czmiel_t Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 No ciekawostka, dlatego wlasnie ja zapodalem. Ja az takich rzeczy nie robie Przed chwila wrocilem z garazu bo dokladalem iPod'a do auta ale to w sumie proste bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 (edytowane) Noo! Nareszcie ujrzałem (i to obydwie wstawki). I powiem, że może może być i fabryczna, choć jak dla mnie, trochę "mała" się wydaje. Zerkając po moto-alledrogo widywałem nieraz widywałem roczniki starsze niż 2003, z opisem, że są wyposażone w navi, i na fotkach pod podniesioną klapką był monitorek LCD. Z tym, że chodzi za mną, że monitorek był większy tzn conajmniej szerszy, tak od (widocznych na fotce) lewej do prawej "barierki" górnej klapki. Nie będę się jednak upierał co do tych większych wymiarów, bo nie przyglądałem się baczniej tym przypadkom z navi w opcji "pod klapką". Przyjąłem, że starsze wypasione traktorki tak to mają rozwiązane. Edytowane 15 Lutego 2011 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BorderGuard Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 A ja mam pytanie z trochę innej beczki do posiadaczy Tino z silnikiem 1.8 Jakie paliwo lejecie (95,98..) i na jakich stacjach? Zaobserwowaliście jakieś zmiany w np. spalaniu, dynamiczności czy też głośności silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Ja od wielu lat tankuje wylacznie bezproblemowe paliwo Vpower i sporadycznie 98 z Shell'a. Przejechalem na ich paliwie dobre 150tys. km i nigdy zadnego problemu z silnikiem czy ukladem zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 (edytowane) Ja korzystam z orlenowskich zasobów, zazwyczaj śmigam na Bliską, a w wyjątkowych sytuacjach śmigam na "witajki". Po nowinkach inspekcyjnych o tym, że już na hurtowniach "dzieją się cuda rozmnożenia", wolę lać 98. Edytowane 17 Lutego 2011 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BorderGuard Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Stąd moje pytanie, bo testowałem ostatnio paliwo na różnych stacjach. Muszę przyznać, że lepsze osiągi mam na paliwie z Shella. W zasadzie nie zależnie od tego czy zaleję 95 czy 98 jest dużo lepiej niż np. na paliwie z Orlenu. Całkiem fajnie sprawuje się również na 98 od BP. Jeszcze ciekawostka. Trochę z innej beczki - jechałem ostatnio w trasie do Zakopanego i po drodze spaliły mi się obydwa światła stopu jednocześnie. Działał tylko ten który jest na tylnej szybie. Do tego Tino zaczęło się mulić. Jak się potem doczytałem na forum, samochód przechodzi w tryb serwisowy i ogranicza prędkość z uwagi na domniemaną "awarię układu hamowania". Słyszeliście o podobnych przypadkach?? Dla mnie najdziwniejsze było to (oprócz spalenia dwóch żarówek na raz), że nawet nie zapaliła się żadna kontrolka sygnalizująca problem - chociażby Check Engine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 a po wywianie żarówek przestał mulić????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 BorderGuard, słyszeć to nie słyszałem, a podobnie jak Ty, czytałem bodajże w temacie primery (a może almery), że przy już spaleniu jednej żarówki auto włazi w tryb serwisowy, i w tym wypadku nie dziwi mnie brak świecenia którejkolwiek z lampek, a już absolutnie check'a odpowiedzialnego za sygnalizację kłopotów z silnikiem (oj byłaby dopiero zmyłka, że coś z silnikiem się dzieje). Faktem jest, że szkoda, że nasi skośnoocy przyjaciele nie przewidzieli jakiejś dodatkowej sygnalizacji na spaloną żarówkę z tyłu, nie mniej cieszy już samo to, że w ten oryginalny sposób (trybem serwisowym) jest sygnalizowany dosyć istotny problem - ciekawe czy inne marki sygnalizują coś takiego jak spalona żarówka. Mam przeczucie że "tak", ale jakby co, to daj znać, czy po wymianie żarówek wszystko wróciło do normy?!? Szerokości, widoczności, przyczepności. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewals Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 " - ciekawe czy inne marki sygnalizują coś takiego jak spalona żarówka. " W Polonezie, rok prod 1999 miałem kontrolkę sygnalizująca przepalenie żarówki, fajna sprawa ale czasami potrafiła sprawić psikusa kiedyś pomimo świecenia kontrolki nie mogłem znaleźć przepalonej żarówki po dłuższych poszukiwaniach okazało się że nie świeci się jedna z lampek oświetlających tablicę rejestracyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 jeżdżę już pół roku z przepaloną żarówką pozycyjnych oraz podświetlenia wskaźnika przejechanych kilometrów i nic nadzwyczajnego z samochodem nigdy się nie działo, nie mulił. w między czasie spaliła się też żarówka świateł drogowych (którą wymieniłem) i podświetlenia tablicy rejestracyjnej (też wymieniłem). wątpię, żeby przez spalenie jakiejkolwiek żarówki auto wchodziło w tryb awaryjny, choć przyczyna spalenia się 2 żarówek na raz może już spowodować taki tryb... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 (edytowane) Podepnę się pod skoczka i przyznam mu rację, ja nie mam jednego pozycyjnego na przodzie, czasami brak z tyłu oświetlenia tablicy rejestr. z częstego braku styku, i raz spaliła mi się jedna z żarówek wstecznego /bo mam dwie/ i jakoś w tryb awaryjny z tego powodu nie wchodził.Jeśli ktoś jest tego ciekawy czy wchodzi czy też nie w tryb serwisowy, to wystarczy tylko wyjąć jakąś żarówkę /też nie będzie przejścia (nie mówię o zwarciu)/ i się dowie. Edytowane 14 Czerwca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 (edytowane) No to żeście mnie nieco zmartwili Panowie, bo czytając lekturkę forum o "serwisowej przypadłości żarówkowej" całkiem byłem zadowolony, że w dosyć osobliwy sposób nasze traktorki informują o niebezbieczeństwie "klepania tyłka". Światła tylne są trudniejsze do wyłapania niż przednie, więc nawet tak "egzotycznie", jak trybem serwisowym, mogłoby być sygnalizowane zagrożenie - nie miałbym nic przeciw. Tylko co tu gadać o "tyle", skoro ludziska mają gdzieś "przód". Załamująca jest sytuacja na naszych dróżkach, z tym jak dużo aut śmiga z brakiem świateł z przodu (niezależnie czy nie włączone, czy też któreś przepalone), normalnie jakaś epidemia ślepoty, ew ignorancji. Edytowane 14 Marca 2011 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 " - ciekawe czy inne marki sygnalizują coś takiego jak spalona żarówka. "W Polonezie, rok prod 1999 miałem kontrolkę sygnalizująca przepalenie żarówki, fajna sprawa ale czasami potrafiła sprawić psikusa kiedyś pomimo świecenia kontrolki nie mogłem znaleźć przepalonej żarówki po dłuższych poszukiwaniach okazało się że nie świeci się jedna z lampek oświetlających tablicę rejestracyjną. roobalek, chyba aż tak bardzo to się nie martwisz??? Ja bynajmniej bym tego nie robił. Nie widzę siebie w sytuacji, gdy stoję w szczerym polu w nocy /nie mówię już o autostradzie/ podczas wielkiej ulewy lub śniegu i mrozu, dlatego że abym mógł dalej normalnie jechać, to zmuszony jestem najpierw do wymiany jakiejś żaróweczki. To byłby faktyczny nonsens!!!!! Było też pytanie......." - ciekawe czy inne marki sygnalizują coś takiego jak spalona żarówka. "..... w poprzednich samochodach, tylko spalona żarówka kierunkowskazu dawała "powiedzmy że jakiś sygnał", bo przerywacz pukał i migacze świeciły z większą częstotliwością. W moim traktorku jest tylko coś takiego jak brzęczyk potwierdzający działanie kierunkowskazów w holowanej przyczepie. Brzęczyk uruchamia się tylko po podłączeniu dodatkowych źródeł światła do obwodu elektrycznego kierunkowskazów. Wiem że działa, bo nawet gdy jest słaba masa na "kierunkach",lub jest w przyczepie oświetlenie jak "choinka" /a często się to widzi na ulicy/ że w przyczepie mrugają wszystkie światełka i nie wiadomo czy ten przed nami to hamuje, skręca, czy też coś innego. U mnie gdyby było coś takiego podczas ciągniętej przyczepy, to wewnątrz mi brzęczy i to samo tyczy się spalonej żarówki w przyczepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 (edytowane) Fakt, martwić się nie martwię, ale bynajmniej nie ze względu na prztoczone przez Ciebie "ekstrema", tylko dlatego, że po prostu przed wyjazdem staram się nie zapomnieć sprawdzić wszystkie światełka, no i w bagażniku mam "niezbędnik kierowcy", a warunki terenowo-pogodowe mi nie straszne. Ale jednak, gdyby się miało kiedyś okazać, że jednak przepalone któreś tylne światełka wprowadzają auto w tryb swerisowy, i miałoby się cosik takiego komuś przytrafić to, na pocieszenie, o ile dobrze doczytałem, ponoć "tryub serwisowy" cechuje się między innymi tym, że pozwala poruszać się z prędkością max. ok 80 km/h - no to, czy na autostradzie, czy na polnej drózce, w słońcu, śniegu, deszczu, paniki nie ma! Jakby nie było, oby nas żadne awarie nie nękały! Pozdrawiam Ps Swoją drogą to "opcja brzęczykowa" to całkiem cwany pomysł - muszę poruszać trochu szarymi pod czerepem, i może się "zrodzi" jakiś układzik przełączników reagujących na "obwód otwarty" (bo chyba z tym mamy do czynienia gdy żarówka poleci?), to wtedy pewnie zapomniałbym o "światełkach i trybie swerwisowym Edytowane 15 Marca 2011 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BorderGuard Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 a po wywianie żarówek przestał mulić????? Koledzy, dokładnie, po wymianie jechał tak jak gdyby nigdy nic się nie stało. Sam byłem dosyć mocno zakłopotany całą sytuacją, aczkolwiek było to dosyć specyficzne zdarzenie. Chociażby z uwagi na to, że padły dwie żarówki stopu (nie mylić oczywiście z postojówkami) jednocześnie. Samochód osłabł w moim przypadku tak, że na 5-tce ledwo dociągał do 90km/h. Potem praktycznie już nie szedł. To by się zgadzało z tym co napisał roobalek. A jechałem w zasadzie tylko z żoną i małym bagażem. Pare km zrobiłem już moją Tinówką i nie spotkałem się jeszcze z taką reakcją. W sumie bardziej zasadne wydaje się przełączenie w tryb serwisowy przy spalonych stopach niż przy pozycyjnych. Dobrze, że nikt we mnie nie wjechał, bo światło stopu które jest na szybie jest raczej niewystarczające - zwłaszcza w nocy. Na początku myślałem, że to coś typowo związanego z elektryką, ale po odkręceniu lamp obydwie żarówki były spalone. Z tym check engine to faktycznie trochę wybiegłem do przodu, aczkolwiek coś by się przydało na tą okoliczność. Co do żarówek to w ostatnich trzech miesiącach wymieniałem już jedną H7, dwie od tablicy rejestracyjnej i te feralne dwa stopy. Poczytajcie te tematy.... wygląda na to, że w Almerkach się tak dzieje.. n16-spalone-zarowki-stopu-zamulenie-silnik 16-brak-mocy-silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 BorderGuard, dzięki za info wszelkie przypadłości pozwalające lepiej poznać nasze traktorki, nader cennymi są Szerokości, przyczepności, widoczności. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 (edytowane) Może faktycznie utrata mocy i tryb serwisowy wchodzą przy spalonych żarówkach STOP, ze względu na bezpieczeństwo. Wim że przy braku innego oświetlenia, u mnie nie ma trybu serwisowego, więc pozostaje tylko w ramach ciekawostki abym wymontował żarówki STOP i sam się przekonał jak jest u mnie. Pozdrowionka. Edytowane 17 Marca 2011 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Ciekawe co piszecie. Chętnie sprawdzę kiedyś te światła stop tylko boję się, że ktoś mi z d*py garaż zrobi w trakcie testów Co do brzęczyka kierunków z przyczepką to rzeczywiście pomysłowy patent ale powinno dać się to jakoś wyłączyć bo jak ciągnę łódkę 500km to mnie szlag trafia przy każdym wyprzedzaniu :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 (edytowane) Żeby zrobić test z żaróweczkami, to nie musisz jeździć po drodze publicznej. Co do brzęczyka podczas holowania przyczepy, to on załącza się tylko gdy masz jakąś usterkę w oświetleniu przyczepy. Jeśli oświetlenie przyczepy jest ok, to brzęczyk nie zadziała i nie powinien. Jeśli przęczy to coś jest nie tak. Przypuszczam że można w jakiś sposób go odłączyć, jeśli odłanczają np. dźwięk niezapiętych pasów, dźwięk pozostawionych kluczyków w stacyjce lub pozostawienia samochodu na światłach. Niektórych takie dźwięki denerwują. Edytowane 20 Marca 2011 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Brzeczyk zalacza sie podczas uzywania kierunkowskazow i nie ma nic wspolnego z awaria. To przypominacz wymyslony przez producenta, ze ciagniesz przyczepe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Więc u mnie jest inaczej, jak w każdej innej Tince zawsze cos innego lub inaczej. Gdy ciągnę przyczepe kempingową, to żaden brzęczyk mi się nie załącza /w przyczepie wtyczka nowa, wszelkie styki na żarówkach wyczyszczone a końcówki przewodów pobielone/, natomiast gdy podłącze bagażówkę która stoi pod chmurką /stara wtyczka, zaśniedziałe łączenia i stare lampy/, to brzęczyk załącza mi się stale. Czy to przy włączeniu kierunku, czy też przy hamowaniu. Według instrukcji obsługi str.104-dział 4-6 - holowanie przyczepy, powinno być tak jak Ty mówisz. Może mojego poprzednika denerwowało częste brzęczenie i pozamieniał przewody /jesli jest taka mozliwość/. U mnie jak mówiłem rzadko brzęczy i jest odwrotnie niż w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Może rzeczywiście masz coś nakombinowane. Mam nową przyczepę i wszystko w niej sprawne. Haka montowałem sam i elektrykę też więc jest zrobione wzorowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek1979 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 mam problem co to moze byc ponizej 2000 tys obrotow samochod zaczyna przerywac traci moc jak dodam mocniej gazu jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witam ! Pomóżcie namierzyć posty na temat gazu w Tince bo nie mogę się dokopać a coś tu chyba było? bo nie chcę zakładać nowego tematu jak by już był. Ceny benzynki zaczynają mnie lekko wku...ć i rozważam montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 (edytowane) Cześć, Tino sprzedane :-( Pozdrawiam serdecznie wszystkich Tinowców, szerokiej drogi i zero kraks :-) Edytowane 12 Lipca 2011 przez Rob083 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.