Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Chcem wstawić 3,0 od maximy do primery


Guest sksiazkiewicz
 Share

Recommended Posts

do tego całą bude przerobić pociąć wzmocnić i najlepiej wpakować klatkę...

Coby mniej zabawy było zawias też bym z maximy przerzucił...

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

kiedyś szukałem o tym informacji na forum nissanboard.de i z tego co znalazłem, to kilka osób pytało ale nikt nie wiedział o istniejącej primerze z 3 litrowym v6 (bo chyba nie 2 litrowym? - po co? nie lepiej i taniej by było podkręcic nieco moc na niższych obrotach w SR20DE zamiast pakowac się w silnik v6?)

 

w każdym razie nikt tam nie słyszał o takim rozwiązaniu (zaznaczam że było to kiedys, może dziś coś znajdziesz)

Link to comment
Share on other sites

nie lepiej i taniej by było podkręcic nieco moc na niższych obrotach w SR20DE zamiast pakowac się w silnik v6?

Tylko ze silnik r4 2.0 nigdy nie dorowna 3.0 v6. Chyba ze bedzie mial turbo. Zreszta wystarczy obejrzec wykres z hamowni Jacy.

Link to comment
Share on other sites

Tylko ze silnik r4 2.0 nigdy nie dorowna 3.0 v6. Chyba ze bedzie mial turbo. Zreszta wystarczy obejrzec wykres z hamowni Jacy.

Mimo turbo też nie dorówna takiej V6...

SR20 przy 1000obr.min osiąga zaledwie 90-95Nm a taka V6 prawie 200Nm...

Pomijając mase porównajcie sobie przyspieszenie priemry na IV biegu od 40km-80/h a w takiej sporo cięższej Maximie V6...

 

[ Dodano: Nie 04 Lut, 2007 12:07 ]

nie lepiej i taniej by było podkręcic nieco moc na niższych obrotach w SR20DE zamiast pakowac się w silnik v6?

Najtańsze podkręcenie mocy w przedziale niskich i średnich obrotów to powrót do seryjnych wałków z SR20De :D

Link to comment
Share on other sites

nie ma bata... chyba że na wysokich obrotach, pojemności nigdy się nie dorówna chyba że np. zmienne fazy rozrządu.

 

Kompreosr jest to o tyle nie sprawne rozwiązanie że jeśli ono zapewni zastrzyk mocy powiedzmy 80KM to 1/3 z tej mocy marnuje się i idzie w opory (jakie wytwarza kompresor)

 

Jak coś to małą turbina która już będzie dmuchać na dobre od 2500obr.min...

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

pewnie masz rację, ale pamietajmy że:

1. kompresor dodaje moc juz przy najnizszych obrotach - w przeciwieństwie do turbosprężarki (zwłaszcza że czym większa turbosprężarka tym wyższych obrotów silnika potrzebuje (no chyba że olbrzymi silnik który produkuje wielką ilośc spalin)

2. turbosprężarka też ma straty mocy

3. silnik spalinowy ma sprawność około 30 kilku procent, więc sprawność kompresora o której piszesz nie jest taka tragicznie mała

4. a rowiązanie kompresor + turbosprężarka, stosowane do niedawna tylko w tuningu a dziś seryjnie? nie jest w stanie zastapic większej (w rozsąnych granicach) pojemności silnika?

Link to comment
Share on other sites

4. a rowiązanie kompresor + turbosprężarka, stosowane do niedawna tylko w tuningu a dziś seryjnie? nie jest w stanie zastapic większej (w rozsąnych granicach) pojemności silnika?

Stosują coś takiego ale to strasznie skomplikowane rozwiązanie... Prościej np. jak w przypadku silnika BMW o pojemnieści 3.0 o oznaczeniu na klapie X35 ma 280KM i dwie turbiny, turbo dziura praktycznie nie istnieje silnij przy 1500obr.min generuje blisko 400Nm w serii :)

 

Ps. silnik w GOLFIe III modelu G60 ma kompresor i doładowanie 0,5 bara osiąga z tego doładowania moc 160KM... Ostatnio z kolegą zaturbiliśmy taki silnik - tzn zamieniając kompresor na turbinę i w efekcie na tych 0,5 bara uzyskaliśmy 250KM :)

Oto ten Golf:

GOLF3TURBOpostrojeniu045i065.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pomysł chwalebny, bo NIE MA JAK DUŻE V-ki!!!! Żadne turbiny czy kompresory nie są w stanie równać się z dużą pojemnością, bo tak turbo jak i kompresor to ni mniej ni więcej tylko "wirtualna pojemność", a czy virtual może być lepszy niż real? :one:

Link to comment
Share on other sites

Guest mdzalewscy
ale silnik volkswagena 1.4 z kompresorem i turbiną podobno ma charakterystyke mocy jak 2.5 litrowe V6 :)

 

według mnie to silnik przyszłości i to jeszcze nie koniec, z tego 1.4 można śmiało wyrwać na spokojnie 200KM

Link to comment
Share on other sites

no ale porównaj sobie wagę takiego uturbionego 2.0 a takiej V6 :D

 

No to fakt, V-ka będzie nieco cięższa, ale już z samej swojej natury v-ka ma wyższy moment obrotowy, czego nie da ani turbo ani kompresor... Kto jeździł jakimś hamerykańskim wózkiem to wie o czym mówie... moc jest śmieszna, ale za to moment... :D Mój voyager ma z 3l pojemności raptem 140KM, ale mimo automatu od świateł zbiera się ładnie, choć waży nie mało.

Link to comment
Share on other sites

NARAZ tak, ale osobno nie... większość silników 2.0T legitymuje się mocą ok. 200KM, co na 3.0 V6 nie jest jakąś specjalną rewelacją, a poza tym moc jest mniej ważna niż moment obrotowy, gdzie turbo wymięka przy dużych pojemnościach...

 

A poza tym zarówno turbo jak i kompresor są substytutami pojemności, niejako oszukują silnik, że silnik o pojemności 2L dostaje tyle powietrza co niedoładowane 3L, ale to jednak nie to samo...

Link to comment
Share on other sites

Tylko jeszcze pytanie ile taki silnik z turbina i kompresorem wytrzyma. V6 robia przebiegi po 500tys czego nie ma szans osiagnac takie doladowane r4. No i ten dzwiek v6-bezcenne :D

Link to comment
Share on other sites

Siemanko sksiązkiewicz,

 

jak juz uczynisz taki zabieg i zamontujesz 3.0 V6 do swojej primery to daj znać i podaj jaki jest tego całkowity koszt,bo ja bardzo chętnie zrobiłbym to samo u siebie, jednak widelec to widelec,inny dzwiek,inna jazda i wogole inny świat,szkoda ze P11 nie było z silnikiem V6 jak np w mondeo,albo 406 czy lagunie, tu moim zdaniem Nissan dał d*py

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...