizej (moze bedzie to kwestia 1-2cm ale kola w nadkolach beda staly tak samo moze sie conajwyzej zmienic przeswit zreszta spotkamy sie na jakims spocie , to staniemy obok siebie i zobaczymy jak to wyglada [ Dodano: Nie 26 Lis, 2006 20:44 ] mea culpa !! jednak jest wielopunkt hehehehehhe niezly galimatias pod ta maska ;] no ale tak to jest jak sie przesiada z niemca do japonca , trzeba sie uczyc wszystkiego od nowe , zajrzalem tez do rozrzadu , lancuchy nie sa luzne , wygladaja na ok , ale na rozgrzanym grzechocza przepotwornie ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Skoro się wszystko wyjaśniło to szerokiej drogi i powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 czyżby wydawnictwo auto kłamało w swojej książce???pisze...........od 1993 roku silnik GA 16DE zasilany jednopunktowym układem wtryskowym :/ na dodatek chodzi o silnik 75kW (102KM) TO NIEPRAWDA... GA16DS to ewidenty gaznikowiec, posiada gaźnik o dwóch przepustnicach - ta dróa sterowana podciśnieniowo... no i ma niskociśnieniowa pompe paliwa umeiszczoną na głowicy silnika a GA16DE to ma normalne 4ry szt. czarnych wtrsykwiaczy umieszczonych tuż na łączeniu się kolekotra ssącego z głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 no ja mam ewidentnie ten z pierwszego zdjecia , i to jest wielopunktowy wytrysk ?? bo jakos mi to na takowy nie wyglada ...... gdzie tu 4 wtryskiwacze ? dobrze popatrz pytanie czy silnik ten 1,6 jest kolizyjny ? kolizyjny.......szczerze mówiąc niespotkałem sie jeszcze z pękniętym łańcuszkiem w GA drogie te lancuszki sa ? napinacze etc ? oryginalny kpl. można "wyrwać" za 1000 pln, a lie kosztuje w podróbce.... niewiem POZDRO Łańcuszki zamienniki to koszt rzędu 30 zł/szt. Napinacze chyba ok. 100zł/szt., o ile pamiętam. Wymiana niestety jest o wiele bardziej pracochłonna niż w przypadku paska. Ja jeżdżę już chyba rok z takim gadającym rozrządem i nie mogę się zabrać do wymiany... Co do mocy - zdaje się, że mój przedmówca kiedyś wyjaśnił już ten problem definitywnie - w silniku 90KM zastosowano inne wałki niż w 102KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 to co jest z tym przepływomierzem?? mój mistrzuniu rozebrał przepustnice i powiedział że się tego przepływomierza nie czyści bo nie ma drucików tylko wiatraczek tylko nie wiedział chyba gdzie:D Ja się z tym nie zgadzam, aczkowliek ja go nie znalazłem :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 on sam jest wiatraczek .Przepływomierz jest przykręcany z boku do gardzieli na 3 śruby (czarny kwadrat) , dośrodka wchodzi "sztyfcik" z dwoma drucikami - czyści się jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opium25 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Łańcuszki zamienniki to koszt rzędu 30 zł/szt. Napinacze chyba ok. 100zł/szt., o ile pamiętam ok , tyle ze w intercarsie powiedzieli , ze potrafia te lansuszki po 3000km peknac , prawda ? pozatym tanio jakos 30zl za jeden lancuszek ??? Ja jeżdżę już chyba rok z takim gadającym rozrządem i nie mogę się zabrać do wymiany... czy twoj tez chodzi jak diesel na wolnych obrotach ? bo u mnie halas jest niewiarygodny , na wolnych dokladnie jak stary diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 ze potrafia te lansuszki po 3000km peknac , prawda ? pozatym tanio jakos 30zl za jeden lancuszek ??? To chyba te ze spinką, rowerowe, 'z metra'. Do Micry najtańszy, bo najkrótszy, do GA średni, no a do SR to z 5 dych, bo najdłuższy. Też się spotkałem z tym, że pękł zanim zaczął hałasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Opium25 jak cos pomoze to zobacz w moim watku o wymianie rozrzadu(link nizej) praca jest do wykonania jak najbardziej samemu jesli chodzi o gorny lancuszek pozatym ze nie ma u ciebie prowadnic lancucha i budowa miski zaworow trcohe inna pozatym to niczym sie nie rozni rozrzad, same lancuszki sa te same ODRADZAM ZAKLADAC LANCUSZEK JC zreszta zrobie fotke JC i NISSAN lancuszka to sobie zobaczysz jeszcze jak masz zamiar tym jezdzic dlugo i nie martwic sie czy w kazdej chwili to gowno sie nie rozepnie rozpadnie niewiem co jeszcze i lubisz przycisnac to nawet bym nie myslal o JC , niestety zostaje tylko lancuch nissana w serwiese za ok 150zl co do napinaczy JC to samo, juz lepiej kupic np napinacze suiko http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=267774#267774 pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.