Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

terrano II uszkodzony ABS


Gość tolio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem w nissanie terano II 2.7 td 1997r otóż w czasie jazdy sama włącza się pompa abs i zaświeca się kontrolka na komputerze wyświetla błąd od prawego przedniego czujnika . Podejrzewam jeszcze uszkodzenie sterownika ale nie mogę go zlokalizować czy ktoś by mi mógł pomóc go znaleźć sama pompa jest pod maską po lewej stronie ale gdzie jest sterownik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to pomoże ale spotkałem się z takim problemem w Oplu...W trakcie jazdy zaświecała się kontrolka ABS i pompa sama się załączała. Okazało się, że był pęknięty pierścień zębaty w przegubie takiego wyglądu beznazwy1fz9.jpg

i powodował złe szczytywanie obrotów przez czujnik. Po wymianie pierścienia było wszystko dobrze (ewentualnie jeżeli pierścień jest cały to trzeba go oskrobać z rdzy i brudu).

Mam nadzieje, że u Ciebie w autku jest podobne rozwiązanie i ten post będzie pomocny...

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie znalazłem ,sterownik jest w środku auta za obudową nagrzewnicy żeby go zdemontować trzeba chyba całą deskę podnieść . A miałby ktoś może rozpiskę wtyczki z tego sterownika (Bosch 5D4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Łukasz1984

mam problem z nissanem terrano 2,za szybkowłącza się abs,nawet przy lekkim dotknięciu pedału hamulca,serwis sprawdził tarcze,klocki są nowe,czujniki zostały sprawdzone,nie mam pojęcia co się dzieje.nawet podłączenie pod komputer w serwisie nie wykazało żadnych usterek,proszę o pomoc bo strach jeźdźić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim warto się przywitać :D

 

a w temacie - robiłeś coś ostatnio przy hamulcach , zawieszeniu itp itd???

 

Piszesz , że masz nowe klocki, a tarcze zostały stare?? Jak maja rant na brzegu to mogą łapać klocki , zeszlifuj klocki na brzegach , żeby nie stykały się z rantem na tarczy

 

Na opinie ASO nie ma co patrzeć jak Ci mówią , że wszystko dobre. Jak by było dobre to by Ci ABS nie nawalał , a jak by ASO było dobre to by Ci te problemy usunęli. :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie na tylnych półosiach sprawdzali, wyeliminowane? Wyszła kiedyś pewna seria, że się obluzowywały. ABS wariuje, a takiej usterki komp nie wyłapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość drewniany

Witam

Sorki, że odkopie stary tema a to tylko po to co by nie śmiecić na forum.

Zacznę od początku, auto kupiłem w listopadzie zeszłego roku i już ABS nie działał więc pojechałem do warsztatu aby podpiąć komputer i sprawdzić który czujnik padł.

I skucha nie można wejść w opcje ABS i jeszcze kilka warsztatów zaliczyłem i to samo.

Oczywiście nie pojechałem do serwisu bo to moim zdaniem tylko wymieniacze a nie potrafią naprawić (Przepraszam jeśli kogoś uraziłem ). następnie przyszła zima i sobie odpuściłem.

Do tematu wróciłem kilka dni temu, Kolega doradził mi jak samemu można sprawdzić, który czujnik padł. Jest to bardzo prosty sposób przy pomocy miernika , wypinany wtyczkę od czujnika i podłączany miernik ustawiony na V po zakręceniu kołem powinno za indukować się napięcie około 1,5-1,8V jeśli nic nie pokaże to sprawa jasna. Oczywiście padł prawy przód czyli standard nowy około 600 PLN używany trudno kupić więc sprawdziłem przewód zasilania czujnika i się okazał ułamany , wymieniłem na inny(zastępczy) i wszystko zaczęło działać . W sobotę pojechałem na testy gdyż jest to moje pierwsze auto co ma ABS i tu porażka na drodze szutrowej hamowanie tragedia na trawie to samo na asfalcie obleci generalnie droga hamowania o wiele się wydłużyła. Oczywiście ABS zimą i przy mokrej nawierzchni jest OK ale w terenie to tylko przeszkadza a , że nie lubię żeby ktoś a zwłaszcza coś podejmowało za mnie decyzję to pokopie po dokumentacji elektr. i popatrzę gdzie by tu wpiąć się bezpiecznie z wyłącznikiem ABS-u (na desce rozdzielczej po prawej stronie kierownicy mam wolne miejsce na taki klawisz) i to ja będę decydować kiedy ma działać ABS. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Znajomy też ma samochód terenowy (może ciut mniej terenowy od naszych, ale też na ramie), Suzuki Grand Vitarę i podpowiedział mi to, ze jak wymienił opony na nowe M/T to z racji całkiem innej rzeźby bieżnika (a raczej mniejszej powierzchni styku) to odczuwalnie wydłużyła mu się droga hamowania przez ABS. Myślę, że taki wyłącznik powinien być jednak dostępny jak i wyłącznik przedniej prawej poduszki bezpieczeństwa w standardzie. Włącznik ABS mógłby się np automatycznie załączać przy przekroczeniu np 60km/h.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...