Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Chcek Engine... a teraz przepustnica...proszę o rade!


Gość Wowek_L
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
Gość Krzysztof P.
Kody błedów - te migowe - masz w manualu- pamiętaj, że inny kod migowy wyświetla ECM inny jest wyświetlany przy pomocy skanera EOBD - konsulta.

 

[ Dodano: Pią 05 Sty, 2007 20:08 ]

opis kodów migowych też masz w manualu, kody sa 4 cyfrowe, jak zczytasz 3 cyfry - to znczy, że pierwsza lub ostatnia jest zero.

Mi błedów nie wyswietla, ale za to bawiłem sie testowaniem sondy, ha nie rozumiem co ona do mnie gada raz błyska, raz nie.

 

[ Dodano: Sob 06 Sty, 2007 10:58 ]

UWAGA:

poprawiłem instrukcję wchodzenia w tryb serwisowy - trochę z tym gazem nie tak było:

sorryza zamieszanie - jeszcze raz sprawdzę jak to działa i czy mam jakieś błędy migowe.

 

Możesz zatem ją jeszcze raz zamieścic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Bardzo dokładnie odrobiłem lekcję bo mam taki sam sam przypadek jak WOWEK L. Po umyciu przepustnicy obroty biegu jałowego w górę i nie ma mądrych mechaników żeby to poprawić - nauczyłem się więc tego co koledzy piszą i dzisiaj do auta.

1. Twardy reset nic nie daje

2. Adaptacja przepustnicy - działa - po wykonaniu wszystkich czynności i włączeniu silnika obroty regulują się do wartości 800, silnik pracuje ślicznie, nic żółtego, paskudnego się nie pali - jazda testowa wzorowa, obroty wracają za każdym razem do właściwej wartości

3. I teraz nieszczęście - wszystko jest o'key ale do pierwszego wyłączenia silnika. Po wyłączeniu i włączeniu silnika znowu mam wysokie obroty w granicach 1300 - 1500. Kolejna adaptacja - wszystko dobrze - wyłączenie - włączenie i zabawa od początku. Wygląda na to jakby komputer almerki nie kupował na stałe tego co sam ustawił.

 

Co jest grane? Żadnego błędu nie wyświetla, check się nie zapala - pewnie wizyta w serwisie mnie jednak czeka ale mam najbliżej do tego wałbrzyskiego a tam strach jechać :unsure: Może ktoś podpowie co robić? :unsure: p_flori ratunku

 

Sorrki i jeszcze jedno - z tego wszystkiego nie podałem jakie auto a to jest almera n16 2003r. po fl .

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo dokładnie odrobiłem lekcję bo mam taki sam sam przypadek jak WOWEK L. Po umyciu przepustnicy obroty biegu jałowego w górę i nie ma mądrych mechaników żeby to poprawić - nauczyłem się więc tego co koledzy piszą i dzisiaj do auta.

1. Twardy reset nic nie daje

2. Adaptacja przepustnicy - działa - po wykonaniu wszystkich czynności i włączeniu silnika obroty regulują się do wartości 800, silnik pracuje ślicznie, nic żółtego, paskudnego się nie pali - jazda testowa wzorowa, obroty wracają za każdym razem do właściwej wartości

3. I teraz nieszczęście - wszystko jest o'key ale do pierwszego wyłączenia silnika. Po wyłączeniu i włączeniu silnika znowu mam wysokie obroty w granicach 1300 - 1500. Kolejna adaptacja - wszystko dobrze - wyłączenie - włączenie i zabawa od początku. Wygląda na to jakby komputer almerki nie kupował na stałe tego co sam ustawił.

 

Co jest grane? Żadnego błędu nie wyświetla, check się nie zapala - pewnie wizyta w serwisie mnie jednak czeka ale mam najbliżej do tego wałbrzyskiego a tam strach jechać :unsure: Może ktoś podpowie co robić? :unsure: p_flori ratunku

 

Sorrki i jeszcze jedno - z tego wszystkiego nie podałem jakie auto a to jest almera n16 2003r. po fl .

Pozdrawiam wszystkich

 

 

Adaptację robisz kompem czy stacyjką?

Almery po roku 2001 mają OBD2 i tylko komputer pomoże,

Ja w swojej miałem uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (wyszło podczas czyszczenia przepustnicy - wcześnie falowały obroty).

 

PS.

Witam Wrocław.

Ja jestem z Psiego Pola a ty?

 

Pozdrawiam

Denver1979

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem dokładnie z przeciwnej strony miasta. A adaptację robiłem i stacyjką i na komputerze - dzisiaj próbowali nawet zrobić ustawienia obrotów w ASO na ichnim serwisowym komputerze - mechanior poddał się po dwóch godzinach. Komputer testowy nie wykazuje żadnego błędu ale komputer autka nie chce przyjąć nowych ustawień - szok. a JAK PRZYJMIE TO TYLKO DO PIERWSZEGO WYŁĄCZENIA SILNIKA - a i tak jakoś dziwnie pracuje - wskazówka obrotomierza wykonuje dziwne skoki góra - dół i po dłuższej chwili wahania schodzi na 800 obrotów.

Ale za to zaproponowano mi kupno nowej przepustnicy za 2350 zł /chyba nawet netto/ bez stwierdzenia czy to akurat ona jest winna całej sytuacji - "podstawimy i się sprawdzi" - ja zapłacę a jak to nie ona winna to se mogę jako część zapasową schować do szafy na później. NO COMENTS. A tak ogólnie to auto ma dobre przyśpieszenie, nie szarpie tylko na dwójce jedzie 50 km/h - do miasta się nie nadaje - tylko na tor :dribble:

Co robić dalej? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem dokładnie z przeciwnej strony miasta. A adaptację robiłem i stacyjką i na komputerze - dzisiaj próbowali nawet zrobić ustawienia obrotów w ASO na ichnim serwisowym komputerze - mechanior poddał się po dwóch godzinach. Komputer testowy nie wykazuje żadnego błędu ale komputer autka nie chce przyjąć nowych ustawień - szok. a JAK PRZYJMIE TO TYLKO DO PIERWSZEGO WYŁĄCZENIA SILNIKA - a i tak jakoś dziwnie pracuje - wskazówka obrotomierza wykonuje dziwne skoki góra - dół i po dłuższej chwili wahania schodzi na 800 obrotów.

Ale za to zaproponowano mi kupno nowej przepustnicy za 2350 zł /chyba nawet netto/ bez stwierdzenia czy to akurat ona jest winna całej sytuacji - "podstawimy i się sprawdzi" - ja zapłacę a jak to nie ona winna to se mogę jako część zapasową schować do szafy na później. NO COMENTS. A tak ogólnie to auto ma dobre przyśpieszenie, nie szarpie tylko na dwójce jedzie 50 km/h - do miasta się nie nadaje - tylko na tor :dribble:

Co robić dalej? :o

 

Jesli twierdza ze modul sterowania silnika nie przyjnuje ustawien to on w takim razie jest uszkodzony a nie przepustnica.

Ja swoja Almerke robilem na Wilanowskiej w ASO IMPWAR oni maja dwa serwisy Nissana drugi na bielanach.

Elektrycznie w przepustnicy moze sie tylko czujnik polozenia i krokowy uszkodzic, ja bym nie kupowal calosci.

 

Powodzenia

Denver1979

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jesli twierdza ze modul sterowania silnika nie przyjnuje ustawien to on w takim razie jest uszkodzony a nie przepustnica.

Ja swoja Almerke robilem na Wilanowskiej w ASO IMPWAR oni maja dwa serwisy Nissana drugi na bielanach.

Elektrycznie w przepustnicy moze sie tylko czujnik polozenia i krokowy uszkodzic, ja bym nie kupowal calosci.

 

Powodzenia

Denver1979

 

Witam

Już 10 dni walczę z wysokimi obrotami biegu jałowego po umyciu przepustnicy - chyba z pięć warsztatów - nikt nic nie potrafi zrobić - poddają się średnio po dwóch godzinach walki - każdy wie dużo o adaptacji a efekty zerowe. Komputer nie wykazuje zadnych błędów. W piątek serwis w ASO na Bielanach. Jak nic nie zrobią sprzedaję almerkę za 500 zł - rocznik 2003 po liftingu, 1,5 silnik, przebieg 110 000 - tylko w moich rękach od nowości :D Jakiś mały horor a od początku wzorcowe auto :blink:

Pozdrawiam - dalsze sprawozdanie w piątek

 

Witam

Auto cały dzień w serwisie na Bielanach /Wrocław/ - nadal w zasadzie nie wiadomo o co chodzi. O godzinie 18.30 /po 7,5 godzinach ciężkiej pracy/ pada stwierdzenie - winny jest rozrząd a konkretnie wyciągnięty łańcuch.

Przyczyna wyciągnięcia łańcucha po 110 000 kilometrów przebiegu to stosowanie przy wymianach oleju /wymieniany co 15 tys km prawie z zegarkiem w ręku/ zamiennika filtra oleju zamiast oryginalnego nissanowskiegoi natychmiast pada propozycja wymiany kompletnego rozrządu w cenie 3500 zł :dribble:

Nie jestem fachowcem ale o czymś takim pierwszy raz słyszę.

Czy przypadkiem wyciągnięty łańcuch rozrządu nie miał by wpływu na całokształt pracy silnika a nie tylko na wysokość obrotów biegu jałowego. Auto oprócz tego, że ma obroty 1500 na biegu jałowym w całym pozostałym zakresie obrotów zachowuje się wzorcowo - nie przepala - przyśpiesza fajnie na każdym biegu - nie przerywa - sam wzorzec.

Może mnie ktoś oświeci

Z góry dziękuję :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...