Gość japa Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 cześć. Mam Micre K12 (sprowadzana) 2005 r., od pewnego czasu świeci się kontrolka silnika (czasami też gaśnie i znów się zapala). Byłem w serwisie i stwierdzili że jest uszkodzony katalizator i że jest do wymiany (tak stwierdza komputer). Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić przy przebiegu 4700 km, żeby katalizator był uszkodzony. Macie jakieś pomysły żeby to jeszcze sprawdzić ? czy też czeka mnie wymiana ?? pozdr, Japa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 żółta kontrolka, która pali się u Ciebie to tzw. konotrolka "engine check", jakbyś poszukał, w szukajce to byś znalazł (albo i nie) mój przypadek z maja 2005. Otóż, 3 razy z rzędu zapalała się ta kontrolka, silnik gubił obroty, nie dało sie jechać, 2 x w mieście, raz w trasie 200km od domu :/ . Wizyty w nissanie, oczywiście w ASO bo wtedy jeszcze strzała była na gwarancji. Diagnoza to czujnik przy sondzie lambda, na poczatku czyścili, za 3 razem jak się wkurwiłem to wymienili, i od tego czasu żadnych problemów nie mam, niech Ci sprawdza tą sonde co jest przy katalizatorze, bo to może być to samo, chociaż nie masz żadnych mechanicznych objawów. a odnośnie ASO to się tam nie pokazuj, mi chcieli wymieniać system kontorli nad elektryką w aucie, za bagatela 2000zł, bo nie mogli znaleść małego kabelka, który robił zwarcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japa Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Sondy obydwie działają (sprawdzane przy podłączeniu do komputera diagnostycznego), emisja spalin jest przekroczona wynik poza dopuszczalną normą. dziwne jest to że ona gaśnie po jakimś czasie i znów się zapala. Objawów takich jak u Ciebie brak, nie ma problemów ani z gaśnięciem, ani z wolnymi obrotami, codziennie do pracy jeżdzę i problemów brak. To samo na trasie ~250 km bez najmniejszego problemu... pozdr, Japa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJ82 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 mam coś podobnego ale jeszcze nie bylem w ASO bo mi szkoda 60zl... tylko u mnie byl problem z obrotami - spadaly tak ze az ginelo ladowanie... wymylem przepustnice - obroty sa OK ale zapalila sie kontrolka - jak zdejme kleme na noc to gasnie ale po 1-2 dniach znowu sie zapala... ja mam przebieg 73tys - wiec pomyslalem ze to moze jest padnieta swieca??? - co Wy na to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niewiniatko22 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Jeju, te Mikry to jakies trefne sa, mi tez cos tam wyskakiwalo, ale dokladnie juz nie opamietam o co chodzilo ... hehe :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 a możesz napisać jak wyszła analiza spalin ?? czy za bogato czy za ubogo najleipiej jak byś miał dokładne dane CO, CO2 oraz HC na wysokich i na wolnych obrotach. równie dobrze możesz mieć wypadający zapłon i paliwo dostaje sie do wydechy przez co sondy głupieją i wywala kontrolka check Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japa Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 błąd komputera: P0420 sprawność katalizatora (rząd1) za niskie obroty = 2500/min lambda = 1.003 CO = 0.607% obj CO2 = 14,54% obj HC = 75 ppm obj O2 = 0.54 % COKor = 0.607 % obj podwyż. obr. biegu jałowego CO = 0.30 HC = 100 Lambda 0.97 - 1.03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 musze przyznać że parametry są delikatnie podniesione :/ zwłaszcza CO powinno być duzo niższe :/ wygląda na to że komp sie nie myli bo jeśli by to było coś z układem zapłonowym to miał byś wysokie HC i spoto tlenu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japa Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 No to wygląda na to że czeka mnie wymiana. Przynajmniej może ktoś polecić co wstawić ? (jaki?), na pewno nie będę robił tego w ASO, bo powiedzeli 2000 pln.... pozdr, Japa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość finpol Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 DJ82, Mam problem z obrotami Micra 1.4 2003, możesz mi napisać gdzie znajduje się ta przepustnica i jak ją wyczyścić ? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJ82 Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 DJ82, Mam problem z obrotami Micra 1.4 2003, możesz mi napisać gdzie znajduje się ta przepustnica i jak ją wyczyścić ? Dzięki Przepustnica jest pod plastikową osłoną filtra powietrza... Trzeba najpierw wyjąć całą obudowę filtra a następnie odkręcić od spodu przepustnice... WAZNE: Jak będą zdjęte kostki od przepustnicy i czujnika podciśnienia NIE WOLNO włączać zapłonu!!! Trzeba również uważać na gumowe uszczelki które są na kolektorze ssącym żeby sie nie pozawijały itd bo tam musi być wszystko szczelne. Ja ja wymyłem benzyna ekstrakcyjną i wszystko jest OK ale trzeba uważać żeby nie nalać do środka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 wymylem przepustnice - obroty sa OK ale zapalila sie kontrolka - jak zdejme kleme na noc to gasnie ale po 1-2 dniach znowu sie zapala... ja mam przebieg 73tys - wiec pomyslalem ze to moze jest padnieta swieca??? - co Wy na to?? Przepustnica jest pod plastikową osłoną filtra powietrza... Trzeba najpierw wyjąć całą obudowę filtra a następnie odkręcić od spodu przepustnice... WAZNE: Jak będą zdjęte kostki od przepustnicy i czujnika podciśnienia NIE WOLNO włączać zapłonu!!! Trzeba również uważać na gumowe uszczelki które są na kolektorze ssącym żeby sie nie pozawijały itd bo tam musi być wszystko szczelne. Ja ja wymyłem benzyna ekstrakcyjną i wszystko jest OK ale trzeba uważać żeby nie nalać do środka... Po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba obowiązkowo kompem ustawić od nowa wolne obroty. Wtedy to ma sens. W ASO do N16 - 100 zł. Samo czyszczenie przepustnicy bez wgrywania obrotów to w starych modelach Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamlot23 Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Witam. Może Cię załamię, ale miałem taki sam problem jak Ty. Mam micrę z 2003 roku. Zaczął mi gasnąć i paliła się kontrolka engine check. Byłem na komputerze i wynik mówił o błędzie czujnika położenia wałka rozrządu. Byłem w ASO Nissana w Poznaniu i koleś powiedział mi od razu, że to łańcuszek rozrządu. Wyszła pewna trefna partia łańcuszków, w których rozciągały się ogniwka. Wymieniłem łańcuszek (koszt 1500 zł) i chodzi jak zły . A może ktoś z was miał problem z samowłączającymi się wycieraczkami gdy mocno pada albo jest duża wilgoć w powietrzu (nie mam czujnika deszczu). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJ82 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba obowiązkowo kompem ustawić od nowa wolne obroty. Wtedy to ma sens. W ASO do N16 - 100 zł. Samo czyszczenie przepustnicy bez wgrywania obrotów to w starych modelach Pzdr. Ja nic nie ustawiałem i wszystko jest OK... kontrolka paliła mi się tylko dlatego że była nieszczelność w układzie ssącym... Skąd niby samochód ma "wiedzieć" że była myta przepustnica?? Jesli się nie włacza zapłonu przy zdjętych kostkach to nic nie powinno sie stać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yacek13 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Szukam jakiegoś tańszego łańcuszka rozrządu, taka cena za kawałek żelastwa to szok! Nie wiecie nic na ten temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 wymylem przepustnice - obroty sa OK ale zapalila sie kontrolka - jak zdejme kleme na noc to gasnie ale po 1-2 dniach znowu sie zapala... ja mam przebieg 73tys - wiec pomyslalem ze to moze jest padnieta swieca??? - co Wy na to?? Przepustnica jest pod plastikową osłoną filtra powietrza... Trzeba najpierw wyjąć całą obudowę filtra a następnie odkręcić od spodu przepustnice... WAZNE: Jak będą zdjęte kostki od przepustnicy i czujnika podciśnienia NIE WOLNO włączać zapłonu!!! Trzeba również uważać na gumowe uszczelki które są na kolektorze ssącym żeby sie nie pozawijały itd bo tam musi być wszystko szczelne. Ja ja wymyłem benzyna ekstrakcyjną i wszystko jest OK ale trzeba uważać żeby nie nalać do środka... Po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba obowiązkowo kompem ustawić od nowa wolne obroty. Wtedy to ma sens. W ASO do N16 - 100 zł. Samo czyszczenie przepustnicy bez wgrywania obrotów to w starych modelach Pzdr. W N16 można to zrobić samemu - bez podpinania do kompa diagnostycznego - odpowiednia kombinacja zapłon - pedał gazu - stoper. Poszukajcie - może gdzieś w manualu do Micry jest opis procedury adaptacji przepływki i elekrycznej przepustnicy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alain Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Witam. Może Cię załamię, ale miałem taki sam problem jak Ty. Mam micrę z 2003 roku. Zaczął mi gasnąć i paliła się kontrolka engine check. Byłem na komputerze i wynik mówił o błędzie czujnika położenia wałka rozrządu. Byłem w ASO Nissana w Poznaniu i koleś powiedział mi od razu, że to łańcuszek rozrządu. Wyszła pewna trefna partia łańcuszków, w których rozciągały się ogniwka. Wymieniłem łańcuszek (koszt 1500 zł) i chodzi jak zły . A może ktoś z was miał problem z samowłączającymi się wycieraczkami gdy mocno pada albo jest duża wilgoć w powietrzu (nie mam czujnika deszczu). Pozdrawiam. witaj w klubie.... naszczescie byla gwarancja.... ale... w D ... mam asistance.. i serwis nissana w zielonej gorze... wymieniony elelemt auto smiga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nissank12 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Pomóżcie Micra k12 z 2010 r kontrolka check engine. NAjpierw komputer wykrył błąd sondy, po wymianie ok 4 miesiące spokój i znów się zapaliła. Komputer wykrywa zbyt uboga mieszanka. auto zapala normalnie, ale w trakcie jazdy "szarpie" i jest dużo słabsze niż przed kontrolką. Do tego spala 2x więcej paliwa ! wymienione już są - świece, przepustnica wraz z czujnikiem położenia, pompa paliwowa, filtry paliwa i powietrza, czujnik temp. Co może być przyczyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.