Gość Snafu Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 W K10 niema złącza diagnostycznego żaden diagnoskop nie podejmie komunikacji ze sterownikiem auta ponieważ w tych kompach niema ani lini K ani lini L koniecznych do komunikacji. ten komp jest tak prosty że można go porównać do sterowników instalacji gazowych 2 jedynym jego zadaniem jest po przez 2 zawory sterowanie składem mieszanki i sterowaniem kontem wyprzedzenia zapłonu jednak ten sterownik nie potrafi regulować obrotów ani nie steruje ssaniem za te zadanie jest odpowiedzialny gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 filtr paliwa zmienialas? moze pompa paliwa nie domaga... dziwne... trzeba by sprwadzic czy silnik ma iskre rano i czy podaje paliwo ... jakis spec musi to sprwadzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daguś Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Filtr paliwa był zmieniony przy wymianie oleju jakieś 500km temu Co do reszty to hmmm... Mnie się wydaje, że to coś ze ssaniem, niewłącza się i dlatego niechce odpalić. Odpala w końcu, bo że tak określe, nożnie (za pomocą gazu) podam w końcu tyle paliwa, że odpali. Co ciekawe co zauważyłam, zaraz po wymuszonym odpaleniu obroty są tak niskie, że musze pomagać gazem, za chwilę się stabilizują na 1000, a po jakiś 5 minut jazdy podskakują do 2000 (za nic w świecie nie da się ich zbić), pochodzi tak na tych wysokich 5 minut i spowrotem jest 1000. Normalnie to moje auto to zagadka :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 jezeli ów klapka sie zamyka to ssanie raczej działa, oprocz tej klapki raczej tam nie ma co sie psuć bo paliwa dodatkowo tam nie wrzuca, podnosi tylko lekko przepustnice, ale to samo mozna zrobić nogą w lecie tez tak mialas? moze gdzies dostala sie woda w jakies kable (u mnie poczatek jest lepszy potem mam podobne objawy jak u Ciebie ze obroty mam na poczatku niskie potem wysokie i znowu niskie ( ale u mnie to kable WN które są fabryczne jeszcze ) a hmmm... na jakie kable wymienilas? i jakie świece? przed wymianą było to samo ? [ Dodano: Pią 26 Sty, 2007 10:39 ] moze byc jeszcze tak że sie rano silnik zalewa benzyną, (uszkodzony gażnik) mowisz ze spalanie wzrosło wiec ... mechanik mowil ze gaznik pluje paliwem jak sie gaz naciska... napewno nie odpala bo napompujesz tyle paliwa przez 10 minut ze zaskoczy.. przez 10 minut jakby lecialo te paliwo to bys napełnila paliwem do pełna cylindry [ Dodano: Pią 26 Sty, 2007 10:39 ] podjedz do jakiegos porządnego mechanika! najlepiej od razu z rana, albo go sproś do micry rano jeszcze nie odpalonej niech popatrzy na świece jak wygladaja to łatwo mozna okreslić czy silnik jest przelany po świecach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daguś Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 No jak sprawdzałam to się tam klapka zamykała... świece wymieniłam na NGK, kable (zamienniki) takie niebieskie, już niepamiętam co to za firma była. Gaźnik był wyciągany i czyszczony, mechanik żadnych usterek nie zauważył... W lecie było wszystko ok. Tak z dnia na dzień zaczeły się dziać jaja, jednego dnia odpalam i odjeżdżam bez problemu a na następny dzień już musze pomagać gazem do odpalania... Ze spowadzeniem mechanika rano to raczej ciężko, chyba jedyne wyjście to zaprowadzić micrusa, np wieczorem i zostawić do rana, niech rano oglądnie. Tylko żeby to zrobić to musi wrócić z warsztatu auto mojego chopa, bo deptać przez pół tychów potem mi się niechce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 wydaje mi sie ze wiecej sama nie zdzialasz i najlepszym rozwiazaniem bedzie podprowadzenie autka do mechaniora... niech postawi na podwórku go, zeby w nocy ją dobrze wymroziło i niech rano spróbuje odpal;ic najgorzej bedzie jak sie micra zbuntuje i mu od 1 dotkniecia odpali bo jej sie tak zechce [ Dodano: Pią 26 Sty, 2007 11:41 ] jeżeli te kable WN to kable JC, to rownie dobrze moze to byc wina kabli (JC to kicha) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WEBCIO17 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Witam u mnie problem wyglada następująco: zapala ładnie ale po 30 sek obroty spadaja bardzo szybko i auto sie dusi przez chwilke poczym gasnie. Zaczeło sie to dokładnie dzisiaj rano wczoraj autko nie robiło czegos takiego co moze byc tego przyczyną ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 duzo było o podobnych objawach, uzyj wyszukiwarki napewno nikt od razu nie powie Ci co dolega Twojej micrze, musisz sam najpierw sprwadzic podstawowe rzeczy typu kable podsicnieniowe, gaznik, swiecie, kable wn, filtry itp itp itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daguś Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 No i można powiedzieć amba, jestem bez auta. Dzisiaj micrą dysponuje Łukasz i mówił mi, że po odpalaniu akumulator ledwo co zipiał (a kupiłam go przedwczoraj). W końcu odpalił i pojechał. A ja jestem wściekła, można powiedzieć że posypała się niewtedy kiedy trzeba, jutro mam egzamin i teraz żeby dojechać na uczelnie (autobusem) musze wstawać o 6 rano :/ Mechanika mam umówionego na poniedziałek (dopiero), żałował że nie udało się podłączyć do komputera bo to by raczej ułatwiło pracę (pokazałoby co jest nie tak). PS: co do akumulatora, sprawdzaliśmy ładowanie i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 nie udało sie podlaczyc bo sie nie da! co to za mechanik kurde mać ... ktory chce micre k10 pod kompa podlaczac:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daguś Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Na wszelki wypadek sprawdzę dzisiaj jeszcze raz jak to z tą klapką, czy dalej się zamyka, ale najpierw musi wrócić micra i musi sobie chwilke ostygnąć, całe szczęście że jest mróz to nie będzie to trwało zbyt długo [ Dodano: Sro 31 Sty, 2007 13:04 ] Więc sprawa się wyjaśniła... Zaprowadziłam w poniedziałek micrę do innego mechanika i dzisiaj ją odbierał. Powiedział mi przez telefon, że prawie padnięty mam bimetal automatycznego ssania, zrobił mi go tak, że jeszcze jakiś czas pochodzi, w między czasie muszę gdzieś go wyrwać żeby wymienić, mogłabym cały gaźnik ale po co ;P Koszt naprawy: 85zł [ Dodano: Czw 01 Lut, 2007 12:48 ] No i micra śmiga aż miło, pali rano od strzału Teraz szukam automatycznego ssania albo całego gaźnika (jak samego ssania nie znajdę). Jeśli ktoś ma namiary na jakiś sprawny gaźnik to proszę dać znać Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 kurcze, moze u mnie to samo jest :/ kto wie jak to sprawdzic, naprawic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sedek Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 kurcze, moze u mnie to samo jest kto wie jak to sprawdzic, naprawic? Oj leniuszek z ciebie trochę . A wystarczy w tym samym poście kilka odpowiedzi wcześniej poczytac i już będziesz guru . Opisywał to soul . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 soul napisał/a: kurcze, moze u mnie to samo jest kto wie jak to sprawdzic, naprawic? Opisywał to soul . dobra spytam sie soul'a Chodzi wlasnie o to ze moja wiedza na temat ssania, ką która opisalem na wczesniejszej stronie sprowadza sie tylko do tej klapki, a to nie wszystko, wiem ze ssanie podnosi tez lekko przepustnice i jakies tam inne bzdety i ten bimetal jest za to odpowiedzialny, nie tylko sama klapka bo jak widac u Dagusi ta klapka sie zamykala prawidlowo i u mnie tez... ale ssanie i tak dalej nie dziala prawidlowo... wlasnie cos z tym bimetalem, a na jego temat juz troche mniej wiem pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sedek Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Wybacz, ale nie sprawdzałem z rozpędu, kto pisze :oops: :053: . Poszukaj, gdzieś tu na forum jest spakowany (w RARze) po angielsku rozdział z książki Haynesa dla gaźników po 87 roku. Ma rozmiar coś około 8,5 Mb, a tytuł chyba "EF $ EC". Myślę, że może coś Ci wyjaśnić. Ja z niego dużo skorzystałem. Jak nie znajdziesz daj znać to Ci prześlę na pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 mam te ksiazki, myslalem ze ktos mi na chlopski rozum wyjasni jak to sie robi Ty grzebales kiedys w ssaniu u siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sedek Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Ty grzebales kiedys w ssaniu u siebie? Nie , ale trochę widziałem jak taki staruszek sobie radzi. I sądzę, ze to nie jest skomplikowana sprawa. Po prostu żeby dostać się do bimetalu trzeba odkręcić i roznitować tę puszkę, na której jest podziałka do ustawiania bimetalu. Po roznitowaniu masz dostęp do bimetalu i sądzę ,że łatwo go sprawdzić podgrzewając np. suszarka do włosów. Gdy jest zimny powinien się skurczyć , tak jak to ma miejsce w przypadku naciśnięcia na pedał gazu przy zimnym silniku i tym samym zamyka tę klapke w gaźniku. Oczywiście po sprawdzeniu należy zanitować z powrotem (za pomocą nitownicy i tych zrywalnych nitów) i ustawić. Opis sprawdzenia i ustawienia masz własnie w tej książce. Wiem , że do regulacji ssania służy ta śruba , która jest tuż przy półksiężycu na którym jest linka gazu (jest ona poniżej śruby regulacyjnej przepustnicy). Śruba ta (od ssania) za pomocą dzwigienki (zauważ , że dzwigienka ta biegnie właśnie do bimetalu) reguluje napięciem bimetalu. Tak mi się zdaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 hmm jak tylko znajde czas to spróbuje, a moze bedziesz wiedziec, bo moze to nie ssanie... dlaczego wlsane po nocy gdy wsiadam do autka... naciskam pedal gazu zanim odpale... autko pali normalnie od 1 strzału idealnie... po 10 sekundach obroty spadaja tak ze autkiem trzęsie na wszystkie strony... po minucie obroty spowrotem podwyzszaja sie do obrotów ssania (okolo 1500-2000rpm)... potem jak ssanie odpusci to obroty wracają do 900-1000rpm czyli takich ktore wyreguluje sobie śrubką...:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R@DI Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Witam! Mam problem z ssaniem. Jak furmanka sie odpali to ssanie sie włancza, silnik pracuje na wysokich obrotach i tak przez dobre 5-8 min :/ to chyba przy sporo co? Wypija dużo paliwka jak sie często jeździ w krótkie trasy (np. na miasto) Aha i wystarczy ze silnik jest rozgrzany i postoi sobie 10 min to gdy odpala sie furmanke to już ssanie sie odpala :/ Wyczytałem o tym bimetalu i o jego regulacji co pisaliście, tylko tak za bardzo niewiem gdzie go dokładnie znaleźć, ale na dniach zaglądne bo chyba powoli sie domyślam :551: . Jeżeli mieliście podobny problem to mozecie co nie co podpowiedzieć bede wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sedek Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 hmm jak tylko znajde czas to spróbuje, a moze bedziesz wiedziec, bo moze to nie ssanie Sprawdź najpierw czy ta klapka zamyka się przy nasiśnięciu na zimnym silniku. Jesli tak a objawy masz jak opisałeś trzeba sprawdzać wszystko po kolei. Może własnie ssanie wymaga regulacji tą srubką. Pokręć przez kilka dni raz w jedna raz w drugą stronę i popatrz co się będzie działo. Nie mam pomysłu co to może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R@DI Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 No i pomogło regulacja śrubką okazała się zbawieniem, obroty ustawiłem tylko nieco wyższe niż te które są na rozgrzanym śilniku Ja i mój portwel jesteśmy wdzięczni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 gdzie ta śrubka?!!!! ja tam tylko widze srubke regulacji wolnych obrotów ... Gdzie ona jest? ta druga od ssania :/ moze jakies foty czy cusssss :/ help Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sedek Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Śruba od regulacji bimetalu (ssania) jest jeszcze nizej , niż śruba od otwarcia przepustnicy (czyli wolnych obrotów). Jest ona usytuowana równolegle do niej jednakże przysłonięta trochę dźwigienką ssania i jest tak jakby tuż u podstawy tego półkola, na klórym jest linka od gazu. Nie mam na razie czasu zrobić zdjęcia, ale jak mi się uda wrzucę na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 znalazlem, dzieki, troche zbunrowana tam siedzi... czy mi sie wydaje czy w service manualu nie ma nic o tej srubce ? :/ byla na maksa przykręcona ... ciekawe dlaczego... odkrecilem ja troszke i zobaczymy jak bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jezyczekm Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 mam pytanko czy podczas tej usterki tego bimetalu palila sie kontrolka zeby sprawdzic silnik?? ja mam takie same obiawy tylko do tego pali sie kontrolka. prosze o odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.