Gość Wowek_L Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Witam! Opowiem jak było i zaraz zaraz bede pytał... Zatankowałem fuulll 95 na BP w Łodzi i ruszyłem. Zatrzymałem sie po 430km na wybrzeżu. Następnego ranka po uruchomiłem wozidło i gdy tylko złapał troche temperatury... wyskoczyła ta wredna żółta kontrokla Chcek Engine...i się swieci do mnie na żółto a ja do niej na czerwono z nerwów. Zgasiłem zapaliłem...jest...nadal jest... Oczywiscie słuchowo i organoleptycznie silnik działał dobrze, mój błednik wykazywał prawidłowe przyspieszenia auta. 2 dni pózniej zalałem autko.. na full w Statoil ... spaliło 7.4l przy 4 osobach i bagazniku pełnym browarów i innych odważników..a i miałem antene CB na dachu. Wróciłem 430km do Łodzi...zgasiłem... po jakiejs godzince chciałem je przeparkować ... odpalam a kontrolak gaśnie i nie wraca do tej pory... Zatankowałm na Shellu... niestety spalanie 9.1 w trasie.. jechałem spokojniej...a i juz wypiłem browary na wybrzeżu. Do tej pory przejechałem 150km, nie wiem jak ze spalaniem. Powiedzcie czy jak pojade na kompa to pokaże co to było? Co to mogło wogóle być? I czy ktos poleca jakiegoś serwis w Łodzi...bo ASO zlikwidowali. Dzieki PS. Poruszam temat bo nie znalazłem podobnego przypadku... o tej żółtej jaowitej kontrolce! Pozdro Dozo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Powiedzcie czy jak pojade na kompa to pokaże co to było? Jeśli Ci się teraz nie świeci to nie pokaże co to było - bo skąd ma wiedzieć jeśli błąd nie został "zapamiętany". Postów na temat CHECK ENGINE jest całkiem sporo. Użyj wyszukiwarki. http://www.nissanklub.pl/forum/search.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Jak masz OBD2 to błąd powinien być zapisany. Ja bym sie nie przejmował - jak sama zgasła - najprawdopodobniej odpowiedzialne za to jest złe paliwo. [ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 21:53 ] Istnieje procedura odczytania kodów błędów w OBD2 nissan ma EOBD bez consulta, gdzieś to czytałem, że nawet reset kompa da sie zrobic bez odpinania aku. [ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:06 ] jest: - silnik nie pracuje , stacyjka off: TEST TYP I: 1. pedał gazu puszczony 2. Stacyjka on - czekasz 3 sek 3. nastepnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i na koniec trzymasz puszczony przez 7 sek. 4. po 7 miu sekundach wciskasz pedał gazu 5. czekasz 10 sekund - po 10 sekundach ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka check zacznie migać (kody migowe błedów) [ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:21 ] dalsza część procedury: jesteśmy w teście diagnostycznym TRYB I - kody migowe migają, lub nie; stacyjka ON, silnik nie pracuje , pedał gazu wciśnięty 1. puszczenie pedału gazu powoduje wejście w TRYB II - są tu 2 mozliwości a. naciśnięcie pedału gazu powyzej 10 sek i ponowne go puszczenie spowoduje wykasowanie błędów z ECU (czyżby alternatywa do resetu i na 24 h odpinanie akumulatora ? b. zapalenie silnika i testowanie wskazań proxymalnej sondy wyłaczenie stacyjki z puszczonym pedałem gazu w pozycję off spowoduje ponowne wejście w TRYB dignostyczny I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adas74 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Ja miałem kiedyś coś takiego i była wina czujnika na wale a po dłuższym czasie wyszło że mam rozrząd do wymiany. Kontrolka zapalała się gdy się przyśpieszyło ostrzej a jak dłużej spokojnie pojeździłem do gasła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Powiedzcie czy jak pojade na kompa to pokaże co to było? Pokaże. Nawet usterki, które były a ich teraz nie ma, komputer zapamiętuje na około kiladziesiąt cykli kontrolnych. Także jeśli ci zależy na tym, żeby to wiedzieć nie odłączaj czasami akumulatora na dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawcioman Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 a po dłuższym czasie wyszło że mam rozrząd do wymiany Po jakim czasie wyszlo ze rozrzad i gdzie robijes (ASO czy warsztat) oraz jaki koszt??PS Twoja klamerka to 2001r ?? [ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 23:05 ] Pokaże. Nawet usterki, które były a ich teraz nie ma, komputer zapamiętuje na około kiladziesiąt cykli kontrolnych. Także jeśli ci zależy na tym, żeby to wiedzieć nie odłączaj czasami akumulatora na dłużej. Dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Dziękuje bardzo za podpowiedzi. A chciałbym jeszcze zapytac jak zlicze już mrugnięcia to jak zdekodować to na cos ludzkiego? Pzodrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Dziękuje bardzo za podpowiedzi.A chciałbym jeszcze zapytac jak zlicze już mrugnięcia to jak zdekodować to na cos ludzkiego? Pzodrawiam! Nie podałeś modelu ani rocznika - jeśli to Micra K11 po lifcie to być może pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 N16 po FL 1.5 16v 2003 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Kody błedów - te migowe - masz w manualu- pamiętaj, że inny kod migowy wyświetla ECM inny jest wyświetlany przy pomocy skanera EOBD - konsulta. [ Dodano: Pią 05 Sty, 2007 20:08 ] opis kodów migowych też masz w manualu, kody sa 4 cyfrowe, jak zczytasz 3 cyfry - to znczy, że pierwsza lub ostatnia jest zero. Mi błedów nie wyswietla, ale za to bawiłem sie testowaniem sondy, ha nie rozumiem co ona do mnie gada raz błyska, raz nie. [ Dodano: Sob 06 Sty, 2007 10:58 ] UWAGA: poprawiłem instrukcję wchodzenia w tryb serwisowy - trochę z tym gazem nie tak było: sorryza zamieszanie - jeszcze raz sprawdzę jak to działa i czy mam jakieś błędy migowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 P_FLORI! Jesteś gość! Dzięki za pomoc! Zaraz ide do autka i bede testować testować testować.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojan Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 miałem i do piątku mam tą przypadłość w tino Ponoć jakieś problemy z układem paliwowym, przepustnicą, Mi do tego auto potrafi zgasnąć przy wyprzedzaniu lub nie potrafi przekorczyć 90km/h. W ASO pogrzebali, wyczyścili przepustnicę i jest ok. POzdrawiam Wojan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Witam muszę wrócić do tematu. Opowiem jak było dziś bo jestem na swieżo i do tego mocno podkurwiony. Sprawdziłęm sposób p_flori i kontrolka nie pokaywała żadnych kodów błedu. Natomiast po 3 pomiarach z tankowanie stwierdziłęm ze auto pali powyzej 9 litrow przy delkiatnej jezdzie w trasie ( wczesniej paliło ok 7l). Dziś byłem umówiony u łodźkiego speca od nissanów któy stwierdził że to jest wina brudnej przepustnicy i takim przypadku wystarczy ja przeczyscić. Nadmieniam ze gosć 10lat robił w ASO nissana a teraz ma własna praktyke. Nie chcialem za mocno eksperymentowac i stwierdzilem zeby on sie tym zajał bo dał kuszaca cene usługi. Zdjał przepustnice wyczyscił ja szmatką z czyscidłem w sprayu założy łądnie płynnie sie otwierała ale autko szlaje z obrotami od 1100~2200/min Stwierdził ze musi sie zaadoptować..niestety silnik pracował ze 20min z restartami..i jego proacedura uruchamiania. Nic z tego nie wyszło wiec zaaplikowałem metode p_Flori z wejsciem w tryb diagnostyczny.... i nic. Juz pod domem spróbowałem uruchomić autko po trybie diagnostycznym i przez chilke działo normalnie ale po ponownym uruchominiu znów szalej. Panowie co jest nie Haloo??? Help! Za usługe nie płaciłem ale chciałbym miec dobre autko, Mechanior podjał wyzwanie i stwierdził zeby zdjać kemę na noc...jak nie pomoże to on to już zwalczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 też mi się wydaje, że kontrolka powinna się świecić, gdyby rejestrował błędy. nasuwa mi ie 2 rzezczy; - albo przekłamuje przepływka, albo zwalona sonda- co może dawać objaw zwiekszonego spalania. Ale zobaczymy co będzie po "twardym resecie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 p_flori, Zastanawia mnie fakt ze mimo 9litrów miał równe obroty i nie palił sie Check. Zwykłe odpiecie i wyczyszczenie mechaniczne spowodowało ze silnik oglupiał. Aktualnie odpialem klemę, mysle ze do rana cały syfek z epromu sie ulotni i moze zacznie działac. Twardy reset robiłem w tamtym tygodniu zeby zobaczyc jaki to ma wpływ na spalanie. Wpływ żaden ale restart przebiegł normalnie i auto jezdzilo normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 teraz tak: jak reset nie pomoże powinieneś przeprowadzić adaptacje przepustnicy do przepływomierza (stabilizuje obroty) - rozgrzany silnik, wyłaczasz wszystko - wszyściusieńko, 1. wyłaczasz zapłon i czekasz co najmniej 10 sek. 2. powtarzasz czynności (jak w teście typ I) od pkt. 1-4) 3. wciskasz pedał gazu i czekasz ok 20 sek. (kontrolka zacznie jednostajnie migać i jak przestanie migać , a się zaświeci - puszczasz pedał gazu 4. czekasz 3 sek i uruchamiasz silnik na biegu jałowym 5. silnik pracuje co najmniej 20 sek "na wolnych obrotach" 6. po 20 sekundach przygazuj go 2-3 razy i zobacz, czy obroty wracają na 750-800/min Jesli tak - komunikacja przepustnica, przepływka - ECU jest prawidłowa i ECU reaguje na sygnały czujników. Destabilizacja obrotów swiadczy o nieprawidłowościch, bądx po jakimś czasie przekłamaniach z czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 p_flori, czy procedura adaptacji jest tylko dla N16, czy N15 też. Ostatnio był podbny wątek , ale z N15 w roli głównej. Tam 2 kolegów wspomniało że kalibrację przepustnicy wykonuję przez 7-io krotne On-OFF zapłonu, bez uruchamaiania silnika. Temat mnie interesuje, bo też niedawno miałem czyszczoną przepustnicę i obroty po rozruchu idą wysoko na c.a. 1800, w miarę rozgrzewania spadają do 1100, wreszcie do 900 czyli w miarę poprawnie. Tylko że od czasu do czasu już na rozgrzanym silniku na jałowym obroty nie chcą spaść do 900 a trzymaja się na poziomie 1100-1200. Zrobiłem to 7-io krotne ON-OFF zapłonu, ale zmian nie widzę :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 p_flori, Hej! Humor mam już lepszy. Teraz podziele sie tym co doświadczyłem sam i moze być dla innych przydatne. Po twardym resecie odpaliłem autko..juz troszke złapało tempreatury ale obroty caly czas stabilnie 1300 -za dużo. Zastosowałem rade 7x ON-OFF zapłon..autko zamrugało kierunkami chyba 3 razy. Odpaliłem i nie dało to zmiany czały czas 1300 - 1500 stabilnie. Zrobiłem jazde testowa - nie pomogło. Wiec przeszedłem do cyklu dostosowania przepustnicy do przepływki opisanego przez Kolegę Forumowicza P-Flori. I to naprawdę działa!!! Obroty bez obiciązenia sa ok 600-700/min!!! Przed czyszczeniem było ok 900/min. Pozdsumowujac: czyszczenie w wykonaniu mechaniora p.Heńka ze Strykowskiej pomogło ale niestety nie posiadał tajemnej wiedzy użycia kluczyka i gazu..chociaż próbował jakis jego sposób. I muszę pochwalić naprawde sie przyłożył i chciał to zrobić. ...ale go ubiegłem... Diagnoza p.Heńka mówiła ze brudna przpustnica spowodował Chceck który sam gaśnie a potem dużo pali. Rzeczywiście przepustnica była brudna..nawet mocno- 99tysi bez czyszczenia. Teraz zobaczymy jak spalanie. Dziekuje za wszelaką pomoc i wsparcie duchowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Darek - procedura adaptacji jest opisana dla modelu N16 po FL (niestety tylko w takim się doczytałem). Sadzę, że przed FL będzie podobnie, bo są tam podobne komputery ECU. Nie wiem jak jest w N15- kach. W/w procedura dotyczy nie tylko adaptacji przepustnicy ale i podejrzewam uśrednienia pomiarów przepływomierza. (chodzi o spójność danych - położenia przepustnicy - czujnika TPS, danych z przepływki i sondy i dopasowanie do tego obrotów. Z książki wynika, że powinna być wykonywana po każdorazowym odpięciu TPS-a, przepływomierza, silnika przepustnicy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 p_flori, Mogę zapytać w jakiej mądrej ksiązce zawarta jest ta wiedza? I jak zdobyć taka ksiązke, bo zdaje sie być bardzo przydatna. Dziekuje jeszcze raz koledze P_Flori. Może p. Heniek nie doczekał w ASO nissana do Almery FL i dlatego cała operacja nie wyszła najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 p_flori, Mogę zapytać w jakiej mądrej ksiązce zawarta jest ta wiedza? I jak zdobyć taka ksiązke, bo zdaje sie być bardzo przydatna. książka jest - a raczej była TUTAJ niestety na razie niedostępna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 teraz jest TUTAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartto Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Witam prosze Was o pomoc dzisiaj czyscilem ponownie silnik krokowy wyczyscilem wszystko, poskrecalem ...ale zapomnialem o jednej czesci - a dokladnie wtyczcce od przy filtrze powietrza (wg manuala nazywa sie to fachowo >mass airflow sensor< zalaczam zdjecie dla pewnosci - czerowna strzalka nie wpialem jej, zalaczylem silnik i pokazal mi sie CHECK ENGINE wylaczylem wiec sielnik, posprawdzalem - znalazlem winowajce , wlaczylem ja....ale kontrolka Check Engine nadal swieci... pewnie komputer zapamietal blad.... jak to usunac? czy mozna z ta kontrolka jezdzic i jak dlugo bardzo dzieki za pomoc pozdrawiam Bartto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Odłącz akumulator na noc, rano podłącz i będzie na 90% ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartto Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Odłącz akumulator na noc, rano podłącz i będzie na 90% ok niestety nie dalo to pozadanego rezultaty ale skorzystalem z opcji kolegi holendra - podziala tylko opcja "na zworek" http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ht=check+engine i zaczela mi swiecic (migac) kontrolka Check Engine, pozniej ja zresetowalem ponadto wyczytalem migalacy kod i tu pytanko do Was wyczytalem kod (migniecia) 10xdlugie 10xkrotkie 10xkrotkie 10xkrotkie czy ktos wie co to oznacza ten kod? dzieki Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.