Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2,2 diesel ciężko pali z rańca


Gość joker_wks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego...podgrzej ze trzy razy świece i zamruczy

Po co grzac trzy razy? Przeciez nie ma mrozow po -20. To moze byc powietrze w paliwie. Jesli jest reczna pompka to podpompuj pare razy i wtedy zapal. Jezeli lepeij odpali to znaczy ze to moze byc przyczyna. Ja to przerabiam u siebie w carismie 1.9td. Jak rano podpompuje to odpali bez problemu, tylko na poczatku trochke obroty pofaluja.

 

[ Dodano: Pon 05 Sty, 2009 14:48 ]

Słuchajcie. Mam do was pytanie. Wczesniej juz pisalem że mam problem Z odpaleniem auta gdy temp. spadnie ponizej 0. jak stoi w ocieplanym garazyku i jest powyzej 0 pali na dotyk. Ostatnio tak jak juz ktos pisal. przepompowałem ręczną pompka i zapalił. Ale na drugi dzien pompowalem i nic nie pomoglo. Jak jest z -2 stopnie. To jak pierwszy raz odpali na 5 sekund i zgasnie i tak jest z 4 razy a za 5 zalapie. Ale gdy temp spadnie do -5 to juz wcale nie odpali:( Wczesniej palil na dotyk. Gdy tylko zrobilem regeneracje pompy zaczela tak palić. co to moze byc

Bym stawiał na to że paliwo sie cofa. Ale nie wiem. W ciepłym pali na dotyk a w zimnym juz nie:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest paliwo ? - to łatwo sprawdzić wstaw jakiś wężyk

czy świece grzeją ? czy są sprawne ?

czy sterowanie świecami jest poprawne ?

czy czujnik płynu nie fałszuje ?

 

Na moje oko amatora, to takie problemy wskazują na problem ze świecami (bo piszesz, że ak jest troszkę cieplej to pali od razu), w ostateczności podczas mrozów możesz spróbować zasilić na np. 15s. świece prosto z aku jakimś kablem i wtedy spróbować zapalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...podgrzej ze trzy razy świece i zamruczy

Po co grzac trzy razy? Przeciez nie ma mrozow po -20. To moze byc powietrze w paliwie. Jesli jest reczna pompka to podpompuj pare razy i wtedy zapal. Jezeli lepeij odpali to znaczy ze to moze byc przyczyna. Ja to przerabiam u siebie w carismie 1.9td. Jak rano podpompuje to odpali bez problemu, tylko na poczatku trochke obroty pofaluja.

 

[ Dodano: Pon 05 Sty, 2009 15:59 ]

Świece grzeją w 100%. urządzenie grzania swiec tez jest dobre. Swiece sprawdzalem na krotko i normalnie. Gdy kontrolka grzania swiec gasla to i swiece przestawaly grzac.

 

[ Dodano: Pon 05 Sty, 2009 17:22 ]

Dzisiaj zrobiłem jeden myk. Jutro wam powiem czy odpali.

 

[ Dodano: Pon 05 Sty, 2009 17:34 ]

Nie wiem czy to cos da. Odłaczylem od pompy wtryskowej przewod nadmiarowy, oraz ten co idzie od recznej pompki i filtra. Wstawiłem przezroczystą butelkę 1.5litra wlałem ropy. Wyprowadzilem 2 przewoody 1 nadmiarowy 2 ten co pompa zasysa paliwo. Noi odpaliłem. Chodzi. Ale w ciepłym. Wystawiłem go na mróz. Zobaczymy czy odpali rano. Jak odpali to paliwo sie cofa. I w tedy zakładam zawor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-19 nawet nie odczekalem do zgasniecia kontrolki swiec i zamruczal po ok 5s krecenia :D ani almera ani almera tino nie maja u mnie problemu z odpaleniem ,pala od 1 strzalu ,nic nie gasnie ,chodza rowno. Grunt to naladowany akumulator i odpowietrzony uklad paliwowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też almere tylko 2.2 dci jak było ciepło paliła od strzału zrobiło się zimno problem z odpalaniem. Okazuje się ze padł mi przekaźnik do świec żarowych albo się zawiesił bo elektryk wypiął go i wpiął i na drugi dzień przy minus 7 odpalił od strzału. Ale zamówiłem już przekaźnik. Wydaje mi się ze wy macie to samo, opisywałem już jak odpalał mi silnik na drugiej stroni i jak sprawdzić przekaźnik samemu. A jeśli chodzi o kontrolkę do świec to nawet jak się pali to przekaźnik możne być walnięty u mnie tak było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze czy to co zastosowałem bedzie działało. Jak nie bede weszyl dalej

 

[ Dodano: Pon 05 Sty, 2009 21:51 ]

Sprawdziłem każdą świecę oddzielnie. Każda się grzeje. Gdy kontrolka gaśnie świece przestają się grzać. A więc mój przekaźnik jest raczej 99% dobry/ Co o tym sądzicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ikswolwap

Tragedia!!! Dzisiaj rano -18 i meczylem sie 10minut zeby odpalic almerke 2,2 dCi :(

Juz myslalem ze bede musial ja zostawic i przeprosic MZK ale jakims cudem zaskoczyla...

Jutro jade do kumpla i bede probował rozwiazac ten problem jak sie uda napewno napisze!

Naprawde jak tylko temperatura spadnie ponizej 0 odpalenie graniczy z cudem. Jak zapali pozniej wszystko jest OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj u mnie - 15 i po wymianie przekaźnika pali od strzału. A nie jak wcześniej kręciłem po 8 razy przestawałem i znowu kręciłem te czasy mam już za sobą. Jak macie problem z odpalaniem sprawcie przekaźniki bo one często lecą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy gdzie jest umiejscowiony ten przekaźnik od świec żarowych w N16 2,2DI. I jak go wyjąć,aby sprawdzić. Czy w zespole przekaźników przy prawym błotniku i ewentualnie który to jest. (nie dochodzi mi napięcie do świec). Czy może jest jakiś bezpiecznik od świec lub od cewki przekaźnika i ewentualnie który to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano.

Moja Almerka burzy od razu, nawet przy -23 odpalila dzisiaj bez problemu, ale pozniej mialem klopoty z jazda - szarpalo powyzej 1,5 tys obrotow i palil sie engine check.

Macie jakies sugestie? Podejrzewam filtr paliwa - mozliwe to? A moze to jest normalne przy - 20? Moja stara ma sluzbowego mondeo w dieslu i nie miala najmniejszych problemow dzisaj rano.

Zycze wszystkim zdrowia, szczescia i pomyslnosci w Nowym Roku :] JAH! rastafa!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano.

Moja Almerka burzy od razu, nawet przy -23 odpalila dzisiaj bez problemu, ale pozniej mialem klopoty z jazda - szarpalo powyzej 1,5 tys obrotow i palil sie engine check.

Macie jakies sugestie? Podejrzewam filtr paliwa - mozliwe to? A moze to jest normalne przy - 20? Moja stara ma sluzbowego mondeo w dieslu i nie miala najmniejszych problemow dzisaj rano.

Zycze wszystkim zdrowia, szczescia i pomyslnosci w Nowym Roku :] JAH! rastafa!!

 

Witam. od wczoraj mam ten sam problem. pali na dotyk a potem problemy podczas jazdy. Zna ktos z forumowizow rozwiazanie tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano.

Moja Almerka burzy od razu, nawet przy -23 odpalila dzisiaj bez problemu, ale pozniej mialem klopoty z jazda - szarpalo powyzej 1,5 tys obrotow i palil sie . engine check

Macie jakies sugestie? Podejrzewam filtr paliwa - mozliwe to? A moze to jest normalne przy - 20? Moja stara ma sluzbowego mondeo w dieslu i nie miala najmniejszych problemow dzisaj rano.

Zycze wszystkim zdrowia, szczescia i pomyslnosci w Nowym Roku :] JAH! rastafa!!

 

Dobrze podejrzewasz. W dieslu jak się pali (zapala ,gaśnie engine check) to znaczy ze jest woda w filtrze paliwa. Należy jak najszybciej odkręcić zaworek pod filtrem i spuścić wodę lub jeżeli dawno był wymieniany filtr paliwa to wymienić. Konsekwencją wody w filtrze może być uszkodzenie pompy paliwowej co stanowi duży koszt naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawnym aucie, nie ma potrzeby wciskania czegokolwiek, tym bardziej gazu, zeby auto odpalilo, ot co
Niech mi ktoś wytłumaczy, co daje w dieslu wciskanie gazu przed paleniem? :D
Pytałem kolegów wykładowców z WM PK... pytałem też w CSM i u Grabowskiego :D

 

Cóż może dawać, skoro pompa do póki silnik się nie kręci nie robi ciśnienia paliwa?:) Psychologicznie na pewno działa, ale nic poza tym.

pozdrowionka

Poniżej cytat z instrukcji obsługi N16 (jednak dobrze pamiętałem):

1. Zaciągnij hamulec ręczny.

2. Ustaw dźwignię skrzyni biegów w położeniu "N", a pedał sprzęgła podczas rozruchu wciskaj do oporu.

3. Przekręć kluczyk w położenie ON i odczekaj aż zgaśnie kontrolka grzania świec żarowych.

4. Natychmiast po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych bez naciskania na pedał przyśpieszania przekręć kluczyk w położenie START, uruchamiając silnik. Puść kluczyk natychmiast po uruchomieniu silnika.

 

UWAGA

- Nie trzymaj rozrusznika włączonego jednorazowo dłużej niż przez 15 sek. Jeżeli nie udało Ci się uruchomić silnika za pierwszym razem, odczekaj 20 sek. i ponów próbę. W przeciwnym wypadku może dojść do uszkodzenia rozrusznika.

- Zimą przy utrudnionym rozruchu, nacisnąć pedał przyśpieszania dla ułatwienia włączenia silnika.

 

5. Po uruchomieniu silnika, pozostaw go przez co najmniej 30 sek. na obrotach biegu jałowego.

I?

 

P.S. Padł mi najprawdopodobniej przekaźnik od świec i dziś rano kupa... Tylko trochę dziwne bo świece podłączałem pod aku z pominięciem przekaźnika i mimo to nie udało mi się go uruchomić. Pewnie aku też do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze podejrzewasz. W dieslu jak się pali (zapala ,gaśnie engine check) to znaczy ze jest woda w filtrze paliwa. Należy jak najszybciej odkręcić zaworek pod filtrem i spuścić wodę lub jeżeli dawno był wymieniany filtr paliwa to wymienić. Konsekwencją wody w filtrze może być uszkodzenie pompy paliwowej co stanowi duży koszt naprawy.

 

Mogłbyś opisać to bardziej lopatologicznie?

 

Pozdrawiam. Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobrze podejrzewasz. W dieslu jak się pali (zapala ,gaśnie engine check) to znaczy ze jest woda w filtrze paliwa. Należy jak najszybciej odkręcić zaworek pod filtrem i spuścić wodę lub jeżeli dawno był wymieniany filtr paliwa to wymienić. Konsekwencją wody w filtrze może być uszkodzenie pompy paliwowej co stanowi duży koszt naprawy.

 

Mogłbyś opisać to bardziej lopatologicznie?

 

Pozdrawiam. Seba

 

Instrukcja w rękę, dział KONSERWACJA I ZRÓB TO SAM, strona 7-17, temat FILTR PALIWA ( silnik DIESEL ) YD22DDT(i) - prościej już się nie da

 

Ja dzisiaj mam to samo, ledwo dziecko do przedszkola dowiozłem i później do pracy. Tyle, że ja jestem bardzo zdziwiony, bo filtr paliwa wymieniałem, ostatnie mrozy nic mu nie robiły, a tu taki zonk. Tankuję najczęściej tylko na orlenie i tylko na tej samej stacji, ostatnie tankowanie również na orlenie, tyle, że w trasie. Podejrzewam, że mimo wszystko nie jest to wina paliwa z danej stacji, a bardziej temperatury ( dzisiaj z rana jak odpalałem, było u mnie - 23 st. Wesoła k/Warszawy ), choć mogę się mylić.

Czeka mnie kolejna wymiana filtra, póki co, stoi pod pracą i chodzi sobie już miarowo, przed momentem przejechałem się na około, wchodzi już normalnie na obroty i check się nie zapala, ale tylko do 3-ego biegu. Później zaczyna szarpać i obroty spadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobrze podejrzewasz. W dieslu jak się pali (zapala ,gaśnie engine check) to znaczy ze jest woda w filtrze paliwa. Należy jak najszybciej odkręcić zaworek pod filtrem i spuścić wodę lub jeżeli dawno był wymieniany filtr paliwa to wymienić. Konsekwencją wody w filtrze może być uszkodzenie pompy paliwowej co stanowi duży koszt naprawy.

 

Mogłbyś opisać to bardziej lopatologicznie?

 

Pozdrawiam. Seba

 

Instrukcja w rękę, dział KONSERWACJA I ZRÓB TO SAM, strona 7-17, temat FILTR PALIWA ( silnik DIESEL ) YD22DDT(i) - prościej już się nie da

 

Ja dzisiaj mam to samo, ledwo dziecko do przedszkola dowiozłem i później do pracy. Tyle, że ja jestem bardzo zdziwiony, bo filtr paliwa wymieniałem, ostatnie mrozy nic mu nie robiły, a tu taki zonk. Tankuję najczęściej tylko na orlenie i tylko na tej samej stacji, ostatnie tankowanie również na orlenie, tyle, że w trasie. Podejrzewam, że mimo wszystko nie jest to wina paliwa z danej stacji, a bardziej temperatury ( dzisiaj z rana jak odpalałem, było u mnie - 23 st. Wesoła k/Warszawy ), choć mogę się mylić.

Czeka mnie kolejna wymiana filtra, póki co, stoi pod pracą i chodzi sobie już miarowo, przed momentem przejechałem się na około, wchodzi już normalnie na obroty i check się nie zapala, ale tylko do 3-ego biegu. Później zaczyna szarpać i obroty spadają

 

 

czyli nadal obstawiasz na wode w filtrze?

 

wlasnie sciagnalem manual i wydrukowalem sobie. dzieki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertx11
-19 nawet nie odczekalem do zgasniecia kontrolki swiec i zamruczal po ok 5s krecenia :D ani almera ani almera tino nie maja u mnie problemu z odpaleniem ,pala od 1 strzalu ,nic nie gasnie ,chodza rowno. Grunt to naladowany akumulator i odpowietrzony uklad paliwowy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobrze podejrzewasz. W dieslu jak się pali (zapala ,gaśnie engine check) to znaczy ze jest woda w filtrze paliwa. Należy jak najszybciej odkręcić zaworek pod filtrem i spuścić wodę lub jeżeli dawno był wymieniany filtr paliwa to wymienić. Konsekwencją wody w filtrze może być uszkodzenie pompy paliwowej co stanowi duży koszt naprawy.

 

Mogłbyś opisać to bardziej lopatologicznie?

 

Pozdrawiam. Seba

 

Instrukcja w rękę, dział KONSERWACJA I ZRÓB TO SAM, strona 7-17, temat FILTR PALIWA ( silnik DIESEL ) YD22DDT(i) - prościej już się nie da

 

Ja dzisiaj mam to samo, ledwo dziecko do przedszkola dowiozłem i później do pracy. Tyle, że ja jestem bardzo zdziwiony, bo filtr paliwa wymieniałem, ostatnie mrozy nic mu nie robiły, a tu taki zonk. Tankuję najczęściej tylko na orlenie i tylko na tej samej stacji, ostatnie tankowanie również na orlenie, tyle, że w trasie. Podejrzewam, że mimo wszystko nie jest to wina paliwa z danej stacji, a bardziej temperatury ( dzisiaj z rana jak odpalałem, było u mnie - 23 st. Wesoła k/Warszawy ), choć mogę się mylić.

Czeka mnie kolejna wymiana filtra, póki co, stoi pod pracą i chodzi sobie już miarowo, przed momentem przejechałem się na około, wchodzi już normalnie na obroty i check się nie zapala, ale tylko do 3-ego biegu. Później zaczyna szarpać i obroty spadają

 

 

czyli nadal obstawiasz na wode w filtrze?

 

wlasnie sciagnalem manual i wydrukowalem sobie. dzieki za info.

 

Tak, zdecydowanie. Teraz byłem w swoim aucie, przejechałem się naokoło firmy i jest już ok, więc go zgasiłem. Do tego czasu był na chodzie przez 1,5 h.

Ok 16, na godzinę przed wyjsciem z pracy, wyjdę i go przepalę, zobaczymy czy sytuacja się powtórzy. Mimo, że jest ok, to filtr do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobrze podejrzewasz. W dieslu jak się pali (zapala ,gaśnie engine check) to znaczy ze jest woda w filtrze paliwa. Należy jak najszybciej odkręcić zaworek pod filtrem i spuścić wodę lub jeżeli dawno był wymieniany filtr paliwa to wymienić. Konsekwencją wody w filtrze może być uszkodzenie pompy paliwowej co stanowi duży koszt naprawy.

 

Mogłbyś opisać to bardziej lopatologicznie?

 

Pozdrawiam. Seba

 

Instrukcja w rękę, dział KONSERWACJA I ZRÓB TO SAM, strona 7-17, temat FILTR PALIWA ( silnik DIESEL ) YD22DDT(i) - prościej już się nie da

 

Ja dzisiaj mam to samo, ledwo dziecko do przedszkola dowiozłem i później do pracy. Tyle, że ja jestem bardzo zdziwiony, bo filtr paliwa wymieniałem, ostatnie mrozy nic mu nie robiły, a tu taki zonk. Tankuję najczęściej tylko na orlenie i tylko na tej samej stacji, ostatnie tankowanie również na orlenie, tyle, że w trasie. Podejrzewam, że mimo wszystko nie jest to wina paliwa z danej stacji, a bardziej temperatury ( dzisiaj z rana jak odpalałem, było u mnie - 23 st. Wesoła k/Warszawy ), choć mogę się mylić.

Czeka mnie kolejna wymiana filtra, póki co, stoi pod pracą i chodzi sobie już miarowo, przed momentem przejechałem się na około, wchodzi już normalnie na obroty i check się nie zapala, ale tylko do 3-ego biegu. Później zaczyna szarpać i obroty spadają

 

 

czyli nadal obstawiasz na wode w filtrze?

 

wlasnie sciagnalem manual i wydrukowalem sobie. dzieki za info.

 

Tak, zdecydowanie. Teraz byłem w swoim aucie, przejechałem się naokoło firmy i jest już ok, więc go zgasiłem. Do tego czasu był na chodzie przez 1,5 h.

Ok 16, na godzinę przed wyjsciem z pracy, wyjdę i go przepalę, zobaczymy czy sytuacja się powtórzy. Mimo, że jest ok, to filtr do wymiany.

 

aha, czyli zamiast odwadniania wymiana? ja wymienialem filtr przy wymianie oleju, 9tyskm temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uda Ci się odwodnić, to zrób to bez wymiany.

Gdzieś słyszałem, że w dieslach, filtr paliwa powinno wymienić się przed zimą albo zaraz po wystąpieniu pierwszych mrozów, a jeszcze lepiej gdyby udało się to skoordynować właśnie z wymianą oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przy wodzie w filtrze paliwa, nie powinien nam się zapalić check ? Bo z tego co pamiętam to jest tam czujnik występowania wody.

Ps. mieści Ci się tam ręka (pod filtr, żeby poluzować śrubę) ?

 

8a4048ea34961d28.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Teres, jak pisali wyżej, zapalał się, u mnie zapalał i gasł w zależności od tego czy cisnąłem gaz, jak obroty były stałe albo spadały, chech gasł.

Teraz jest ok, ale ja łapy tam nie zmieszczę. Nie wiem jak u innych, ale u mnie cały filtr jest obudowany czymś w rodzaju stelaża bez dna i wierzchu. Pewnie to fabrycznie obudowa.

Niby w instrukcji jest to pokazane, może później spróbuje choć odechciewa mi się wszystkiego jak tylko wychodzę na -20 stopni, które jest u mnie cały czas.

Na zewnątrz, bez garażu, trudno cokolwiek zdziałać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...