Guest damnix Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Witam . Mam Primere P-11 144 2001r z silnikiem 1,8 i potrzebuje informacje jaki akumulator kupić. Jakie dokładnie musi mieć parametry i jakiej firmy polecacie. Moja Prima ma klimatronic i xenony (nie wiem czy to ważne ale może potrzeba mocniejszej bateri niż ze zwyłym oświetleniem ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dinodino Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Witaj. 65 lub 72 Ah. Zalecam mocniejszy. Ja mam Centrę i jest ok. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damnix Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Wiem ,że tam jest jeszcze ważne po której stronie minus. Niektóre baterie mają różne prądy rozruchu ;jaki wybrać ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest taurus Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Nie zapomnijcie o pojemności akumulatora, też nie wiem ile Ah da radę doładować alternator P11.144 550 Ah ,650 Ah itd? do swojego byłego auta dałem 50Ah więcej niż producent zalecał tyle jeszcze doładowaywał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Witaj. 65 lub 72 Ah. Zalecam mocniejszy. Ja mam Centrę i jest ok. Pozdrowienia Takie duże to są potrzebne do naszych diesli Najprościej to wejść w katalog jakiegoś producenta i zobaczyć jaki jest przewidziany do danego modelu. Do 1,8 jest zalecany 55-62Ah. Większy nie ma sensu a nawet może być szkodliwy dla alternatora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 ...Najprościej to wejść w katalog jakiegoś producenta i zobaczyć jaki jest przewidziany do danego modelu. Do 1,8 jest zalecany 55-62Ah. Większy nie ma sensu a nawet może być szkodliwy dla alternatora. dlaczego miałby być szkodliwy? [ Dodano: Sro 07 Lut, 2007 21:05 ] Nie zapomnijcie o pojemności akumulatora, też nie wiem ile Ah da radę doładować alternator P11.144 550 Ah ,650 Ah itd? do swojego byłego auta dałem 50Ah więcej niż producent zalecał tyle jeszcze doładowaywał jeździsz czołgiem że stosujesz akumulator o pojemności 650Ah ?? może chodzi Ci o prąd rozruchowy wyrażony w amperach? według jakiej normy liczony? [ Dodano: Sro 07 Lut, 2007 21:10 ] damnix, załóz taki akumulator jaki przewiduje producent. Przy mniejszej pojemności niż zalecana, mozesz stracić gwarancje na akumulator. Przy zbyt dużeym pradzie rozruchowym, płyty sa ciensze i akumulator jest bardziej wrazliwy na wstrząsy. Podczas pracy silnika, prąd zapewniany jest przez alternator (prądnicę trójfazową). Akumulator służy do rozruchu, ewentualnie do zasilania urządzeń po wyłączeniu silnika (więc nie klimy, ani chyba świateł bo raczej nie zostawiasz auta z włączonymi np na całą noc?), w skrajnych przypadkach moze wspomagac alternator, ale nowoczesne auta mają wystarczająco mocne alternatory że sobie same radzą. Ksenony biora mniej prądu niż halogeny, a klima napędzana jest mechanicznie od silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 dlaczego miałby być szkodliwy? Znaczne zwiekszenie znamionowej pojemności aku spowoduje zwiększony pobór prądu z alternatora - dla silników diesla często były montowane mocniejsze (nie mam pewności jak jest w Primerze -trzeba by sprawdzić nr katalogowy) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 piszesz o problemie występującym w prądnicach starego typu. Alternatorowi nie zaszkodzi zbyt duży akumulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 dlaczego uważacie, że większy akumulator to większe obciążenie dla alternatora? [ Dodano: Czw 08 Lut, 2007 22:37 ] Andrzeju - jest wręcz przeciwnie - jak piszesz - prawo Ohma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Andrzeju - jest wręcz przeciwnie - jak piszesz - prawo Ohma I tu będę polemizował... Rw aku jest tym mniejsza im wieksza pojemność, np 65Ah ok.6,5mΩ ;40Ah ok 10,4mΩ; 33Ah 11,7mΩ. Dane te dotyczą konkretnych akumulatorów ołowiowych żelowych, dla "samochodowych" mogą się różnić ale zależności pozostaną te same. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Opór wewnetrzny jest zależny od stopnia naładowania akumulatora, a wiec gęstości jego elektrolitu. Dane katalogowe podają np taki sam opór naładowanego aku żelowego: 80Ah, 100 Ah, 250 Ah, i jest taka sama 6mOhm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARTI Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Tu jest link jaki akumulator do czego http://www.varta-automotive.pl/index2.php?...pplication.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wader11 Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 dopiero co kupiłem nowy-czeski jakiś ale ma 65 mha- Primerka jest zagazowana i jest super-gwarancja 2 lata a koszt to 135 zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damnix Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Tu jest link jaki akumulator do czego http://www.varta-automotive.pl/index2.php?...pplication.html Dzieki MARTI,fajna wyszukiwarka.Tylko ,że do mojej Primy znalazłem tam dwa rodzaje akumulatorów 60 i 70 Ah. Bądź tu mądry. http://www.varta-automotive.pl/index2.php?...pplication.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rak777 Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Tu jest link jaki akumulator do czego http://www.varta-automotive.pl/index2.php?...pplication.html Dzieki MARTI,fajna wyszukiwarka.Tylko ,że do mojej Primy znalazłem tam dwa rodzaje akumulatorów 60 i 70 Ah. Bądź tu mądry. http://www.varta-automotive.pl/index2.php?...pplication.html Prawdopodobne że żadnego z nich nie uda Ci się zamontować.To obudowy /sposób mocowania/ przeznaczone do aut produkcji japońskiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kazek Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 mój akumulator już był na padnięciu więc nabyłem nowy niemieckej firmy MOLL 62Ah, może coś wiecie o tej marce, facet zapeniał , że jest bardzo dobry i tylko 30zł był droższy od Centry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lokys Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 mój akumulator już był na padnięciu więc nabyłem nowy niemieckej firmy MOLL 62Ah, może coś wiecie o tej marce, facet zapeniał , że jest bardzo dobry i tylko 30zł był droższy od Centry MOLL i Hoppecke to jedne z najlepszych akumulatorów jakie można kupić -wytrzymałe i długowieczne (np:wojo w Austrii ich używa) ale drogie - dostałeś jakąś duuużą zniżkę - ja za 100Ah do swojego traktora muszę wywalić 500pln ale poprzedni taki aku pracował mi ponad 6 lat i był jeszcze w idealnej kondycji - tylko sprzedałem go razem z samochodem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kazek Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 u faceta za Molla zapłaciłem 263 zł,w swoim sklepie facet zrezygnował z centry, bosha, varty, miał za dużo reklamacji, ranking akum wg ADAC http://www.moll-batterien.pl/adaceurotest.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.