Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Radio a moc ? mit czy fakt :P


mehrer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pablo_Snk

hmm, osobiście nie zauważyłem takiej różnicy, ale czym to motywujesz? Przecież radio tylko bieże prąd, który jest wytwarzany poprzez alternator, wiec co ma prąd do szybkości auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jesli radio pobiera prad, to spada napiecie, jesli spada napiecie, cos je musi wytworzyc -> alternator, im wiekszy pobor pradu, tym alternator jest bardziej obciazony, im bardziej alternator jest obciazony, tymbardziej obciaza silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

pobadaj, mi na przykład wyrażnie spadają obroty na biegu jałowym o około 100-150 przy włączeniu podgrzewania tylnej szyby i lusterek. Z tym że chyba to ma troche większy pobór mocy niż radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pierdoły mehrer! Twoje wnioski to dywagacje na temat:"Wpływ pierdnięcia trzmiela na globalne ocieplenie". Moc radia ma mniej więcej podobny wpływ (o ile wogóle ma jakikolwiek) na moc silnika i jego osiągi, czyli to raczej mit nie fakt. Tylko skąd Ty to wytrzasnąłeś? Jak babcie Stefanie kocham, ja bym czegoś takiego nie wymyślił - pewnie by mi wyobraźni zabrakło. :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka babcie stefanie, skoro wyraznie wyczuwam roznice, to chyba nie jest wymysł wyobraźni,

zreszta... asz ... niewazne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mehrer. No nie obrażaj się :D . Wierz mi: ktoś Cię zasugerował i dlatego "czujesz" różnicę! To taki motoryzacyjny efekt placebo! Radio ma zbyt małą moc, żeby silnik mógł to "poczuć". Poprostu. :578:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt mi nie zasugerowal, dlatego was sie pytam bo moze mam zle podlaczone radio i robi niepotrzebne ''male'' zwarcie, a bezpiecznik jest zbyt duzy zeby go wywalilo,

nie zamiescilem tego tematu zeby gdybac tylko chcialem sie dowiedziec czy ktos cos takiego odczul, jak nie to ok, dziekuje Ci za odpowiedz, powodu moich wnioskow moge szukac w innych przyczynach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mehrer, skoro chcesz potraktować sprawę naukowo to proponuję pożyczyć 3 jednostki od kumpli i jeździć z każdą na zmianę. Jeżeli okaże się, że tylko przy twojej auto się zamula to może być znak ukrytego żarłacza amperów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peryskop
zaobserwowaliscie moze... a moze zaobserwujecie :>

ja zaobserwowalem ...

bez radia moje 1.6 lepiej smiga, z poczatku w to niewierzylem, ale sprawdzalem, jest znaczna roznica, nie sprawdzalem na czas, lecz na wyczucie, wydaje sie bardziej zrywny i lepiej sie wkreca.

aby zniwelować róznice mocy po włączeniu radia proponuje Ci zamontować ze 2 magnetyzery .1 na linke gazu ,a 2 na linke sprzęgła -napewno pomoże :D:D:D :one:

ja natomiast zauważyłem, że jak dłubie w nosie podczas jazdy, to mnie ściąga na boki.Jak dłubie w lewej dziurce to w prawo,a jak w prawej dziurce to w lewo,co to może być???? :P:P:P:P:P

p.s nie mogłem sie powstrzymać................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmiejta sie śmiejta, prosze mi tu temat zamknac ;-)

 

 

natomiast ja jak patrze w peryskop to widze.... nic nie widze, po co patrzec jak ktos dlubie w nosie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie koledzy mają racje, włączone radio (chyba że ma wzmacniacz 500w) nie powinno wpływać na dynamikę samochodu, ponieważ ma za małą moc, ale tylko w przypadku prawidłowego podpięcia do instalacji elektrycznej.Czasami uszkodzenie końcówki mocy w radiu powoduje nawet pięciokrotny pobór prądu, ale to łatwo zauważyć, ponieważ(o ile ktoś przesadził z wartością bezpiecznika) bez uruchomionego silnika włączenie radia powoduje duże przygaśnięcie np. lampki sufitowej. Wspomniałem o prawidłowym podłączeniu radia do instalacji, ponieważ raz spotkałem się z podobnym efektem gdy klient podłączył radio do zasilania modułu zapłonu (pierwszy kabel na którym po przekręceniu stacyjki było 12 v) . Niewiem czy pomogłem ale radzę wpiąć się jak najbliżej akumulatorai sprawdzić bezpiecznik na kablu zasilania radiastandardowo od 4 do 8amp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. zibikon Ma rację, niektórzy elektrycy przy zakładaniu radia nie odróżniają przewodu styków inicjalizujących CAŁĄ instalację elektryczną od styków zasilających moduł zapłonowy. Kolega miał tak w reno clio, jak na wolnych obrotach się załączyło radio to silnik od razu zduszało, po podpięciu pod właściwy przewód "usterka" mineła. Jak niewiesz gdzie podpiąć na listwie z bezpiecznikami, to złącz przewody podtrzymania pamięci (jeśli jest) i zasilający radio razem i podepnij bezpośrednio do akumulatora zabezpieczając bezpiecznikiem 5-10A. Powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

Czyli jednak fakt nie mit :D

Co prawda prawidłowo podłączone radio (bez żadnych dodatkowych diwajsów) nie powinno powodować odczuwalnego obciążenia silnika jednak jak piszą koledzy powyżej jest to bardzo możliwe przy uszkodzonym/źle podłączonym radyjq :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt audio prawie nigdy nie działa ze stałym obciążeniem (poza tzw. grzaniem końcówek mocy przy jego uruchamianiu). Radioodtwarzacze samochodowe w odróżnieniu od sprzętu domowego obciążają źródło zasilania (akumulator i alternator). Mój Alpine z końcówką 4x40Wat i głosnikami 2x700Wat + 2x80Wat przy ustawieniu powyrzej 16 zakresu głośności w zależności od rodzaju muzyki potrafi "łyknąć" nawet 10A z akumulatora. Jest jeszcze kwestia jakości głośników. Jak są wstawione byle jakie lub zbyt małe (o zbyt małej mocy rzeczywistej) to końcówka mocy pracuje na granicy zwarcia i może pobierać zbyt duży prąd z akumulatora. Jest też kwestia przewodów zasilających, jeśli mają zbyt małą obciążalność prądową to będą powodować duży pobór prądu, w trakcie przepływu prądu nagrzewają się co powoduje zwiększenie natęrzenia prądu przez nie przepływającego co znowu wywałuje dalsze ich nagrzewanie i tak do czasu spalenia się bezpiecznika lub przepalenia przewodu. Tak samo zły stan złącz iso w radiu i kieszeni spowoduje nadmierny pobór prądu. Często samo radyjko próbuje czynić doro, niestety złe otoczenie przeinacza jego wysiłki.

Jeśli radio powoduje Ci spadek mocy auta, to odetnij dotyczasowe zasilanie. Masę (-) zasilania podepnij do najbliższgo punktu w karoserii możliwie najkrutszym przewodem (plecionką 0,5÷1mm), a przewód plus zasilania 1mm przewodem bezpośrednio do akumulatora. Powinny zaniknąć problemy ze zmniejszoną mocą silnika. Akumulator jest w końcu po to aby niwelować chwilowe pobory prądu z którymi nie daje sobie rady alternator. Jeśli kłopoty nieustąpią to Masz problem z radiem (w co wątpię) lub alternatorem (uskodzone diody) czy z regulatorem napięcia, a i orginalne przewody instalacji elektrycnej się zurzywają i są często przyczynami problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...