Gość Rob083 Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 [ Dodano: Sob 18 Paź, 2008 10:07 ] dołączył kolejny zielony, który poszukuje czujnika abs do Tino 1,8 z 2002 r, lewy tył Ja znalazłem używany na Allegro za 110 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaktusk Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 niestety jedyny lewy tylny jest nie do tego rocznika pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 niestety jedyny lewy tylny jest nie do tego rocznika A tu byłeś? http://moto.allegro.pl/item447127794_czujn...lmera_tino.html Jak coś to zaczekaj, bo na Allegro szybko się zmieniają aukcje. Możesz również kupić nowy, ale podobno kosztuje ok 400zł. Przy normalnej jeździ ABS nie jest używany i można jeździć, trzeba tylko zachować ostrożność i nie dopuszczać do ostrego hamowania zwłaszcza na śliskiej lub oblodzonej jezdni. Ja zanim wymieniłem, zrobiłem bez ABS-u 2000 km w bardzo rożnych warunkach i nic się nie stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaktusk Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 pewnie, że sprawdzałem dzięki za info pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arczibald Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Czesc wszystkim Tinomaniakom.Jestem tu pierwszy raz i mam pytanko odnosnie wózka do Tino.Sprowadziłem autko z Belgi i niestety po wjechaniu na geometreie kół,okazało sie,że w aucie był wymieniany wahacz(bowiem autko musiało oberwać w lewe przednie koło-tylko koło).Wahacz jest ok,natomiast wózek jest krzywy i nie ma geometrii.Pytanie moje dotyczy gdzie ewentualnie szukać takiego wózka i czy pasuje wózek od almerki tino 1.8(znalazłem na allegro)?Ja mam autko 2.2 dci z 2002 roku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Czesc wszystkim Tinomaniakom.Jestem tu pierwszy raz i mam pytanko odnosnie wózka do Tino.Sprowadziłem autko z Belgi i niestety po wjechaniu na geometreie kół,okazało sie,że w aucie był wymieniany wahacz(bowiem autko musiało oberwać w lewe przednie koło-tylko koło).Wahacz jest ok,natomiast wózek jest krzywy i nie ma geometrii.Pytanie moje dotyczy gdzie ewentualnie szukać takiego wózka i czy pasuje wózek od almerki tino 1.8(znalazłem na allegro)?Ja mam autko 2.2 dci z 2002 roku Cześć Arczibald, o ile się orientuję, to wózek jest ten sam. Via e-mail wysłałem Ci serwisową część dotyczącą zawieszenia w Tino. Mam nadzieję, że to Ci się przyda - powodzenia :one: [ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 08:42 ] Coś z Twoim e-mailem jest nie tak, bo wiadomość i załącznik został przez serwer odrzucone :!!: Najlepiej zadzwoń w sprawie tego wózka do serwisu Nissana, tam będą wiedzieli czy będzie pasował z 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 niestety jedyny lewy tylny jest nie do tego rocznika pzd Rocznik nie powinien miec wiekszego znaczenia. Ja tez wymienilem Lewy -tył i były deko inne mocowania, ale to bez żadnego znaczenia. [ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 10:29 ] Tolo, majaczysz! Mam tino z 2002 roku, na umowie mam napisane, że auto posiada wadę silnika, dlatego został zakupiony za 1500EURO. Ja sobie naprawiłem we własnym zakresie, przyjechałem do kraju i chce sobie je zarejestrować, a kto mi nie wierzy, niech mi moje kłamstwo udowodni, a jak nie to nos w d..... :fuckyou: Rob -przepisy zmieniły sie w lipcu 2008r. ,Może załatwiałeś autko wczesniej? Możliwe też że nie mam racji, ale znajomi teraz płacą w celnym jak za zboże a powinni być raczej świadomi możliwoci ulgowych. A moze tez opis na umowie dot. usterki był podsatwa by to uznać. [ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 10:30 ] czy może ktoś z szanownego grona wie jak zdemontować gałke z lewarka zmiany biegów chcę wymienic mieszek a nie chce cos przy okazji spieprzyć :/ Swoją gałke aby odkręcić (musiałem ją skleic bo sie rozwalała) musiałem mocnościsnąc rekami i normalnie odkecić (w lewo) kilkanascie razy. [ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 10:34 ] Moja sugestia dot. zamieszczenia Nawigacji typu palmtop na krótkich odcinkach: Postawić na prędkościomierzu pomiędzy gałeczkami (to zastosowanie ma tylko w orientacji pionowej). UWAGA: nie bawić się podczas jazdy gałeczkami licznika i nawigacją bo krozi podczas zakretu wykolejeniem (Blokada kierownicy ręką). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 OK Tolo, może i przepisy się zmieniły. W tym kraju nigdy nic nie jest pewne, z dnia na dzień wszytko się może zmienić. Co do miejsca do nawigacji, to ja swoje MIO P350 sprytnie zamocowałem na własnoręcznie wykonanym uchwycie w schowku na desce, pod przednia szyba. Super miejsce, bo podnoszę klapkę i mam navi, a jak chcę schować, to zamykam klapkę. Zasilanie sobie zrobiłem z dokupionego na Allegro zasilacza samochodowego, umieściłem i podłączyłem w środku, przy kostce zasilającej radio i przewód z wtyczką mini USB wpuściłem otworem do schowka. Tak więc wszystko jest schowane, a jak otworzę schowek, to navi wygląda jak by było tak fabrycznie zamontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Rob -myslalem o Tym ale ja uzywam swojego Palma do nawigacji a rzadko z niej korzystam -bo zazwyczaj znam trasy ktorymi podarzam. Czy moge Cie jednak prosic (przy okazji) o fotkę Twojego patentu. Ja bede teraz pracowal nad zamianą żarówek postojowych 5W na odpowiedniki LED (ok.1W). Czesto parkuje nocą i taka oszczednosc -wyjdzie mi na dobre. Czy ma możektos doswiadczenia tego typu? Jakkie LEDy kupic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Tolo, postaram się zrobić fotkę i podesłać Ci na priv e-mail w najbliższym czasie. Co do LED, to jest to duża oszczędność w energii i fajnie wyglądają niebieskie nawet podczas jazdy, bo w Tino są przy długich światłach, ale nie wiem jak to się ma do przepisów. Może ktoś z kolegów w tym temacie nas oświeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Jeżeli chodzi o LEDy do postojówek -to wybrałbym koniecznie świecące na biało (możliwie ciepłe światło). O przepisy jakos nie martwie się. To sa lampy do postoju a nie jazdy więc nikt nie może sie doczepić - w wolnym kraju żyję (prawie wolnym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 witam mam takie pytanko a mianowicie jak kupiłem mego Tinusia u bratnich sasiadów zza odry miał zamontowany taki bzdecik konsola na telefon chyba erikson (uchwyt gdzie się wkłada tel.) i mikrofon chyba zestaw głosnomówiacy kurcze ja mam nokie i nie pasi moze ma ktos rozpiske radyjka gdzie mozna podłączyc nokie pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Witam.Mam problem z odpaleniem zwłaszcza po dłuższym postoju np:rano,odpala za drugim a nawet trzecim razem ale w podczas normalnej eksploatacji w ciągu dnia tego problemu nie ma.Świece są dobre (sprawdzał mechanik).Jest w tym wszystkim jedna dziwna rzecz, jeśli rano przed odpaleniem podpompuje mu ropy na pompce przy filtrze to nie ma problemu odpala za pierwszym.Filtr paliwa jest nowy tak,że nie podejrzewam aby tu mógł leżeć problem.Morze ktoś się spotkał z takim problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Witam.Mam problem z odpaleniem zwłaszcza po dłuższym postoju np:rano,odpala za drugim a nawet trzecim razem ale w podczas normalnej eksploatacji w ciągu dnia tego problemu nie ma.Świece są dobre (sprawdzał mechanik).Jest w tym wszystkim jedna dziwna rzecz, jeśli rano przed odpaleniem podpompuje mu ropy na pompce przy filtrze to nie ma problemu odpala za pierwszym.Filtr paliwa jest nowy tak,że nie podejrzewam aby tu mógł leżeć problem.Morze ktoś się spotkał z takim problemem. Albo masz zapowietrzony układ paliwowy, albo filtr paliwa jest niedokręcony lub febrycznie nieszczelny i paliwo powoli wraca do zbiornika! Miałem taki przypadek, że denko filtra było fabrycznie źle wprasowane i była nieszczelność. Sprawdź też wszystkie opaski na przewodach i zawór do odprowadzania wody, który jest umieszczony na spodzie filtra paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumek Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 benio Też to przerabialem i z tego co tu wyczytalem przyczyn moze być pare, przeważnie chodzi o układ paliwowy, choć u niektórych bylo to związane z akumulatorem, albo rozrusznikiem lub świecami. Od razu załuż przewod przezroczysty zeby zobaczyć w krórą strone ucieka te paliwo bo: albo masz nieszczelność i łapie ci powietrze, albo ci wraca i wystarczy zmienić pompke albo założyć zawór zwrotny, albo tak jak bylo w moim przypadku paliwo zwiewało do przodu, remont pompy odpada (to znaczy pewnie tam jakiś zaworek albo uszczelka nie trzyma) bo to droga rzecz i cięzko jest znaleść firma ktora się tego podejmie i dobrze to zrobi. Ja założylem elektrozawór na powrocie i jak na razie 8 miesięcy mam spokój. Mam nadzieje ze szybciej sie uporasz bo ja walczyłem z 1.5 miecha z przerwami kiedy po zdemontowaniu przewodów i zalozeniu pare dni bylo dobrze a póżniej znowu, zakładanie zaworków zwrotnych, zmiana pompki ręcznej, diagnostyka na kompie itp. U wiekszości mechaników jakich bylem to były wróżby a nie fachowe podejście do problemu i cheć naprawy od razu od najdroższych rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Dzięki za odpowiedzi i cenne rady.Podobne podejrzenia miał mechanik który sprawdzał mi świece.PUMEK jeśli mógłbyś mi coś więcej napisać na temat tego elektrozaworu,jak to wygląda gdzie to kupić i jak zamontować.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Dzięki za odpowiedzi i cenne rady.Podobne podejrzenia miał mechanik który sprawdzał mi świece.PUMEK jeśli mógłbyś mi coś więcej napisać na temat tego elektrozaworu,jak to wygląda gdzie to kupić i jak zamontować.Pozdrawiam. benio -mysle ze kazdy dobry mechanik -jak pojedziesz z ta sprawa -to zalozy Ci podpinajac jego zasilanie pod zapłon. Sam kiedys takie rozwiazanie instalowalem wPOlonezie -choc tam bylo to zapewne prostsze. [ Dodano: Czw 23 Paź, 2008 14:55 ] Moge zapytac czy ktos zmieniał w Tino z silnikiem 2.2DI olej w skrzyni biegów. W ksiązce serwisowej doczytałem się że ma byc 75W90 GL-4 ale niestety nie wiem jaki rodzaj skrzyni mam a od tego zalezy ile sie leje (do jednej 3l a innej 5l) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Nie bardzo rozumiem po co instalować kolejny elektrozawór. Jeden jest fabryczny, bo odcinając paliwo takim zaworem wyłącza się silnik. W obudowie filtra jest zawór zwrotny, bo inaczej by nie można było pompować ręcznie paliwa. Jak układ paliwowy i filtr jest szczelny to nie potrzeba żadnych wynalazków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gadoki Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Witam wszystkich posiadaczy Nissana Almery Tino! Jestem posiadaczem Tino 1,8 - czy mógłby mi ktoś wyjśnić na czym polega różnica w typie świec zapłonowych na goraco i na zimno.W instrukcji obsługi podane jest tak " świece zapłonowe NGK BKR5E-11 Champion RC10YCCA , element gorący - NGKR4E-11 Champion RC12YCCA , element zimny - NGKBKR6-11 Champion RC7YCCA. Czy wie ktoś o co tu chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Witam może ktos z szanownych posiadaczy Tino instalował alarm pod centralny sterowany z orginalnego kluczyka generalnie chodzi o to jak sie w miare bezpiecznie i szybko podpiać do fabrycznej instalacji aby nie pruc plastików bez potrzeby pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumek Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Rob083 no to powiedz mi co to bylo bo wszystko to co napisałeś bylo wymienione, przewody ze 2 razy i dopiero zamontowanie elektrozaworu pomogło? benio36 Nie twierdze ze to złoty srodek, moze najpierw posprawdzaj wszystko zanim zaczniesz kupować elektrozawór. załóż przezroczysty przewod zobaczysz w ktorą strone to zwiewa. Koszt na allegor koło 100, moze nawet mniej, zamontowany zaraz po wyjściu na gumowym przewodzie, problem był z zasilaniem, bo wiekszość prądów pod maską jest impulsowych. Nie wiem z kąd elektryk to pociągnoł ale się troche naszukał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Nie bardzo rozumiem po co instalować kolejny elektrozawór. Jeden jest fabryczny, bo odcinając paliwo takim zaworem wyłącza się silnik. W obudowie filtra jest zawór zwrotny, bo inaczej by nie można było pompować ręcznie paliwa. Jak układ paliwowy i filtr jest szczelny to nie potrzeba żadnych wynalazków Tu -i racja jeżeli faktycznie sa dwa to wystarczy ze jeden z nich jest srpawny. W POlonezie to nader obowiakzowemusialo być bo dwa byłoby za mało. [ Dodano: Czw 23 Paź, 2008 20:36 ] czy mógłby mi ktoś wyjśnić na czym polega różnica w typie świec zapłonowych na goraco i na zimno? Pojęcia neimam, ale sam chetnie dowiedzialbym sie [ Dodano: Czw 23 Paź, 2008 20:39 ] Witammoże ktos z szanownych posiadaczy Tino instalował alarm pod centralny sterowany z orginalnego kluczyka generalnie chodzi o to jak sie w miare bezpiecznie i szybko podpiać do fabrycznej instalacji aby nie pruc plastików bez potrzeby pozdro Elmark -sam o tym myslalem i wpadlem na trzy pomysly: 1. Podpiac sie pod silownik zamka w drzwiach kierowcy. Drzwi zamkniete =alarm zalaczony 2. Skorzystac z ksiazki (jest takie wydanie) opisujacej wiazki elektryczne napotrzeby radio,alarmy itp 3. Skorzystac z instrukcji serwisowej Tino http://pdftown.com/Nissan-PDF-eBook-Category.html i tak tez chyba zrobie - Szczegolnie nie boje sie o kradziez ale czasami ktos uprzejmy moze mi przeparkowac i kilka cm pojazd -to dobrze byloby zeby sie ktos o tym dowiedzial -mam na mysli alarm wstrzasowy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Tolo kurcze jeszcze nie wiem jak to zrobic nabyłem alarm dostosowany do firmowego kluczyka ale jest chyba problem moze u mnie a mianowicie jak otwieram z kluczyka central to otwieraja sie tylko drzwi kierowcy i kierunki błyskaja raz aby otworzyć reszte to trzeba jeszcze raz nacisnac polocika kierunki błyskaja dwa razy i tu moze byc problem z alarmem muszę cos zamieszac moze sie uda no i kierunki tez problemik błyskaja jak sie zamyka i otwiera z fabrycznego pilota nie wiem co bedzie jak zadziała alarm taz powinny błyskać +syrena ale to pryszcz w sobote bede walczył o wynikach dam znać chce to zrobic jak najprosciej oby nie rozpiepszyc całej tapicerki spisze wszystko jak nalezy ewentualnie zrobie fotki zeby inni sie nie meczyli pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Witammoże ktos z szanownych posiadaczy Tino instalował alarm pod centralny sterowany z orginalnego kluczyka generalnie chodzi o to jak sie w miare bezpiecznie i szybko podpiać do fabrycznej instalacji aby nie pruc plastików bez potrzeby pozdro Witam.Radził bym Ci skorzystać z warsztatu który montuje alarmy ja tak zrobiłem w poprzednim aucie alarm80zł+70 założenie i zestrojenie z kluczykiem.Teraz jednak zrezygnowałem z montowania alarmu w tino na rzecz czujnika ruchu z pagerem,ponieważ w mieście alarm mi sie nie sprawdzał,zdarzało mi się wylatywać w nocy kilka razy do wyjacego alarmu a okazywało się ,że to załączył się alarm w innym samochodzie z taką samą syreną.Czujnik kupiłem na allegro za namową znajomego i muszę powiedzieć,że jestem zadowolony,sygnał wysyła od 100 do 150 m no i pracuje na bateriach.Podaje stronę do tego czujnika http://www.allegro.pl/item456736377_czujni...d_na_pager.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Elmark -nie rozwalaj tapicerki -jamoze jutro rano usiade nad serwisowka i postram sie czegos dowiedziec to niezwlocznie napisze. CHcialbym wiedziec jak ten pager praktycznie dziala. [ Dodano: Czw 23 Paź, 2008 23:18 ] benio -a gdzie ten czujnik zamontowales? a co jezeli zostawie auto pon hipermarketem, kosciolem. albo przed budynkiem pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.