Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[TINO] Nissan Almera Tino


Gość kwamar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym podgrzewaniem świec? Świec się nie podgrzewa, tylko świece grzeją i nie ma znaczenia czy jest temp. plusowa, czy minusowa. Do zapalenia diesla konieczne jest podgrzanie mieszanki startowej! Tino ma szybkie świece, tzn rozgrzewają się one w kilka sekund. Dawniej świece w starszych silnikach diesla rozgrzewały się długo. Świece nie przestają grzać po zgaśnięciu kontrolki i grzeją również chwilę po zapaleniu silnika, więc nie ma potrzeby aby uruchamiać je kilka razy przed startem, bo w ten sposób skraca się ich żywot i osłabia akumulator. Ja stosuje zasadę, że jak jest zimno to po zgaśnięciu kontrolki odczekuje jeszcze ok 5 sekund do startu. Warunkiem dobrego startu silnika zimą jest: sprawny i mocny akumulator, sprawne wszystkie świece żarowe, zimowe paliwo i instalacja paliwowa bez wody!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam problem z moim tino (2,2 dci 2004 r),morze ktoś mi będzie w stanie pomóc albo udzielić porady a mianowicie problem zaistniał niedawno,silnik zaczął mi falować na wolnych obrotach (nie zawsze i w czasie jazdy nie ma problemów) no i jeszcze do tego teraz przy niższych temperaturach nie mogę go odpalić za pierwszym razem tylko za drugim lub trzecim (nie robił tego w lato) a muszę dodać,że jest nowy przepływomierz powietrza i filtr.Tak myślałem że problem odpalania może zaistniał od świec silnik ma przejechane 135000 i morze już czas na nowe,ale co z obrotami.Z góry dzięki wszystkim za odpowiedz i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, świec żarowych raczej się nie wymienia okresowo, jak iskrowe w benzyniakach! Wymienia się przeważnie jak się przepalą lub jak stwierdzimy uszkodzenia i wżery na powierzchni kopułki grzewczej. Kilka postów wcześniej opisywałem jak się sprawdza świece. Teraz mogę tylko dodać, że po wymontowaniu, należy skontrolować stan i sposób żarzenia. Sprawna świeca powinna rozgrzewać się do czerwoności od szczytu, stopniowo w dół. Objawy niesprawnych świec są następujące:

1- silnik ciężko uruchomić, a jak już zapali pracuje nierówno, gdyż na początku pracuje tylko na cylindrach ze sprawnymi świecami.

2- Zaraz po starcie, z rury wydechowej wydobywa się biały śmierdzący dym. Jest to nie spalona mieszanka w cylindrze z niesprawną świecą.

Mało się o tym mówi, ale zdarzają się przypadki, że świece są w 100% dobre, ale w ogóle nie działają bo padł system zasilania. Trzeba pamiętać, że cała instalacja jest Bardzo obciążona, gdyż każda ze świec pobiera średnio ok. 12A. Tak więc warto sprawdzić bezpiecznik, przewody i co najważniejsze przekaźnik, który staruje prądem dostarczanym do świec. Styki tego przekaźnika po pewnym czasie mogą być tak mocno wypalone, że nie przechodzi przez nie odpowiednio duży prąd. W Tino przekaźnik znajduje w komorze silnika, przy prawym błotniku.

To tyle na temat świec, ale mogą być oczywiście również inne przyczyny utrudnionego startu. Całkiem podobny problem z uruchomieniem silnika ma Tolo, ale może już się z tym uporał i nas wszystkich oświeci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RobO83, mam pytanie sprawdzałem świece są wszystkie dobre, problem mam z tym że jak odpalam za pierwszym razem silnik nie ma tak jakby siły się podnieść dopiero za drugim razem odpala wypuszczając czarno niebieski dymek. Co do spirali jak przekręcę kluczyk świeci się może 1-2 sekundy i tak samo słyszę że odłańcza się ten komputerek co daje zasilenie na świece. Wcześniej też miałem ropniaka i spirala świeciła mi się około 5-7 sekund i tak samo rozłańczał mi się ten sterownik było słychać. I mam pytanie czy nie uważasz że to może być jakaś przyczyna że za krótko są podrzewane świece ? Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie uporałem się, ale mój problem występuje niezależnie od temperatury silnika (czy zimny czy całkiem gorący), zalezy albo od wilgotności powietrza albo jego temperatury.

 

Ale zauwazylem jeszcze dziwny objaw -dzi spo zapaleniu (jak autko chodziło ok 2minuty rano -z rury wydowywa sie buały dym i wg mnie za bardzo smierdzi ropą. Może któraś swieca faktycznie nie pali -jednak świece wg mnie nie mają wływu na mój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ROB083 za odp: Jutro pojadę do mechanika niech wymontuje świece i sprawdzi ale trapi mnie jeszcze jeden problem-nie równa praca silnika na wolnych obrotach i to nie zależnie od przejechanej odległości,zdarza się to na zimnym jak i na ciepłym silniku nieraz przejadę 400 km i nic a następnego dnia będzie to robił za każdym razem jak się zatrzymam np na światłach-czy po uruchomieniu silnika.Dzięki za odp-pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baksio, zrób tak: Rano, gdy silnik jest zimny, przekręć kluczyk ale nie uruchamiaj silnika tylko zmierz czas stoperem. Najpierw do zgaśnięcia kontrolki i potem dalej do czasu kiedy usłyszysz dźwięk rozłączania się przekaźnika. Podaj mi te czasy i ja sprawdzę jak jest u mnie.

 

Ciemnoniebieski lub biały dym to zawsze oznaka, że mieszanka nie jest całkowicie spalana w silniku. Jeżeli to dymienie występuje przy starcie i w miarę zagrzewania się silnika ustaje, to jest bardzo prawdopodobne, że coś jest nie tak z podgrzewaniem mieszanki. Jak pisałem poprzednio, nie koniecznie musi to być wina samych świec. Miałem kiedyś Golfa diesla w którym styki przekaźnika były tak wypalone, że do świec docierał prąd o 1/2 niższy, a więc ich temperatura przy starcie była za niska.

 

Bonzo, możesz spróbować zablokować wężyk podciśnienia do zaworka Swirl. Ja tego nie robiłem ale sposób dokładnie opisuje Albin na tej stronie: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=swirl

Zanim zaczniesz coś przerabiać, to radzę Ci sprawdzić czy to u Ciebie zadziała. Najlepiej zagnij ten wężyk, lub zablokuj tymczasowo opaską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RobO83, okej dzisiaj jak wróce z pracy złapie czas gaśniecia kontrolki i moment rozłączenia się przekażnika. Ale mam jeszcze pytanie czy sam mogę zmierzyć próbką jakie napięcie idzie na świece i gdzie ? Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten czas wynosi na oko ok.15-20sekund, przy czym nie jestem pewny czy to przekaznik swiec -trzeba byloby sprawdzic podpinajac kontrolke (np zarowke do listwy ze swiecami)

Rob - może podjade na komputer z silnikiem - w serwisie Nissana to ok 120zł, choc nie widze w tej chwili wiekszej potrzeby.

I mimo wszystko sprawdze swiece wykrecajac je i podlaxczajac bezposrednio pod akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer powinien wykazać niesprawne świece, ale nie wiem czy pokaże inne niesprawności zasilania. Prawidłowo powinno się w szereg ze świecami włączyć Amperomierz i oczytać pobór prądu, ale to nie takie proste znaleźć tak mocny miernik. Przy świecach 12A powinien wskazać pobór 4x12 czyli w sumie 48A. Domowym sposobem można to zrobić podłączając bezpośrednio do listwy kontrolkę lub żarówkę z przylutowanymi przewodami. Jeden przewód od żarówki do listwy, drugi do masy. Przekręcamy kluczyk jak do podgrzewania świec i obserwujemy żarówkę czy się świeci i jak długo jeszcze po zgaśnięciu kontrolki. Potem sprawdzamy czy przekaźnik, a szczególnie jego końcówki i przewody dochodzące do kostki są gorące. Bo grzanie się końcówek świadczy o złym stanie styków. 48A to kupa prądu, więc warto sprawdzić bardzo dokładnie wszystkie przewody i połączenia. O sprawdzaniu świec pisałem już wystarczająco dużo, ale tylko jeszcze wspomnę, że świece też z czasem tracą swoją sprawność, dlatego warto je czasem wykręcić i sprawdzić nie tylko czy grzeją, ale i jak grzeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja u siebie zmierzyłem i na desce spirala świeci mi się 3-4 sek. natomiast przekaźnik rozłącza się po 18 - 20 sek. Czyli podobnie jak u Tola. RobO sorki że będę taki namolny ale czy mówimy o żarówce 220V i czy jeden z przewodów mam podłączyć do listwy - listwy która łączy wszystkie 4 świece ? Bo jeśli tak to ten sam efekt powinnem uzyskać przy dotknięciu śrubokręta z próbką - tak mi się przynajmniej wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer powinien wykazać niesprawne świece, ale nie wiem czy pokaże inne niesprawności zasilania. Prawidłowo powinno się w szereg ze świecami włączyć Amperomierz i oczytać pobór prądu, ale to nie takie proste znaleźć tak mocny miernik. Przy świecach 12A powinien wskazać pobór 4x12 czyli w sumie 48A. Domowym sposobem można to zrobić podłączając bezpośrednio do listwy kontrolkę lub żarówkę z przylutowanymi przewodami. Jeden przewód od żarówki do listwy, drugi do masy. Przekręcamy kluczyk jak do podgrzewania świec i obserwujemy żarówkę czy się świeci i jak długo jeszcze po zgaśnięciu kontrolki. Potem sprawdzamy czy przekaźnik, a szczególnie jego końcówki i przewody dochodzące do kostki są gorące. Bo grzanie się końcówek świadczy o złym stanie styków. 48A to kupa prądu, więc warto sprawdzić bardzo dokładnie wszystkie przewody i połączenia. O sprawdzaniu świec pisałem już wystarczająco dużo, ale tylko jeszcze wspomnę, że świece też z czasem tracą swoją sprawność, dlatego warto je czasem wykręcić i sprawdzić nie tylko czy grzeją, ale i jak grzeją.

Rob -na zimno -świeca ma 3ohmy -więc teoretycznie I=u/R więc I=12v/3ohm daje prąd 4Ampery na każda ze swiec, co w sumie 16Amper wszystkie. Nie pamietam z elektroniki czy po podgrzaniu opor sie zwieksza, czy zmniejsza ale jezeli juz -to niezbyt znacznie.

Prąd 16A nie jest jakims kosmicznym. Przypomne ze rozrusznik bierze cos ok 150A czyli 10x wiecej.

 

Świece mimo wszystko dobrze sprawdzic wykrecajac. Uczynie to jak pogoda sie poprawi.

Chyba nie stanowi to zagrozenia dla silnika?

Jak sieorientuje -wazne tylko by cos nie wleciało do cylindra, np warto zakryc dziure szmata na czas sprawdzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baksio, oczywiście że nie próbnik prądu zmiennego 220V, bo instalacja samochodowa bazuje na napięciu stałym 12V i próbnik napięcia przemiennego tu Ci się nie przyda. Kontrolka samochodowa, to np. żarówka od kierunkowskazu z przylutowanymi przewodami. Sorry ale powoli mi ręce opadają, że muszę pisać tak oczywiste rzeczy.

 

Tolo, Twoje wyliczenia są prawdziwe i może świeca w Tiną rzeczywiście pobiera tylko 4A. Nie wiem nie sprawdzałem, ale dobrze, że o tym piszesz, bo teoria teorią, a do sprawdzenia potrzebne są konkretne dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wykrece swiece -to sprobuje sprawdzic amperomierzem (mam skale 5 i 10A).

Mozna tez zorientowac sie po bezpiecznikach -jakie są mocne - z reguly -wsadza sie bezpieczniki o mocy (amperazu) 2x wiekszej od pobieranej -toretycznie w tym wypadku powinien byc 30A (z moich wyliczen).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Daniel, nie pytaj nas tylko sprzedawcę, bo skąpy opis i zdjęcie nic nie mówią. Jak coś to pytaj gościa, u którego ja kupiłem. Jest to solidny sprzedawca na Allegro, ma osłony i odboje praktycznie do wszystkich aut - http://sklepy.allegro.pl/show_user.php?uid=2286484

Przy okazji sprawdź amory z tyłu, bo jak nie były wymieniane od nowości a przebieg jest powyżej 100k, to też będą do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez z tylu wymienialem po 150tys.

z przodu nie bede wymienial oslon (za duzo roboty), moze kiedys razem z amorkami -ale narazie maja ok70-80% skutecznosci

 

z tyłu mam amorki KYB a osłony Monroe (kupione w serwisie w ktorym mialem zmieniane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ROB083.

Już wysłałem zapytanie do gościa, którego mi poleciłeś.

Odnośnie amortyzatorów są ok -przód i tył.

Po zakupie odwiedziłem dealera Nissana -zrobiłem przegląd i autko wypadło znakomicie.

Znalazło się, kilka rzeczy do wymiany min. osłony amortyzatorów, akumulator, paski klinowe, olej, wszytkie możliwe filtry, kilka żarówek.

Jestem bardzo zadowolony z zakupu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się! Ja mam wszystkie osłony i odboje, ale również osłon z przodu nie ruszam do czasu wymiany amorów. Też mam komplet KYB do tylu. Za tydzień jadę na urlop do Polski, to sobie je sam wymienię wraz z osłonami :one:

 

[ Dodano: Sob 20 Wrz, 2008 22:49 ]

Daniel, to są drobiazgi. Jak się kupuje auto używane, to trochę trzeba dołożyć. Ja również jestem zadowolony, chociaż z czasem zauważam w tym aucie wiele niedociągnięć. Ale trzeba pamiętać, że to nie jest istota, tylko rzecz materialna codziennego użytku :>

Życzę wszystkim szerokiej drogi i miłego weekendu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziecie kombinowali coś ze świecami, to zobaczcie jaki typ świec jest w Tino (oznaczenie katalogowe), bo ani w instrukcji ani w opisie serwisowym nie mogę tego znaleźć.

...cześć,dzisiaj własnie wymieniłem jedną sztuke zapłaciłem 80złociszy,symbol Y-519J(nagoya japan) http://e-ngk.n0.nor.pl/sklep/advanced_sear...p;x=55&y=11 .Dzisiaj mam zamiar kupić felgi stalowe 15' tez 80 zł za sztuke chyba warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziecie kombinowali coś ze świecami, to zobaczcie jaki typ świec jest w Tino (oznaczenie katalogowe), bo ani w instrukcji ani w opisie serwisowym nie mogę tego znaleźć.

...cześć,dzisiaj własnie wymieniłem jedną sztuke zapłaciłem 80złociszy,symbol Y-519J(nagoya japan) http://e-ngk.n0.nor.pl/sklep/advanced_sear...p;x=55&y=11 .Dzisiaj mam zamiar kupić felgi stalowe 15' tez 80 zł za sztuke chyba warto?

Jak są w conajmniej dobrym stanie (i koniecznie proste) -warto. jak widac za duzo rdzy -to nie brałbym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziecie kombinowali coś ze świecami, to zobaczcie jaki typ świec jest w Tino (oznaczenie katalogowe), bo ani w instrukcji ani w opisie serwisowym nie mogę tego znaleźć.

...cześć,dzisiaj własnie wymieniłem jedną sztuke zapłaciłem 80złociszy,symbol Y-519J(nagoya japan) http://e-ngk.n0.nor.pl/sklep/advanced_sear...p;x=55&y=11 .Dzisiaj mam zamiar kupić felgi stalowe 15' tez 80 zł za sztuke chyba warto?

Jak są w conajmniej dobrym stanie (i koniecznie proste) -warto. jak widac za duzo rdzy -to nie brałbym

Zakupione :)są proste,troche rdzy widać przy śrubach,po za tym nie wymagają większego odświeżania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Haze za namiar na świece. Co do felg to nie wiem, bo w Polsce są inne ceny opon i felg, ja tu w Niemczech kupiłem na Ebayu idealny komplet gum z alufelgami za 120EUR. Nie mam nigdy czasu, aby pokopać po Schrottplatz-ach, bo tam jest tego tony za grosze i gdyby nie tak daleko to bym Wam chętnie podesłał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko kupiłem na alusach 16',na zime zalecają aby zmienić na stalowe wiec tak zrobie,teraz pozostaje dobór opon, jakie polecacie? W niemczech generalnie jest taniej,u nas w dalszym ciągu maja przelicznik euro po 4 zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...