Gość cyklop81 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 witam wszystkich serdecznie, tydzień temu zakupiłem PRIMERKę 2.0 TD , 1999 R sprowadzoną z Holandii niestety bez ks. serwisowej. Pierwsze co uczyniłem to wymieniłem filtr oleju oraz olej na CASTROL MAGNATEC GTD 10W 40 ( taki mi doradzili na stacji diagnostycznej, mówiąc że jeśli nie wim jaki olej był wcześniej lany to ten bedzie najlepszy...), następnie wszystkie inne filtry z pyłkowym włącznie , były tak zabite liśćmi i drobinami jakby leżały pod leśna sciółka . Mój problem polega na tym, że tankując 30 l na markowej stacji przejeżdzam nim po mieście zaledwie 300-310 km i znowu pusto, na dodatek co jakiś czas zaświeca się kontrolka "check" , która po pewnym czasie gaśnie, zdażyło mi sie też dwukrotnie że samochód nagle zgasł przed przejazdem kolejowym przy redukcji biegów..., na rozgrzanym silniku drgania przenoszone są na kierownice oraz na lewarek ( podobno ten typ tak ma) . Na koniec powiem jesze , że górny pzrewód doprowadzający płyn chłodzacy do silnika jest "spuchnięty " i nie poddaje się pod naciskiem palców nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym silniku a dolny na ciepłym jest również "spuchnięty" i lekko ciepły. prosze o jakieś sugestie i porady co to może być bo nie chcę , żeby moja przygoda z Japończykiem zakończyła się równie szybko jak się zaczeła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Mój problem polega na tym, że tankując 30 l na markowej stacji przejeżdzam nim po mieście zaledwie 300-310 km i znowu pusto Nic nadzwyczajnego - po prostu takie jest spalanie... Wiem, wiem nie wszyscy forumowicze ze mną się zgodzą, ale będę upierał się przy swoim. na dodatek co jakiś czas zaświeca się kontrolka "check" , która po pewnym czasie gaśnie, zdażyło mi sie też dwukrotnie że samochód nagle zgasł przed przejazdem kolejowym przy redukcji biegów... To może wskazywać na rozregulowaną pompę wtryskową. Udaj się do dobrgo pompiarza w swojej okolicy. Regulacja nie jest kosmicznie droga a pomaga (u mnie pomogła). Na koniec powiem jesze , że górny pzrewód doprowadzający płyn chłodzacy do silnika jest "spuchnięty " To już jest problem. Nie chcę krakać, ale możesz mieć wydmuchaną uszczelkę pod głowicą, lub co bardziej prawdopodone pękniętą głowicę. Oczywiście nie życzę Ci ani jednego ani drugiego. Zaobserwuj, czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego. I poszukaj na forum. Nie tylko ja przerabiałem ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość massma Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Witam chyba napewno coś z głowićą ,albo uszczelką ,jeśli węże bardzo twarde a do tego płyn ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Spalanie zdecydowanie za duże. Moja primerka pali w lato 7,5l/100km w miescie przy krótkich odcinkach, w zime około 8. W trasie zazwyczaj 6l/100km. Klima chodzi prawie cały czas. Spuchnięty przewód może oznaczać to co napisał kolega wyżej:) wydmuchanął uszczelke pod głowicą. Jak zaświeca się check to proponuje podjechac do ASO i podłączyc wóz pod komputer. Pozwól że zgadne cena była okazyjna i dlatego kupiłeś?, a przebieg zapewne w granicach 160-180kkm, samochód w holandi był używany przez starszego pana , który zresztą był 1 właścicelem? Czasem jak czytam takie posty to zastanawiam się czy ja mam jakiś specjalny, niezawodny egzemparz czy Wy macie felerne. A może to kwestia tego że ja kupowałem samochód przed wejściem do Unii, i wtedy wszystkiego jak leci nie sprowadzali, a może to dlatego że mój samochód przed zakupem oglądał mechanik, i ASO? Sam już niewiem. Ps. mój drugi wóz tez jest bezawaryjny, polonez którego kiedyś miałem tez był bezawaryjny jak na poloneza. Chyba mam szczęscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklop81 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 pzred momentem sprawdzałem poziom płynu chłodzacego i rzeczywiście- stan poniżej minimum, ale przy wymianie oleju nie było widac "zważonego mleka" i korek też był czysty, mało tego - w zbiorniczku wyrównawczym jest czysciutki i klarowny płyn koloru zielonego. samochód nie dymi ani troszkę, pali z dotyku.... już sam nie wiem co to może być, jakie sa jeszce objawy wydmuchanej uszczelki, czy samochó słabiej przyśpiesza i ma głośniejszą pracę ? jaki jest orientacyjny koszt uszcelki i jej wymiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Koszt uszczelki (polecany wyłącznie orginał) to chyba ok 400-500zł, dochodzi szlif głowicy i reszta uszczelek- sądzę że 800 zł powinno starczyć. Odnośnie zapalającego sie CHECK-a: zrób sobie autodianostyke -opis w "zró to sam" + przyklejony kody do TD w dziale "Primera". P.s. Widze że skorzystałeś z zaproszenia do NKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 co jakiś czas zaświeca się kontrolka "check" , która po pewnym czasie gaśnie sprobuj odwodnić filtr paliwa (jeśli nie był wymieniany), jutro to będę robił, mam ten sam problem z check engine. O losie, jak kupowałem, było z nią ok, teraz jak zacząłem jeździć, pali sie prawie cały czas. a co do spalania, to nie obliczałem, podaje to co mi wyświetla: 7,2 l/100km (tylko po mieście) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość j_jasiu Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Wypowiem się co do spalania: Zgadzam się z kolegą pawel_s, że 20TD do oszczędnych w mieście (szczególnie dużym) nie należy, mi wychodzi po mieście około 7.8-8.5 mniej nie udało się, co do jazdy w trasie to jest jak dla mnie oszczędna 6-6.4 czyli całkiem całkiem. Co do reszty to masz już odpowiedzi więc zamilknę :mikolaj: :diabel2: Pozatym radziłbym przy sprawdzaniu ile pali tankować do pełna i dopiero mierzyć zużycie paliwa, bo tak po pół zbiornika to nie bardzo można policzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Cześć. Jeżeli miałeś wcześniej benzynkę to pewnie brakuje ci troche mocy i ciągniesz na biegach do 3000-3500 obr. i wtedy tyle pali, (ja tak miałem i palił po mieście 9-10, teraz zmieniam biegi miedzy 2000-2500 obrotów i pali po mieście 7,5-8 ) niestety z tym silnikiem to typowe autko rodzinne, a nie ścigacz :/ . Aha i tak jak napisał j_jasiu tankuj do pełna , wtedy dokładnie sprawdzisz ile pali, a poza tym ten silnik lubi mieć min 10 l paliwa w zbiorniku nigdy pusto. :!!: pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Czasem jak czytam takie posty to zastanawiam się czy ja mam jakiś specjalny, niezawodny egzemparz czy Wy macie felerne. A może to kwestia tego że ja kupowałem samochód przed wejściem do Unii, i wtedy wszystkiego jak leci nie sprowadzali, a może to dlatego że mój samochód przed zakupem oglądał mechanik, i ASO? Sam już niewiem. Myślę, że trafiłeś na zadbany egzemplarz, który dobrze sprawdziłeś przed zakupem. Mojego nissana też zabrałem przed zakupem do mechanika i wszystko wyglądało OK. W moim przypadku cena nie była ekstara okazyjna. Cyrki zaczęły się po wymianie płynu w chłodnicy. Po prostu ktoś zalał jakimś sysfem uszczelniającym i przez chwilę było OK. Nie wszystko jesteś w stanie sprawdzić w ASO czy u mechanika. pzred momentem sprawdzałem poziom płynu chłodzacego i rzeczywiście- stan poniżej minimum, ale przy wymianie oleju nie było widac "zważonego mleka" i korek też był czysty, mało tego - w zbiorniczku wyrównawczym jest czysciutki i klarowny płyn koloru zielonego. samochód nie dymi ani troszkę, pali z dotyku.... U mnie było tak samo. Ubywał tylko płyn ze zbiornicza wyrównawczego. Jedź sprawdzić to czym prędzej. Spawdź jeszcze czy przy zagrzanym silniku nie pojawiają się pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli będzie to uszczelka to kup tylko oryginalną. Nie żałuj i zamów ją w ASO to ominie Cię przykre rozczarowanie, które ja miałem po 10kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklop81 Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 rzeczywiście, poprzednim autkiem było AUDI w benzynce, a swoją primerkę podciągam nawet do 4 tys obrotów na pierwszych 3 biegach.... dzisiaj wymieniam filtr paliwa a jutro cały płyn chłodniczy i zakupiłem jakiś specyfik do czyszczenia wtrysków diesla . Rano zrobiłem dolewkę i nie zauważyłem żeby na rozgrzanym silniku pojawiały się bombelki powietrza w zbiorniczku, może to nie jest jednak uszczelka ? jeszce jedno pyt : w chłodnicy był zalany zielony płyn nieznanej marki i dolełem również zielonego borygo ale chce zmienić płyn na inny , np glixol, co wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 jeszce jedno pyt : w chłodnicy był zalany zielony płyn nieznanej marki i dolełem również zielonego borygo ale chce zmienić płyn na inny , np glixol, co wy na to ? Jeżeli wymieniasz cały płyn to nie ma znaczenia na jaki byle był na bazie glikolu (a teraz chyba wszystkie są na jego bazie). Kiedy dolewasz musisz wiedzieć czy miałeś zalany płyn na bazie glikolu etylowego czy metylowego. Jedne z drugim kiepsko mieszają się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklop81 Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 dzisiaj wymieniłem filterek paliwa ( na filtrona ), ktory jak się okazało był troszkę zabrudzony . Zatankowałem tez samochód do pełna i wlałem troche chemii na przeczyszczenie wtrysków. Mam nadzieje ze to wszystko wpłynie na mniejsze spalanie mojej Primerki. Podłączałem też samochód pod komputer i okazało się , że były tam 2 błędy : - 0012 MASS AIR FLOW - 0018 F/INJ F/B 2 czy to są jakieś powazne błędy, które mogły wpłynąc na tak duże zużycie paliwa i pojawianie się co jakiś czas kontrolki "check " ? Na szcęscie błędy te dały nię skasować i po powtórnym odczycie było już 0055 - czyli wszystko w jak najlepszym porzadku. Mam nadzieje, ze od dzisiaj zaczne na nowo przygodę z moją piękną Primerką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 -0012 to przepływomierz, nowy pewnie ok.2000zł, używka 400-500zł - nieprawidłowa praca ma wpływ na spalanie oraz na osiągi -0018 niestety nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklop81 Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 jakby się to okazał przepływomierz to niezła inwestycja mnie czeka , mam nadziejeże jednak to nie jest przepływomierz bo samochód zachowuje się normalnie, brak jakichkolwiek wahnięć obrotów, pracuje cichutko i równomiernie a i z przyśpieszeniem nie ma najmniejszych problemów- testowałem go dzisiaj na prostym odcinku ok 2 km i osiągnąłem prędkośc 170 km/h , z miejsca tez się nieźle zbiera. Czy można w jakiś sposób ingerować w przepływomierz? Jak wymieniałem filtr powietrza mogłem zruszyć coś przy przepływoimierzu i stąd ten błąd. ostatnie pyt : czy bardzo zabrudzony pierwotnie filtr powietrza mógł zanieczyćcić lub uszkodzić przepływomierz ? czy można go w jakiś sposób oczyścić ? dzięki z góry za podpowiedzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 - 0018 F/INJ F/B 2 18, 22, 25 Electric Governor tutaj to jest czyli jakiś regulator. Ale ja nadal nie wiem jak sprawdzic, zwieralem tak jak opisane na stronie "zrób to sam" i kontrolka "check engine" cały czas się świeciła, dodam, ze u mnie jest Diesel (P11 2001), oraz ta kostka zupełnie inaczej wygląda, ma 16pinów :?: lepszego nie udało mi sie o tej godz. zrobić, widać na nim piny. Czy w moim przypadku, też powinienem zewrzeć dwa piny z dołu po lewej stronie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Przepływomierz do TD kosztuje mniej niz 300zł oryginał z ASO (tylko że chyba w pierwszych egzemplarzach TD był jakis inny i ten rzeczywiście kosztował coś około 2000zł), także nie jest tak źle. Raczej nie wpływa on na zużycie paliwa, bo ja mam tez walnięty i spalanie jest w granicach 8l/100km po mieście, za to napewno wpływa na osiągi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariuszle Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 co do spuchniętych przewodów układu chłodzenia to jest normalne poniewaz jest to układ ciśnieniowy w którym wystepuje ciśnienie 1.5-2 bar. co do zbiorniczka wyrównawczego jak wlejesz na max to i tak po jakims czasie zejdzie ci na min a nawet nizej jest to normalne ponieważ jak plyn sie chlodzi zmiejsza się jego objętość i wytwarza się podciśnienie które zaciąga płyn ze zbiorniczka przez korek chłodnicy a jak rozgrzewa się płyn zwieksza swoją objetosć i jak jest za duze cisnienie to powinien wrócic do zbiorniczka ale przewaznie jest wrzucany drugim zaworem zabezpieczajacym na zewnątrz . Co do uszczelki pod głowicą objawy: bulgotanie w zbiorniczku albo śmietana na korku,bagnecie oleju Co do palenia sie check kod 18 nastawnik dawki paliwa ,objawy potrafi zgasnac przy puszczeniu nogi zgazu i wyluzowniu . U mnie jest tak samo jak zaleje go Niemieckim paliwem to check nie zapala . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf Opublikowano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 - 0018 F/INJ F/B 2 To jest błąd pierwszego wtryskiwacza. Musisz znaleźć dobrego magika od diesli, bo z ASO wyślą Cię do boscha a tam naprawa ok 3000 zł. Ktoś na forum już to naprawiał i koszt (jeśli dobrze pamiętam) około 700 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 Błąd pierwszego wtryskiwacza to 0034-"Needle Lift Sensor" - 0018 F/INJ F/B 2 wg serwisówki oznacza : The fuel injection feedback system (consists of the ECM, electric governor and control sleeve position sensor) does not operate properly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklop81 Opublikowano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 jedni piszą , że błąd 0018 to błąd dawki paliwa na wtryskiwaczu i określają to jako bardzo poważny problem, drudzy z kolei piszą że ten problem pojawiał się po zatankowaniu ropy z niby to "markowych stacji"- w moim przypadku to była orlenowska verwa.Problem ten sam ustepował nie wywołując żadnych konsekwencji, ewentualnie ustępował po wymianie filtra paliwa ( ja go wczoraj wymieniłem !!!) Na mechanice to się nie znam , ale na "chłopski rozum" - gdyby było coś nie tak z wtryskiwaczem lub pompą to samochód by dymił przy pedale w podłodze pod górkę, przy odpalaniu, nierówne obroty i przerywanie itp., a ja tych objawów nie mam - zero jakiegokolwiek dymienia !!!!!!! [ Dodano: Nie 03 Gru, 2006 21:44 ] - 0018 F/INJ F/B 2 wg serwisówki oznacza : The fuel injection feedback system (consists of the ECM, electric governor and control sleeve position sensor) does not operate properly. czy moge prosić bardziej łopatologicznie lub po prostu "translate by chłopski rozum " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 tlumaczac - to oznacza ze system analizy wtrysku paliwa nie dziala poprawnie (skladajacy sie z ECM, (nie wiem do konca o co chodzi w elctric governor - czy jest to regulator napiecia czy sterownie elektryczne w jakim sensie??), oraz sensora polozenia iglicy w 1ym wtryskiwaczu) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość p34 Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 18 oznacza błąd nastawnika dawki na 100% - miałem to samo. Błąd ten może mieć wpływ na spalanie ponieważ pompa a raczej ten nastawnik podaje niewłśiwą dawkę. Błąd powodują głownie opiłki. Naprawa polega na wymianie na nowy nastawnik lub jego regeneracji czyli usunięciu tych nieczystości. Problem polega na tym że teoretycznie jest to element nierozbieralny. Jednak praktycznie są osoby, które sa w stanie naprawić te nastawniki. W serwisach diesla naprawa czy regeneracja to 500-700 zł. Mając odpowiedni sprzęt diagnostyczny można zrobić to samemu. Jak coś to mogę podeslać instrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość j_jasiu Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 jedni piszą , że błąd 0018 to błąd dawki paliwa na wtryskiwaczu i określają to jako bardzo poważny problem, drudzy z kolei piszą że ten problem pojawiał się po zatankowaniu ropy z niby to "markowych stacji"- w moim przypadku to była orlenowska verwa.Problem ten sam ustepował nie wywołując żadnych konsekwencji, ewentualnie ustępował po wymianie filtra paliwa ( ja go wczoraj wymieniłem !!!)Na mechanice to się nie znam , ale na "chłopski rozum" - gdyby było coś nie tak z wtryskiwaczem lub pompą to samochód by dymił przy pedale w podłodze pod górkę, przy odpalaniu, nierówne obroty i przerywanie itp., a ja tych objawów nie mam - zero jakiegokolwiek dymienia !!!!!!! [ Dodano: Nie 03 Gru, 2006 21:44 ] - 0018 F/INJ F/B 2 wg serwisówki oznacza : The fuel injection feedback system (consists of the ECM, electric governor and control sleeve position sensor) does not operate properly. Widzę że temat ON Verva wiecznie żywy, chyba na forum opla kiedyś pisałem co się stało po zatankowaniu paliwa z Olenu. Generalnie, jak wypuścili to paliwo na rynek, to dodali tyle dodatków, że na stacjach paliwo zaczęło rozpuszczać uszczelki w dystrybutorach, później zmniejszyli ilość dodatków (info pewne bo mam znajomego co pracuje na orlenie w dystrybucji paliw). Ja też kiedyś zatankowałem sobie ON Vervę aby sprawdzić jak się na tym paliwku jeździ i zonk "Check Engine" po sprawdzeniu błędu okazało się woda w filtrze paliwa. Chodzi mi o to, że to tzw lepsze paliwo jest niekupowane przez ludzisków bo jest dużo droższe i zalega w zbiornikach, para wodna się skrapla, woda się dostaje do paliwka itd itp. Ja polecam stacje A24 Neste, paliwo z lotosu i jeszcze nigdy nie miałem problemu z tym paliwem szczególnie z ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 18 oznacza błąd nastawnika dawki na 100% - miałem to samo. Błąd ten może mieć wpływ na spalanie ponieważ pompa a raczej ten nastawnik podaje niewłśiwą dawkę. Błąd powodują głownie opiłki. Naprawa polega na wymianie na nowy nastawnik lub jego regeneracji czyli usunięciu tych nieczystości. Problem polega na tym że teoretycznie jest to element nierozbieralny. Jednak praktycznie są osoby, które sa w stanie naprawić te nastawniki. W serwisach diesla naprawa czy regeneracja to 500-700 zł. Mając odpowiedni sprzęt diagnostyczny można zrobić to samemu. Jak coś to mogę podeslać instrukcję. Witam. Bardzo poproszę o instrukcję. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.