gray5 Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 tak zaworki tez sprawdz ;] a zadne koło ci nieblokuje??? ja mam z przodu szczęke do zrobienia bo mi troszke blokuje wszystko idzie na spalanie benzyny;] zprawdz zaworki i wtedy zobacz tez mialem grubo ponad 10 litrow w miescie , musze jeszczce te kolo naprawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stem Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 A ile Ci teraz pali?? Napisz prosze co dokladnie naprawiałeś. A co do tych hamulców to troszke mi blokuje, ale szczerze mówiąc to przy takim spalaniu to by mi musialy tylne koła chyba w miejscu stac :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Hamulce to też może być przyczyna wysokiego spalania, zapieczone tłoczki mogą klockami ciągle hamować koło. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 hamulce z przodu moze tez blokowac zapieczenie tuleji na których jest przykrecony zacisk- mialem tak u mnie i wystarczylo rozruszac prze WD40 a potem nasmarowac smarem i teraz jest superek 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 tuleje miałem zapieczone ale oprocz tego to mi ten tłoczek sie blokuje troche ;/ doch juz dwa czy 3 razy go ruszalem a nadal sie tnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Warunki oszczędnej jazdy Pierwszym czynnikiem , mającym wpływ na zuzycie paliwa jest silnik, który musi mieć dobry zapłon, dobrze wyregulowany gaźnik i dobrą kompresję(ciśnienie spręzania 1.Świece zapłonowe .Jeśli świeca daje złąiskrę lub wogóle jej nie daje , to spalanie mieszanki niejest całkowite. Oczyszczenie świec (i regulacja odstępu między elektrodami -- przyp. tłum. ) nic niekosztuje a wymiana świec jest łatwa . Z jednym kompletem świec można przejechać 40 tys km, wypanie jednak taniej , jeśli wymienimy je po 15 tys najwyzej 25 tys km<<dane te dotyczą sie silnikow 4 suwowych ; w silnikach dwusuwowych swiece zuzywają sie znacznie prędzej i łatwiej zanieczyszczają. 2.Przerywacz stąd ma swą nazwę ,że w chwili , gdy rozchyla się jego styki następuje przerwanie przepływu prądu , co powoduje przeskok iskry między elektrodami świecy, Jeśli przerywacz źle pracyje powoduje takie same straty benzyny , co zła świeca (moim zdaniem wtedy 4 swiec:P) Złe styki przerywacza, opalony palec rozdzielacza , zły styk przewodu wysokiego napięcia , przebicia z przewodów wysokiego napięcia (iskrzenie można łatwo zauważyć w ciemności)brudna kopułka rozdzielacza - to wszystko stoi w sprzecznością z ekonomiką eksploatacji 3.akumulator musi być w dobrym stanie , dobrze naładowany, aby uzyskiwany z niego prąd wystarczył do zasilenia rozrusznika i spowodowania zapłonu. Często zdarza się że kłopoty z akumulatorem polegają na złym zaciśnięciu lub zabrudzeniu zasików akumulatora(oczyścić nasmarować wazeliną techniczną i dokręcic) 4. Wyprzedzenie zapłonu musi być dobrze ustawione , w przeciwnym razie silnik nie bedzie w pełni wykorzystywał energi dostarczanej przez paliwo. Przy zbyt małym wyprzedzeniu zapłonu silnik grzeje sie nadmiernie , przy zbyt dużym stuka co oznacza nietylko zmniejszeine mocy ,ale grozi szybkim , nienormalnym zuzyciem układu korbowego. 5. rozrusznik jest często pomijany podczas czynności obsługowych , jest to błędem - - od czasu do czasu trzeba oczyścic szcotki i kolektor 6. Zbiornik paliwa i przewody paliwowe muszą być szczelne . w przypadku duzego zuzycia paliwa trzeba przedewszystkim sprawdzić szczelnośc połączeń. Częściowo zapchana rurka doprowadzająca paliwo do gaźnika zmniejsza moc silnika , a w przypadku silnika dwusuwowego moze spowodować jego przegzewanie się , a nawet zatarcie 7. Pompa paliwa jest zespołem którego niewarto naprawiać , jeśli źle działa lub ciągle cieknie ,należy wymienić na nową. 8. filtry powietrza i oleju zwiększają znacznie zurzycie paliwa jeśli są zanieczyszczone, ich obsługa jest jednym z podstawowych zadań które mysimy wypełniac zgodnie z instrukcją obsługi. 9. gaźnik wymaga czyszczenia raz do roku , Jego zadaniem jest dokładne odmierzenie i rozpylenie paliwa do zasysanego powietrza . jeśli nie robi tego dobrze , to silnik niewykorzystuje w pełni składnikow mieszanki,Pierwszy z nich to powietrze ,które mamy darmo, ale przecież benzyna kosztuje 10 . dobre ustawienie biegu jałowego zalezy od małego ruchu wkretakiem w lewo lub w prawo , niby to nic ,ale prosze sobie wyobrażic ile paliwa marnujemy w ciągu roku tlyko dlatego ze podczas kazdej chwili pracy na biegu jałowym silnik pracuje na bogatszej miesznce i dwa razy szybciej niż powinien 11. 12. 13 pomijam 14 . kompresja (ciśnienie spręzania) musi być odpowiednio wysoka, jest bowiem jednym z zasdniczych czynnikow ekonomicznej eksploatacji auta 15. cisnienie w ogumieniu nalezy utrzymywac zgodnie z instrukcją obsługi.Zbyt małe ciśnienie w ogumieniu powoduje straty energi na zwiększony opór toczenia 16.Amortyzatory (skroce to:P)jesli amorek źle działa to powoduje ze koła napedzane odskakują od nawierzchni obracają siewtedy bez uzytku ,awiec marnują benzyne 17.Dobrze wyregulowane hamulce są tak samo ważne z punkt widzenia akonomicznej jazdy jak dobrze pracujący silnik, a ze względu na bezpieczeństwo-- jeszcze ważniejsze. Jesli hamulce grzeją sie podczas jazdy bez hamowania to powodują zwiększenie zuzycia paliwa i ogumieia[/size] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 takst pochodzi z ksiązki J. Hausman'a Prowadze swój samochod . ale zem sie rozpisał , jak cosik znajde to wrzuce, moze cos o oszczędnej jeździe:P;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bazyl_21 Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 a czy ktos z was uzywa sportowych swiec :?: i o ile to powiekszylo spalanie podczas normalnej jazdy :?: mam zamiar zminic moje bo sa w fatalnym stanie pozatym zabieram sie z moja micrunia na warsztatwiec bede robil wszystko po kolei Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.