Guest Trojan87 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Mam Pytanko czy prz Primerce P11 1,6 16v , 1999r zawory trzeba ustawiać samemu czy one same sie regulują?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baryla Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Tam sa popychacze hydrauliczne wiec sie reguluja same. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Witam. Regulację przeprowadza się płytkami różnych grubości. Tylko w praktyce to wygląda tak, że po fabryce nawet przez cały żywot auta, luzy nie wymagają korekcji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Nawet po 200tys. będą mieścić się w normie Regulacja jest płytkowa i nissan podaje duże tolerancje między min. a max. Na gazie po 200 tys. można troszkę powiększyć na bęzynie raczej nie będzie takiej potrzeby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zeusik Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 a w p10 z 1996 16V? reguluje sie czy nie? silnik 1,6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 Regulację przeprowadza się płytkami różnych grubości. Tylko w praktyce to wygląda tak, że po fabryce nawet przez cały żywot auta, luzy nie wymagają korekcji. Jak wyżej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 a w p10 z 1996 16V? reguluje sie czy nie? silnik 1,6 p10 ka z 91, silnik 1,6 - 460 kkm (jak nie więcej bo szlag trafił kiedyś linnke od prędkościomierza) i nie znamy aktualnego przebiegu, ale zaworów nikt nie regulował i nikt raczej regulować nie będzie. :fuckyou2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zeusik Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 super sa te nasze nyski.... i juz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danielvlv Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 w P11 2.0 sa plytki? bo nie wiem czy hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Hydrauliczna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 A jak jest w 1.8 bo niedawno założyłem gaz i nie wiem czy trzeba kontrolować luz na zaworach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 A jak jest w 1.8 Regulowane płytkami. Po fabryce praktycznie luzy nie wymagają okresowej korekty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 podepne sie pod temat umnie słychać takie delikatne klepanie popychacza hyd jak myśle coś i nie wiem czy go by trzeba było wymienić czy odpowietrzyć nie wiem czy coś nie pomyliłem ale je chyba sie odpowietrza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest glaf Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam mam pytanko a jak jest z regulacją luzu zaworowego w 2.0 TD? i jeżeli jest regulowany ręcznie to jakie są wartości luzu dla zaworu ssącego a jakie dla wylotowego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmx81 Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 witam, a ja mam pytanie bardziej ogolne - od czego zalezy, czy w aucie jest regulacja plytkowa, czy hydrauliczna popychaczy? czytam sobie wlasnie instrukcje i doszedlem przed chwila do punktu regulacji zaworow, gdzie mowa jest o plytkach - silnik GA16DE mam taki sam w p11.144 dlatego moje pytanie, jaka mam u siebie regulacje (GA16DE) czy wszytskie modele tego silnika maja taka sama regulacje, czy zalezy np od roku produkcji silnika? czy od czegos jeszcze? a drugie pytanie - zagadnienie, jesli sa hydrauliczne, w jaki sposob mozna je regulowac, jesli slychac, ze luzy sa za duze - pozostaje tylko wymiana? ( jesli tak, to co tam sie zuzywa... material poprzez starcie? moze nie trzymaja cisnienia?) nocne pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Witam.Regulację przeprowadza się płytkami różnych grubości. Tylko w praktyce to wygląda tak, że po fabryce nawet przez cały żywot auta, luzy nie wymagają korekcji. Szczelinomierz, jakiś kawałek szkła i papier ścierny 180-240 i wchodzimy Profilaktycznie po 200 tysiach można sprawdzić luzy wcześniej nie ma sensu no chyba że silnik wyraźnie klekocze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawek1956 Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 hej islandczyk,zalezy tylko i wylacznie od producenta i rozwiazania technicznego,popychacze hydrauliczne zuzywaja sie i pozniej nie daja prawidlowego cisnienia do skasowania luzu,ale to nie twoj problem,poczytaj o rybach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmx81 Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 od producenta... ale chyba u nas producent jest jeden? bo sa nissany z popychaczami hydraulicznymi, a sa gdzie mozna regulowac, dlatego pytalem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 od czego zalezy, czy w aucie jest regulacja plytkowa, czy hydrauliczna popychaczy? Raczej koszta, czyli idzie o pieniądze. Hydrauliki były w motorach mocniejszych. A więc automatycznie i w droższych modelach aut. Np. silniki z serii SR, VG, KA. Obecnie to już chyba w żadnych. Mało tego. W tym obcinaniu kosztów doszło do tego, że zamiast szklanki z wymienną płytką stosuje się same szklanki z odpowiednimi grubościami denek. Co z kolei powoduje większe koszta użytkownika przy ewentualnej regulacji zaworów. I tak jest np. w najdroższej serii silników VQ czyli 350Z czy Murano. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmx81 Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 rozumiec i dziekowac bo wielu uzytkownikow pytalo sie "a jak z regulacja u mnie" mimo ze mieli ten sam silnik co poprzeni pytajacy, wiec zaczalem myslec, ze nie zalezy od tego, czy to GA, czy QG... tylko ze w silniki tej samej serii moga miec takie badz takie rozwiazanie, np zalezne od roku produkcji silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 tylko ze w silniki tej samej serii moga miec takie badz takie rozwiazanie, np zalezne od roku produkcji silnika Chyba źle mnie zrozumiałeś. Jak w jakichś stosowano hydrauliki to cały czas produkcji. Tylko aut z nimi się już nie produkuje. Po prostu w seriach silników tych z ostatnich lat nie stosuje się samoregulacji, czyli tzw. hhydraulików. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d3cK Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Mój silnik od dłuższego czasu dość mocno klekocze, może więc warto pojechać na regulację zaworów? Jeśli tak, to ile mniej więcej kosztowałaby taka operacja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 zaworów hydraulicznych się nie reguluje. Jak ci kłapie to masz popychacze do wymiany. Zawory są fabrycznie wyregulowane za pomocą płytek, a po to masz popychacze hydrauliczne aby luzy zaworowe były kasowane za ich pomocą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d3cK Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 (edited) dzięki za wyjaśnienie. A orientujesz się może ile by kosztowała ich wymiana u mechanika? Na allegro znalazłem za 25zł/szt. Edited June 9, 2010 by d3cK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest apek Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Panowie a jak rozpoznać czy luzy zaworowe należy już wyregulować? Pogarszają się osiągi silnika? Dużo zaczyna palić? A może wydobywają się z silnika jakieś niepokojące dźwięki? Pozdrawiam Kuba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.