Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

P11 144 jaki akumulator?


Guest damnix
 Share

Recommended Posts

Witam .

Mam Primere P-11 144 2001r z silnikiem 1,8 i potrzebuje informacje jaki akumulator kupić.

Jakie dokładnie musi mieć parametry i jakiej firmy polecacie.

Moja Prima ma klimatronic i xenony (nie wiem czy to ważne ale może potrzeba mocniejszej bateri niż ze zwyłym oświetleniem )

Link to comment
Share on other sites

Nie zapomnijcie o pojemności akumulatora, też nie wiem ile Ah da radę doładować alternator P11.144 550 Ah ,650 Ah itd? do swojego byłego auta dałem 50Ah więcej niż producent zalecał tyle jeszcze doładowaywał :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej
Witaj. 65 lub 72 Ah. Zalecam mocniejszy. Ja mam Centrę i jest ok. Pozdrowienia ;)

 

Takie duże to są potrzebne do naszych diesli ;)

Najprościej to wejść w katalog jakiegoś producenta i zobaczyć jaki jest przewidziany do danego modelu. Do 1,8 jest zalecany 55-62Ah. Większy nie ma sensu a nawet może być szkodliwy dla alternatora.

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78
...Najprościej to wejść w katalog jakiegoś producenta i zobaczyć jaki jest przewidziany do danego modelu. Do 1,8 jest zalecany 55-62Ah. Większy nie ma sensu a nawet może być szkodliwy dla alternatora.

dlaczego miałby być szkodliwy?

 

[ Dodano: Sro 07 Lut, 2007 21:05 ]

Nie zapomnijcie o pojemności akumulatora, też nie wiem ile Ah da radę doładować alternator P11.144 550 Ah ,650 Ah itd? do swojego byłego auta dałem 50Ah więcej niż producent zalecał tyle jeszcze doładowaywał :P

 

jeździsz czołgiem że stosujesz akumulator o pojemności 650Ah ??

 

może chodzi Ci o prąd rozruchowy wyrażony w amperach? według jakiej normy liczony?

 

[ Dodano: Sro 07 Lut, 2007 21:10 ]

damnix, załóz taki akumulator jaki przewiduje producent. Przy mniejszej pojemności niż zalecana, mozesz stracić gwarancje na akumulator. Przy zbyt dużeym pradzie rozruchowym, płyty sa ciensze i akumulator jest bardziej wrazliwy na wstrząsy. Podczas pracy silnika, prąd zapewniany jest przez alternator (prądnicę trójfazową). Akumulator służy do rozruchu, ewentualnie do zasilania urządzeń po wyłączeniu silnika (więc nie klimy, ani chyba świateł bo raczej nie zostawiasz auta z włączonymi np na całą noc?), w skrajnych przypadkach moze wspomagac alternator, ale nowoczesne auta mają wystarczająco mocne alternatory że sobie same radzą. Ksenony biora mniej prądu niż halogeny, a klima napędzana jest mechanicznie od silnika.

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej
dlaczego miałby być szkodliwy?

Znaczne zwiekszenie znamionowej pojemności aku spowoduje zwiększony pobór prądu z alternatora - dla silników diesla często były montowane mocniejsze (nie mam pewności jak jest w Primerze -trzeba by sprawdzić nr katalogowy)

Link to comment
Share on other sites

dlaczego uważacie, że większy akumulator to większe obciążenie dla alternatora?

 

[ Dodano: Czw 08 Lut, 2007 22:37 ]

Andrzeju - jest wręcz przeciwnie - jak piszesz - prawo Ohma.

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej
Andrzeju - jest wręcz przeciwnie - jak piszesz - prawo Ohma

I tu będę polemizował... :P

Rw aku jest tym mniejsza im wieksza pojemność, np 65Ah ok.6,5mΩ ;40Ah ok 10,4mΩ; 33Ah 11,7mΩ. Dane te dotyczą konkretnych akumulatorów ołowiowych żelowych, dla "samochodowych" mogą się różnić ale zależności pozostaną te same.

Link to comment
Share on other sites

Opór wewnetrzny jest zależny od stopnia naładowania akumulatora, a wiec gęstości jego elektrolitu.

Dane katalogowe podają np taki sam opór naładowanego aku żelowego: 80Ah, 100 Ah, 250 Ah, i jest taka sama 6mOhm.

Link to comment
Share on other sites

Tu jest link jaki akumulator do czego

 

http://www.varta-automotive.pl/index2.php?...pplication.html

Dzieki MARTI,fajna wyszukiwarka.Tylko ,że do mojej Primy znalazłem tam dwa rodzaje akumulatorów 60 i 70 Ah.

Bądź tu mądry.

http://www.varta-automotive.pl/index2.php?...pplication.html

 

Prawdopodobne że żadnego z nich nie uda Ci się zamontować.To obudowy /sposób mocowania/ przeznaczone do aut produkcji japońskiej.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mój akumulator już był na padnięciu więc nabyłem nowy niemieckej firmy MOLL 62Ah, może coś wiecie o tej marce, facet zapeniał , że jest bardzo dobry i tylko 30zł był droższy od Centry

Link to comment
Share on other sites

mój akumulator już był na padnięciu więc nabyłem nowy niemieckej firmy MOLL 62Ah, może coś wiecie o tej marce, facet zapeniał , że jest bardzo dobry i tylko 30zł był droższy od Centry

MOLL i Hoppecke to jedne z najlepszych akumulatorów jakie można kupić -wytrzymałe i długowieczne (np:wojo w Austrii ich używa) ale drogie - dostałeś jakąś duuużą zniżkę - ja za 100Ah do swojego traktora muszę wywalić 500pln :( ale poprzedni taki aku pracował mi ponad 6 lat i był jeszcze w idealnej kondycji - tylko sprzedałem go razem z samochodem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...