Gość daniellus Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Dzisiaj się zaniepokoiłem, sprawdzam stan oleju a tam susza. Nigdzie nie cieknie, w płynie chłodzącym też ani śladu, więc gdzie zniknął??. Dolałem to co miałem ok 2l. i jest w miarę, ale okazało się ,że jak odkręcam korek wlewu oleju na działającym silniku to momentalnie spadają drastycznie obroty, a nawet gaśnie. Może macie jakieś sugestie?? Dobrze jest być przygotowanym jak się jedzie do mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 pokrywa zaworów połączona jest odmą z dolotem więc zamiast dmuchnąć w dolot poszło w powietrze i stąd mogły zachwiać się obroty- odma idzie za przepływomierzem więc to powietrze nie jest liczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniellus Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 czyli mam rozumieć że wszystko ok?? tylko czemu zniknął olej?? może za ostro jeżdżę?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 ale okazało się ,że jak odkręcam korek wlewu oleju na działającym silniku to momentalnie spadają drastycznie obroty, a nawet gaśnie. Chyba mamy doczynienia z przedmuchami ze skrzyni korbowej. Komputer z czasem się 'nauczył' obrotów biegu jałowego. Podobna sytuacja jest gdy np. pęknie przewód odpowietrzający, co idzie z pokrywy zaworów, po wymianie na cały, też obroty są inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniellus Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 B12 może bardziej łopatologicznie? Co mam sprawdzić i czy to poważna usterka? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Na początek zmierzyłbym kompresje. To może mieć związek ze znikającym olejem. Te 2 litry to w jakim czasie wcieło? Przebieg silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniellus Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Przebieg silnika to 0k 270 tyś, a uciekło przez ponad miesiąc, nie wiem ile dokładnie zrobiłem bo licznik raz chodzi a raz nie. Średnio olej zmieniam co 30-40 dni. Myślę że już czas na zmianę ale nie mam kiedy podjechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Przyczyn spożycia oleju może być wiele np. Zapieczona pierścienie, stwardniałe uszczelniacze zaworowe, wyrobienie tulei itp.Tak jak pisze b12 zacznij od sprawdzenia kompresji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.