Gość MBL Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Zamontować wyciągarkę można na wiele sposobów: 1. tak jak zrobił Maxiu 2. mozna zabudować w tzw. systemie "Hidden", czyli w systemie tym wyciągarka jest "niewidocznie" zainstalowana za oryginalnym zderzakiem. Dodatkową zaleta jest mozliwość zainstalowania oryginalnego orurowania. Koniecznym uzupełnieniem tego zestawu jest prowadnica rolkowa liny. Druga sprawa to nie wszystkie wyciadarki z racji na swoją budowę mozna w ten sposób zainstalować (np. Warn XD9000- pasuje). 3. mozna zainstalować wysciągarke wykorzystując system "multipoint". Stosuje się wtedy kiedy sporadycznie używamy wyciągarki. Mocowanie, polega na tym że pod zderzakiem mocuje się uchwyt wyciągarki w kształcie kwadratu ( [] wypinane haki w samochodach amerykański posiadaja końcówkę o przekroju kwadraru) - w który wsuwa się podstawę wyciągaki i blokuje czpieniem, można też wtedy wyciągarke zainstalować po przez adapter na haku. W standardzie wszystkie wyciagarki są sterowane po przez podpinany kabel. Obcjonalnie można zainstalować sterowanie zdalne (radiowe) lub wenętrze (pulpit) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Najprostszym rozwiązaniem jest montaż wyciągarki na płycie , polecam Ci Warn 9.5 XP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 A o co chodzi z tym montażem na płycie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 wyciagarkę montujesz do płyty, a płyte do ramy. rodzaj płyty zależy od modelu wyciągarki (różne sposoby mocowań). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Ok, to już kumam Przejrzałem sobie te wyciągarki, ale jak widzę 1K$ trzeba dać :/ Czy te modele co polecacie to górna półka, czy można też coś wybrać z niższej? Nie masz może fotki takiej Warn XD9000 zamontowanej w Navarze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 system hidden: dane wyciągarki WARN : http://www.rideon.pl/katalog712.php równie dobra wyciągarka Ramsey, na podzespołach WARNa. Jest trochę tańsza. O innych markach nie znam opinii. Więcej o nich mozna poczytać na www.rajdy4x4.pl maja spory wybór. polecam stronę www.offroad24.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Oo, myślę że o takie coś mi chodzi Na dzień dobry znalazłem model T-MAX EW-9500 (http://www.rideon.pl/katalog689.php) o bardzo podobnych parametrach a połowę tańszy, ale pewnie coś ma na minus. Kurcze, to i tak dodatkowe 40kg na przednią oś No to czeka mnie przegrzebywanie www.rajdy4x4.pl. A czy to od razu ktoś w Polsce jest w stanie zamontować na gotowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Oo, myślę że o takie coś mi chodzi Na dzień dobry znalazłem model T-MAX EW-9500 (http://www.rideon.pl/katalog689.php) o bardzo podobnych parametrach a połowę tańszy, ale pewnie coś ma na minus. Kurcze, to i tak dodatkowe 40kg na przednią oś No to czeka mnie przegrzebywanie www.rajdy4x4.pl. A czy to od razu ktoś w Polsce jest w stanie zamontować na gotowo? Jak będziesz wyciągarki używał sporadycznie to T-Max Ci starczy [ Chińczyk ] Kup porządną windę a starczy Ci na parę lat [ Warn ] Płytę montażową kup gotową Na przykład coś takiego : http://www.wyprawa4x4.pl/sklep/index.php?s...=&prod=1337 Każdy kumaty warsztat mechaniczny powinien Ci to zamontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Czyli muszę kupić: 1.wyciągarkę 2.płytę 3.rolki czy coś jeszcze? Rozumiem że podłącza się bezpośrednio do akku, a sterowanie jest na kablu? Czy ten kabel jest gdzieś schowany pod maską czy się go dopina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 kabel wpina się bezpośrednio do wyciagarki w miejscu czarnej skrzyki. Kabel jest na tyle długi aby sterować z zewnatrz lub od wewnatrz ( przekładasz przez otwarte drzwi jak od CB), patrz zdjęcie po niżej rolki są konieczne inaczej potniesz liną zderzak płyta pod wyciagarke do nawary najlepiej aby była przynajmniej z blach 3mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Rozumiem, że ta płyta to jest po prostu taki adapter mocowania, żeby można było tą wyciągarkę porządnie przykręcić i żeby siła uciągu była w tym momencie rozkładana na ramę a nie na jakiś niepewny punkt!? Muszę chyba podjechać na jakieś spotkanie offroadowców i przyjrzeć się sposobom montażu, a reszta to już będzie proste. A na rolki to należy wyciąć odpowiednią dziurę w zderzaku/atrapie i oczywiście przykręcić przed wyciągarką do płyty!? No to pozostaje zaplanować budżet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Rozumiem, że ta płyta to jest po prostu taki adapter mocowania, żeby można było tą wyciągarkę porządnie przykręcić i żeby siła uciągu była w tym momencie rozkładana na ramę a nie na jakiś niepewny punkt!? Dokładnie tak, A na rolki to należy wyciąć odpowiednią dziurę w zderzaku/atrapie i oczywiście przykręcić przed wyciągarką do płyty!? jes ofkors (do zderzaka stanowczo odradzam -chociaż chiałbym to zobaczyć ) znalałem ciekawą strone, to może byc ciekawa oferta. Wydają się solidne, serwis w całej Polsce i gwarancja 2 letnia. Przynajmnie warto poczytać. http://www.monthana.pl/akcesoria.php?akcesoria=wyciagarki http://www.monthana.pl/wyciagarka.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Rozumiem, że ta płyta to jest po prostu taki adapter mocowania, żeby można było tą wyciągarkę porządnie przykręcić i żeby siła uciągu była w tym momencie rozkładana na ramę a nie na jakiś niepewny punkt!? Dokładnie A na rolki to należy wyciąć odpowiednią dziurę w zderzaku/atrapie i oczywiście przykręcić przed wyciągarką do płyty!? Musisz wyciąć dziurę na rolki które są w komplecie z windą , nie musisz ich kupować dodatkowo i montujesz je do płyty która w miejscu mocowania rolek jest wygięta pod kontem 90 stopni do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Dziękuję za wszystkie wypowiedzi, teraz wiem co jest grane Ta Montana 9500 wygląda w porządku, ma rolki i ponad 4t uciągu, co wydaje się być wystarczające (zawsze można jeszcze zrobić przez rolkę). I cena też przyzwoita. Teraz jeszcze trzeba zdecydować się na wybór cena/jakość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Dzisiaj obejrzałem końcówkę ramy i belkę pod przednim zderzakiem w D40. Myślę że nie będzie problemu z montarzem wyciągarki . Jest tam naprawdę sporo miejsca. Moim zdaniem można załozyć spora wyciągarkę. Musze jeszcze sprawdzić solidność belki frontwej. Na pierwszy rzut oka jest ok i powinna wytrzymać, ale najlepiej sprawdzić kiedy się zdejmnie zderzak. Mojemu zdumieniu nie było końca, kiedy okazało się że belka frontowa jest na wysokości rejestracji :zdziw: pod wlotem powietrza. Między rejestracja a atrapą wlotu powietrza nie ma żadnych wzmocnień. Stąd wnioskuje, że belka powinna być solidna. Jeżeli tak jest to Nissan ma wielkiego "+" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 zobacz jak to wygląda "w negliżu" http://www.allegro.pl/item199818007_komple...san_navara.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Ile może kosztować stalowy zderzak do D40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxiu Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 O widze, że ciekawy temat. Ktoś tam pisze, że chce zamontować wyciągarkę do belki. Powodzenia . Tak serio, to tego nie można zrobić. Przy tych siłach potrzebna jest płyta!!!! Bez tego z całąpewnością coś nabroisz i to solidnie. Polecam zdecydowanie porządny stalowy zderzak, a tam płyta jest od razu. Najsolidniejszy jest ARB, ale nie najładniejszy to fakt. Sama płyta też może być, ale ten plastikowy zderzaczek zostanie w błocie przy pierwszym wyciąganku,. To mogę zagwarantować. Niestety zamontowanie zderzaka i wyciągarki sprawi, że z przodu zaczyna być przyciężko i niestety warto wymienić zawieszenie itd itd. Z tego co się zorientowałem i pogadałem, to optymalnie warn 9,5 xp. Ponoć zdecydowanie różni się jakością od pozostałych chińczyków i jest prawie wodoszczelny. Prawie, bo jak go zanurzysz na godzinkę to pewnie puści, ale te tmaxy itp zalane natychmiast. Długo by gadać, ale warto zaznaczyć, że należy zacząć od opon!! Te zmieniają wiele! Powodzenia! PS zderzak jest tu http://www.wyprawa4x4.pl/sklep/index.php?s...mp;samochody=70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Dzieki Max, ta stronka wiele razy już się na forum pojawiała. Szukam tez innych ofert. Nie chce mi się wierzyc, że tylko oni to mają. Co do opon to masz zupełna racje, to numer 1. I jeżeli mysli o terenie to odrazu M/T, AT moze dać żonie na dojazd do miasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 Po prostu ta stronka jest jedną z lepszych. Co do opon to nie polecałbym ci wyjazdu w piaszczysty teren na MTkach. Zakopiesz się w chwilę. Piachy doskonale pokonuje się na seryjnych gumach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 Miałem okazję potrenować piach na seryjnych w Borsku i szczerze mówiąc - żadna rewelacja. Trzeba się było solidnie rozpędzić żeby przeskoczyć te górki które tam były, a te oponki to raczej nie pomagały. Z drugiej strony, Navara i tak jest za długa (za duży rozstaw osi) i jedyne co pozwalało te górki pokonać to nadmiar prędkości. Inaczej zwiecha na podwoziu, co zresztą też potrenowałem Jak dotrą fotki to wrzucę. A co do wciągarki - jednak sobie odpuszczę montaż na stałe, bo: 1. Nie jeżdżę na rajdy tylko okazyjnie wtopię przy pracy 2. 98% czasu woziłbym tylko niepotrzebne 50 kg (co już Maxiu zauważył) 3. Za kasę żeby to wszystko kupić i zamontować to lepiej nabyć dobre opony (Maxiu ) 4. Lepiej dać traktorzyście na flaszkę to mnie wyciągnie, a za resztę coś dobrego zjeść albo wesprzeć NKP ;-) Jeszcze raz dzięki za comments. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Miałem okazję potrenować piach na seryjnych w Borsku i szczerze mówiąc - żadna rewelacja. Zmnieszyłeś powietrze w kołach? -trzeba pamiętać o redukcji powietrza w kołach do 1-1,5 atm. Zupełnie inna jazda w przypadku seryjnych opon, warto spróbować. Co nie zmienia to faktu, zmiany opon na bardziej terenowe w zależności od potrzeb. Druga sprawa to jechać w teren samemu to duże ryzyko i nuda, najlepiej w dwa auta lub więcej i zabrać kinetyka. A flaszkę zostawić na wieczór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 No nie zmniejszyłem, bo chyba nie miałbym jak potem dopompować. No i aż tak ambitny, to nie jestem W sumie pokonałem te górki w 3 z 4 możliwych sposobów, więc nie jest najgorzej I zgadzam się że jak jechać w teren to tylko grupą. btw: szkoda że nie było nikogo z was w Borsku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Domadm , gdyby te przejady w Borsku były kamieniste - progi by już same odpadły a jak widać ze zdjęć w Borsku to i liny z wyciągarki nie byłoby gdzie zaczepić. Tylko lift i opony wyższe, ale i tak pickupy mają za duży rozstaw osi na takie górecki btw: Trzeba jakisik zlocik zrobić jeszcze w czerwcu w Beskidzie . Tam górki większe ale niestety drogi węższe. :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...l%3Dpl%26sa%3DN Żeby załozyć wyciagarkę trzeba jednak zmienić belkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.