Gość wojtekpi Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Witam Mam problem z centralny drzwi kierowcy? Chciałem otworzyć autko, naciskam pilota, kierunkowskazy migają, słyszę jakieś bardzo ciche szuranie, ale drzwi się nie otwierają, po paru próbach włożyłem kluczyk i się otwarły – padł chyba siłownik centralnego : . Zamykając i otwierając klamką od środka wszystko jest OK., nie da się tylko otworzyć i zamknąć z pilota. Słychać ze siłownik się rusza ale nie otwiera i nie zamyka. I tu moje pytanie, czy ktoś miał podobny objaw jak ja odnośnie drzwi kierowcy, i co mogło paść, czy siłownik, czy może urwał się jakiś zaczep?? Przeszukałem archiwum i nic nie znalazłem odnośnie drzwi, było tylko o tylnej klapie. A jeśli było odnośnie drzwi to dotyczyło, to P10 a ja mam P11.144 z 2000 roku. Czy mechanizmy są takie same?? Mam oryginalny centralny sterowany z kluczyka z NATS W sobotę rozbiorę drzwi, ale wolałbym się jakoś do tego przygotować „psychicznie” by wiedzieć czego szukać Pzd. Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 mogło się poluzować lub pęknąć pastikowe poączenie cięgien z zamkiem, zawsze rozwiązaniem jest podlacznie do kabli uniwersalnego siłownika (chyba że masz ryglowanie) za kilkanaście złotych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekpi Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Jeśli pękło coś przy siłowniku, to uniweralny chyba nie bedzie pasował Tutaj link były sprzedawane siłowniki , cyba takie jak ja mam, i wygladają inaczej niż takie uniwersalne . Mam nadziej, że to tylko coś wyskoczyło z zaczepów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cin3k Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Witam... Problem z siłownikiem pojawil sie z dnia na dzien czy wczesniej juz szwankowal?? Ja mam cos podobnego tyle ze z tylnymi drzwiami po stronie kierowcy. Tyle tylko ze awaria nie nastapila od razu. Czasami silownik zamykal i otwieral drzwi, czasami nie. Po okolo 2 tygodniach takiej pracy przestal otwierac i zamykac mimo ze slychac jak pracuje. Po dobraniu sie do drzwi stwierdzilem ze nie jest to wina cięgna (pękniete lub obluzowane).Calosc problemu tkwi w silowniku (ktorego nie potrafilem wymontowac z powodu braku podejscia do niego). Takze w Twoim przypadku musisz najpierw sprawdzic czy wlasnie wina nie lezy po stronie ciegna. Pozdrawiam Cin3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekpi Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 A jadnak "cuda" sie zdarzają. Idę rano do autka, naciskam pilota, a tu niespodzianka, drzwi działają Cały dzien działały. wiec z rozbieraniem wstrzymam się do nastepnej "awarii" - Choć mam nadzieję, że jej nie będzie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Podlaczam sie pod temat.Mam niefabryczny alarm polaczony z centralnym zamkiem.Przez 4 lata wszystko chodzilo az milo.Dwa dni temu zaczal szfankowac zamek.Po wcisnieciu przycisku na pilocie otwieraja sie tylko drzwi kierowcy,musze wejsc do srodka i przyciskiem na konsoli srodkowej otworzyc reszte.Nie zawsze sie tak dzieje ale jest to wkurzajace i jakis sygnal ze cos nie tak.Co sie moglo stac?Zamykaja sie zawsze wszystkie ale z otwarciem juz gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radjan Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Jeżeli alarm był dokładany to wszystko zależy jak ktoś to dołożył. Niektórzy nie wiedząc jak wpiąć się w oryginalny sterownik centralnego montują w drzwiach kierowcy siłownik uniwersalny, łączą go cięgnami z oryginalnym i jeden popycha drugi, który z kolei popycha pozostałe trzy (poprzez sterownik). Może to połączenie cięgnami się poluzowało i/lub coś dzieje się z dokładanym siłownikiem że nie przestawia on na tyle siłownika oryginalnego aby ten podał rozkaz do pozostałych siłowników? Może jest usterka w siłowniku oryginalnym i nie daje on zawsze rozkazu dla pozostałych do otwarcia na skutek np. nie łączenia przełącznika generującego rozkaz dla innych znajdującego się wewnątrz siłownika kierowcy? Sygnał do zamknięcia idzie osobnym przewodem i on może łączyć (i łączy). Ktoś mógł wpiąć się także takim konwerterem który przy pomocy dwóch przekaźników w chwili zmiany stanu (otwórz/zamknij) odłącza siłownik kierowcy od reszty, konwerter w tym czasie podaje mu odwrotnie 12V dzięki któremu zmienia on stan, a następnie siłownik zostaje ponownie podłączony do pozostałych. Zmieniając stan siłownik oryginalny daje jednocześnie rozkaz dla pozostałych siłowników aby one podążyły za nim. Pytanie czy ten rozkaz z niego wychodzi i czy dociera do centralki, bo jeśli nie wychodzi to siłownik do d. , jeśli wychodzi a nie dociera to przewody, kostki etc, a jeśli dochodzi do centralki innym przewodem niż taki sam rozkaz z wyłącznika na konsoli, to może być wina centralki centralnego zamka. A może dochodzi tym samym przewodem, nie znam schematu więc nie powiem. (ale wtedy powinno działać skoro działa z przełącznika na konsoli). Wszystko zależy od tego jak to jest wpięte (alarm w centralny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Nic nie zrozumialem ale postaram sie poszukac przyczyny Dzieki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radjan Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Szukaj w lewych drzwiach, jesli jest tam dokladany drugi siłownik to na połączeniach cięgnowych, jesli go nie ma to musisz sprawdzić połączenia pomiędzy oryginalnym silownikiem a oryginalną centralką zamka centralnego lub wewnątrz oryginalnego siłownika (ale on się pewnie nie rozbiera). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Silownik na bank byl dokladany,pamietam jak gosc montowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radjan Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Ale wcześniej z przycisku w konsoli przednie lewe drzwi się otwierały i zamykaly, to oznacza że teraz są tam dwa siłowniki, jeden popychający drugi. W takim razie musisz sprawdzić cięgna i kostkę z dwoma lub trzema śrubkami łączącą te cięgna, mogła się poluzować i zmienić punkt zaczepienia. Ruch siłownika powinien się odbywać nie na skrajach jego działania ale możliwie po środku, gdyż punkt przełączenia otwórz/zamknij jest po środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.