Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wskaznik temperatury micra k11


Gość kat_zdw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wskaznik temperatury bardzo szybko pokazuje mi maksymalna temperature. latem po jezdzie nawet kilku minutowej jak wylaczylem silnik to taka chyba rura pod autem jest bardzo goraca i przez okolo do 1 min robi mi takie (cyk cyk). wentylator nigdy mi sie nie wlaczal. co moze byc tego przyczyna jak to naprawic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  kat_zdw napisał:
wskaznik temperatury bardzo szybko pokazuje mi maksymalna temperature

U mnie wskażnik zatrzymuje się mniej więcej w połowie skali i nigdy nie doszedł dalej.

  kat_zdw napisał:
wentylator nigdy mi sie nie wlaczal
. Mnie się włączył dwa razy - raz w korku , drugi raz po dłuższej trasie kiedy się zatrzymałem i otwierałem bramę wjazdową , zaraz się wyłączył.

Włączył się też po wymianie płynu chłodzącego - silnik chodził dość długo na wolnych obrotach wskazówka była wychylona lekko poza połowę skali.

Gdzieś wyczytałem, że wentylator się włącza przy temp ok.87-90.

  kat_zdw napisał:
to taka chyba rura pod autem jest bardzo goraca i przez okolo do 1 min robi mi takie (cyk cyk).
To chyba osłona katalizatora jak stygnie to "cyka"

 

Moim zdaniem jeśli wskazówka idzie na maksa to przegrzewasz silnik sprawdź poziom płynu w zbiorniczku i chłodnicy NA ZIMNYM SILNIKU!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa czujniki - jeden do wskażnika, drugi do wentylatora.

  kat_zdw napisał:
bo czasem jak sie zatrzymam to wskazowka potrai szybko zejsc nawet do zera

U mnie wskaźnik schodzi do zera ale po wyłączeniu silnika i zapłonu.

Jeszcze nie wybadałem gdzie są te czujniki - poszukaj wyszukiwarką na forum - wydaje mi się,że coś pisali o tym.

 

[ Dodano: Pon 08 Sty, 2007 11:48 ]

znalazłem:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17688

Kliknij i przeczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

wjedź na kanał i zobaczysz jest czuknik biegu jałowego i blisko filtra oleju jest temperatura oleju i od niej czujnik, a wy mówicie chyba o temp. silnika czyli czujnik jest jeden w bloku silnika (od wentylatora) drugi to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk
kat_zdw, Ty miałem coś podobnego, przypomniałem sobie :) jade jade a nagle temp wysoko w górze, i skacze coś mi się nie podoba odkręcam licznik dociskam kostke przekręcam kluczyi i już wporządku było :) Sprawedź czy dobrze dopięte kostki, może zaśnieziałe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  kat_zdw napisał:
a moze to przyczyna wskaznika bo czasem jak pier... w deske rozdzielcza to wskaznik sie obnizal na jakis czas
mam 2 pytanka- czy sprawdzałes olej w silniku??tzn czy czasami woda sie dostaje do silnika?? i drugie ,czy jak silnik sie nagrzeje i wskazowka sie podniesie to czy po wyłaczeniu silnika nie słychac zeby woda w chlodnicy sie gotowała??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem taką sytuację jak opisuje kolega w 1 poście i się okazało, ze nie ma płynu w chłodnicy - sprawdź poziom. Nagrzewa się szybko i szybko stygnie - wg. wskazówki. to był brak chłodziwka w chłodnicy oraz zapowietrzenie układu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest raczej odwrotnie, wolno łapie temperature. Ale chodzi głównie o to że źle pokazuje wartość temperatury na wskaźniku. Wentylator powinien włanczać się przy ok 90 stopni a na wskaźniku jest poniżej połowy skali czyli jakieś 50-60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  MariuszR1 napisał:
Wentylator powinien włanczać się przy ok 90 stopni a na wskaźniku jest poniżej połowy skali czyli jakieś 50-60

Przy założeniu, że cały zakres to 100 stopni.

Może ktoś wie jaką temperaturę wskazuje przy pełnym wychyleniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Tak być nie powinno :!:

 

Zrób tak:

- jak pisali koledzy wcześniej sprawdź kostkę w liczniku;

- sprawdź poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku i nie tylko w zbiorniczku wyrównawczym ale odkręć też korek chłodnicy i sprawdź czy tam jest płyn - jak nie ma dolej i po jakimś czasie sprawdź ponownie bo mógł się układ zapowietrzyć i teraz będzie się odpowietrzał;

- ewentualnie jak się nagrzeje to sprawdź czy wąż od chłodnicy ten u góry (idący spod korka do bloku silnika) jest ciepły - jeżeli nie to ja obstawiam termostat, wymień go i jeszcze czujnik temperatury silnika, który nie jest strasznie drogi, plus nowy płyn.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobnie nagrzewał się szybko i to nie byłą wina termostatu, płynu tylko uszczelki pod głowicą, nikt nie wiedział co to jest temperatura po 10 min jazdy już na maxa no i wkońcu okazało się że uszczelka pod głowicą. Odrazu planowanie zrobiłem no i teraz jest elegandzko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Pablo_Snk napisał:
ja miałem podobnie nagrzewał się szybko i to nie byłą wina termostatu, płynu tylko uszczelki pod głowicą, nikt nie wiedział co to jest temperatura po 10 min jazdy już na maxa no i wkońcu okazało się że uszczelka pod głowicą. Odrazu planowanie zrobiłem no i teraz jest elegandzko

 

 

A jaką masz teraz normalną temperature w czasie jazdy jak się silnik nagrzeje tzn jak pokazuje na wskaźniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...