Gość benio36 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Dziś zrobiłem sprawdzenie kodów usterek w komputerze mojego tino(według porady z forum),i o dziwo udało mi się je odczytać jak i wykasować.Jeśli ktoś chciałby spróbować to poniżej podaję procedurę postępowania. - silnik nie pracuje(na zimnym) , stacyjka off 1. Nie wciskamy pedału gazu 2. Stacyjka w pozycje on(wyłączmy radio i inne urządzenia) - czekasz 3 sek 3. następnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i przy piątym wciśnięciu trzymasz pedał gazu przez 7 sek. 4. po 7-miu sekundach puszczasz pedał gazu 5. ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka "Check Engine" zacznie migać (kody migowe błędów,w ręku kartka i długopis-liczymy mrugnięcia i zapisujemy) dalsza część procedury;Kasowanie błędów 1. naciśnięcie pedału gazu powyżej 10 sek i ponowne go puszczenie spowoduje wykasowanie błędów z ECU. 2.Stacyjka w pozycję off 3. Powtarzamy procedurę od pkt 1 do 5 i sprawdzamy jeszcze raz mrugnięcia kontrolki "Check Engine" W moim tino to zadziałało,wyświetliło mi kod 1614.A odczytuje się następująco,mrugania kontrolki następują po sobie szybko np;jedno (lub więcej max do dziesięciu) szybkich mrugnięć i dwie sekundy przerwy pomiędzy kodem i znowu szybkie mrugnięcia.Kod usterek składa się z 4-ech cyfr,z czego dziesięć szybkich mrugnięć oznacz zero czyli brak błędu.Po wykasowaniu usterek u mnie wyświetliło 0000(czyli cztery serie po dziesięć szybkich mrugnięć w odstępach dwu sekundowych). Od razu zaznaczam,że nie w każdym tinozaurze może to zadziałać i każdy robi to na własną odpowiedzialność.Ja się zdecydowałem choć muszę się przyznać,że nie bez obaw.Podaję jeszcze stronę gdzie można pobrać wykaz kodów usterek,http://www.megaupload.com/pl/?d=KRN7F2CC Z tego co wyczytałem w internecie to odłączenie akumulatora na 24 h ponoć również resetuje komputer z błędów,ale tego nie sprawdzałem. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 2. Stacyjka w pozycje on(wyłączmy radio i inne urządzenia) - czekasz 3 sek3. następnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i przy piątym wciśnięciu trzymasz pedał gazu przez 7 sek. 4. po 7-miu sekundach puszczasz pedał gazu Benio chłopie, toć to szwajcarska precyzja. Jak tyś to wszystko zdołał wyliczyć i wykonać - Gratulacje! Mnie to się nie przyda, bo moje Tino jest bez wyświetlacza i bez błędów - czyli jeżdżąca doskonałość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Własnie nie wiem czy to dotyczy tylko autek z komputerem czy starszych bez wyswietlacza rowniez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 2. Stacyjka w pozycje on(wyłączmy radio i inne urządzenia) - czekasz 3 sek3. następnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i przy piątym wciśnięciu trzymasz pedał gazu przez 7 sek. 4. po 7-miu sekundach puszczasz pedał gazu Benio chłopie, toć to szwajcarska precyzja. Jak tyś to wszystko zdołał wyliczyć i wykonać - Gratulacje! Mnie to się nie przyda, bo moje Tino jest bez wyświetlacza i bez błędów - czyli jeżdżąca doskonałość Witam. Masz rację z tą precyzją ,mi się udało dopiero za drugim razem,ale i z tym problemem można sobie poradzić,wystarczy poprosić kogoś o pomoc w notowaniu.Mój tino jest z wyświetlaczem,a ta procedura była stosowana do silnika 2,2 di,ale u mnie zadziałało.Podobnie zastosowałem procedure wejścia w menu serwisowe na wyświetlaczu [ procedura równierz zaczerpnięta z forum (primery) ]w celu skasowania informacji o wymaganym przeglądzie (bardzo denerwująca informacja),Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Najważniejsze Benio, że się udało. Każdego buduje fakt, że w zamyśle czasami dziwny eksperyment przynoszą pożądane efekty. Twój post z instrukcją, zachowałem bo i mnie może być pomocny. Pozdrawiam i dziękuję :gitara: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Nie jest zawsze tak kolorowo. Dziś wyskoczyła mi podczas jazdy kontrolka silnika. Dopiecie akku na pol godziny nie skasowało jej, zastosowanie metody opisanej wyzej (mimo kilku prob0 też, wiec pojechałem do serwisu dowiedziec sie co jest grane. Okazało sie że bład (jak narazie) był jednorazowy i w drodze do domu nie wyskoczyl mi -P4 zawór przelewowy HIS. Zobaczymy co bezie dalej -z tego co wiem to pewnie ma cos wspolnego z pompa. Wczoraj bak był zalany jak zawsze ropą ze stacji Shella, zobaczymy co bedzie dalej. Moze znacie inne maetody kasowania bledow, oprocz opisanej powyzej? Pozostanei jeszcze odpiecie akumulatora na 24h co w weekend jeszze wchodzi w gre (zwlaszcza na 18h). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Kasowanie błędów? A może to stan faktyczny? Nie wymyślono komputera w aucie jako utrudnienie i zmorę dla kierowców, tylko po to aby zasygnalizować problem. Aby kasować błędy, trzeba się najpierw upewnić, z czy mamy odczynienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Kasowanie błędów? A może to stan faktyczny? Nie wymyślono komputera w aucie jako utrudnienie i zmorę dla kierowców, tylko po to aby zasygnalizować problem. Aby kasować błędy, trzeba się najpierw upewnić, z czy mamy odczynienia! Witam,gdybyś się dobrze wczytał w mój post to zauważył byś,że podałem również link do strony gdzie za darmo można pobrać tabele z dokładnym opisem występujących błędów oraz ich oznaczeniem kodowym(jest to tabela używana w serwisach nissana).Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 OK Benio, ja kierowałem to do ostatniego postu Tolo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 tak, wiem, nie chodzilo mi tylko o skasowanie bledu ale dowiedzenie sie o jego przyczynie (myslalem ze moze to jakis wymagany przeglad serwisowy). Ale zauwazylem pewna niescislosc w opisie wywolania kodow usterek -wiec najlepiej faktycznie poczytac w oryginalnym poscie do ktrego zostal podany link. Sprobuje tego raz jeszcze po niedzieli. Wczoraj zrobilem prawie 100km i pocieszylem sie bo blad nie pojawil sie, jednak az takim optymista nie jestem zeby sadzic ze nie wystapi. Moze to tez kwestia naszych dziur na drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 witam serdecznie uzytkowników Tino jestem tu po raz pierwszy i prosze mi wybaczyc głupie pytania forum nissana tino bardzo mi pomogło w rozwiazaniu problemu a mianowicie dziura w obrotach 1300-1800 obr/min zaslepienie wężyka od pomy podcisnieniowej rozwiązało niesamowity problem z którym walczyło kilka pseudo warsztatów i nie tylko(serwis Boscha)tez wielkie dzieki mysle ze jeszcze nie raz forum mi pomoze pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Witam użytkowników Tino, noszę się z zamiarem kupna tego samochodu, z roku 2001 do 2003, proszę o wszelkie rady w tym temacie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 witam ponownie aż sie boję ale bardzo bardzo proszę o instrukcje w jęz ojczystym oczywiscie jeżeli to możliwe elmark@wp.pl pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Witam użytkowników Tino, noszę się z zamiarem kupna tego samochodu, z roku 2001 do 2003, proszę o wszelkie rady w tym temacie.Pozdrawiam. Najlepsza rada, to przeczytanie na forum wszystkich wątków dotyczących Tino - ja przeczytałem i kupiłem. Moje subiektywne odczucia co do tego auta (Tino 2,2 Di): Główne zalety - ładne nadwozie, wygodne, przestrzenne, dobrze zaprojektowane wnętrze. Główne wady - głośna praca silnika, przenoszenie przez układ kierowniczy wszelkich drgań przy złym stanie tarcz, wyważeniu kół oraz złej nawierzchni. Co do kupna, radzę kupować zagranicą, najlepiej prywatnie, bo można negocjować cenę na umowie, a to jest b. ważne przy tej pojemności! Cena tych roczników w Niemczech, to ok. 5500 - 7500 Euro. Różnica w kupowaniu w kraju i zagranicą jest ogromna ze względu na stan dróg (w tym również ich czystość), jakość paliwa i serwisowania! Przy okazji tego tematu, mam info dla zainteresowanych, że w przyszłym roku chcę sprzedać moje Tino (auto zarejestrowane w Polsce i używane 95% w Niemczech) - cena ok. 6000EUR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Elmark -jakby s przeczytał forum dot. Tino -to zobaczylbys ze co chwile jest podawany link do instrukcji: http://webfile.ru/2255847 Rob -Ciebie informauje ze cena umowy nie ma obecnie (chyba) znaczenia. Urzad celny bierze kwote od ceny EUROTAXy średnio ustalonej w zwiazku z notorycznymi zanizeniami. Można sobie samemu ustalić wycene przez eksperta, ale on sam kosztuje ok 300zl. W zwiazku z powyzszym praktycznie ceny naszych aut zarejestrowanych w Polsce wzrosły srednio o ok 1000zł. Ja też chyba sprzedam Tino na rzecz zwykłej almery z jednego prozaicznego powodu: Autko jest za szerokie, a za czesto jezdze ja i moja żonka po mieście w zwiazku z czym parkowanie jest często utrudnione (głownie waski i krety wjazd pod domowa wiate). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 dzieki Rob za instrukcje troszke mi rozjasniło w głowie pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Tolo, majaczysz! Mam tino z 2002 roku, na umowie mam napisane, że auto posiada wadę silnika, dlatego został zakupiony za 1500EURO. Ja sobie naprawiłem we własnym zakresie, przyjechałem do kraju i chce sobie je zarejestrować, a kto mi nie wierzy, niech mi moje kłamstwo udowodni, a jak nie to nos w d..... :fuckyou: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ponczopanda Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 potrzebuje numer oryginału zaworu egr do almera tino 2002r 2.2 di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 czy może ktoś z szanownego grona wie jak zdemontować gałke z lewarka zmiany biegów chcę wymienic mieszek a nie chce cos przy okazji spieprzyć :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 czy może ktoś z szanownego grona wie jak zdemontować gałke z lewarka zmiany biegów chcę wymienic mieszek a nie chce cos przy okazji spieprzyć :/ Też zmieniałem mieszek na nowy (skórzany) i miałem kłopot ze ściągnięciem gałki. Okazało się, że gałkę się normalnie wykręca. Jeżeli nie uda się odkręcić ręką, to pozostaje pociągnąć gałkę do góry i jak odsłoni się metalowa tulejka to trzeba chwycić ją kluczem zaciskowym i odkręcić. Należy przy tym uważać aby nie zerwać połączenia masy gałki z tulejką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 tez zmieniam na skórkę rada bardzo sie przyda pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szanklot Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 a powiedzcie mi drodzy rodacy po czym poznac czy wspaniale dino Tino ma ASR, ESP ;P? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baksio13 Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Witam, mam pytanko jak można sprawdzic gdzie jest dziurawy interkuler w tino ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 a powiedzcie mi drodzy rodacy po czym poznac czy wspaniale dino Tino ma ASR, ESP ;P? Najczęściej po zapalających się odpowiednich kontrolkach z napisem np ESP,ABS itd itp: po przekręceniu kluczyka w pozycję ON oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaktusk Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 witam wszystkich forumowiczów dołączył kolejny zielony, który poszukuje czujnika abs do Tino 1,8 z 2002 r, lewy tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.