Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Madprimka


Guest maddrajwer
 Share

Recommended Posts

Guest maddrajwer

W sumie atko już było wystawiane na sprzedaż bo mi przy nim nerwy wysiadały. W skrócie: jakiś palant założył w nim za krótkoą szpilkę głowicy i mi ją wyrwało razem z częścią gwintu przy strojeniu LPG ( 4000 obr. ), poza tym "swap" chłodnicy, troche poprawek w elektryce... i takie tam. Skoro nikt jej ni chciał to trza było ją do porządku doprowadzić.

 

Jak na razie :

 

Wywalony cały EGR

Blos do gaz ( do regulacji w poniedziałek )

Filtr stożkowy w obudowie

Nowe kable zapłonu i kopułka wraz z paluchem ( świece Beru 4 elektrodowe mają ok 2k km. )

Niebieskie podświetlenie kierowcy i czerwone stacyjki

Niebieskie podświetlenie przedniego zdeżaka

Niebieskie postojówki

Diodowy trzeci stop na spoilerze

 

W planie:

 

Cai - już w trakcie + izolacja termiczna całego dolotu

Regulacja Blosa

Naprawa stukającego przedniego zawieszenia ( co ciekawe lewa strona klepie inaczej niż prawa)

Strumiennica zamiast kata ( o ile to jest kat )

Obwód przełączania Białe/Niebieskie postojówki w kabinie

Prawdopodobnie regeneracja parownika - gaśnie na wolnych obrotach.

 

Cel:

 

Autko do jazdy codziennej, robocze w zasadzie, ale z małą niespodzianką pod maską.

 

Wstawiłem dzisiaj na krótko stożek na dolocie, całkowicie wyjmując przepływkę. I umieściłem go gołego za aku. Wymieniłem też kable i kopułkę. Efekt był niesamowity (dla mnie ;) ) Auto zaczęło ciągnąć aż po 5,5k obr wcześniej po drodze dławiło się ok 2,5 i kończyło zabawę przy 4,5. Na Pb nie sprawdzałem bo bez przepływki dławił się powyżej 2,5k. Ponadto nabrał niesamowitego dźwięku.

 

Z fotek na razie konstrukcja puchy na filtr.

 

Zamocowanie rury w przepływce P10 ( pasuje mufa rury fi=75 po obnięciu uszczelki i małym "szlifie")

ruratj9.jpg

 

Mój nowy stożek w tandemie z przepływką

goystoekef9.jpg

 

Zwieńczenie puszki na filtr ( rura wentylacyjna aluminiowa fi=180)

zakadkiii5.jpg

 

A tu zaciśnięcie na rurze, uszczelnione siakimś a'la silikonem

zakadkizaciniteft9.jpg

 

Całość gotowa (będzie jak uszczelnienie zwiąże) do zamontowania, jutroz rana.

zprzepywkgf5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak wsadzałeś plastikową rurę w przepływkę to przyjrzyj się od środka czy nie zatkałeś otworka z drucikami...

Tak to projekt pionierski - jakieś doładowanie dynamiczne się szykuje ?

Link to comment
Share on other sites

Guest maddrajwer

Dzieki coobcio za wskazówke - sprawdzałem to, przepływka bedzie diałać.

 

Niestety rura od wentylacji okazała się zbyt miękka i powyginała się przy próbie montażu. Nowa puszka będzie wykonana z blachy aluminiowej, najprawdopodobniej jutro. Poza tym dolot funkcjonuje, przepływka spełnia swoje zadanie, całość brzmi niesamowicie.

Link to comment
Share on other sites

wczoraj sie przejechałem madprimą i dzwiek fajniutki sie zrobił i jakby autko lepiej sie zbierało

w czwartek albo piątek jestem u ciebie po rure i sobie zobacze jak puszeczke zrobiłeś :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest maddrajwer

Jak na razie coś nie mogę zabrać się za CAI ale wywaliłem za to kolejną zwężkę z dolotu......dokładniej przepływomierz. Autko bez problemu zapala na Pb i kręci do 2000, dławi się przy 2500. Odpala również na samym LPG i od razu pracuje równo i dobrze się zbiera ( na ciepło jednak lepiej) Aktualnie wygląda to tak

 

ef0fabed285987bdm.jpg

 

Zastanawia mnie nie równe spalanie, wacha się od 13,5l LPG przy normalnej jeździe miejskiej, przez 15,7 przy oszczędnej jeździe miejskiej, do 17-18 przy ostrej jeździe. W prawdzie co tankowanie to inna konfiguracja dolotu, zastanawia jednak wysokie zużycie przy oszczędnej jeździe.

 

Wrzucam też - bo jeszcze nie było światełka z mojej kabiny

 

ee7b4d4e468c6b98m.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest maddrajwer

Mały update. Wczoraj po krótkiej walce z urwaną śrubą założyłem wałek ssący od P10 GT ma o jakieś 0,8mm wyższe krzywki. Oraz komlet wtrysków razem z listwą również z GT ( to bardziej dla tego że najprawdopodobniej moje lały ). Jak na razie nie oceniam wrażeń z jazdy. Natomiast słychać silniczek troszkę inaczej. Poniżej parę fotek tak pro'forma.

 

Tak je sobie przywiozłem od gre.

img0471aw8.th.jpg

 

Tak wyglądały założone

img0469kl5.th.jpg

 

Poza tym jest już w produkcji moja pucha na stożek i pewnie jeszcze w tym tygodniu zmonuje sobie jakiś normalny dolocik z CAI i przepływką na miejscu.

Link to comment
Share on other sites

E bardzo mądre posunięcie :)

Do tego popraw seryjny wydech np. przelot 52-57mmm no i CAI, powinieneś tym sposobem osiągnąć ok 150KM i 190Nm to jest o 6-7KM i 10-12Nm więcej jak seryjna zdrowa Primera GT :D

Link to comment
Share on other sites

Mały update. Wczoraj po krótkiej walce z urwaną śrubą założyłem wałek ssący od P10 GT ma o jakieś 0,8mm wyższe krzywki. Oraz komlet wtrysków razem z listwą również z GT ( to bardziej dla tego że najprawdopodobniej moje lały ). Jak na razie nie oceniam wrażeń z jazdy. Natomiast słychać silniczek troszkę inaczej. Poniżej parę fotek tak pro'forma.

 

Tak je sobie przywiozłem od gre.

Obrazek

 

Tak wyglądały założone

Obrazek

 

Poza tym jest już w produkcji moja pucha na stożek i pewnie jeszcze w tym tygodniu zmonuje sobie jakiś normalny dolocik z CAI i przepływką na miejscu.

 

fajnie, ciesze sie ze mogłem pomóc :)

Link to comment
Share on other sites

Guest maddrajwer

Dzisaj wjechał CAI i w końcu zmontowałem cały dolot ( wcześniej jeździłem na zmioane z blosem albo z przepływką ). Wcześniej jednak chcąc sprawdzić wałki i wtryski od gre ( drugi raz dzięki stary ) załżyłem ze dwa dni temu przepływkę zamiast blosa. Wrażenia z jazdy niesamowite. Auto ciągnie bosko. Wniosek - wałki robią swoje a wcześniejsze wtryski miałem do duszy. Dzisiaj natomiast .... :

 

Dostałem z cynkowania puchę na stożek - tu wielkie dzięki dla mojego ojczulka, za jej wykonanie.

 

img0493hx1.th.jpg

 

Takim sposobem zrobiłem "flanszę" do dolotu zimnego luftu

 

img0495rt7.th.jpg

 

Tak to wyglądało po wsadzeniu w miejsce seryjnej puchy.

 

img0504ar7.th.jpg

 

A tak z dolotem zimnego powietrza

 

img0506hg7.th.jpg

 

Niestety nie obyło się bez ofiar w ludziach ( i jednego złamanego wiertła - winowajcy ). Jak drut-tuning to i był drut-opatrunek ;P

 

img0508tr5.th.jpg

 

Ponadto wymieniłem sobie uszczelkę pod kolektorem wydechowym do mi ją wydmuchało pod czwartym garkiem i strasznie dzwoniło. Teraz silniczek pracuje równo i bardzo kulturalnie. Jak się zdbiera za dobrze nie sprawdziłem. Trzy razy mnie kusiło na powrocie z monster garażu. Trzy razy powiedziałem sobie "eee tam, może lepiej nie" ... i zaoszczędziłem na tym ładnych parę stówek, bo za każdym razem mijałem kilkasetmetrów dalej smutnych panów. Chyba ostatkowiczów dzisiaj łapią.

Link to comment
Share on other sites

no no widze że ostro działasz

szkoda że g-techa nie ma to by sie sprawdziło jak różnica w porównaniu do tego co było

Link to comment
Share on other sites

No ładnie działasz ale z własnego doświadczenie to ta alu rura długo nie pociągnie jest bardzo delikatna i szybko się przeciera zanim to nastąpi kombinuj coś innego ja dałem po przetarciu jej taką z gumy i na razie jest spokój

Link to comment
Share on other sites

Guest maddrajwer

Dzięki Tomaszek, wiem że to alu jest miękkie, miałem kiedyś z tego dolot i strasznie dużo nerwów mnie kosztował. Myślałem o rurze pcv, albo tak jak piszesz guma, tylko czy karbowanie nie będzie psuło przepływu powietrza...

Link to comment
Share on other sites

nie prościej było powiększyć dziurę w nadkolu i mniej zawile doprowadzić to zimne powietrze do filtra ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...