Gość Gosciu Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Witam, po demontażu i montażu kierownicy (z odpięciem poduszki), świeci się kontrolka od poduszki. Podejrzewam że pozostaje tylko ASO i komputer z kasowaniem błędów? Orientuje się ktoś ile taka przyjemność kosztuje? Może ktoś zna jakiś warsztat w Poznaniu i okolicy który ma możliwość podpięcia auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Nie podałeś ile lat ma autko. Sterownik poduszek jest osobnym urządzeniem. W instrukcji do Micra K11 2000r znalazłem: Układ SRS (poduszka powietrzna, napinacze) Kontrola po 10 latach, każda następna co 2 lata Może warto to zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gosciu Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Autko z 96 roku ale problem już wyjaśniony. Zacząłem od ASO Nissana w którym przypomniałem sobie że pracuje znajomy. Taryfa ulgowa 50 zł za komputer - jadę! Na miejscu po podpięciu pod komputer okazuje się że nie wykrywa poduszki. Diagnoza na szybko - przerwana sprężynka od poduszki, idę do sklepu dowiedzieć się ile to ustrojstwo kosztuje - cena zwala mnie z nóg - 500 zł po rabatach! Wracam do swojego ASiO i proszę chłopaków o pomoc w rozwiązaniu problemu. Wiem już co jest uszkodzone i jak powstała usterka - tutaj uwaga dla osób chcących odkręcić kierownice z poduszką. Po zdjęciu kiery zablokujcie ją dokładnie w tym miejscu co odkręciliście i nie kręćcie kołami. Można się jeszcze upewnić przed założeniem czy jest dobrze mierząc obroty kierownicy - ok. 2,5 w każdą stronę, ustawić na środku i zakładać kiere.... U mnie ktoś musiał czym poruszyć i nie sprawdził ustawień, złożył kierownice, pokręcił i zerwał taśmę (sprężynkę) od poduszki. Teraz naprawa... trwała sporo ale zakończyła się sukcesem. Kierownica ściągnięta, uprzednio wypięta poduszka, zdemontowana sprężynka (wygląda jak okrągła puszka pod kołem kierownicy), otwarta i wyciągamy taśmę... idzie idzie i jest przerwanie. W plastiku zatopione 6 przewodów - chłopaki lutują, zabezpieczają, składają do kupy. Montaż całości, podpięcie poduszki i ciekawostka - nie ma żadnego błędu Air Bag, działa klakson a kierownica jest super obszyta skórą. Sporo przeżyć ale było warto. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Gosciu, A dobrze że masz znajomego w ASO, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 Swoją drogą ciekawe, jak działa tak naprawiana taśma wtedy, kiedy naprawdę MA zadziałać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gosciu Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 Swoją drogą ciekawe, jak działa tak naprawiana taśma wtedy, kiedy naprawdę MA zadziałać... Ciekawe ale nie mam zamiaru sprawdzać. Bardziej jest ciekawe jak się zachowuje 10 letnia poduszka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 zerwał taśmę (sprężynkę) od poduszki (wygląda jak okrągła puszka pod kołem kierownicy) Podejrzewam, że całość jest elastyczna - teraz w miejscu lutowania będzie "sztywno" i podczas skrętu kierownicą może się nie "poddać" i pęknie lut. Miej nadzieję, że wtedy poduszka nie odpali. Domiss Zgadzam się z Tobą ale to może być :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość driverman Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Micra K11 z 2000 r.: paląca się stale kontrolka airbag kierowcy. Najprzód było podpięcie do komputera, później zdjęcie poduszki, sprawdzanie tak jak wyżej. Chodziło też o potwierdzenie faktu, ze poduszka kierowcy faktycznie jest zamontowana. Wszystko w porządku. Dopiero elektryk stwierdził, ze to wina uszkodzonej centralki, która powinna być wymieniona. Fachowo chodzi o moduł sterownika SRS airbagu, którego producentem jest BOSCH. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.