Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

zawieszenie. POMOCY!!!


Guest maykel132
 Share

Recommended Posts

Guest maykel132

Witam jestem nowym członkiem tego forum i próbowałem znaleźć temat który by dotyczył mojego problemu lecz nie udało mi sie znaleźć idealnie mojego przypadku. Opiszę go to może mi pomożecie.

O tuż w mam primere od miesiąca i kupiłem ją w opłakanym stanie ale boli mnie najbardziej jak patrze na przednie lewe koło gdyż jest ono stanowczo rozbieżne i chciałbym coś z tym zrobić zanim stanie się ona trójkołowcem. W celu znalezienia usterki pojechałem na stację djagnostyczną gdzie koleś powiedział mi żebym wymienił sworznie i tuleje i zawieszenie będzie jak nowe. Na forum wyczytałem że nie ma górnego sworznia jest tylko jakiś czop zwrotnicy, znajomy mi powiedział że sworznia z dolnego wachacza nie da rady wymienić trylko trzeba cały wachacz. Mam prośbę czy może mi ktoś napisać co mam prawdopodobnie do wymiany gdzie to znaleźć i ile może kosztować?? Jeśli ktos mógłby nawet zerknąć oko na to i coś poradzić to było by miło mieszkam w okolicach warszawy wiec moge gdzies podjechać. Z góry dziękuje za pomoc i ew. przepraszam jeśli już taki post gdzieś istniał. :/

Link to comment
Share on other sites

Primera ma dwa wahacze - górny i dolny. W górnym rzeczywiście nie ma sworznia, są tylko tulejki. Odradzam wymianę samych tulejek, lepiej wymienic cały wahacz. W dolnym natomiast są tulejki i jest sworzeń. Zarówno sworzeń jak i tuleje są wymienne. W przypadku "choroby" któregoś elementu można wymieniać pojedynczo.

Link to comment
Share on other sites

Na odległość trudno ocenić. Najlepiej, żeby ktoś to obejrzał.

A to że koło mi leży, znaczy wpada górą w stronę samochodu> skutkiem jakiej awarii mogło się to stać??

Kolega kiedyś tak miał jak założył jakieś tanie tulejki w górnych wahaczach. Po wymianie na nowe wahacze wszystko wróciło do normy. Ale nie wiem czy u Ciebie będzie to samo.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

Jeżeli koło leży , to znaczy że jest zły kąt pochylenia koła. Odpowiada za to górny wahacz , wymień go i wszystko wróci do normy.

Link to comment
Share on other sites

Guest maykel132

Tak jak pisałem na stacji diagnostycznej koleś powiedział żebym wymienił tuleje i sworznie. czyli co wymienić górny wachacz i sworzeń dolnego?? czy wymieniać przy okazji też na drugim kole?? jeśli jest ktoś z okolic warszawy i się na tym zna to mogę podjechać żeby zerkął.

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Sprawa raczej typowa

Górny wahacz około 140 zł + 20 zł do 50 zł wymiana (tylko firmy 555 lub Febi-Bilstein),

 

sworzeń dolnego wachacza około 40 zł + 20 zł wymiana - szukaj japońskich (żadnych hiszpanów),

 

ewentualnie tuleje na dolnym wahaczu - nie znam kosztów

 

http://moto.allegro.pl/item159446840_nissa...japan_555_.html

 

http://moto.allegro.pl/item162044873_nissa..._pw11_febi.html

 

http://moto.allegro.pl/item162871547_wahac...febi_prawy.html

Link to comment
Share on other sites

Guest maykel132

jest to sedan. czyli bede kombinowal raczej z wachaczem. czy zna ktos moze solidnego mechanika ktory moglby to zrobic za rozsadne pieniadze i solidnie.

Link to comment
Share on other sites

cześć .. jak koło aż tak ucieka górną stroną , to raczej nie górny wachacz (aczkolwiek na nim taż możesz mieć luzy- nie zaprzeczam). największe skrzywienie powoduje zużycie (rdza) w łożyskach sworznia królewskiego (to już było opisywane), gdyż pracujące zawieszenie wykonuje nacisk pod kątem na obecne tam dwa łożyska, i je zużywa. (im bardziej zużyte te łożyska tym większy przechył ) skrzyeienie. W dolnym wachaczu sworzeń (przegóB) gumowo-stalowy, jest wymienny... stary trzeba wybić (jest na wcisk) a nowy jest do wprasowania + zabezpieczenie (pierścień) zewnętrzny.w początkowym stanie zużycia ma luz w pionie a dopiero długo później postaje taki luz że wychodzi na poprzeczny. Tak czy owak najpierw zawieszenie trzeba obejrzeć i stwierdzić bo nie wszystko naraz. jestem za daleko żeby to zobaczyć (szkoda) ja stawiam na łożyska sworznia królewskiego. jak byś chciał wyślij mi adres mejlowy. może jakieś zdjęcie sie znajdzie ( na temat zaieszenia ) pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest maykel132

kurcze juz teraz mam dylemat.

Z jedej strony słysze żeby wymienic sworzen i górny wachacz a z drugiej ze zwrotnice. podjade dzis do mechanika i poprosze zeby zerknął, może sie uda to napisze jego diagnoze. Może jednak jest ktos z okolic warszawy co mógłby zerknąć na ten przypadek, byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: Wto 06 Lut, 2007 17:21 ]

Witam. Byłem dzisiaj u mechanika którego można już uznać za profesjonalistę. Po tym jak sie do niego dorwali podnieśli poszarpali popatrzyli no i stwierdzilim, do naprawy kwalifikuje się: obydwa górne wachacze, lewy dolny wachacz, prawy przegub, i prawe łożysko chyba od piasty ale mogę się mylić bo jestem laikiem. Pan powiedział że może mi wstawić nowe tyleje, sworzeń, zregenerować przegub i wstawić łożysko. Zażądał za to jedyne 720zł. Powiedziałem że przyjade kiedy indziej. Czy może ktoś dać mi informację gdzie mogę znaleźć ten przegub i co to za łożysko i też gdzie je znaleźć wymieniać sworzeń czy cały dolny wachacz oraz czy zna ktoś jakiegoś mechanika co wsadziłby to wszystko i nie ogołocił by mnie do końca?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Z góry dziękuje za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...