Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

grzejące sie hamulce - tylko jeden :(


Gość zeusik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie - krótki opis: do grudnia mialem klocki i tarcze z przodu rownomiernie zuzyte - w grudniu robilem tylni hamulec i zapowietrzylem uklad - podjechalem do emchanika i mi go odpowietrzyli - ale tu sie pojawia problem którego skutki czuje do tej pory - autko zaczelo jakby mocniej hamowac na prawy przedni hamulec - mowie dam sobie z tym spokój i w styczniu zaczelo trzec - zmienilem tarcze i klocki na nowe bo ta prawa strona sie zdarla kompletnie a lewa przednia miala jeszcze 0,4 cm grubosci - co robic bo po zalozeniu nowych klocków i tarcz znowu sie grzeje tylko prawa strona - i kopci sie hehe jak za mocno przyhamuje... co robic? żle odpowietrzone zostaly hamulce czy co? tloczki nasmarowane i chodza pieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie winne mogą być dwie rzeczy

-tłoczek zapieczony ale mówisz że nie

-klocek w prowadnicy się blokuje i trze to zn. trzeba wyjąć klocek i tam są takie blaszki z nierdzewki sprężynki i w nich musi klocek ładnie chodzić tam lubi się zacinać

wyjąć wyczyścić sprawdzić lekko prowadzenie przesmarować a czasem trzeba lekko zeszlifować nawet klocek aby ładnie chodził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

Zaczniemy od tego ze to nie wina zapowietrzenia... moze predzej odpowietrzania.

czasem porzy tegio typu pracach spece od siedmiu bolesci potrafia sciskac elastyczny przewod hamulcowy, przez co zgniata sie stalowe wzmocnienie i spada droznosc przewodu.

Inna przyczyna to ciezko pracujace klocki w prowadnicach a nie tloczki lub tez ciezko przesuwajace sie zaciski po prowadnicach

To jest uklad typu lockhead z zaciskiem plywajacym wiec takie usterki sie zdarzaja przy niedokladnym montazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie masz zapieczonej śruby prowadnika zacisku ;)

 

Kiedyś tak miałem to żeby go wyjac, wyczyścić i przesmarowac musiałem 15 minut palnikiem go rozgrzewac i dopiero wtedy przestawło stawiac opor.

 

Jeśli masz zapieczony prowadnik to po tej stronie bedziesz miec duzo słabszy hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz chyba doszedlem do tego co jest przyczyna- zrobie jak mówi Tomaszek - i wtedy powiem co i jak - na razie nie jest zle - jade i dymie... hihiih

ps. dzis o 14 zaczynam zabawe w "robienie hamulców" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Według mnie winne mogą być dwie rzeczy

-tłoczek zapieczony ale mówisz że nie

-klocek w prowadnicy się blokuje i trze to zn. trzeba wyjąć klocek i tam są takie blaszki z nierdzewki sprężynki i w nich musi klocek ładnie chodzić tam lubi się zacinać

wyjąć wyczyścić sprawdzić lekko prowadzenie przesmarować a czasem trzeba lekko zeszlifować nawet klocek aby ładnie chodził

Walczyłem z tym 1 rok , nie moglem zlokalizować usterki dlaczego blokuje. Nawet zacisk zmieniłem, nic nie pomogło.

Dopiero pomogło szlifowanie klocka. Pozdr.

Edytowane przez domingez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...