Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

slizgające sprzęgło - jak podkręcic ?


komprez
 Share

Recommended Posts

No sprawa jak w temacie jak podkrecić sprzęgło ?

 

Wiem ze w niektorych autach tak sie da a wiem napewno ze tarcza sie konczy

bo moja polowka kiedys wyjezdzala na wstecznym pod gorke i przysmarzyla ostro

sprzeglo :P a chcialbym pojezdzic jeszcze poki kasy nie dorwe na nowy komplecik :P

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Nic już z tym nie zrobisz,czeka Cię wymiana...

POZDRO

 

Racja.......tak jak pisze B12 jak niema luzu na pedale to go zrób,może jeszcze troche na nim pośmigasz.

Link to comment
Share on other sites

No sprawa jak w temacie jak podkrecić sprzęgło ?

 

Jeśli jest podparte, czyli nie ma luzu na pedale, to zrób ten luz - regulacja na lince przy dźwgni łożyska oporowego. Może jeszce coś z niego wykrzesasz.

Link to comment
Share on other sites

Na pedale luzu nie mam wogole, ale dzieki za info sproboje cos wyduzic na miesiac ;)

Link to comment
Share on other sites

U mnie nie odbijała linka do końca i ślizgało się sprzęgło, wyglądało na to że się kończy tarcza. Wyciągnąłem linkę, przesmarowałem WD40 i do tej pory chodzi idealnie. Jeżeli ciężko chodzi to może warto sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli linka pracuje prawidłowo to chyba musisz zbierać kase na nowe sprzęgło. :|

Link to comment
Share on other sites

No roznicy to ja praktycznie nie zauwazylem w pracy sprzegla :)

 

ale na linke popatrze byc moze sie blokuje cos ale zauwazylem dziwna rzecz

jesli jest mroz to gorzej idzie a jak jest cieplo to smiga prawie dobrze

oczywiscie sprzeglo lapie przy samej gorze pedala takze pewnie sie konczy :/

Link to comment
Share on other sites

jesli jest mroz to gorzej idzie a jak jest cieplo to smiga prawie dobrze

oznacza to, że linka w środku jest zasyfiona i pomiędzy pancerzem a nią są jakieś syfy które podczas mrozu zamarzają - co może doprowadzić do pęknięcia linki - należy ja przepłukać - dostać się do pancerza i wlać jakieś ciciarajstwo - choć przed zimą może to być ryzykowne...

Link to comment
Share on other sites

Linka do wymiany - 70zł w JC Auto i po problemie, no plus regulacja żeby był wyczuwalny luz na pedale sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

no to to mi juz rozjasnilo sprawe :D dzieki chlopcy zbieram sie do robory :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

u mnie slizga ale dopiero na ok 3 -4 tys obrotów ruszam normalnie zadnych zgrzytów co moze by przyczyna ????

Link to comment
Share on other sites

Powoli kończąca się tarcza... Jak przygrzejesz z obrota to tarcza już tego nie utrzymuje...

Link to comment
Share on other sites

Guest goclawianin

witam,

mam nadzieję że to nie będzie za bardzo nie na temat...

powiedzcie Państwo co sądzicie o takim czymś: w trakcie zmiany biegów - z 1 na 2 i z 3 na 4 - oczywiście pedał sprzęgła "w podłogę" a dźwignia stawia pewien opór, tak że wydaje mi się że muszę pierwszy lub trzeci bieg lekko wyszarpnąć, to bardzo subiektywne odczucie i nie muszę w to dużo siły wkładac, ale wyraźnie czuję że mam pewien opór, czy może ktoś coś w tym temacie kiedyś ogarniał ? poradźcie czy mam się bać (np. zbiżających się kosmicznych kosztów naprawy), co to może być ?

Link to comment
Share on other sites

"problem" może leżeć przy lewarku zmiany biegów. Nie wiem to jest tam wymyślone bo nie rozbierałem ale smarowane jest na pewno. Może zaczyna się zapiekać?

Link to comment
Share on other sites

witam,

mam nadzieję że to nie będzie za bardzo nie na temat...

powiedzcie Państwo co sądzicie o takim czymś: w trakcie zmiany biegów - z 1 na 2 i z 3 na 4 - oczywiście pedał sprzęgła "w podłogę" a dźwignia stawia pewien opór, tak że wydaje mi się że muszę pierwszy lub trzeci bieg lekko wyszarpnąć, to bardzo subiektywne odczucie i nie muszę w to dużo siły wkładac, ale wyraźnie czuję że mam pewien opór, czy może ktoś coś w tym temacie kiedyś ogarniał ? poradźcie czy mam się bać (np. zbiżających się kosmicznych kosztów naprawy), co to może być ?

 

sprzeglo mzoe do konca nie lapac (tak jakbys go nie wcisnal do konca)

jak tak bedziesz jezdzil to ci sie bedzie slizgalo bo nie lapiac do konca prznosi jednak czesc momentu..

proponuje wizyte u mechanika chyba ze sam sie znasz to wyreguluj (ja bym tak zrobil ) a jak sie nie znasz to napewno na forum ktos bedzie tak mily i trzasnie fotoporadnik :D

Link to comment
Share on other sites

Cięzko wychodzące lub wchodzące biegi po jednej stronie (1 i 3 lub 2 i 4) to najczęściej wina mechanizmu lewarka lub nierówno ułożonej skrzyni na poduszkach (wybite bądź rozręcone)... skoro się nie znasz to mechanik ale bez jakichś kosmicznych kosztów...

Link to comment
Share on other sites

Guest goclawianin

i to jest fachowe info :) mechanik na razie przez telefon też wspomniał że najprawdopodobniej to poduszki, zobaczę jak i co i za ile jak się z nim spotkam, dzięki

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...