Gość piterP11sz-n Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Wiatm ! Prosze o pomoc , moze ktos z forumowiczow mial kiedys podobny problem . Otoż przy skrecaniu kierownica z prawego przedniego kola dochodzi dziwne "pykanie" - myslalem ze to tuleje gornych wahaczy, wiec zostaly wymienione, ale "pykanie" zostalo - co to moze byc ? końcówka łącznika stabilizatora ? Moja primera choc leciwa bo 98 rok ma najechane dopiero 90 tys , troche zawczesnie zeby dzialy sie jakies cyrki w zawieszce mam nadzieje :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Ja stawiam na łożyska w zwrotnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grossb Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 A to nie sa czasem przeguby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 W moim samochodzie było tak samo i okazało się, że to przegub stuka. Po wymianie przestało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Cześć. Ja też obstawiam przegub na 99%. Jakoś nie wierzę w te 90 tys, chyba że, znasz autko od nowości. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Cześć. Ja też obstawiam przegub na 99%. Ja bym obstawiał przegub gdyby to stukanie dobiegało w czasie jazdy w skręcie. Ale jeśli trzeszczy po prostu przy kręceniu kierownicą ( również na postoju ) to ja obstawiałbym końcówki drążków kierowniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piterP11sz-n Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Stukanie dochodzi przy skreceniu kola i powolnym ruszaniu zarowno do przodu jak i do tylu( wczoraj to zaobserwowalem) , jesli chodzi o przeguby to slyszalem ze sypia sie one od startow z piskiem opon, mojej nysie sie to niezdarza. No mam to szczescie ze moja Primera nie miala przedemna innego wlasciciela, wiem jak byla, jest i bedzie eksplatowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Stukanie dochodzi przy skreceniu kola i powolnym ruszaniu zarowno do przodu jak i do tylu( wczoraj to zaobserwowalem) , jesli chodzi o przeguby to slyszalem ze sypia sie one od startow z piskiem opon, mojej nysie sie to niezdarza. No mam to szczescie ze moja Primera nie miala przedemna innego wlasciciela, wiem jak byla, jest i bedzie eksplatowana Po pierwsze primo, przeguby sypią się NIE TYLKO od startowania z piskiem opon Najbardziej przeguby wykańczają się od przekładania dużej mocy na koła przy skręcie, a więc przy ruszaniu z miejsca ze skręconymi kołami, przy gwałtownym dodawaniu gazu w zakręcie itp. Ale sypią się niestety również od zwykłej eksploatacji. Po drugie secundo jeśli zużyty jest przegub to trzaska nie tylko przy starcie, tylko cały czas jazdy w maksymalnym skręcie. Niezależnie od prędkości jazdy. Osobiście polecam sprawdzić jednak końcówki drążków, tym bardziej że to najtańsza w naprawie usterka jaka może Ci się zdarzyć. U mnie trzeszczały w taki fantastyczny sposób, że wielu stawiało na zużytą maglownicę, pompę wspomagania itp. A to były tylko dwie głupie końcówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piterP11sz-n Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 dzieki za cenne uwagi . jak zdiagnozowac czy to przegob czy koncowka drazka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Po drugie secundo Jak już to po drugie primo. Taki mały OT, sorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 przeguby stukają przy jeździe na wprost w ostatniej fazie swojego życia, Wcześniej stkukają jedynie przy skręcie i jednoczesnym przyśpieszaniu.Moim zdaniem na 99,99% przegub zewnętrzny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Stukanie dochodzi przy skreceniu kola i powolnym ruszaniu zarowno do przodu jak i do tylu( wczoraj to zaobserwowalem) , jesli chodzi o przeguby to slyszalem ze sypia sie one od startow z piskiem opon, mojej nysie sie to niezdarza. No mam to szczescie ze moja Primera nie miala przedemna innego wlasciciela, wiem jak byla, jest i bedzie eksplatowana Po pierwsze primo, przeguby sypią się NIE TYLKO od startowania z piskiem opon Najbardziej przeguby wykańczają się od przekładania dużej mocy na koła przy skręcie, a więc przy ruszaniu z miejsca ze skręconymi kołami, przy gwałtownym dodawaniu gazu w zakręcie itp. Ale sypią się niestety również od zwykłej eksploatacji. Po drugie secundo jeśli zużyty jest przegub to trzaska nie tylko przy starcie, tylko cały czas jazdy w maksymalnym skręcie. Niezależnie od prędkości jazdy. Osobiście polecam sprawdzić jednak końcówki drążków, tym bardziej że to najtańsza w naprawie usterka jaka może Ci się zdarzyć. U mnie trzeszczały w taki fantastyczny sposób, że wielu stawiało na zużytą maglownicę, pompę wspomagania itp. A to były tylko dwie głupie końcówki. właśnie mi też pyka tak przy skręcie -przegub zewnętrzny,a swoją drogą to nawet najlepszy przegub podda się przy dawaniu w d*pę na skręconych kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piterP11sz-n Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 dzisiaj sprawdzilem przeguby - poprostu ruszylem ostro na skreconych kolach i zadnego odglosu nie bylo, wiec to napewno nie one, końcówki drazkow podobnie jak laczniki stabilizatorow sa ok. , zostaja tylko lozyska w zwrotnicy - tylko nie mam pojecia jak sprawdzic( bez rozbierania kopyta) czy sa wybite, moze ktos mi podpowie jak najlepiej podejsc do tego tematu ? swoja droga - wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi na moj post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Na poczatek mozesz sprobowac dokrecic nakretke sciagajaca łożyska, zdejmij czapke zwrotnicy i tam masz nakretke (chyba klucz 17) czesto pomaga samo dokrecenie mocniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piterP11sz-n Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 sprobuje dokrecic ta nakretke tylko wie ktos jakim momentem powinna byc ona dokrecona ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 mi pykalo,strzelalo i skrzypialo w momencie parkowania na parkingu,gdzie predkosc byla prawie zerowa,jak skrecalem, tylko w prawo mialem takie objawy, jak sie okazalo poszly lozyska w zwrotnicy (koszt 82 zl,2 lozyska i uszczelniacz) + robocizna 70 funtow, bo niestety nie dalem sam rady wymienic metoda "podworkowa", glownie z braku odpowiednich narzedzi.Powracajac do Twojego pytania jakim momentem dokrecic ta nakretke (napewno 17)to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Kreć ile masz siły, żeby dobrze siagneło zwrotnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piterP11sz-n Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 no i zdjołem czapke i probowalem dokrecic , ale nakretka ani drgnela pomimo uzycia metrowej rurki, nie wiem co zadzialac zeby to dokrecic i nie przekrecic gwintu. [ Dodano: Sro 20 Gru, 2006 20:06 ] Udało sie ! Wkoncu dokreciłem srube w zwrotnicy -> przestalo "pykac" - użyłem zdrowej przedluzki i poszla - tylko czy nie zaszkodzi to lozyskom ze zostaly ostro dokrecone - myslec o wymianie czy narazie jedzic tak jak jest ? [ Dodano: Czw 28 Gru, 2006 15:34 ] Znowu problem - zrobilem 50 km i dokrecenie lozysk spowodowalo straszne skrzypienie - trzeba bedzie wymienic jedno jest na + - wiem napewno ze to lozyska w zwrotnicy !! [ Dodano: Czw 28 Gru, 2006 15:36 ] Jesli ktos ma to bardzo prosze o namiar na goscia ktory sprzedaje zestawy naprawcze do zwrotnic na Allegro ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 31 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=4304894 Kiedyś miał na allegro zestaw naprawczy, gość prowadzi sklep z cześciami samochodowymi. Może wstawi na allegro zestaw naprawczy, ja u niego kupowałem i kosztował około 60 zeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.