Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Regulacja zaworów


Guest Trojan87
 Share

Recommended Posts

Witam.

Regulację przeprowadza się płytkami różnych grubości. Tylko w praktyce to wygląda tak, że po fabryce nawet przez cały żywot auta, luzy nie wymagają korekcji.

Link to comment
Share on other sites

Nawet po 200tys. będą mieścić się w normie

Regulacja jest płytkowa i nissan podaje duże tolerancje między min. a max.

Na gazie po 200 tys. można troszkę powiększyć na bęzynie raczej nie będzie takiej potrzeby

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Regulację przeprowadza się płytkami różnych grubości. Tylko w praktyce to wygląda tak, że po fabryce nawet przez cały żywot auta, luzy nie wymagają korekcji.

 

Jak wyżej.

Link to comment
Share on other sites

a w p10 z 1996 16V? reguluje sie czy nie? silnik 1,6

p10 ka z 91, silnik 1,6 - 460 kkm (jak nie więcej bo szlag trafił kiedyś linnke od prędkościomierza) i nie znamy aktualnego przebiegu, ale zaworów nikt nie regulował i nikt raczej regulować nie będzie. :fuckyou2:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

w P11 2.0 sa plytki? bo nie wiem czy hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego

Link to comment
Share on other sites

A jak jest w 1.8 bo niedawno założyłem gaz i nie wiem czy trzeba kontrolować luz na zaworach?

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

podepne sie pod temat umnie słychać takie delikatne klepanie popychacza hyd jak myśle coś i nie wiem czy go by trzeba było wymienić czy odpowietrzyć nie wiem czy coś nie pomyliłem ale je chyba sie odpowietrza

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Witam

mam pytanko a jak jest z regulacją luzu zaworowego w 2.0 TD? i jeżeli jest regulowany ręcznie to jakie są wartości luzu dla zaworu ssącego a jakie dla wylotowego

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

witam, a ja mam pytanie bardziej ogolne - od czego zalezy, czy w aucie jest regulacja plytkowa, czy hydrauliczna popychaczy?

czytam sobie wlasnie instrukcje i doszedlem przed chwila do punktu regulacji zaworow, gdzie mowa jest o plytkach - silnik GA16DE

 

mam taki sam w p11.144

 

dlatego moje pytanie, jaka mam u siebie regulacje (GA16DE)

czy wszytskie modele tego silnika maja taka sama regulacje, czy zalezy np od roku produkcji silnika? czy od czegos jeszcze?

 

a drugie pytanie - zagadnienie, jesli sa hydrauliczne, w jaki sposob mozna je regulowac, jesli slychac, ze luzy sa za duze - pozostaje tylko wymiana? ( jesli tak, to co tam sie zuzywa... material poprzez starcie? moze nie trzymaja cisnienia?)

 

nocne pozdrowienia :)

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Regulację przeprowadza się płytkami różnych grubości. Tylko w praktyce to wygląda tak, że po fabryce nawet przez cały żywot auta, luzy nie wymagają korekcji.

Szczelinomierz, jakiś kawałek szkła i papier ścierny 180-240 i wchodzimy :)

Profilaktycznie po 200 tysiach można sprawdzić luzy wcześniej nie ma sensu no chyba że silnik wyraźnie klekocze...

Link to comment
Share on other sites

Guest slawek1956

hej islandczyk,zalezy tylko i wylacznie od producenta i rozwiazania technicznego,popychacze hydrauliczne zuzywaja sie i pozniej nie daja prawidlowego cisnienia do skasowania luzu,ale to nie twoj problem,poczytaj o rybach :D

Link to comment
Share on other sites

od producenta... ale chyba u nas producent jest jeden? bo sa nissany z popychaczami hydraulicznymi, a sa gdzie mozna regulowac, dlatego pytalem :)

Link to comment
Share on other sites

Guest B12
od czego zalezy, czy w aucie jest regulacja plytkowa, czy hydrauliczna popychaczy?

Raczej koszta, czyli idzie o pieniądze. Hydrauliki były w motorach mocniejszych. A więc automatycznie i w droższych modelach aut. Np. silniki z serii SR, VG, KA. Obecnie to już chyba w żadnych. Mało tego. W tym obcinaniu kosztów doszło do tego, że zamiast szklanki z wymienną płytką stosuje się same szklanki z odpowiednimi grubościami denek. Co z kolei powoduje większe koszta użytkownika przy ewentualnej regulacji zaworów. I tak jest np. w najdroższej serii silników VQ czyli 350Z czy Murano.

Link to comment
Share on other sites

rozumiec i dziekowac :) bo wielu uzytkownikow pytalo sie "a jak z regulacja u mnie" mimo ze mieli ten sam silnik co poprzeni pytajacy, wiec zaczalem myslec, ze nie zalezy od tego, czy to GA, czy QG... tylko ze w silniki tej samej serii moga miec takie badz takie rozwiazanie, np zalezne od roku produkcji silnika :)

Link to comment
Share on other sites

Guest B12
tylko ze w silniki tej samej serii moga miec takie badz takie rozwiazanie, np zalezne od roku produkcji silnika :)

Chyba źle mnie zrozumiałeś. Jak w jakichś stosowano hydrauliki to cały czas produkcji. Tylko aut z nimi się już nie produkuje. Po prostu w seriach silników tych z ostatnich lat nie stosuje się samoregulacji, czyli tzw. hhydraulików.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mój silnik od dłuższego czasu dość mocno klekocze, może więc warto pojechać na regulację zaworów? Jeśli tak, to ile mniej więcej kosztowałaby taka operacja?

Link to comment
Share on other sites

zaworów hydraulicznych się nie reguluje. Jak ci kłapie to masz popychacze do wymiany. Zawory są fabrycznie wyregulowane za pomocą płytek, a po to masz popychacze hydrauliczne aby luzy zaworowe były kasowane za ich pomocą.

Link to comment
Share on other sites

dzięki za wyjaśnienie. A orientujesz się może ile by kosztowała ich wymiana u mechanika? Na allegro znalazłem za 25zł/szt.

Edited by d3cK
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Panowie a jak rozpoznać czy luzy zaworowe należy już wyregulować? Pogarszają się osiągi silnika? Dużo zaczyna palić? A może wydobywają się z silnika jakieś niepokojące dźwięki?

 

Pozdrawiam

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...