Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Urwany gwint od wymiany oleju w skrzyni


Gość Pierzowiak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pierzowiak

Witam.

Ostatnio przy próbie dolania oleju do skrzyni biegów, który wiciekał mi powoli przez czujnik cofania :/ zauważyłem, że mam urwany gwint od śruby wlewu oleju.

Czy ktoś z Was poradził sobie z takim kłopotem?

Jak dolać teraz olej i na dodatek właściwą ilość?

 

Będę wdzięczny za pomoc...

Pozdrowki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urwany? Jak masz zerwany gwint to znaczy że śruba siedzi w "otworze" ale nie chce się wykręcić? A nie ucieka Ci przez nią olej? Z dolaniem oleju to raczej kłopot nie jest bo śrubę można jakoś podważyć albo rozwiercić ale gorzej już po dolaniu bo śruba bez gwintu nie będzie trzymała :/ Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem, że mam urwany gwint od śruby wlewu oleju.

Można trochę jaśniej. Korek ma zerwany gwint i jest do wymiany? Czy w obudowie jest zerwany? Przecież korki są stożkowe i naprawdę ciężko ten gwint uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zmienia postać rzeczy ... :/ To nie "gwint urwany" tylko "główka" :/ Nie wiem czy ktoś ma inny pomysł, ale jak bym rozwiercił wiertłem podobnej grubości do śruby ale żeby gwintu nie uszkodzić w obudowie i poprawić gwintownicą, ale jak zrobisz to dokładnie to może zostanie tylko taka tulejka z gwintu i już się wyciągnie lub nawet wykręci. Ciężka sprawa. Ja bym nie chciał ukręcić śruby :P Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że śruba siedzi w skrzyni, tylko główka jest oderwana, na razie nic nie cieknie.

Po prostu jest wkręcona tylko już bez główki...

są takie specjalne gwintowniki do odkręcenia zerwanych śrub- może tym to zrobisz,pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że śruba siedzi w skrzyni, tylko główka jest oderwana, na razie nic nie cieknie

 

Jaka główka???

Ten korek ma mieć wewnątrz gniazdo na klucz 'kwadrat' 10.5 lub 13.1 mm.

Dokładnie tak jest, chyba że został uszkodzony sam korek przez zastosowanie nieodpowiedniego klucza, radzę podjechać do jakiegoś warsztatu, niech spróbują wykręcić odpowiednim kluczem jak to nie pomoże to trzeba coś do korka przyspawać i wtedy próbować odkręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że śruba siedzi w skrzyni, tylko główka jest oderwana, na razie nic nie cieknie

 

Jaka główka???

Ten korek ma mieć wewnątrz gniazdo na klucz 'kwadrat' 10.5 lub 13.1 mm.

Dokładnie tak jest, chyba że został uszkodzony sam korek przez zastosowanie nieodpowiedniego klucza, radzę podjechać do jakiegoś warsztatu, niech spróbują wykręcić odpowiednim kluczem jak to nie pomoże to trzeba coś do korka przyspawać i wtedy próbować odkręcać.

Witam. Zgadzam się. Trzeba przyspawać nakrętkę do resztek główki od korka. Miałem kiedyś taki problem. Pomogło. Pozdrowienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem. Ale nie chciało mi się tego robić samemu więc zaprowadziłem samochód do warsztatu gdzie wymieniają olej gratis, tzn. w cenie oleju, zostawiłem auto i wróciłem po godzinie, :D mechanik mówił że kłopociki były ze śrubą i musiał dospawać nakrętkę. :diabel2: ja zapłaciłem tylko za ojej i nową nakrętkę :one: a co się nie narobiłem to moje :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pierzowiak

Dzieki za informacje, chyba bedzie najlepiej jak zaprowadze auto do warsztatu. Ale dobrze wiedziec, ze da sie to zrobic :) Ciezko by bylo to rozwiercac, bo skrzynia ma korek w malo wygodnym miejscu, a z dospawaniem myślę będzie mniej kłopotu.

Napiszę jak poszło :)

Pozdrowki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie wiem dlaczego ale te korki w skzyni begow sarsznei ciezko sie wykrecaja, ja zaprrowadzilem moje "bzdzinke" do warsztatu zeby wymeinili mi lewa polos i poprosilem o zlanie oleju i tak zrobili, po tym jak zamontowali polos trzeba bylo nalac olej do skrzyni a tu klopociki ... koles nie mogl wykrecic korka, masakra... wlalem sobie sam olej przez... odpowietrzenie skrzyni trwalo to bardzo dlugo ale UDALO SIE :] a koles jeszcze za to mnie chcial skasowac gratis ze stracil duzo czasu probujac wlac olej... heheh masakra, bylo to w szczecinie na warszewie chyba ulica rostocka naprzeciwko poczty.... kolesie moci w "gebie :(: " :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was takie pytanko jaki konkretnie powinien być ten klucz (jaki rozmiar) w primerce p11 2.0 SRi bo też czeka mnie wymiana i bede musiał zdobyć taki kluczyk i troche powalczyć.

Oczywiście chodzi o ten koreczek wlewowy w skrzyni z kwadratem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was takie pytanko jaki konkretnie powinien być ten klucz (jaki rozmiar) w primerce p11 2.0 SRi bo też czeka mnie wymiana i bede musiał zdobyć taki kluczyk i troche powalczyć.

Oczywiście chodzi o ten koreczek wlewowy w skrzyni z kwadratem.

nie wiem jaki to rozmiar, ale standardowy klucz (grzechotka, fajka) do kluczy nasadowych pasuje, tylko ramię trzeba przedłużyć rurą.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlalem sobie sam olej przez... odpowietrzenie skrzyni trwalo to bardzo dlugo ale UDALO SIE

 

Trza było przez napęd prędkościomierza.

 

trzeba bylo i proby tez sie odbyly ale nie dlo rady odkrecic linki ... i tyle, zakonczylo sie wlaniem przez odpowietrzenie... :030:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki to rozmiar, ale standardowy klucz (grzechotka, fajka) do kluczy nasadowych pasuje, tylko ramię trzeba przedłużyć rurą.

Sławek

 

To akurat do spustowego pasuje ale wlewowy ma mniejszy rozmiar niestety. Właśnie sprawdzałem i pozostaje pytanie jaki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzałem i pozostaje pytanie jaki??

 

W niektórych większych skrzyniach, korek wlewowy był taki sam jak spustowy (13.1 mm.). A w pozostałych 10.5 mm. To jeśli chodzi o kwadrat. W nowszych skrzyniach pojawiły się sześciokąty - spust 14mm, wlew 10 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ostatnio ten sam problem przy wymianie sprzęgła (i przy okazji oleju w skrzyni), ze spuszczeniem no problem ale jak przyszło do wlania świezego to się pojawił kłopocik... pomógł wbity młotkiem 12kątny torx potraktowany dodatkowo migomatem. na przyszłość wystarczy mi już płaska 10 :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...