Gość maykel132 Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Witam jestem nowym członkiem tego forum i próbowałem znaleźć temat który by dotyczył mojego problemu lecz nie udało mi sie znaleźć idealnie mojego przypadku. Opiszę go to może mi pomożecie. O tuż w mam primere od miesiąca i kupiłem ją w opłakanym stanie ale boli mnie najbardziej jak patrze na przednie lewe koło gdyż jest ono stanowczo rozbieżne i chciałbym coś z tym zrobić zanim stanie się ona trójkołowcem. W celu znalezienia usterki pojechałem na stację djagnostyczną gdzie koleś powiedział mi żebym wymienił sworznie i tuleje i zawieszenie będzie jak nowe. Na forum wyczytałem że nie ma górnego sworznia jest tylko jakiś czop zwrotnicy, znajomy mi powiedział że sworznia z dolnego wachacza nie da rady wymienić trylko trzeba cały wachacz. Mam prośbę czy może mi ktoś napisać co mam prawdopodobnie do wymiany gdzie to znaleźć i ile może kosztować?? Jeśli ktos mógłby nawet zerknąć oko na to i coś poradzić to było by miło mieszkam w okolicach warszawy wiec moge gdzies podjechać. Z góry dziękuje za pomoc i ew. przepraszam jeśli już taki post gdzieś istniał. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Primera ma dwa wahacze - górny i dolny. W górnym rzeczywiście nie ma sworznia, są tylko tulejki. Odradzam wymianę samych tulejek, lepiej wymienic cały wahacz. W dolnym natomiast są tulejki i jest sworzeń. Zarówno sworzeń jak i tuleje są wymienne. W przypadku "choroby" któregoś elementu można wymieniać pojedynczo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maykel132 Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 A to że koło mi leży, znaczy wpada górą w stronę samochodu> skutkiem jakiej awarii mogło się to stać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Na odległość trudno ocenić. Najlepiej, żeby ktoś to obejrzał. A to że koło mi leży, znaczy wpada górą w stronę samochodu> skutkiem jakiej awarii mogło się to stać?? Kolega kiedyś tak miał jak założył jakieś tanie tulejki w górnych wahaczach. Po wymianie na nowe wahacze wszystko wróciło do normy. Ale nie wiem czy u Ciebie będzie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Jeżeli koło leży , to znaczy że jest zły kąt pochylenia koła. Odpowiada za to górny wahacz , wymień go i wszystko wróci do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maykel132 Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Tak jak pisałem na stacji diagnostycznej koleś powiedział żebym wymienił tuleje i sworznie. czyli co wymienić górny wachacz i sworzeń dolnego?? czy wymieniać przy okazji też na drugim kole?? jeśli jest ktoś z okolic warszawy i się na tym zna to mogę podjechać żeby zerkął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 A jaki to model? Może kombi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Sprawa raczej typowa Górny wahacz około 140 zł + 20 zł do 50 zł wymiana (tylko firmy 555 lub Febi-Bilstein), sworzeń dolnego wachacza około 40 zł + 20 zł wymiana - szukaj japońskich (żadnych hiszpanów), ewentualnie tuleje na dolnym wahaczu - nie znam kosztów http://moto.allegro.pl/item159446840_nissa...japan_555_.html http://moto.allegro.pl/item162044873_nissa..._pw11_febi.html http://moto.allegro.pl/item162871547_wahac...febi_prawy.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maykel132 Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 jest to sedan. czyli bede kombinowal raczej z wachaczem. czy zna ktos moze solidnego mechanika ktory moglby to zrobic za rozsadne pieniadze i solidnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 cześć .. jak koło aż tak ucieka górną stroną , to raczej nie górny wachacz (aczkolwiek na nim taż możesz mieć luzy- nie zaprzeczam). największe skrzywienie powoduje zużycie (rdza) w łożyskach sworznia królewskiego (to już było opisywane), gdyż pracujące zawieszenie wykonuje nacisk pod kątem na obecne tam dwa łożyska, i je zużywa. (im bardziej zużyte te łożyska tym większy przechył ) skrzyeienie. W dolnym wachaczu sworzeń (przegó gumowo-stalowy, jest wymienny... stary trzeba wybić (jest na wcisk) a nowy jest do wprasowania + zabezpieczenie (pierścień) zewnętrzny.w początkowym stanie zużycia ma luz w pionie a dopiero długo później postaje taki luz że wychodzi na poprzeczny. Tak czy owak najpierw zawieszenie trzeba obejrzeć i stwierdzić bo nie wszystko naraz. jestem za daleko żeby to zobaczyć (szkoda) ja stawiam na łożyska sworznia królewskiego. jak byś chciał wyślij mi adres mejlowy. może jakieś zdjęcie sie znajdzie ( na temat zaieszenia ) pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maykel132 Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 kurcze juz teraz mam dylemat. Z jedej strony słysze żeby wymienic sworzen i górny wachacz a z drugiej ze zwrotnice. podjade dzis do mechanika i poprosze zeby zerknął, może sie uda to napisze jego diagnoze. Może jednak jest ktos z okolic warszawy co mógłby zerknąć na ten przypadek, byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam. [ Dodano: Wto 06 Lut, 2007 17:21 ] Witam. Byłem dzisiaj u mechanika którego można już uznać za profesjonalistę. Po tym jak sie do niego dorwali podnieśli poszarpali popatrzyli no i stwierdzilim, do naprawy kwalifikuje się: obydwa górne wachacze, lewy dolny wachacz, prawy przegub, i prawe łożysko chyba od piasty ale mogę się mylić bo jestem laikiem. Pan powiedział że może mi wstawić nowe tyleje, sworzeń, zregenerować przegub i wstawić łożysko. Zażądał za to jedyne 720zł. Powiedziałem że przyjade kiedy indziej. Czy może ktoś dać mi informację gdzie mogę znaleźć ten przegub i co to za łożysko i też gdzie je znaleźć wymieniać sworzeń czy cały dolny wachacz oraz czy zna ktoś jakiegoś mechanika co wsadziłby to wszystko i nie ogołocił by mnie do końca?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.