Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Rozrzad primera P10 95r


Gość opium25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sluchajcie , jako ze niedawno nabylem primke , trzeba by wymienic rozrzad, bo raz ze chalasuje (nie wiem czy to rolka czy lozyska alternatora moze ) i tu w zwiazku z tym ze do tej pory siedzielm w oplu , chcialbym sie dowiedziec od czesci bardziej wtajemniczonej , jak wyglada schemacik rozrzadu w nissanie primera p10 95 r 1,6 SLX (jednopunkt) (moze byc jakis skan z ksiazki serwisowej ) plus jakie sa orientacyjne koszta czesci do rozrzadu bez robocizny bo to zrobie sam , aha no i jakby jakas wstepna instrukcja gdzie sa znaki na kole pasowym , i kolach rozrzadu :D za eszelkie info bede wdzieczny :D

 

 

ps. gdzies mi sie obilo o uszy ze w nissanach lecialy lozyska w alternatorach , czy to aby moze to tak rzezi ? (na wolnych glosniej na wyzszych obrotach ciszej ) dodam tylko ze to nie panweki , zawory czy inne bajery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,6 był jedynie wielopunkt lub gaźnik ale jeśli primka `95 to napewno wielopunktowy wtrysk.Rozrząd nie wymaga wymiany póki nie jest hałaśliwy na ciepłym silniku- w tym motorze jest rozrząd łańcuchowy (2 łańcychy) - nie ma rolek, jest za to napinacz hydrauliczny.Gdy rozrząd jest głośny trzeba wymienić "łyżwy" prowadzące , które ulegają wytarciu z biegiem lat- wtedy łańcuch staje się luźny i go słychać. Oryinalny łańcuch ma znaki a kółka rozrządu posiadają kropki pokazujące właściwe ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Gdzie jest ten drugi łańcuch rozrządu !!!!! Grzebałem przy swoim i tylko jeden znalazłem. W reperaturce też jest zawsze tylko jeden. A co chwila ktoś tu pisze że są dwa.

 

Co do schematu to proponuję zciągnąć sobie serwisówkę z tego forum (użyj szukaj-a)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o zesz kuza d*pa madafaka bicz , zaraz sie okaze ze jakis drut pan czesiek zrobil mi swap silnika i zamontowal gaznik , bo co jak co ale narazie to ja wiem jak odroznic wielopunkt od jednopunkta <wow> i jak zagladalem , to wygladalo to ewidentnie jak jednopunkt, bo na wtrysk zalozona jest na gore puszka filtra a nie jak w wielopunkcie aluminiowy dolot z przepustnica i na koncu po gumowej rurce puszka filtra ;]

 

a lancuch juz dosyc ostro napierdziela ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niema silników GA14/16 na jednopunkcie :!: handlarze tak mówią o gaźniku sterowanym elektronicznie

 

silnik z wtryskiem

f80d0883816f111fm.jpg

 

silnik z gażnikem

344f97e662c31831m.jpg

 

PS.silniki GA mają dwa łańcuchy rozrządu:pierwotny i wtórny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam ewidentnie ten z pierwszego zdjecia , i to jest wielopunktowy wytrysk ?? bo jakos mi to na takowy nie wyglada ...... gdzie tu 4 wtryskiwacze ? kurde musze to jutro rozebrac i dokladnie obejrzec :D

 

aha ale wracajac do tematu , drogie te lancuszki sa ? napinacze etc ? duzo roboty z wymiana ?i ostatnie najwazniejsze pytanie czy silnik ten 1,6 jest kolizyjny ? czyli przy zerwaniu lancuszka , tloki spotkaja sie z zaworami , czy nei ma strachu ? bo dosc mosno to halasuje ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam ewidentnie ten z pierwszego zdjecia , i to jest wielopunktowy wytrysk ?? bo jakos mi to na takowy nie wyglada ...... gdzie tu 4 wtryskiwacze ?

dobrze popatrz :D

pytanie czy silnik ten 1,6 jest kolizyjny ?

kolizyjny.......szczerze mówiąc niespotkałem sie jeszcze z pękniętym łańcuszkiem w GA

drogie te lancuszki sa ? napinacze etc ?

oryginalny kpl. można "wyrwać" za 1000 pln, a lie kosztuje w podróbce.... niewiem

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie troche sie na silnikach znam , rozebralem ich juz wiele , poskladalem tyle samo , i wiem jak wyglada jednopunkt i wielopunkt, i wydaje mi sie ze to co jest na pierwszym zdjeciu , co mam i ja , to jest na 100% jednopunktowy wtrysk paliwa , zagladalem pod puszke na szybkosci , zeby looknac co tam siedzi , zrobilem to pobieznie , ale wywnioskowalem ze to jednopunkt, pozatym jesli bylby to wielopunkt , to gdzie jest przeplywomierz ? powinien byc na dolocie , a tu go nie ma ........... sadze ze jednak mialem racje , ze mam jednopunktowy wtrysk , jutro to sprawdze i zobaczymy czy jest jeden wtryskiwacz czy cztery :D proste :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obudowie przepustnicy.

 

 

coraz bardziej mnie zaskakujecie tymi odpowiedziami , no ale rozbiore i zobacze .

 

 

ps . im nizsza opona tym kolo bedzie sie wydawalo mniejsze , a nie samochod bedzies stal nizej ;) (moze bedzie to kwestia 1-2cm ;) ale kola w nadkolach beda staly tak samo moze sie conajwyzej zmienic przeswit ;)

 

zreszta spotkamy sie na jakims spocie , to staniemy obok siebie i zobaczymy jak to wyglada :D

 

[ Dodano: Nie 26 Lis, 2006 20:44 ]

mea culpa !! jednak jest wielopunkt :D hehehehehhe niezly galimatias pod ta maska ;] no ale tak to jest jak sie przesiada z niemca do japonca , trzeba sie uczyc wszystkiego od nowe , zajrzalem tez do rozrzadu , lancuchy nie sa luzne , wygladaja na ok , ale na rozgrzanym grzechocza przepotwornie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyżby wydawnictwo auto kłamało w swojej książce???

pisze...........od 1993 roku silnik GA 16DE zasilany jednopunktowym układem wtryskowym :/

 

na dodatek chodzi o silnik 75kW (102KM)

TO NIEPRAWDA... GA16DS to ewidenty gaznikowiec, posiada gaźnik o dwóch przepustnicach - ta dróa sterowana podciśnieniowo... no i ma niskociśnieniowa pompe paliwa umeiszczoną na głowicy silnika a GA16DE to ma normalne 4ry szt. czarnych wtrsykwiaczy umieszczonych tuż na łączeniu się kolekotra ssącego z głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam ewidentnie ten z pierwszego zdjecia , i to jest wielopunktowy wytrysk ?? bo jakos mi to na takowy nie wyglada ...... gdzie tu 4 wtryskiwacze ?

dobrze popatrz :D

pytanie czy silnik ten 1,6 jest kolizyjny ?

kolizyjny.......szczerze mówiąc niespotkałem sie jeszcze z pękniętym łańcuszkiem w GA

drogie te lancuszki sa ? napinacze etc ?

oryginalny kpl. można "wyrwać" za 1000 pln, a lie kosztuje w podróbce.... niewiem

POZDRO

Łańcuszki zamienniki to koszt rzędu 30 zł/szt. Napinacze chyba ok. 100zł/szt., o ile pamiętam. Wymiana niestety jest o wiele bardziej pracochłonna niż w przypadku paska.

Ja jeżdżę już chyba rok z takim gadającym rozrządem i nie mogę się zabrać do wymiany...

 

Co do mocy - zdaje się, że mój przedmówca kiedyś wyjaśnił już ten problem definitywnie - w silniku 90KM zastosowano inne wałki niż w 102KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co jest z tym przepływomierzem?? mój mistrzuniu rozebrał przepustnice i powiedział że się tego przepływomierza nie czyści bo nie ma drucików tylko wiatraczek tylko nie wiedział chyba gdzie:D Ja się z tym nie zgadzam, aczkowliek ja go nie znalazłem :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuszki zamienniki to koszt rzędu 30 zł/szt. Napinacze chyba ok. 100zł/szt., o ile pamiętam

 

 

ok , tyle ze w intercarsie powiedzieli , ze potrafia te lansuszki po 3000km peknac , prawda ? pozatym tanio jakos 30zl za jeden lancuszek ???

 

 

Ja jeżdżę już chyba rok z takim gadającym rozrządem i nie mogę się zabrać do wymiany...

 

czy twoj tez chodzi jak diesel na wolnych obrotach ? bo u mnie halas jest niewiarygodny , na wolnych dokladnie jak stary diesel :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze potrafia te lansuszki po 3000km peknac , prawda ? pozatym tanio jakos 30zl za jeden lancuszek ???

 

To chyba te ze spinką, rowerowe, 'z metra'. Do Micry najtańszy, bo najkrótszy, do GA średni, no a do SR to z 5 dych, bo najdłuższy. Też się spotkałem z tym, że pękł zanim zaczął hałasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opium25 jak cos pomoze to zobacz w moim watku o wymianie rozrzadu(link nizej)

praca jest do wykonania jak najbardziej samemu jesli chodzi o gorny lancuszek

pozatym ze nie ma u ciebie prowadnic lancucha i budowa miski zaworow trcohe inna pozatym to niczym sie nie rozni rozrzad, same lancuszki sa te same

 

ODRADZAM ZAKLADAC LANCUSZEK JC zreszta zrobie fotke JC i NISSAN lancuszka to sobie zobaczysz

jeszcze jak masz zamiar tym jezdzic dlugo i nie martwic sie czy w kazdej chwili to gowno sie nie rozepnie rozpadnie niewiem co jeszcze i lubisz przycisnac to nawet bym nie myslal o JC , niestety zostaje tylko lancuch nissana w serwiese za ok 150zl

 

co do napinaczy JC to samo, juz lepiej kupic np napinacze suiko

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=267774#267774

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...