Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

K11 kontrolka silnia


Guest KuZio
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Nissan Micra rok 2001 1.4 benzyna. Zapaliła mi sie ta nieszczęsna kontrolka silnika i nie gaśnie. Chwile przed tym jakoś dziwnie wsadził mi sie kluczyk do stacyjki, za mało przekręciłem albo nie do końca wsadziłem. Czy to może sprawka immobilajzeru? Silnik jest ok, samochód ma 114tys a kontrola w serwisie była kiedy miał 104tys. Nie spadają obroty itp, wszystko chodzi ok tylko ta kontrolka... da sie coś z tym zrobić? Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jak się już licytujemy z czasem, to godzina na pewno wystarczy. Ważniejsze, aby potem auto pochodziło na wolnych obrotach bez obciążenia aż do włączenia się wentylatora...

Link to comment
Share on other sites

no i udało się... z początku tak myślałem. Po kilku dniach znów się zapaliła w czasie podjazdu na wiadukt, mam nadzieje że to nic poważnego bo z funduszami kiepsko:(, macie jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

No to zresetuj go ponownie. To przecież nie jest trudne ani czasochłonne.

Zobacz jakie efekty będą po drugim resecie i ewentualnie wtedy podjedź na diagnostykę kompa

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
tak, reset pomógł i prawie tydzień było ok.
No to zresetuj go ponownie. To przecież nie jest trudne ani czasochłonne.

Zobacz jakie efekty będą po drugim resecie i ewentualnie wtedy podjedź na diagnostykę kompa

Zdaje się, że i tak czeka Cię diagnostyka przez fachowca... Resetowanie w zasadzie tylko wykasowuje błąd z pamięci komputera, więc jeżeli gdzieś jest usterka, to przy każdym ponownym błędnym zadziałaniu kontrolka będzie się od nowa zapalała. Powinieneś z zapaloną kontrolka podjechać do diagnosty i wtedy zobaczysz co to za błąd. Jak pojedziesz z wykasowanym błędem, to komp może nic nie wykryć, jeżeli jeszcze usterka się nie "aktywowała"... I tylko wyrzucisz kasę (ok.60 zeta) niepotrzebnie za badanie...

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest scichy

Kuzio daj znać, czy usunąłeś tą świecącą kontrolkę, mam dokłądnie taki sam samochód i też mi świeci ta kontrolka, nie wiem co zrobić u mnie wykazało błąd ubogiej mieszanki P0171 ale nie wiadomo co jest przyczyną, a może sonda lambda

Link to comment
Share on other sites

Guest Witek
racja, jeszcze raz zorobie reseta, jeśli znowu mi wyskoczy ta kontrolka to jade na diagnostykę, 3majcie kciuki:)

 

 

Ja resetowałem 2 razy i pytałem gościa co to może być a on powiedział że *** wie...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest ZonkaMafiosa

z doswiadczenia( krótkiego ale zawsze) wiem ze sonda padła jesli na wpietej sondzie auto jedzie zamulone tak samo jak na wypietej sondzie

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo po restarcie 300km ok. potem znowu się świeci błąd ten sam -zbyt uboga mieszanka, sonda wymieniona na zamiennik jakiś włoski nic to nie zmieniło nadal problem jest i nie wiem co z tym zrobić :(:

Link to comment
Share on other sites

Guest Witek
Mam to samo po restarcie 300km ok. potem znowu się świeci błąd ten sam -zbyt uboga mieszanka, sonda wymieniona na zamiennik jakiś włoski nic to nie zmieniło nadal problem jest i nie wiem co z tym zrobić

 

Kolego szukałeś na forum bo to jest najprawdopodobniej przepływomierz

Link to comment
Share on other sites

Czytałem, ale nie mam takich objawów jak inni typu nierówna praca brak mocy tylko ta kontralka i zbyt uboga mieszanka?! może go trzeba wyczyszcić?

Link to comment
Share on other sites

Guest Witek
może go trzeba wyczyszcić

 

Możesz go jeszcze raz zresetować a może paliwo masz jakieś kiepskiej jakości nalane

Link to comment
Share on other sites

Guest zablok_18

Mój problem wyglada nastepująco

Jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Micry K11 z 2001 roku 1.4 benzyna. Do tej pory z

autem nie miałem żadnych problemów. Problem pojawił się jak

zatankowałem na

stacji Orlen pełny bak paliwa benzyny bezołowiowej 95 i wracając z pracy

zapaliła mi się kontrolka Check Engine. Mimo to, że zapaliła się

kontrolka

samochód pracował normalnie, posiada te same osiągi, tę samą kulturę

pracy

silnika, to samo spalanie. Gdy pojechałem do mechanika po podłączeniu

pod

komputer, wyskoczył błąd "PO171 Paliwa System-CHUDY/BK1",mechanik

stwierdził

jednoznacznie ze zła jakość paliwa...,przy okazji sprawdził działanie

sondy

lambda i katalizatora, komputer nie zanotował żadnych nieprawidłowości,

wszystko działa OK. Niestety po przejechaniu jakiś 100 km na tym samym

paliwie kontrolka ponownie się zapaliła. Ponownie pojechałem do tego

samego

mechanika i wyskoczył dokładnie ten sam błąd....Błąd został

usunięty, ale w

baku znajdowało się paliwo zatankowane na BP 98 ultimate(więc śladu już

nie

było po starym paliwie) i niestety po przejechaniu 70 km ten sam problem,

ponowne zapalenie się kontrolki Check Engine. Chciałem zaznaczyć ze

kontrolka ta po zapaleniu się na desce rozdzielczej już nie gaśnie cały

czas

świeci. Auto ma przejechane 127 000 a filtr paliwa(zamiennik) i

świece(Bosch, takie jak zaleca producent) wymieniałem przy przebiegu 107

000.Poźniej pojechałem do ASO w Kaliszu i tam stwierdzono jednoznacznie Sonda Lambda 1,koszt brutto to 750 zł + 150 zł montaż:(zrezygnowałem z niej i zamonotwałem zamiennik firmy Bosch o numerze seryjnym takim samym jaki podal mi Nissan za 400 zł, niestety po przejechaniu ok. 70 km znowu kontrolka sie zapaliła:(i ten sam błąd.Pojechałem do Nissana i zamówiłem oryginał i zapłaciłem 900 zł!!!!i wyobrażcie sobie ze na oryginale mi sie tez kontrolka zapalila!!!!i znowu ten sam blad!!!to jest jakas masakra. Co zauważył Nissan ze mam pękniety kolektor wylotowy i on moze tez byc powodem ciagle wyskakujacego bledu. W przyszly poniedzialek bede robil kolektor i powiem Wam czy problem zostal zazegnany. Kto wie czy by mi sonda Boscha nie smiigala a problem moze tylko tkwil w peknietym kolektorze. Czas pokaze i na pewno sie odezwie;)jak cos to moge komus sonde Boscha odsprzedac,prawie nowka z 2 letnia gwarancja:D Pozdrawiam zablok_18

Link to comment
Share on other sites

Pęknięty kolektor wylotowy?? czy wydechowy ? bo jak wydechowy bo chyba niema wylotowego?? to chyba było by to słychać wszak to przed tłumikiem! :zdziw:

Link to comment
Share on other sites

Guest zablok_18

Tak kolektor wylotowy a mysle ze inne okreslenie moze tez byc wydechowy a ma to samo znaczenie. Ale nie slychac zadnych odglosow,natomiast pekniecie jest widoczne gołym okiem,w poniedzialek wszytsko odkrece wiec zobacze z bliska jakie to pekniecie jest duze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

na czym polegał w koncu ten błąd?

 

Tak kolektor wylotowy a mysle ze inne okreslenie moze tez byc wydechowy a ma to samo znaczenie. Ale nie slychac zadnych odglosow,natomiast pekniecie jest widoczne gołym okiem,w poniedzialek wszytsko odkrece wiec zobacze z bliska jakie to pekniecie jest duze.

 

i co to za błąd? mam to samo

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

No jak ja kocham tematy bez odpowiedzi ten błąd p0171 ciągle wyskakuje czy nikt nie potrafi pomóc teraz to auto gasła na biegu jałowym, diagnoza przepływka wymieniona na podróbkę i 6 miesięcy spokój teraz znowu to samo wstawiona kolejna przepływka jeszcze tańsza, wyczyszczony krokowiec, obroty większe, ale pewnie zaraz wyskoczy ten błąd i apiać od nowa :-( założyłem temat tu http://www.micra-for...&p=41872#p41872 ale widzę 0 pomocy, teściu już kilka lat jeździ na tym błędzie i jest coraz gorzej. Czy jak zatkam od góry ręką przepustnicę czy silnik powinien zgasnąć bo mi nie zgasł ? i dlaczego obroty spadają jak włączę klimę lub światła czy nawiew a jak wyłączę to rosną czy nie powinno być odwrotnie?

 

Czy ktoś wie gdzie, można kupić taką uszczelkę pod ten krokowiec bo w ASO nie mają!, i jaki przepływomierz polecacie taki co na pewno dobrze działa i oczywiście w normalnej cenie czy lepiej używany kupić Boscha 0280218040 oryginalny.

 

No i znowu wyskoczył p0171, po czyszczeniu krokowca obroty nie padają już do 400 tylko czasami na dwójce dusi auto przy przyśpieszaniu i czasami na ułamek sekundy na jałowym.

Edited by piotr_the
Link to comment
Share on other sites

konrolka czek zapala sie przeważnie jak zabrudzony jest przepływomierz,jesli masz tam te nowszą przepływkę taką jak w primerze p11 z 2000 roku, taką mała kostka elektroniczna zalana zywicą,to weź wyczyśc przepływomierz benzyna ekstrakcyjna i delikatnym pędzelkiem te maleńkie delikatne blaszki i wykasuj bląd i będzie działa wszystko ok, u mnie to działa

 

uszczelki pod silniczek krokowy kupiłem w sklepie z łozyskami

Link to comment
Share on other sites

konrolka czek zapala sie przeważnie jak zabrudzony jest przepływomierz,jesli masz tam te nowszą przepływkę taką jak w primerze p11 z 2000 roku, taką mała kostka elektroniczna zalana zywicą,to weź wyczyśc przepływomierz benzyna ekstrakcyjna i delikatnym pędzelkiem te maleńkie delikatne blaszki i wykasuj bląd i będzie działa wszystko ok, u mnie to działa

 

uszczelki pod silniczek krokowy kupiłem w sklepie z łozyskami

 

Dzięki, za info czyściłem tylko nie pędzelkiem, podobno też nie ekstrakcyjną benzyną tylko alkoholem izopropylenowym bo to jest szklane, tylko te podróby mogą dawać inne wskazania niż oryginalny bosh 0280218040, którego w normalnej cenie nie można dostać, jeszcze muszę sprawdzić ten co był oryginalnie czy da się go wyczyścić ? Co do uszczelki to mnie zaskoczyłeś jaki sklep z łożyskami silniczek mój wygląda tak http://gz-cb.en.alib...0280140583.html doś nietypowa uszczelka w kształcie 8 tam się mieści.

Na albo zrobię coś takiego tz. dziurkę :-) http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html

Edited by piotr_the
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...