Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Rozrzad primera P10 95r


Guest opium25
 Share

Recommended Posts

Guest opium25

Sluchajcie , jako ze niedawno nabylem primke , trzeba by wymienic rozrzad, bo raz ze chalasuje (nie wiem czy to rolka czy lozyska alternatora moze ) i tu w zwiazku z tym ze do tej pory siedzielm w oplu , chcialbym sie dowiedziec od czesci bardziej wtajemniczonej , jak wyglada schemacik rozrzadu w nissanie primera p10 95 r 1,6 SLX (jednopunkt) (moze byc jakis skan z ksiazki serwisowej ) plus jakie sa orientacyjne koszta czesci do rozrzadu bez robocizny bo to zrobie sam , aha no i jakby jakas wstepna instrukcja gdzie sa znaki na kole pasowym , i kolach rozrzadu :D za eszelkie info bede wdzieczny :D

 

 

ps. gdzies mi sie obilo o uszy ze w nissanach lecialy lozyska w alternatorach , czy to aby moze to tak rzezi ? (na wolnych glosniej na wyzszych obrotach ciszej ) dodam tylko ze to nie panweki , zawory czy inne bajery

Link to comment
Share on other sites

W 1,6 był jedynie wielopunkt lub gaźnik ale jeśli primka `95 to napewno wielopunktowy wtrysk.Rozrząd nie wymaga wymiany póki nie jest hałaśliwy na ciepłym silniku- w tym motorze jest rozrząd łańcuchowy (2 łańcychy) - nie ma rolek, jest za to napinacz hydrauliczny.Gdy rozrząd jest głośny trzeba wymienić "łyżwy" prowadzące , które ulegają wytarciu z biegiem lat- wtedy łańcuch staje się luźny i go słychać. Oryinalny łańcuch ma znaki a kółka rozrządu posiadają kropki pokazujące właściwe ustawienie.

Link to comment
Share on other sites

Guest maddrajwer

Gdzie jest ten drugi łańcuch rozrządu !!!!! Grzebałem przy swoim i tylko jeden znalazłem. W reperaturce też jest zawsze tylko jeden. A co chwila ktoś tu pisze że są dwa.

 

Co do schematu to proponuję zciągnąć sobie serwisówkę z tego forum (użyj szukaj-a)

Link to comment
Share on other sites

Guest opium25

o zesz kuza d*pa madafaka bicz , zaraz sie okaze ze jakis drut pan czesiek zrobil mi swap silnika i zamontowal gaznik , bo co jak co ale narazie to ja wiem jak odroznic wielopunkt od jednopunkta <wow> i jak zagladalem , to wygladalo to ewidentnie jak jednopunkt, bo na wtrysk zalozona jest na gore puszka filtra a nie jak w wielopunkcie aluminiowy dolot z przepustnica i na koncu po gumowej rurce puszka filtra ;]

 

a lancuch juz dosyc ostro napierdziela ;]

Link to comment
Share on other sites

Guest lukas.nis

Witam.

Niema silników GA14/16 na jednopunkcie :!: handlarze tak mówią o gaźniku sterowanym elektronicznie

 

silnik z wtryskiem

f80d0883816f111fm.jpg

 

silnik z gażnikem

344f97e662c31831m.jpg

 

PS.silniki GA mają dwa łańcuchy rozrządu:pierwotny i wtórny

Link to comment
Share on other sites

Guest opium25

no ja mam ewidentnie ten z pierwszego zdjecia , i to jest wielopunktowy wytrysk ?? bo jakos mi to na takowy nie wyglada ...... gdzie tu 4 wtryskiwacze ? kurde musze to jutro rozebrac i dokladnie obejrzec :D

 

aha ale wracajac do tematu , drogie te lancuszki sa ? napinacze etc ? duzo roboty z wymiana ?i ostatnie najwazniejsze pytanie czy silnik ten 1,6 jest kolizyjny ? czyli przy zerwaniu lancuszka , tloki spotkaja sie z zaworami , czy nei ma strachu ? bo dosc mosno to halasuje ;/

Link to comment
Share on other sites

Guest Rysiu83

czyżby wydawnictwo auto kłamało w swojej książce???

pisze...........od 1993 roku silnik GA 16DE zasilany jednopunktowym układem wtryskowym :/

 

na dodatek chodzi o silnik 75kW (102KM)

Link to comment
Share on other sites

Guest lukas.nis
no ja mam ewidentnie ten z pierwszego zdjecia , i to jest wielopunktowy wytrysk ?? bo jakos mi to na takowy nie wyglada ...... gdzie tu 4 wtryskiwacze ?

dobrze popatrz :D

pytanie czy silnik ten 1,6 jest kolizyjny ?

kolizyjny.......szczerze mówiąc niespotkałem sie jeszcze z pękniętym łańcuszkiem w GA

drogie te lancuszki sa ? napinacze etc ?

oryginalny kpl. można "wyrwać" za 1000 pln, a lie kosztuje w podróbce.... niewiem

POZDRO

Link to comment
Share on other sites

Guest opium25

no wlasnie troche sie na silnikach znam , rozebralem ich juz wiele , poskladalem tyle samo , i wiem jak wyglada jednopunkt i wielopunkt, i wydaje mi sie ze to co jest na pierwszym zdjeciu , co mam i ja , to jest na 100% jednopunktowy wtrysk paliwa , zagladalem pod puszke na szybkosci , zeby looknac co tam siedzi , zrobilem to pobieznie , ale wywnioskowalem ze to jednopunkt, pozatym jesli bylby to wielopunkt , to gdzie jest przeplywomierz ? powinien byc na dolocie , a tu go nie ma ........... sadze ze jednak mialem racje , ze mam jednopunktowy wtrysk , jutro to sprawdze i zobaczymy czy jest jeden wtryskiwacz czy cztery :D proste :D

Link to comment
Share on other sites

Guest opium25
w obudowie przepustnicy.

 

 

coraz bardziej mnie zaskakujecie tymi odpowiedziami , no ale rozbiore i zobacze .

 

 

ps . im nizsza opona tym kolo bedzie sie wydawalo mniejsze , a nie samochod bedzies stal nizej ;) (moze bedzie to kwestia 1-2cm ;) ale kola w nadkolach beda staly tak samo moze sie conajwyzej zmienic przeswit ;)

 

zreszta spotkamy sie na jakims spocie , to staniemy obok siebie i zobaczymy jak to wyglada :D

 

[ Dodano: Nie 26 Lis, 2006 20:44 ]

mea culpa !! jednak jest wielopunkt :D hehehehehhe niezly galimatias pod ta maska ;] no ale tak to jest jak sie przesiada z niemca do japonca , trzeba sie uczyc wszystkiego od nowe , zajrzalem tez do rozrzadu , lancuchy nie sa luzne , wygladaja na ok , ale na rozgrzanym grzechocza przepotwornie ;/

Link to comment
Share on other sites

czyżby wydawnictwo auto kłamało w swojej książce???

pisze...........od 1993 roku silnik GA 16DE zasilany jednopunktowym układem wtryskowym :/

 

na dodatek chodzi o silnik 75kW (102KM)

TO NIEPRAWDA... GA16DS to ewidenty gaznikowiec, posiada gaźnik o dwóch przepustnicach - ta dróa sterowana podciśnieniowo... no i ma niskociśnieniowa pompe paliwa umeiszczoną na głowicy silnika a GA16DE to ma normalne 4ry szt. czarnych wtrsykwiaczy umieszczonych tuż na łączeniu się kolekotra ssącego z głowicą.

Link to comment
Share on other sites

no ja mam ewidentnie ten z pierwszego zdjecia , i to jest wielopunktowy wytrysk ?? bo jakos mi to na takowy nie wyglada ...... gdzie tu 4 wtryskiwacze ?

dobrze popatrz :D

pytanie czy silnik ten 1,6 jest kolizyjny ?

kolizyjny.......szczerze mówiąc niespotkałem sie jeszcze z pękniętym łańcuszkiem w GA

drogie te lancuszki sa ? napinacze etc ?

oryginalny kpl. można "wyrwać" za 1000 pln, a lie kosztuje w podróbce.... niewiem

POZDRO

Łańcuszki zamienniki to koszt rzędu 30 zł/szt. Napinacze chyba ok. 100zł/szt., o ile pamiętam. Wymiana niestety jest o wiele bardziej pracochłonna niż w przypadku paska.

Ja jeżdżę już chyba rok z takim gadającym rozrządem i nie mogę się zabrać do wymiany...

 

Co do mocy - zdaje się, że mój przedmówca kiedyś wyjaśnił już ten problem definitywnie - w silniku 90KM zastosowano inne wałki niż w 102KM.

Link to comment
Share on other sites

Guest maacieq

to co jest z tym przepływomierzem?? mój mistrzuniu rozebrał przepustnice i powiedział że się tego przepływomierza nie czyści bo nie ma drucików tylko wiatraczek tylko nie wiedział chyba gdzie:D Ja się z tym nie zgadzam, aczkowliek ja go nie znalazłem :027:

Link to comment
Share on other sites

on sam jest wiatraczek ;).Przepływomierz jest przykręcany z boku do gardzieli na 3 śruby (czarny kwadrat) , dośrodka wchodzi "sztyfcik" z dwoma drucikami - czyści się jak najbardziej

Link to comment
Share on other sites

Guest opium25
Łańcuszki zamienniki to koszt rzędu 30 zł/szt. Napinacze chyba ok. 100zł/szt., o ile pamiętam

 

 

ok , tyle ze w intercarsie powiedzieli , ze potrafia te lansuszki po 3000km peknac , prawda ? pozatym tanio jakos 30zl za jeden lancuszek ???

 

 

Ja jeżdżę już chyba rok z takim gadającym rozrządem i nie mogę się zabrać do wymiany...

 

czy twoj tez chodzi jak diesel na wolnych obrotach ? bo u mnie halas jest niewiarygodny , na wolnych dokladnie jak stary diesel :(

Link to comment
Share on other sites

ze potrafia te lansuszki po 3000km peknac , prawda ? pozatym tanio jakos 30zl za jeden lancuszek ???

 

To chyba te ze spinką, rowerowe, 'z metra'. Do Micry najtańszy, bo najkrótszy, do GA średni, no a do SR to z 5 dych, bo najdłuższy. Też się spotkałem z tym, że pękł zanim zaczął hałasować.

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

Opium25 jak cos pomoze to zobacz w moim watku o wymianie rozrzadu(link nizej)

praca jest do wykonania jak najbardziej samemu jesli chodzi o gorny lancuszek

pozatym ze nie ma u ciebie prowadnic lancucha i budowa miski zaworow trcohe inna pozatym to niczym sie nie rozni rozrzad, same lancuszki sa te same

 

ODRADZAM ZAKLADAC LANCUSZEK JC zreszta zrobie fotke JC i NISSAN lancuszka to sobie zobaczysz

jeszcze jak masz zamiar tym jezdzic dlugo i nie martwic sie czy w kazdej chwili to gowno sie nie rozepnie rozpadnie niewiem co jeszcze i lubisz przycisnac to nawet bym nie myslal o JC , niestety zostaje tylko lancuch nissana w serwiese za ok 150zl

 

co do napinaczy JC to samo, juz lepiej kupic np napinacze suiko

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=267774#267774

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...