Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Klimatyzacja - problem z chłodzeniem


Gość Daniunia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Daniunia

Witam jestem nowym uzytkownikem i na wstepie chcialbym sie przywitac. Mam od dluzszego czasu problem z klima w primerze p11 po liftingu. Jak kupielm auto bylo wszystko ok ale od niedawne zamiast chlodzic, GRZEJE. Klima jest nabita, czasem jak sie jej odmieni to chlodzi, ale tylko na 18 st, jak zrobie na 20 to juz znowu grzeje. Nie wiem co robic!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
Witam jestem nowym uzytkownikem i na wstepie chcialbym sie przywitac. Mam od dluzszego czasu problem z klima w primerze p11 po liftingu. Jak kupielm auto bylo wszystko ok ale od niedawne zamiast chlodzic, GRZEJE. Klima jest nabita, czasem jak sie jej odmieni to chlodzi, ale tylko na 18 st, jak zrobie na 20 to juz znowu grzeje. Nie wiem co robic!!

He, he ;) Klimatroniki bywają głupie. Jeśli temperatura w aucie zmierzona przez czujnik jest niższa niż nastawiona przez użytkownika, to zamiast chłodzić będzie grzała ;) To normalne ;) To tylko "głupie" ręczne klimy puszczają zawsze zimne powietrze, niezależnie od tego czy się ją włączy latem czy zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
no dobra a jak to sprawdzic czy klima chodzi dobrze?? bo moze jest ten czujnik walniety

Jeśli chłodzi przy nastawieniu na niższe wartości to znaczy że działa. Ale jeśli chcesz mieć pewność to nagrzej w aucie na maksa, aż zacznie Ci się pot po plecach lać :D i wtedy ustaw ją na 20 stopni. Zobaczysz czy zacznie chłodzić.

 

A co do czujnika, to nie wiem jak jest w klimatroniku w Primerkach, ale w innych mi znanych na wyświetlaczu pokazywana jest temperatura wewnętrzna i zewnętrzna. Jeśli wewnątrz auta pokazuje jakieś bzdurne wskazania, to czujnik zgłupiał. Inna sprawa, że widząc jaka jest temp. wewnątrz i na zewnątrz od razu widać czy klima będzie grzała czy chłodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co moze byc jesli klima jest nabita, jakis czas chodzila dobrze chlodzila , a teraz niby sie zalancza a nie chlodzi. jest to w P10 z 1995r. czy tym moze steruje jakis czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniunia

hmm, zrobilem tak jak mowiles, nagrzalem i nic, dalej nie chlodzi. Ale nagle jak teraz jechal nie przestawiajac nic zaczela chlodzic, cos mi sie wydaje ze albo czujnik walniety albo panel starownia. Czy ktos wie jak to sprawidzc ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
hmm, zrobilem tak jak mowiles, nagrzalem i nic, dalej nie chlodzi. Ale nagle jak teraz jechal nie przestawiajac nic zaczela chlodzic, cos mi sie wydaje ze albo czujnik walniety albo panel starownia. Czy ktos wie jak to sprawidzc ??

A masz wskazania temperatury wewnętrznej na panelu klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr676

Witam,

W klima troniku tak ma być.Jeżeli temperatura na zewnątrz jest poniżej 18C,klima będzie chłodzić tylko przy ustawieniu jej na 18C.Pamiętaj,żeby nigdy nie ustawiać klimy na temperaturę wyższą niż jest na zewnątrz,bo wtedy będzie grzała!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniunia

No i mnie tak jest przy 18 chlodzi, a jak wezme na 19 to juz jest to cieplejsze powietrze,a na 20 to juz wogole grzeje. Tylko ze mam jeszcze taki problem nie zawsze mi chce dzilac, tzn, obojetnie jaka temperature ustawie to mi grzeje. Silniczek sterujacy przepustnica jest ok, wiec albo panel od klimy albo jakis czujnik temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość daniellus
a co moze byc jesli klima jest nabita, jakis czas chodzila dobrze chlodzila , a teraz niby sie zalancza a nie chlodzi. jest to w P10 z 1995r. czy tym moze steruje jakis czujnik?

Być może uciekło trochę czynnika. Jeśli jest więcej niż połowa to sprężarka będzie się załączać jak będzie mniej to przestanie. Podjedź na badanie szczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ewentualnie czy chłodnica nie jest zasyfiona z zewnątrz.Ja tak miałem, po umyciu karcherem jak ręką odjął. W firmie w której serwisuję chłodziarki, myjka to podstawowe prawie narzędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniunia

No i sprawdzalem wczoraj caly dzien klimatyzacje. Jak przycisne A/C to na wyswietlaczu sie zapala kontrolka i wlaczaja sie obydwa wiatraki, ale nie zawsze chlodzi, do poludniu caly czas grzalo obojetnie jaka temp., po poludniu juz chlodzilo na 18, na 19 juz troszke grzal a na 20 bylo cieplo. nie mam pojecia co dalej zrobic. ma ktos jakis pomysl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniunia

Z calym szacunkiem Rak777 ale tak nie moze byc. Wlasnie jechalem primcia i na 18 st grzalo, silnik nagrzany na dworzu komp pokazuje 9 st. Nagle po jakis 10 min jazdy nic nie zmieniajac zaczelo chlodzic, ja nic nie zmienilem, temperatura sie nie zmienila. Jak to wytlumaczyc ??? Pomocy ???

 

Z ciekawosci sprarawdzilem jak dziala klimatronic w mojego ojca lagunie'03. Chlodzi super, owszem jak wezme 19 st to juz sie robic cieplesze powietrze, ale a 16 caly czas chlodzi obojetnie jaka temperatura jest na zewnatrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak ma być,przynajmniej u mnie tak jest.Na zewnątrz jest 7 stopni.To ma jeszcze chłodzić ?.

 

Witam.

Podzielam zdanie przedmówcy. Jeżeli chcesz dalej dociekać dlaczego Ci grzeje, to proponuje zrobić tak. Otwórz maskę i suszarka bądz opalarką ogrzewaj czujnik temperatury. To jest któryś z tych dwóch na fotce http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8be835281fdbb4b5.html . Następnie włącz klime i sprawdź, czy chłodzi czy grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniunia nie porównuj do Laguny,jak napisałeś tam min.temp. jest 16 st. To tylko 2 ,ale jednak.Nie wiem ,czy jak twierdzisz, tak nie może być.W mojej /żony/ Primerze tak właśnie jest.Jeżeli jest mi za ciepło to wyłączam tryb AUTO i ustawiam 18 st. Ale ten problem występuje tylko w przedziale jakieś 6-10 St. na zewnątrz.Teraz napisałeś że czasem zaczyna nagle chłodzić.To może ewentualnie wskazywać na czujnik naświetlenia/po prawej stronie/.Nie wiem ile wpływa na pracę klimy ,ale po coś tam jest.

Trudno tak Ci powiedzieć bo w/g mnie ok.Dobrze by było porównać z takim samym modelem auta.Piszę "takim samym" bo jak wyraziłem wątpliwości co do wydajności prostej chłodziarki w Almerze, to po pomiarach /naprawdę rzetelnych/ w nowym aucie na placu, wyszło że moja jest rewelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniunia
Daniunia nie porównuj do Laguny,jak napisałeś tam min.temp. jest 16 st. To tylko 2 ,ale jednak.Nie wiem ,czy jak twierdzisz, tak nie może być.W mojej /żony/ Primerze tak właśnie jest.Jeżeli jest mi za ciepło to wyłączam tryb AUTO i ustawiam 18 st.

 

Ale u mnie obojetnie czy mam wlaczone AUTO czy tez wylaczone to grzeje na 18st. Jak wylacze A/C to na samej dmuchawie juz tak nie grzeje, wrecz jest zimniejsze powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie pozostaje nic innego jak udać się do kumatego serwisanta w ASO, pewnie są, niezależnego warsztatu albo porównaniu z innym autem.Twoja relacja ,naprawdę bez urazy, może być subiektywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniunia
A czy osusza szybki?

 

Tak, ale dziwi mnie to ze raz grzeje a raz chlodzi, bo jak grzeje to idzie sie roztopic. W czwartek jade do elektrykow z druga taka primcia. Jesli oni nic nie znajda to zostaje mi aso nissana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość majchrzok

siema podlacZam sie do tematu bo juz nie moge wyttrzymac miec climatronik w aucie a jezdzic z otwartymi szybami. tak jak wczoraj i dizsjak na dworze bylo ok 35stopni i klima nic nie chlodzi tzn o tak chlodzi jak zwykly nawiew. pojechalem do serwisu od klimy a tu zonk. klima cudownie zaczela chlodzic no to nic posprawdzal wszystkie te ukaldy i stwierdzil ze wszystko jest ok ze czynnika tego do chloidzenia jest wystarczajaco i cisnienie tez wporzadku. a klima jak nie chlodzila tak nie chlodzi. CZASAMI nadda jej sie troche i zaczyna chlodzic normalnie jak rok temu. nie wiem co mam robic bo jak juz servis od klim twierdzi ze jest ok to nie wiem gdzie mam juz z tym isc. pomorzcie mi bo sie zaczynam wkurzac hehe:P napiszcie co to moze byc . aha klima najczesciej zalacza sie jak wezme ustawie na panelu 32o i zjade do 18o to czasami sie jej nadda ale to rzako. odp pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon 16 Lip, 2007 21:11 ]

siema wlasnie wrocilem z dworu bo bnylem sprawdzic czy teraz chlodzi, i ku mojemu zdziwieniu chlodzi bardzo dobrze. termometr pokazywal ze na zewnatrz jest temp 30o C. teraz juz zupelnie nie wiem o co biega w tym wszystkim:(pomocy pozdrawiam odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj także zauważyłem, że wydajność klimy spadła. Generalnie działa, ale jak pojeździłem po mieście, to miałem wrażenie, że klima nie chodzi tylko nawiew. Dodam, że na dworzu było 35st. C, więc pewnie nie wyrabiała się z chłodzeniem. Zastanawiam się, czy nie podjechać do speców na sprawdzenie klimatyzacji, bo od nowości nie było przy niej grzebane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda manualną klimę i P10, ale to też się odnosi do klimatroników i nowszych aut. Klima nie perpetum mobile i żeby chłodziła, musi mieć napęd. Zauważcie, że jak zapierda... wrrrrrrróć! jedziecie 100-120 km/h, to przyjemnie chłodzi, mimo, że na zewnątrz jest 30 stopni. Czemu? Po pierwsze obroty macie jakieś 2-3 tys, co jest w sam raz dla sprężarki, a po drugie, klima jakoś musi oddać ciepło. Niestety, jak się stoi w korku, to wydajność oddawania ciepła drastycznie spada, jak do tego doda się jeszcze zmniejszoną ilość czynnika krążącego w klimie i zapchaną chłodnicę to efekt jest taki, że do tych 30 stopni i w trasie jest miły chłodek, ale w korkach zaczynają się problemy. Nowe samochody dają sobie z tym radę, u starszych niestety wychodzą na jaw zaniedbania. Tak czy inaczej, oddanie do dobrego zakładu nie zaszkodzi.

 

Do majchrzoka: może ci czujnik temperatury zewnętrznej albo wewnętrznej się sypie, wtedy elektronika głupieje. Musisz jechać do dobrego fachowca od klimatroników, bo ci co tylko wymieniają czynniki i drobne serwisówki robią, to najczęściej ani nie mają odpowiedniej elektroniki ani umiejętności żeby znaleźć co się sypie w klimatroniku, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majchrzok

no bede musial, a co do czujnikow to raczej ten wewnetrny bo zewnetrzny pokazuje temp mniej wiecej ta sama co inny ktory mam w domu +/- 1 st C roznicy. gdzie ten wewn. czujnik sie znajduje? odp pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję dać zasilenie na przekaźnik od klimy.

Czujki będą minięte i jak zacznie chłodzić(a powinna) to w nich trzeba szukać błędu.

Ten klimatronik to nie jest żadne cudo.

Więcej czujek i silniczków ale klima działa tak jak w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...