Gość accerone Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Witam Bylem na forum kiedys zarejestrowany jako accer ale moje konto jakos wyfrunelo W kazdym razie witam ponownie Mam dzis ból odnosnie przewodów hamulcowych i samych hamulcow w almerce N15 '96. Dzis bryczka byla na podnosniku i zajrzalem do przewodow hamulcowych, no i te co leca do tylnych kół pod calym podwoziem (sztywne) nie prezentują się zbyt dobrze. Pokryte są chropowatym rdzawo białym nalotem. Nie wygląda to zbyt pięknie - co prawda żadnych nieszczelności nie stwierdziłem. Wiadomo ze z takimi czesciami to raczej nalezy sie dosc uwaznie obchodzic bo w koncy hamulce jak by nie bylo sa dosc istotne w pewnych fazach uzywania auta Stad moje pytanie. Ruszac to czy nie? wyczyscic i czyms maznać czy zostawić jak jest ? Najchetniej to bym kupił nowe i wymienił. Ale zastanawiam się w jakich te przewodzy mozna nabyc cenach i czy da się je gdzieś ustrzelić poza ASO - bo tam ze mnie skore zedrą. Ma ktos jakieś informacje gdzie i za ile można przewody kupić? Odnotowałem też w ostatnim roku znaczny spadek jakości działania hamulcow tylnych. Układ był odpowietrzanych. Tarcze i klocki są prawie nowe - ale ze wzgledu na fakt iż nie trą o siebie zbyt efektywnie - na tarczy mam rdzawe pierscienie. Na badaniach auta wyszło że nożne hamowanie jest mniej efektywne niz zaciągnięcie ręcznego - jezeli chodzi o koła tylne. Moje podejrzenie tłok zacisku. Może ktoś mnie oświeci co można z tym zrobić? rozebrać, przeczyścić (czym psiknąć) nasmarować (czym) ? Może przyczyna jest inna - co sprawdzić czym się zająć. Jestem raczej laikiem w tych sprawach, ale posiadam pewną zręczność jeżeli chodzi o posługiwanie się ręcami więc chciałbym w miarę możliwości podejść do tych problemów kompleksowo ale we własnym zakresie. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi co i jak robić, czego używać, gdyż chciałbym przywrócić swietność hamulców almerki które 5 latek temu były żyleta. Naczytałem się też ze siłę hamowania można zwiększyć wymieniając giętkie przewody hamulcowe ze standardowych na takie w oplotkach ze stalowej plecionki. Ponoć ma to wyeliminować efekt pęcznienia standardowych przewodów hamulcowych. Czy zstosowanie tego typu elementów jest uzasadnione - czy wzrost jakości działania hamulców jest adekwany do kosztu kupna i montazu tych części? [ Dodano: Wto 05 Gru, 2006 21:43 ] Naprawde nikt mi nie pomoze? Chciałbym się w miarę szybko na dniach zając tymi hamulcami - a nie bardzo mam sie do kogo po porady zwrocic. --------------------------------------------------------------- Dodatkowo pojawil sie nastepny problem W sklepie Motocom jak wol stoi ze do almery 1,4'96r z ABS są tarcze 252mm, ja po zmierzeniu swojej starej tarczy stwierdzam ze ma ona srednice 232mm czyli jest to ta do almery niby bez ABSu. Musze teraz tarcze zmienic i mam dylemat, kupic takie na jakich jezdzilem dotąd (232mm) pomimo ze mam ABS, czy kupic takie jak w motocomie jest napisane ze dedykowane do almer z ABS 252mm - wejdze mi toto wogole w zacisk? Kto mi moze z cala pewnoscia odpowiedziec jakie tarcze musze wlozyc na przod do Nissana Almery S 1,4 z'96r z ABS. Dodam ze dotychczasowe 232mm wkladal mi mechanik- watpliwej co prawda jakosci byly jego uslugi i za wspolprace juz mu podziekowalem, ale hamowanie na tych tarczach bylo dobre. Teraz tarcze i klocuchy chce po raz pierwszy kupic i wsadzic sam i mam problem. Odpowiedzcie proszę, jezeli sie wstrzymujecie bo otwarcie napisalem ze moje poprzednie konto na forum wyfrunelo - to powiem tyle wyfrunelo bo sie b.dlugo nie logowalem a nie ze tu jakis sajgon na forum zrobilem. Raczej kulturalny czlowiek jestem. [ Dodano: Pią 08 Gru, 2006 14:33 ] Tutaj dopisuje jaką odpowiedz dostałem z MOTOCOMU - tego sklepu w którym klubowicze maja znizkę. Nsissany Amera z silnikiem 1,4 z ABSem do roku 1998 wyposazane byly w tarcze 232 mm i do nich odpowiednie klocki (te ktore w ofercie motocomu dedykowane sa do aut bez ABSu). Rozmiary tarcz 252mm i odpowiednie klocki - były montowane w Nissanach Almera wyposażonych w ABS wyprodukowanych od roku 1998 i pozniej. Moje watpliwosci to rozwiało - dopisuję tutaj moze się komuś to przyda. Co do przewodow hamulcowych w ofercie firmy CARIX znajdują się przewody hamulcowe w cenie 18zł za metr - trzeba znac wymiar, oraz wymiary końcówek, przewody są proste - kształtuje się je przy montazu. - tez dopisuje moze sie komus przyda. Jako ze na inne watpliwosci i pytania z tego postu odpowiedzi nie uzyskalem - drążę temat dalej i przekopuję NET w tym temacie. Jednak jak jakiś forumowicz odpowiedzi jednak zechcialby mi udzielic - bylo by mi niezmiernie miło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 a masz dlugosci tych przewodow moze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz53 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Witam Accerone, przewody hamulcowe ze śladami korozji wymień, nie czekaj. W moim Sunny z 99 roku pękł jeden z dwóch biegnącech pod spodem samochodu, mimo że były pomalowane. Zobacz na forum w dziale Sunny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Sunny z 99 roku :?: :029: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.