Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przegrzewanie się (K10 `92r.)


Guest hudinix
 Share

Recommended Posts

Guest hudinix

Witam Wszystkich!

 

Mój piewrszy post na tym forum. Użyłem szukajki ale nie wiem czy dość skutecznie. Jeśli tak to przepraszam za zaśmiecanie forum. Mam problem z micrą K10. Od jakiegoś czasu (ok 2 m-ce) zaczeły mi się problemy z temperaturą. Wtedy zoriętowałem się, że nie mam płynu w chłodnicy (auto odziedziczyłem po mamie hehe). Dolałem płynu do chłodnicy i przez jakieś 3/4 m-ca było git (nawet w korku we Wrocławiu). Od około czterech dni mam znowu ten sam problem. Wskazówka na "H" po przejechaniu 4 km. Nie wiem czy płyn mi gdzieś wyciekł (nie mam garażu i nie zwróciłem uwagi na wycieki pod autem). Jaka może być tego przyczyna. Nie jestem teraz przy kasie i nie chce dolewać co chwile płynu. Zauważyłem też, że wentylator mi sie nie włącza i jeszcze było coś kobinowane przy kablach do niego (izolacja na kablach). Ale wentylator to inna sprawa i nie ma jej co porównywać do tego przegrzewania. Proszę o pomoc. z góry dzięki.

 

pozdrawiam!

 

P.S. dodam, że wcześniej jeździłem maluchem i wszystko jakoś łatwo dało się naprawić nie umiejąc niczego :), a silnik w micrze to dla mnie kosmos :D

Link to comment
Share on other sites

Witaj.

 

Najlepiej sprawdz dokładnie wszystko od poczatku po kolei tzn: czy jest w koncu ten plyn w chlodnicy czy nie; potem sprawdz co z wentylatorem moze po prostu cos jest nie tak z ta kostka przy wiatraku; jezeli nie ma plynu sprawdz waz od chlodnicy czy jest dobrze zamontowany (czy np nie jest nieszczelny lub dziurawy). W najgorszym przypadku mogła ci puscic uszczelka pod glowica czego objawem jest szybki ubytek plynu w chlodnicy i kopcenie na biało (czyli para wodna)

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

sprawdz jeszcze czy płyn chłodniczy nie dostaje sie do oleju.

jeszcze przydało by sie sprawdzić czy zaraz po odpalenu w układznie nie narasta zbyt mocna ciśnienie :)

zrób najlepiej tak jak autko jest zimne odkręć korech chłodnicy zakryj go szczelnie ręką i niech ktoś odpali jeśli zaczni nzrastać ciśnienie pod twoją dłonią ( praktycznie odrazu po odpaleniu) to masz uszczalke do wymiany jeśli ciśnienie w układzie nie narsonie tak po czasie około 40 sekund - minuty to wszystko powinno być ok i zostają do sprawdzenie jedynie wycieki :)

Link to comment
Share on other sites

Guest hudinix

ok test wykonany. Ciśnienia po minucie trzymania nie było. Zostaje mi do sprawdzenia czujnik i wycieki (no i ten wentylator ale to później). Mam jeszcze kilka pytań.

 

1. Czy czujnik może pokazywać źle (w takim sensie, że silnik wcale nie jest gorący a tylko tak mnie "oszukuje") - gdzie on jest zamontowany i jak wygląda :029: ?

2. Jak rozpoznać, że jest on zepsuty?

3. Jak rozpoznam czy płyn chłodniczy dostał mi się do oleju?

4. Czy sprawdzenie wentylatora polega na podłączeniu go pod akumulator tak bezpośrednio byle jakimi kablami?

 

To chyba na tyle. Przynajmniej nie mam (chyba) tej uszczelki do wymiany to nie jest źle.

 

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie ;)

Link to comment
Share on other sites

Witaj. Co do twoich pytań to:

Ad.1 Szczerze mówiąc możesz mieć np coś ze wskazówką - ja po zmianie licznik mam w trasie wskazówkę ok 0,5 cm pod "H" a w starym liczydle miałem ja poniżej połowy

 

Ad.2 Tak jak napisałeś w pkt 2 czyli wskazuje ze jest goracy silnik a tak naprawde nie jest

 

Ad. 3 Prawdopodobnie ostro dymił by ci parą wodną (na biało) szczegolnie juz po lekkim nagrzaniu

 

Ad. 4 Mniej wiecej spinasz na krotko jak zadziała to zapal silnik niech troche pochodzi i sie nagrzeje i czekaj czy sie wlaczy wentylator. Jak sie nie wlaczy zacznij od sprawdzenia bezpiecznika i elektryki

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest hudinix

ok.

 

Co do pierwszej odpowiedzi:

 

Czy mógłby sie zepsuć tak nagle, bo wcześniej pokazywał normalnie (w trasie gdzieś mniej więcej w połowie, czyli chyba ok).

 

Do drugiej:

 

Co mam "pomacać", żeby sprawdzić czy silnik jest naprawdę gorący? Dodam tutaj, że po przejechaniu 5km odkręciłem korek (delikatnie) od chłodnicy i raz z tej rurki co wychodzi przy korku i idzie pod auto, poleciało troszkę pary. Przy drugiej takiej próbie pary już nie było.

 

Do trzeciej:

 

Dymiłby mi z wydechu czy gdzieś spod auta? (w sęsie czy para mieszałaby się ze spalinami)

 

Wentylator sprawdzę i jeszcze te rurki od chłodnicy czy nie są pozapychane i czy nie ma wycieków. Jeśli wentylator będzie działać to sprawdzę czy bezpieczniki są całe i czy na kablach lub na kostce nie ma przerwy. Jeśli kable, kostka i bezpieczniki będą ok to czy czujnik może być walnięty?

 

Na końcu dodam, że kiedyś jak jechałem służbowym lublinem w trasie przegrzał mi sie on 4 razy (wyłączał mi sie silnik) i wtedy czułem zapach przegrzanego silnika. Teraz po tych krótkich przejazdach czuje lekką woń tego właśnie zapachu.

 

Jutro kupie płyn (niech stracę), doleje i sprawdzę czy go nie ubyło. Kupie może jeszcze ten proszek do uszczelniania chłodnic może coś pomoże. Czy płyn po dolaniu do pełna (widać powierzchnię przy korku) utzymuje się na takim samym poziomie cały czas, czy lekko schodzi (nie widać powierzchni)? Bo nie wiem jak sprawdzić braki :|

 

jeszcze raz dzięki za pomoc.

 

pzdr

 

EDIT: godzinę później

 

Jednak nie wytrzymałem. Pojechałem na CPN. kupiłem litr płynu i proszek do uszczelniania chłodnic. Dolałem płynu i właczyłem samochód na 20 min. I już zgłupiałem :/ Po tym czasie wskazówka doszła do troszkę więceja jak 3/4 skali i o dziwo coś dwa razy stukneło (dzwięk podobny do wyginania się gorącej stali, tylko troche łagodniejszy) iiii włączył się wentylator grrrr..... :zdziw:. Nie wiem co teraz będzie. Jutro rano sprawdzę czy pod autem są wycieki. Proszku dosypałem (jak napisali na opakowaniu po 15 min) przy cyrkulacji płynu. Mam nadzieje, że mój problem się rozwiąrze. Wkrótce dam znać jak sprawy potoczyły się dalej.

 

Jeszcze raz dzięki za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

3. Jak rozpoznam czy płyn chłodniczy dostał mi się do oleju?
Ad. 3 Prawdopodobnie ostro dymił by ci parą wodną (na biało) szczegolnie juz po lekkim nagrzaniu
- to jest inna sytuacja, gdy woda dostaje się do komory spalania...

Jeśli płyn chłodniczy dostanie się do oleju to jak odkrecisz korek olejowy lyb wyjmiesz bagnet to olej bedzie taki brązowawy- w podobie musztardy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk
3. Jak rozpoznam czy płyn chłodniczy dostał mi się do oleju?

Zobaczysz bo jak nagle nie będzie płynu i nie wycieka to znaczy że dostał się do komory silnika, miałem ostatnio tak z micrą 1.3 k11. Okazało się że uszczelka poszła pod głowicą, nie obeszło się bez planowania głowicy. Objawy podobne jak u Ciebie miałem

Link to comment
Share on other sites

Guest stypcio

jesli nie kopci z rury to uszczelka pod glowica raczej OK, jesli jest plyn w ukladzie i nie wycieka to szczelny natomiast jesli nie zalacza sie wentylator to moze poprostu termostat jest walniety i trzeba go wymienic. podjedz do warsztatu niech to sprawdza

Link to comment
Share on other sites

jak bywasz we wrocku to możemy sie jakoś zgadać to ci oblukam auto ale jestem tylko w tygodniu w piatek o 14 spadam do wałbrzycha

 

1. Podnieś maske i zajzyj do zbiorniczka wyrównawczego czy jest płyn - jak nie ma to koniecznie dolej!!!

2. Jeżeli jest płyn to odkręć korek wleu paliwa i luknij czy nie ma na nim tzw. śmietanki - takiego nalotu - to samo z zbiorniczkiem wyrównawczym

Jeżlei powyższe czynności niec nie dały to sprawdz wszystkie wprzewody, termostat, cczy do wiatraka idzie jakiś prad itp.

Link to comment
Share on other sites

raczej nie wlewu paliwa bo duzo niezobaczysz , tylko welwu oleju jak jest maslo albo tu albo w chlodnicy czytez zbiorniczku wyrownawczym to poszla uszczelka pod glowica,

hmm jezeli sprawdzac czy jest woda to tez czy jest w chodnicy, samo uzupelnienie w zbiorniczku wyrownawczym nie uzupelni w chlodnicy jezeli tam niema:p;]

[pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Równie dobrze możesz mieć trafioną pompę wodną(tak jak u mnie to było).Pompe masz z prawej strony( patrząc do kierunju jazdy) zamontowaną na rozżądzie.Jeśli to nie będzie to to już czeski film w takim razie powodzenia

Link to comment
Share on other sites

1. Podnieś maske i zajzyj do zbiorniczka wyrównawczego czy jest płyn - jak nie ma to koniecznie dolej!!!

 

Płynu nie dolewamy do zbiorniczka wyrównawczego, tylko do chłodnicy :!: :!:

 

Moim zdaniem (akurat mam doświadczenie w tym temacie - przerabiałem 2 dni temu) jest to po prostu zapowietrzona chłodnica :!:

1. Jeżeli ogrzewanie wnętrza działa, to pompa wody działa.

2. Jeżeli wentylator się nie włącza, to chłodnica jest zimna, czyli nie ma w niej płynu.

3. Odkręcić korek chłodnicy.

4. Po uruchomieniu silnika należy poczekać aż się rozgrzeje (do połowy wskaźnika).

5. Jeśli gruby wąż gumowy, u góry między chłodnicą a termostatem, robi się ciepły, to znaczy, że termostat działa.

6. Rzeczony wąż gumowy ścisnąć parę razy i zobaczyć, czy się wydobywają bąble powietrza z wlewu chłodnicy.

7. Dolewać płyny i powtarzać odpowietrzanie dopóki poziom płynu w chłodnicy nie będzie się obniżał!

8. Jeśli chłodnica zrobi się ciepła (płyn z wlewu zacznie wyraźnie parować), to problem jest rozwiązany.

 

Gorzej z ustaleniem przyczyny, bo to jest tylko usunięcie skutków. Może być, że któryś z węży gumowych jest do wymiany i puszcza powietrze.

:one:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Skuter27

Kiedyś miałęm podobny problem i to była niestety uszczelka pod głowica do wymiany, mi to aż ciśnienie szło do chłodnicy i parowało ostro z niej bo podnosiło korek i wychodziło bokiem tym małkym ujściem, druga sprawa możę masz już gdzieś skruszałe kable od wężyków do chłodnicy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest RudolfV

Chciałem się dopytać, bo jak się naczytałem tutaj to aż mi się włos na głowie podniósł ....

miałem problem z niedziałającym wiatrakiem przy chłodnicy ( problem poruszony w innym poście ) i zlikwidowany... jednakowoż trafiłem na ten post i mi się zimno zrobiło jak zacząłem lookać na wszystkie strony w mojej K10.

1. mam jakiś brązowy nalot o konsystencji smaru czy czegoś takiego .. pływa sobie tego trochę w chłodnicy i korek zapieprzony....

2. korek wlewu oleju czarny.. popaprany olejem ale żadnego masłopodobnego szajsu nie widziałem

3. na bagnecie olej tez raczej jak powinien być, czarny i konsystencja jak najbardziej oleista. Przy czym nie zauważyłem wzrostu poziomu oleju ( za krótko nią jeżdżę, nie dawno kupiona ).

4. Szlak wie jak zdefiniować kopcenie z rury... tuman pary ?? jak dodam gazu nooo to się kopci na biało ale na wolnych tylko delikatnie i od czasu do czasu jakaś kropla kapnie z rury wydechowej...

i co ja mam o tym myśleć??

Z góry dziekuję....

Link to comment
Share on other sites

1. mam jakiś brązowy nalot o konsystencji smaru czy czegoś takiego .. pływa sobie tego trochę w chłodnicy i korek zapieprzony....

 

Dokładnie tak jak pisze Bombel. W najlepszym wypadku uszczelka pod głowicą...

Link to comment
Share on other sites

uszczelka poszła ;]zakupuj uszczelki pod kolektory i głowice i jedziesz z tematem:P

Link to comment
Share on other sites

Guest stachups
Ad.1 Szczerze mówiąc możesz mieć np coś ze wskazówką - ja po zmianie licznik mam w trasie wskazówkę ok 0,5 cm pod "H" a w starym liczydle miałem ja poniżej połowy

 

JA też wymieniłem licznik z zegarem na obrotomierz i pokazuje trochę wyżej niż na strarym.Liczniki mogą sie róznić.Kiedy ci się wlancza wentylator.W jakim położeniu.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ad.1 Szczerze mówiąc możesz mieć np coś ze wskazówką - ja po zmianie licznik mam w trasie wskazówkę ok 0,5 cm pod "H" a w starym liczydle miałem ja poniżej połowy

 

JA też wymieniłem licznik z zegarem na obrotomierz i pokazuje trochę wyżej niż na strarym.Liczniki mogą sie róznić.Kiedy ci się wlancza wentylator.W jakim położeniu.

 

Pozdrawiam

 

Sory za pomyłke w moim poscie zrobilem maly blad tzn. wskazowka w trasie jest lekko powyzej połowy a wentyaltor zalacza sie dopiero ok 3/4 wysokosci na wskazniku

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest RudolfV

Podziele sie tym co uslyszalem od mechanika.

Sprawdzil Olej - ok ( korek wlewu oleju bez nalotu, sam olej ladny czarny jak powinien byc )

Kazał mi zapalic autko, silniczek chodzil rowno bez metalicznych stuków ( podobno specyficznych dla walnietej uszczelki pod glowica )

Szlam na chlodnicy to moze byc wynik mieszania roznych plynow chlodniczych oraz jakiegos specyfiku do uszczelniania chlodnicy....

chlodnica przeplukana, plyn wymieniony i mam pilnowac jego stan.

Link to comment
Share on other sites

Czy metaliczne stuki to znak że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą ;) ?? Ja ostatnio byłem u mechanika bo miałem zapchany gaźnik i gasł mi na niskich obrotachi. Sprawdzał mój silnik i powiedział ze dawno nie widział tak dobrego silniczka, żadnych przedmuchów, wycieków oleju ani kopcenia. Mój silniczek posiada taki głosik odkad go nabyłem. Mechanik powiedział ze mam sie tym nie martwic sprawdził zaworki i wszystko jest oki napewno mnie nie sciemniał bo naprawia autko w naszej rodzinie od dawna i zawsze jest wszystko tak jak byc powinno.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...