Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Gałka zmiany biegów


Gość aptekarzpiotr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość aptekarzpiotr

Cześć! Chciałem zmienić gałkę zmiany biegów, bo moja była już wytarta. Zgodnie z radami kolegów forumowiczów zaopatrzyłem się w klucz "żabka" i szmatke próbowałem ją odkręcić. Za drugim razem niby puściło. Okazało się jednak, że to tylko zewnętrzna gumowa część się zdarła a pod nią jest coś na kształt metalowej nakrętki na której ta guma była zalana. Czy da się to odkręcić (moja nie chce puścić). W wyszukiwarce nie spotkałem podobnej kwestii. Auto to primera P11.144. Robił to może ktoś z Was? Tym metalowym ostrym badziewiem źle biegi się zmienia, można się skaleczyć. Proszę o pomoc. Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pod nią jest coś na kształt metalowej nakrętki na której ta guma była zalana. Czy da się to odkręcić

Domyślam się, że ten rdzeń ma kształt sześciokąta. Czyli zakładasz odpowiedni klucz i ciągniesz. Z tego co wiem, to nie zdarzyło się, żeby dźwignia się urwała gdzieś niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, gałki w P11.144 to jakieś badziewie...u mnie też się obluzowała. Próbowałem podkleic ale lipa. Wyślij fotę jaką zamontowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! Jutro ide ciągnąć... Dam znać. Mam nadzieje,że faktycznie nic nie urwe. Dzieki.

odkręcisz na spoko,przerabiałem ten temat :) jak zakupisz nową gałe to możesz nawet uciąc troche tej wajchy to bedzie w tedy gites :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był mały problem, ale odkrecilem :-) jednak juz nie nadawała sie do użytku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

Ten sam problem w Almerze. A nie chcę za bardzo francuzem traktować gałki tylko po to, żeby - zamiast odkręcenia gałki - dorobić się naprężeń materiału spowodowanych działaniem sił skrętnych w samym drążku, z którego gałka będzie odkręcana. Jaka rada ? Wyflaczyć gałkę piłką, obciąć drążek, czy jak ?

-----

Dodam, że szukam rozwiązania nie wymagającego zmiany całego drążka ;) Chcę ino gałkę zmienić na ładniejszą, krótszą i o niskim osadzeniu (będzie prawie short-shift ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Odświeżę troszkę temat. W mojej primerze podobnie jak u niektórych zmęczyła się gałka zmiany biegów. Z tego co tu wyczytałem te gałki po prostu są badziewne, więc nie będę nad nią się rozczulał, i zdecydowałem o wymianie. Doczytałem , że właściwie jedynym sposobem demontażu jest demolka, ale napiszcie proszę co założyliście potem? bo nie chce zdjąć i dopiero się zastanawiać co kupić. Chodzi mi o jakieś parametry typu jaki tam jest gwint, i ew. co pasuje potem założyć, czy np z p12 pasuje do p11.144 ( bo jest całkiem ładna). i w ogóle to gdzie kupiliscie swoje gałki, bo na necie oryginalnych ni widu ni słychu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, ale taka jasna to mi zbytnio nie odpowiada. chce coś w kolorze ciemny siwy, czarny. Jesli masz taka gałke w dobrym stanie to moze mi podpowiesz co zastane po zdjeciu oryginału, gwint?, i czy wiesz co można podpasować na zamianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem na allegro jakaś tam Razo niby z USA. Nie miała w komplecie żadnych uniwersalnych plastików żebym mógł wkręcić ją na gwint. Musiałem dorobić samemu. Kawałek plastiku z wywierconym otworem wsadzony do gałki. Więc rozmiarem za bardzo nie musisz się przejmować.

LINK

 

Jak chcesz to mam na zbyciu oryginał w dobrym stanie z p11.144 - czarna

Edytowane przez Truszczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki

a czy ktoś się orientuje czy można przełożyć taka gałkę z innego modelu Nyski? bo , te wszystkie allegrowe wynalazki jakoś mi się nie podobają, a za to bardzo np Gała z NOTE albo X-trail, czy ktoś coś takiego praktykował, orientuje się czy to możliwe bez komplikacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jaki jest gwint na ta gałkę?

 

jestem po sobotnim grzebaniu przy furce, i wracam do tematu gałki. Próbowałem ja odkręcić żabka przez szmatę, różnymi szczypcami i nic z tego (tylko nie piszcie, że jestem cienias ;)) i nie puszcza, czyli czeka mnie cięcie. Prosze, niech ktoś da znać co napotkam jak już rozwalę gałke, jaki gwint. I czy ew mogę dopasować gałkę od Innej Nyski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jaki jest gwint na ta gałkę?

 

jestem po sobotnim grzebaniu przy furce, i wracam do tematu gałki. Próbowałem ja odkręcić żabka przez szmatę, różnymi szczypcami i nic z tego (tylko nie piszcie, że jestem cienias ;)) i nie puszcza, czyli czeka mnie cięcie. Prosze, niech ktoś da znać co napotkam jak już rozwalę gałke, jaki gwint. I czy ew mogę dopasować gałkę od Innej Nyski...

Ja zacisnąłem zęby i zapłaciłem 200pln za nową w ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki

a czy ktoś się orientuje czy można przełożyć taka gałkę z innego modelu Nyski? bo , te wszystkie allegrowe wynalazki jakoś mi się nie podobają, a za to bardzo np Gała z NOTE albo X-trail, czy ktoś coś takiego praktykował, orientuje się czy to możliwe bez komplikacji??

 

Ja miałem oryginalnie skórzaną z drewnianopodobną wstawką. Udało mi się kupić drewnianą gałkę z 200SX. Pasowała idealnie. Kupiłem też kiedyś z Maximy ale automata i tu już trzeba porzeźbić coś. Jeżeli chodzi o podstawowy model gałki to sprowadzałem kiedyś z UK ale tanie to to nie było a i tak ta gała w rezultacie w Micrze wylądowała.

Pozdrawiam.

Bart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam swoją odkręciłem bez problemu. Zrobiona jest z tego lateksu czy jak to się nazywa (to samo co na kierze) i ma naklejkę z schematem biegów. Tworzywo jest zalane na okrągłej stalowej tulei, a sam gwint jest dość głęboko osadzony wewnątrz. Trzeba się nią okręcić żeby wyszła cała. Sam gwint na sztycy ma długość około 3 cm i wygląda na metryczny , jest cieńszy od niej. Nie mam obecnie aparatu i suwmiarki pod ręką żeby pokazać to organoleptycznie. Jak nikt nie poda wymiarów to pomierzę to przy sposobności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ja bym chciał dokupić taką na allegro: http://www.allegro.pl/item1067546128_galka_zmiany_biegow_skora_czarna_super.html

Zamontował może ktoś już taką gałkę? Chciałbym wiedzieć czy będzie pasowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Chciałem zmienić gałkę zmiany biegów, bo moja była już wytarta. Zgodnie z radami kolegów forumowiczów zaopatrzyłem się w klucz "żabka" i szmatke próbowałem ją odkręcić. Za drugim razem niby puściło. Okazało się jednak, że to tylko zewnętrzna gumowa część się zdarła a pod nią jest coś na kształt metalowej nakrętki na której ta guma była zalana. Czy da się to odkręcić (moja nie chce puścić). W wyszukiwarce nie spotkałem podobnej kwestii. Auto to primera P11.144. Robił to może ktoś z Was? Tym metalowym ostrym badziewiem źle biegi się zmienia, można się skaleczyć. Proszę o pomoc. Dzieki.

 

Witam,

temat wymiany gałki przerabiałem w swoim WP11.144 osobiście i faktycznie z odkręceniem śruby na drążku było trochę kłopotu. Pomógł wielki, hydrauliczny francuz. Po kilku chwilach mocowania puściła śruba i później było już z górki. Ale musisz uważać na to co chcesz założyć w zamian. Ja kupiłem piękną drewnianą gałkę z aluminiową "obrączką" i musiałem demontować wszystko by dać pod obrączkę gumkę bo odgłosy, które wydawała podczas jazdy były nie do zniesienia. Zresztą cała gałka ze względu na to, że jest w środku pusta działa trochę jak pudło rezonansowe i przenosi szumy ze skrzyni. Mi pomogło dołożenie pod plastikową przjściówkę silikonu. Na razie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał dokupić taką na allegro: http://www.allegro.p...arna_super.html

Zamontował może ktoś już taką gałkę? Chciałbym wiedzieć czy będzie pasowała.

 

kupiłem taką i z tego co pamiętam aby to jakoś wyglądało czeka Ciebie mała przeróbka, czyli będziesz musiał dotoczyć sobie środek, wadą gałki w primerach jest jej długość względem budowy, a to dlatego, że na samej końcówce jest jakiś kawałek gwintu a reszta oryginalnej gały wchodzi na pręt, dlatego trzeba sobie dotoczyć środek aby nie wystawała za bardzo do góry bo będziesz ją miał prawie na wysokości radia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...