Gość jwk Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 Witam Mam pewien problem mam od niedawna almerke Tino 2,2 w dieslu i wydaje sie byc bardzo słaba na starcie.W momencie ruszania czasami potrzebuje przegazówki aby w miare dziarsko ruszyć i nie zostać na światłach.Na trasie przy wyzszych obrotach idzie dobrze i ma kopa,natomiast start jest fatalny.Moze ktos ma podobny problem i cos mi poradzi.Pewnie mnie czeka wizyta w ASO, a tam wiadomo KASA,chciałbym wiec tego uniknąc, wiec proszę Was o radę. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 Takie zachowanie może być spowodowane faktem załączenia sie turbiny. W momencie ruszania obroty idą sobie jak w 'normalnym' dieslu a w momencie włączenia sie turbiny dostaje kopa.. czy to jest Twój pierwszy diesel i lub pierwszy z 'T' ?? Można to zmniejszyć - wystarczy poszperać na forum gdzie już te silniki są 'opanowywane' i usprawniane przez klubowiczów . wpisz w wyszukiwarke 2,2 Di i poczytaj- miłej lektury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 turbodziura jak nic.Tylko chip jest rozwiązniem , które w bardzo dużej części eliminuje problem.Jeżdziłem 2 tino po chipie i jeździ super w stosunku do serii.Do tego tino ma seryjnie IC ( tylko do 2003-wersja 111KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 na początek wywal katalizator i będzie od dołu lepiej ciągnąć jak to ci nie wystarczy to tylko chip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jwk Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Podejrzewam że być może katalizator,auto ma przejechane 160 tys. i nie był wymieniany.jednak oświećcie mnie proszę jeśli możecie ,jak to jest z tym chipem,co to za cudowne urządzenie ktore tak zwieksza moc.Przyznam sie szczerze nie znam tematu zupełnie. pozdo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Popularne określenie chip oznacza zmianę oprogramowania sterownika-poprzez inne dawki paliwa samochód ma większą moc i przede wszystkim moment obrotowy a spalanie nie zmiania się .U tunerów kosztuje to 1500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissantino Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Kolego. Jeżdżę takim TINO od X/2006 - autko z 2001 roku. Przy autkach z TURBINĄ niestety do tego trzeba się przyzwyczaić - a TEN TYP ma do siebie to , że poprostu lubi wyższe obroty. Jak się chce mieć kopa na światłach to po prostu trzeba wziąć silnik benzynowy z opcją powyżej 100KM. Ale jaka jest frajda jak Ci co wyszli z pod świateł pierwsi po "CHWILI" wąchają Twój dymek. Zerknij od czasu do czasu na obrotomierz i szybkościomierz a wtedy nauczysz się pracować pedałem gazu i skrzynią. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 możesz też zamontowć wskaźnik doładowania- wtedy dokładnie widać kiedy kończy się turbodziura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jwk Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Może znacie jakiegoś magika ,który zajmuje sie chipem, z Lublina lub okolic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kubeusz Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 na początek wywal katalizator i będzie od dołu lepiej ciągnąć jak to ci nie wystarczy to tylko chipWczesniej bedzie sia zalaczac turbina w sensie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Czyli te kiepskie zbieranie się 2.2 Di jest normalne do tych 1900 obrotów? Znaczy się,że Japoniec tak to zaprojektował a potem głupio mu pewnie było przyznać się,że nie dorósł do budowniczych takich maszyn jak myśliwce zero czy lotniskowce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Daj sobie spokuj z chipami. Można się w to bawić w benzynkach. Poczytaj jeszcze tematy o turbodziurach, o EGR i jego zaślepianiu, a potem pomyśl o przyjemnej i ekonomicznej oraz wygodnej jeździe. A jeśli myślisz - jak wspomniał kolega wyżej - o ruszaniu spod świateł jako pierwszy, a może też byś chciał piski opon, to niestety, ale musisz zmienić samochód. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Każdy turbodiesiel ma turbodziurę. Przy niskich obrotach nie ma wystarczającej ilości gazów wylotowych, aby wytworzyć ciśnienie napędzające turbinę. Silnik 2,2di ma maksymalny moment przy 2200 obr./min. - to i tak niżej, niż większość benzyn. Chiptuning, to zmiana map dawek paliwa w funkcji obrotów i wskazań przepływomierza. Edycja pod kątem poprawy "zbierania się w dole" spowoduje podniesienie dawek paliwa w najniższym zakresie obrotów - samochód będzie żwawszy, ale pojawi się nieprzyjemne kopcenie, a zużycie paliwa wzrośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Chipów nie chce dawać chociaż przyznam się że pytałem jednego mechanika i powiedział,że będzie dawać więcej paliwa a w sumie będzie mniej palić-koszt700zł. Może zgrać dla próby na dwa tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.