Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Madprimka


Gość maddrajwer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maddrajwer

W sumie atko już było wystawiane na sprzedaż bo mi przy nim nerwy wysiadały. W skrócie: jakiś palant założył w nim za krótkoą szpilkę głowicy i mi ją wyrwało razem z częścią gwintu przy strojeniu LPG ( 4000 obr. ), poza tym "swap" chłodnicy, troche poprawek w elektryce... i takie tam. Skoro nikt jej ni chciał to trza było ją do porządku doprowadzić.

 

Jak na razie :

 

Wywalony cały EGR

Blos do gaz ( do regulacji w poniedziałek )

Filtr stożkowy w obudowie

Nowe kable zapłonu i kopułka wraz z paluchem ( świece Beru 4 elektrodowe mają ok 2k km. )

Niebieskie podświetlenie kierowcy i czerwone stacyjki

Niebieskie podświetlenie przedniego zdeżaka

Niebieskie postojówki

Diodowy trzeci stop na spoilerze

 

W planie:

 

Cai - już w trakcie + izolacja termiczna całego dolotu

Regulacja Blosa

Naprawa stukającego przedniego zawieszenia ( co ciekawe lewa strona klepie inaczej niż prawa)

Strumiennica zamiast kata ( o ile to jest kat )

Obwód przełączania Białe/Niebieskie postojówki w kabinie

Prawdopodobnie regeneracja parownika - gaśnie na wolnych obrotach.

 

Cel:

 

Autko do jazdy codziennej, robocze w zasadzie, ale z małą niespodzianką pod maską.

 

Wstawiłem dzisiaj na krótko stożek na dolocie, całkowicie wyjmując przepływkę. I umieściłem go gołego za aku. Wymieniłem też kable i kopułkę. Efekt był niesamowity (dla mnie ;) ) Auto zaczęło ciągnąć aż po 5,5k obr wcześniej po drodze dławiło się ok 2,5 i kończyło zabawę przy 4,5. Na Pb nie sprawdzałem bo bez przepływki dławił się powyżej 2,5k. Ponadto nabrał niesamowitego dźwięku.

 

Z fotek na razie konstrukcja puchy na filtr.

 

Zamocowanie rury w przepływce P10 ( pasuje mufa rury fi=75 po obnięciu uszczelki i małym "szlifie")

ruratj9.jpg

 

Mój nowy stożek w tandemie z przepływką

goystoekef9.jpg

 

Zwieńczenie puszki na filtr ( rura wentylacyjna aluminiowa fi=180)

zakadkiii5.jpg

 

A tu zaciśnięcie na rurze, uszczelnione siakimś a'la silikonem

zakadkizaciniteft9.jpg

 

Całość gotowa (będzie jak uszczelnienie zwiąże) do zamontowania, jutroz rana.

zprzepywkgf5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wsadzałeś plastikową rurę w przepływkę to przyjrzyj się od środka czy nie zatkałeś otworka z drucikami...

Tak to projekt pionierski - jakieś doładowanie dynamiczne się szykuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Dzieki coobcio za wskazówke - sprawdzałem to, przepływka bedzie diałać.

 

Niestety rura od wentylacji okazała się zbyt miękka i powyginała się przy próbie montażu. Nowa puszka będzie wykonana z blachy aluminiowej, najprawdopodobniej jutro. Poza tym dolot funkcjonuje, przepływka spełnia swoje zadanie, całość brzmi niesamowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sie przejechałem madprimą i dzwiek fajniutki sie zrobił i jakby autko lepiej sie zbierało

w czwartek albo piątek jestem u ciebie po rure i sobie zobacze jak puszeczke zrobiłeś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość maddrajwer

Jak na razie coś nie mogę zabrać się za CAI ale wywaliłem za to kolejną zwężkę z dolotu......dokładniej przepływomierz. Autko bez problemu zapala na Pb i kręci do 2000, dławi się przy 2500. Odpala również na samym LPG i od razu pracuje równo i dobrze się zbiera ( na ciepło jednak lepiej) Aktualnie wygląda to tak

 

ef0fabed285987bdm.jpg

 

Zastanawia mnie nie równe spalanie, wacha się od 13,5l LPG przy normalnej jeździe miejskiej, przez 15,7 przy oszczędnej jeździe miejskiej, do 17-18 przy ostrej jeździe. W prawdzie co tankowanie to inna konfiguracja dolotu, zastanawia jednak wysokie zużycie przy oszczędnej jeździe.

 

Wrzucam też - bo jeszcze nie było światełka z mojej kabiny

 

ee7b4d4e468c6b98m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość maddrajwer

Mały update. Wczoraj po krótkiej walce z urwaną śrubą założyłem wałek ssący od P10 GT ma o jakieś 0,8mm wyższe krzywki. Oraz komlet wtrysków razem z listwą również z GT ( to bardziej dla tego że najprawdopodobniej moje lały ). Jak na razie nie oceniam wrażeń z jazdy. Natomiast słychać silniczek troszkę inaczej. Poniżej parę fotek tak pro'forma.

 

Tak je sobie przywiozłem od gre.

img0471aw8.th.jpg

 

Tak wyglądały założone

img0469kl5.th.jpg

 

Poza tym jest już w produkcji moja pucha na stożek i pewnie jeszcze w tym tygodniu zmonuje sobie jakiś normalny dolocik z CAI i przepływką na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E bardzo mądre posunięcie :)

Do tego popraw seryjny wydech np. przelot 52-57mmm no i CAI, powinieneś tym sposobem osiągnąć ok 150KM i 190Nm to jest o 6-7KM i 10-12Nm więcej jak seryjna zdrowa Primera GT :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update. Wczoraj po krótkiej walce z urwaną śrubą założyłem wałek ssący od P10 GT ma o jakieś 0,8mm wyższe krzywki. Oraz komlet wtrysków razem z listwą również z GT ( to bardziej dla tego że najprawdopodobniej moje lały ). Jak na razie nie oceniam wrażeń z jazdy. Natomiast słychać silniczek troszkę inaczej. Poniżej parę fotek tak pro'forma.

 

Tak je sobie przywiozłem od gre.

Obrazek

 

Tak wyglądały założone

Obrazek

 

Poza tym jest już w produkcji moja pucha na stożek i pewnie jeszcze w tym tygodniu zmonuje sobie jakiś normalny dolocik z CAI i przepływką na miejscu.

 

fajnie, ciesze sie ze mogłem pomóc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Dzisaj wjechał CAI i w końcu zmontowałem cały dolot ( wcześniej jeździłem na zmioane z blosem albo z przepływką ). Wcześniej jednak chcąc sprawdzić wałki i wtryski od gre ( drugi raz dzięki stary ) załżyłem ze dwa dni temu przepływkę zamiast blosa. Wrażenia z jazdy niesamowite. Auto ciągnie bosko. Wniosek - wałki robią swoje a wcześniejsze wtryski miałem do duszy. Dzisiaj natomiast .... :

 

Dostałem z cynkowania puchę na stożek - tu wielkie dzięki dla mojego ojczulka, za jej wykonanie.

 

img0493hx1.th.jpg

 

Takim sposobem zrobiłem "flanszę" do dolotu zimnego luftu

 

img0495rt7.th.jpg

 

Tak to wyglądało po wsadzeniu w miejsce seryjnej puchy.

 

img0504ar7.th.jpg

 

A tak z dolotem zimnego powietrza

 

img0506hg7.th.jpg

 

Niestety nie obyło się bez ofiar w ludziach ( i jednego złamanego wiertła - winowajcy ). Jak drut-tuning to i był drut-opatrunek ;P

 

img0508tr5.th.jpg

 

Ponadto wymieniłem sobie uszczelkę pod kolektorem wydechowym do mi ją wydmuchało pod czwartym garkiem i strasznie dzwoniło. Teraz silniczek pracuje równo i bardzo kulturalnie. Jak się zdbiera za dobrze nie sprawdziłem. Trzy razy mnie kusiło na powrocie z monster garażu. Trzy razy powiedziałem sobie "eee tam, może lepiej nie" ... i zaoszczędziłem na tym ładnych parę stówek, bo za każdym razem mijałem kilkasetmetrów dalej smutnych panów. Chyba ostatkowiczów dzisiaj łapią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie działasz ale z własnego doświadczenie to ta alu rura długo nie pociągnie jest bardzo delikatna i szybko się przeciera zanim to nastąpi kombinuj coś innego ja dałem po przetarciu jej taką z gumy i na razie jest spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Dzięki Tomaszek, wiem że to alu jest miękkie, miałem kiedyś z tego dolot i strasznie dużo nerwów mnie kosztował. Myślałem o rurze pcv, albo tak jak piszesz guma, tylko czy karbowanie nie będzie psuło przepływu powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie prościej było powiększyć dziurę w nadkolu i mniej zawile doprowadzić to zimne powietrze do filtra ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...