Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jak sprawdzić czy są poduszki powietrzne.


Guest gajos1902
 Share

Recommended Posts

Guest gajos1902

Dokładnie tak jak wyżej mam problem gdyż nie wiem czy w mojej n15 jest poduszka pasażera

i jak w ogóle to sprawdzić jakie są cechy charakterystyczne? Bo poduszki kierowcy to nie mam napewno.

Link to comment
Share on other sites

Guest gajos1902

Hmmmm ciezkie pytanie.

Ale tak na serio to ja wiem ze normalnie jest ta zaslepka i na niej jest napisame srs air bag ale to nie znaczy ze pod nia jest poduszka ze to nie jest twarda pusta zaślepka za 50 złoty.

Chodzi mi o to ze jak zajze pod schowek to jakoś bedzie widać ze jest tam poduszka albo jakoś tak.

Link to comment
Share on other sites

mhh czyli chyba najlepiej by bylo pod kompa podlaczyc autko i sie okaze co tam siedzi .. lub w aso powiedziec by zajrzeli .. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
mhh czyli chyba najlepiej by bylo pod kompa podlaczyc autko i sie okaze co tam siedzi .. lub w aso powiedziec by zajrzeli ..

Podłączanie pod kompa nic nie da - poduszki (a właściwie ich brak) oszukuje się w ten sposób, że w obwód wstawia taki jeden pierdolnik, który reaguje jakby była poduszka (odpowiednim zapalaniem i gaśnięciem kontrolki na desce), a w rzeczywistości jej nie ma. Tylko fizyczne "zaglądnięcie" przez fachowca może rozwiązać problem.

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
Bo poduszki kierowcy to nie mam napewno.

Nie doczytałem tego.

Generalnie nigdy nie wybucha jedna poduszka z przodu. Czyli najprawdopodobniej poduszka pasażera też jest wybuchnięta.

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

To zalezy, jeśli ma się poduszki podłączone do sterownika który jest z pasami podłączony to nie wystrzelą 2 jeśli tylko kierowca jedzie. Jeśli zaś działają na zasadzie przeciążeń to wystrzelą obie (w mojej angielskiej był dzwon - GTi zawsze miały 2 airbagi, a mój miał półkę zamiast airbaga pasażera i pasy pirotechniczne bez kabli).

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
To zalezy, jeśli ma się poduszki podłączone do sterownika który jest z pasami podłączony to nie wystrzelą 2 jeśli tylko kierowca jedzie.

Szczerze, to nigdy o czymś takim nie słyszałem i zawsze widziałem obydwie wywalone bez względu na to, czy pasażer jechał w samochodzie, czy nie.

Zawsze wydawało mi się, że wszystkie przednie poduszki odpalają na raz, po uruchomieniu włącznika bezwładnościowego.

Może w jakichś drogich limuzynach jest inaczej.

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest gajos1902

A mi sie wydaje ze ta pasażera jest raczej bo ja kupiłem moja almerke puknieta i o tym wiedziałem zreszta u kierowcy napinacz pasa był wybuchniety a u pasażera nie. Ona była puknieta z przodu od strony kierowcy. Wiec tylko poduszka kierowcy moze wybuchła. A wiem ze tej kierowcy nie ma bo mam dwardą zaślepke na kierownicy a pod kierownicą nie ma zaślepki i widziałem ze jest pusto.

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
A mi sie wydaje ze ta pasażera jest raczej bo ja kupiłem moja almerke puknieta i o tym wiedziałem zreszta u kierowcy napinacz pasa był wybuchniety a u pasażera nie.

Napinacze pasów działają niezależnie od poduszek. Napinacz pasów jest aktywowany (wybucha) w momencie jak pas jest obciążony (czyli gdy siła bezwładnościowa pcha gwałtownie ciało napinając gwałtownie pas) - wtedy ładunek eksploduje i pas się napina. Jeżeli pas nie jest zapięty - nic nie wybuchnie, bo nie ma obciążenia i sensor "nie wyczuwa" zagrożenia od samego uderzenia.

 

Poduszki przednie natomiast działają niezależnie od pasów i na dodatek niezależnie od tego czy ktoś siedzi na fotelu, czy nie. Poduszki aktywowane są poprzez włącznik bezwładnościowy (czujnik) który reaguje tylko na nagłe zatrzymanie (szarpnięcie w przód) samochodu. Dlatego w wielu instrukcjach jest zaznaczone, że zapinanie pasów bezpieczeństwa jest obowiązkowe jeżeli samochód jest wyposażony w przednie air-bagi - w przypadku niezapiętych pasów siedzący otrzymują potężne uderzenie nadmuchiwującą się właśnie poduszką -> i może dojść do złamania karku itp.

 

W N16 (i pewnie N15 również) nie ma takiej opcji, że przy uderzeniu w przód (bez względu na to czy centralnie czy w któryś róg) otworzy się tylko jedna poduszka. Jeżeli otworzyła się tylko jedna, to znaczy ze drugiej nie było, lub była uszkodzona (i naprawiona przez wstawienie czujnika itp.). System nie zadziałałby w ogóle, gdyby jedna z poduszek była niesprawna.

Tylko boczne poduszki mają osobne sensory i mogą się otwierać pojedynczo niezależnie od siebie i od przednich - przy uderzeniu w bok.

 

W takim przypadku jak masz pewnie poduszki przedniej pasażera też nie ma, tylko jest lepiej zaślepka zrobiona.

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest gajos1902

Na Allegro widziałem jak typ sprzedawał air baga pasażera do n15 i była fotka jak kierowcy air bag wybuch a pasażera był cały i jego sprzedawał.

Jak to wyjaśnić?

Link to comment
Share on other sites

chyba nie jest do konca tak jak piszecie niemozliwe wylaczenie jednej poduszki, jak szukalem samochodu podawalem tutaj linka i dostalem odpowiedz, zeby sie jej dobrze przyjrzec bo juz ktos ja jakis czas temu widzial wystawiona. przyjrzalem sie i faktycznie nie jest to samochod bezwypadkowy jak to bylo napisane w ogloszeniu, byl uderzony i mial wystrzelona TYLKO przednia i boczna poduszke kierowcy, 2 po stronie pasazera byly na miejscu. tyle tylko, ze czlowiek w ASO powiedzial, ze przy wystrzelonych poduszkach nalezy wymienic CALY sterownik od poduszek bo jest on jednorazowy i mimo to, ze 2 pozostaja to i tak niezadzialaja.

 

dodatkowe info co prawda nie nissanowskie - w avensis jest mozliwosc wylaczenia przedniej poduszki pasazera np. w razie przewozenia fotelika na przednim siedzeniu.

Link to comment
Share on other sites

Sterownik jest jednorazowy- niezależnie od tego który airbag wybuchnie.Przednie poduszki wybychają tylko i wyłąnie razem (chyba ,że jest aktywowany wyłącznik)- odpowiada za to ten sam steronik na środku auta.Odnośnie napinaczy: też wybuchają oba - niezależnie od tego czy ktoś siedział czy nie- wtedy jest efekt taki że na niezapiętym pasie można grać jak na harfie :) .Wiem co mówię bo widziałem mnóstwo właśnie nissanów po dzwonkach.Gajos1902 a jak z tą kontrolką?

Link to comment
Share on other sites

Albin,

Sterownik jest jednorazowy

protestuje - nie jest jednorazowy.

Kontrolka jesli nie zgasnie po kilku sekundach, to sterownik wykrywa blad w obwodach poduszek. Niewazne czy masz poduszki czy nie ale wystarczy ze odepniesz ktoras i zapali sie na stale kontrolka.

Nawet jesli masz poduche pasazera to brak w kierownicy najtaniej zastapic opornikiem, a najlepiej poducha.

Na poczatek radzilbym podjechal do elektronika i niech spojrzy na sterownik czy przy strzale nie poszedl na niego za duzy prad. Czasami niestety spotkalem sie ze nieoplacalne bylo ozywienie sterownika.

Niestety jak mi wiadomo w Nyskach nie ma manualnego resetu poduszek jak np w Hondach i trzeba zresetowac mu blad przez komp.

Jesli chcesz sprawdzic czy jest poduszka pasazera to albo wzrokiem zobaczyc jak wyglada deska, czy byla rozbierana, albo zmierzyc jej opor przy zlaczu, ewentualnie dobrac sie do niej czyli wyjac.

Link to comment
Share on other sites

wwl trzeba rozróżnić 2 rzeczy błąd a wypadek.Błąd można wykasować (jeśli już nie występuje ) a crasha już nie (dlatego napisałem ,że jest jednorazowy).Crash występuje gdy sterownik wysyła impuls do airbagów żeby się otworzyły.Nie ma to nic wspólnego z pospolitymi błędami takimi jak odpięcie poduszki czy zwarcie.Są fachowcy , elektronicy , którzy wgrywają nowy soft do sterowników i jest on znowu aktywny, nie da się tego zrobić pospolitym kompem (consultem).gajos1902 kontrolka oznacza jakąś usterkę ale nie pokazuje jaką.Trzeba podłączyć pod komp aby zobaczyć na czym polega problem.Sterownik pokaże na którym obwodzie jest usterka , chyba że airbag pasażera jest zastąpiony opornikiem i zaślepką - wtedy pokaże ,że z tym airbagiem jest wsio ok

Link to comment
Share on other sites

Rozroznic mozna ale mozesz mi wierzyc lub nie jestem elektronikiem i nie raz uruchamialem sterowniki po wypadku.

Zazwyczaj ida sciezki przez duzy prad podany na poduszki.

Znajomy wgrywa soft, ja naprawiam sterowniki pod wzgledem elektroniki.

Dzialaja i to co napisales ze sa jednorazowe musze sie nie zgodzic.

Link to comment
Share on other sites

jednorazowe w znaczeniu producenta auta ale zgadzam się ,że idzie je naprawić- lecz nie spełnia to norm wyznaczonych przez fabrykę, gdzie zalecenie jest następujące: Poduszki wystrzeliły - wymień sterownik

Link to comment
Share on other sites

To jesli tak rozmawiamy to mysle ze warto rozroznic to co producent podaje a to co jest realne :)

Mysle ze Twoje 140KM/347nm tez nie jest zalecane przez fabryke a jezdzisz :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...