Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

K11 kontrolka silnia


Gość KuZio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Nissan Micra rok 2001 1.4 benzyna. Zapaliła mi sie ta nieszczęsna kontrolka silnika i nie gaśnie. Chwile przed tym jakoś dziwnie wsadził mi sie kluczyk do stacyjki, za mało przekręciłem albo nie do końca wsadziłem. Czy to może sprawka immobilajzeru? Silnik jest ok, samochód ma 114tys a kontrola w serwisie była kiedy miał 104tys. Nie spadają obroty itp, wszystko chodzi ok tylko ta kontrolka... da sie coś z tym zrobić? Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się już licytujemy z czasem, to godzina na pewno wystarczy. Ważniejsze, aby potem auto pochodziło na wolnych obrotach bez obciążenia aż do włączenia się wentylatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i udało się... z początku tak myślałem. Po kilku dniach znów się zapaliła w czasie podjazdu na wiadukt, mam nadzieje że to nic poważnego bo z funduszami kiepsko:(, macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

No to zresetuj go ponownie. To przecież nie jest trudne ani czasochłonne.

Zobacz jakie efekty będą po drugim resecie i ewentualnie wtedy podjedź na diagnostykę kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, reset pomógł i prawie tydzień było ok.
No to zresetuj go ponownie. To przecież nie jest trudne ani czasochłonne.

Zobacz jakie efekty będą po drugim resecie i ewentualnie wtedy podjedź na diagnostykę kompa

Zdaje się, że i tak czeka Cię diagnostyka przez fachowca... Resetowanie w zasadzie tylko wykasowuje błąd z pamięci komputera, więc jeżeli gdzieś jest usterka, to przy każdym ponownym błędnym zadziałaniu kontrolka będzie się od nowa zapalała. Powinieneś z zapaloną kontrolka podjechać do diagnosty i wtedy zobaczysz co to za błąd. Jak pojedziesz z wykasowanym błędem, to komp może nic nie wykryć, jeżeli jeszcze usterka się nie "aktywowała"... I tylko wyrzucisz kasę (ok.60 zeta) niepotrzebnie za badanie...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kuzio daj znać, czy usunąłeś tą świecącą kontrolkę, mam dokłądnie taki sam samochód i też mi świeci ta kontrolka, nie wiem co zrobić u mnie wykazało błąd ubogiej mieszanki P0171 ale nie wiadomo co jest przyczyną, a może sonda lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja, jeszcze raz zorobie reseta, jeśli znowu mi wyskoczy ta kontrolka to jade na diagnostykę, 3majcie kciuki:)

 

 

Ja resetowałem 2 razy i pytałem gościa co to może być a on powiedział że *** wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam to samo po restarcie 300km ok. potem znowu się świeci błąd ten sam -zbyt uboga mieszanka, sonda wymieniona na zamiennik jakiś włoski nic to nie zmieniło nadal problem jest i nie wiem co z tym zrobić :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo po restarcie 300km ok. potem znowu się świeci błąd ten sam -zbyt uboga mieszanka, sonda wymieniona na zamiennik jakiś włoski nic to nie zmieniło nadal problem jest i nie wiem co z tym zrobić

 

Kolego szukałeś na forum bo to jest najprawdopodobniej przepływomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zablok_18

Mój problem wyglada nastepująco

Jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Micry K11 z 2001 roku 1.4 benzyna. Do tej pory z

autem nie miałem żadnych problemów. Problem pojawił się jak

zatankowałem na

stacji Orlen pełny bak paliwa benzyny bezołowiowej 95 i wracając z pracy

zapaliła mi się kontrolka Check Engine. Mimo to, że zapaliła się

kontrolka

samochód pracował normalnie, posiada te same osiągi, tę samą kulturę

pracy

silnika, to samo spalanie. Gdy pojechałem do mechanika po podłączeniu

pod

komputer, wyskoczył błąd "PO171 Paliwa System-CHUDY/BK1",mechanik

stwierdził

jednoznacznie ze zła jakość paliwa...,przy okazji sprawdził działanie

sondy

lambda i katalizatora, komputer nie zanotował żadnych nieprawidłowości,

wszystko działa OK. Niestety po przejechaniu jakiś 100 km na tym samym

paliwie kontrolka ponownie się zapaliła. Ponownie pojechałem do tego

samego

mechanika i wyskoczył dokładnie ten sam błąd....Błąd został

usunięty, ale w

baku znajdowało się paliwo zatankowane na BP 98 ultimate(więc śladu już

nie

było po starym paliwie) i niestety po przejechaniu 70 km ten sam problem,

ponowne zapalenie się kontrolki Check Engine. Chciałem zaznaczyć ze

kontrolka ta po zapaleniu się na desce rozdzielczej już nie gaśnie cały

czas

świeci. Auto ma przejechane 127 000 a filtr paliwa(zamiennik) i

świece(Bosch, takie jak zaleca producent) wymieniałem przy przebiegu 107

000.Poźniej pojechałem do ASO w Kaliszu i tam stwierdzono jednoznacznie Sonda Lambda 1,koszt brutto to 750 zł + 150 zł montaż:(zrezygnowałem z niej i zamonotwałem zamiennik firmy Bosch o numerze seryjnym takim samym jaki podal mi Nissan za 400 zł, niestety po przejechaniu ok. 70 km znowu kontrolka sie zapaliła:(i ten sam błąd.Pojechałem do Nissana i zamówiłem oryginał i zapłaciłem 900 zł!!!!i wyobrażcie sobie ze na oryginale mi sie tez kontrolka zapalila!!!!i znowu ten sam blad!!!to jest jakas masakra. Co zauważył Nissan ze mam pękniety kolektor wylotowy i on moze tez byc powodem ciagle wyskakujacego bledu. W przyszly poniedzialek bede robil kolektor i powiem Wam czy problem zostal zazegnany. Kto wie czy by mi sonda Boscha nie smiigala a problem moze tylko tkwil w peknietym kolektorze. Czas pokaze i na pewno sie odezwie;)jak cos to moge komus sonde Boscha odsprzedac,prawie nowka z 2 letnia gwarancja:D Pozdrawiam zablok_18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zablok_18

Tak kolektor wylotowy a mysle ze inne okreslenie moze tez byc wydechowy a ma to samo znaczenie. Ale nie slychac zadnych odglosow,natomiast pekniecie jest widoczne gołym okiem,w poniedzialek wszytsko odkrece wiec zobacze z bliska jakie to pekniecie jest duze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

na czym polegał w koncu ten błąd?

 

Tak kolektor wylotowy a mysle ze inne okreslenie moze tez byc wydechowy a ma to samo znaczenie. Ale nie slychac zadnych odglosow,natomiast pekniecie jest widoczne gołym okiem,w poniedzialek wszytsko odkrece wiec zobacze z bliska jakie to pekniecie jest duze.

 

i co to za błąd? mam to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No jak ja kocham tematy bez odpowiedzi ten błąd p0171 ciągle wyskakuje czy nikt nie potrafi pomóc teraz to auto gasła na biegu jałowym, diagnoza przepływka wymieniona na podróbkę i 6 miesięcy spokój teraz znowu to samo wstawiona kolejna przepływka jeszcze tańsza, wyczyszczony krokowiec, obroty większe, ale pewnie zaraz wyskoczy ten błąd i apiać od nowa :-( założyłem temat tu http://www.micra-for...&p=41872#p41872 ale widzę 0 pomocy, teściu już kilka lat jeździ na tym błędzie i jest coraz gorzej. Czy jak zatkam od góry ręką przepustnicę czy silnik powinien zgasnąć bo mi nie zgasł ? i dlaczego obroty spadają jak włączę klimę lub światła czy nawiew a jak wyłączę to rosną czy nie powinno być odwrotnie?

 

Czy ktoś wie gdzie, można kupić taką uszczelkę pod ten krokowiec bo w ASO nie mają!, i jaki przepływomierz polecacie taki co na pewno dobrze działa i oczywiście w normalnej cenie czy lepiej używany kupić Boscha 0280218040 oryginalny.

 

No i znowu wyskoczył p0171, po czyszczeniu krokowca obroty nie padają już do 400 tylko czasami na dwójce dusi auto przy przyśpieszaniu i czasami na ułamek sekundy na jałowym.

Edytowane przez piotr_the
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrolka czek zapala sie przeważnie jak zabrudzony jest przepływomierz,jesli masz tam te nowszą przepływkę taką jak w primerze p11 z 2000 roku, taką mała kostka elektroniczna zalana zywicą,to weź wyczyśc przepływomierz benzyna ekstrakcyjna i delikatnym pędzelkiem te maleńkie delikatne blaszki i wykasuj bląd i będzie działa wszystko ok, u mnie to działa

 

uszczelki pod silniczek krokowy kupiłem w sklepie z łozyskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrolka czek zapala sie przeważnie jak zabrudzony jest przepływomierz,jesli masz tam te nowszą przepływkę taką jak w primerze p11 z 2000 roku, taką mała kostka elektroniczna zalana zywicą,to weź wyczyśc przepływomierz benzyna ekstrakcyjna i delikatnym pędzelkiem te maleńkie delikatne blaszki i wykasuj bląd i będzie działa wszystko ok, u mnie to działa

 

uszczelki pod silniczek krokowy kupiłem w sklepie z łozyskami

 

Dzięki, za info czyściłem tylko nie pędzelkiem, podobno też nie ekstrakcyjną benzyną tylko alkoholem izopropylenowym bo to jest szklane, tylko te podróby mogą dawać inne wskazania niż oryginalny bosh 0280218040, którego w normalnej cenie nie można dostać, jeszcze muszę sprawdzić ten co był oryginalnie czy da się go wyczyścić ? Co do uszczelki to mnie zaskoczyłeś jaki sklep z łożyskami silniczek mój wygląda tak http://gz-cb.en.alib...0280140583.html doś nietypowa uszczelka w kształcie 8 tam się mieści.

Na albo zrobię coś takiego tz. dziurkę :-) http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html

Edytowane przez piotr_the
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...