Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 144 jaki akumulator?


Gość damnix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Mam Primere P-11 144 2001r z silnikiem 1,8 i potrzebuje informacje jaki akumulator kupić.

Jakie dokładnie musi mieć parametry i jakiej firmy polecacie.

Moja Prima ma klimatronic i xenony (nie wiem czy to ważne ale może potrzeba mocniejszej bateri niż ze zwyłym oświetleniem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnijcie o pojemności akumulatora, też nie wiem ile Ah da radę doładować alternator P11.144 550 Ah ,650 Ah itd? do swojego byłego auta dałem 50Ah więcej niż producent zalecał tyle jeszcze doładowaywał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. 65 lub 72 Ah. Zalecam mocniejszy. Ja mam Centrę i jest ok. Pozdrowienia ;)

 

Takie duże to są potrzebne do naszych diesli ;)

Najprościej to wejść w katalog jakiegoś producenta i zobaczyć jaki jest przewidziany do danego modelu. Do 1,8 jest zalecany 55-62Ah. Większy nie ma sensu a nawet może być szkodliwy dla alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
...Najprościej to wejść w katalog jakiegoś producenta i zobaczyć jaki jest przewidziany do danego modelu. Do 1,8 jest zalecany 55-62Ah. Większy nie ma sensu a nawet może być szkodliwy dla alternatora.

dlaczego miałby być szkodliwy?

 

[ Dodano: Sro 07 Lut, 2007 21:05 ]

Nie zapomnijcie o pojemności akumulatora, też nie wiem ile Ah da radę doładować alternator P11.144 550 Ah ,650 Ah itd? do swojego byłego auta dałem 50Ah więcej niż producent zalecał tyle jeszcze doładowaywał :P

 

jeździsz czołgiem że stosujesz akumulator o pojemności 650Ah ??

 

może chodzi Ci o prąd rozruchowy wyrażony w amperach? według jakiej normy liczony?

 

[ Dodano: Sro 07 Lut, 2007 21:10 ]

damnix, załóz taki akumulator jaki przewiduje producent. Przy mniejszej pojemności niż zalecana, mozesz stracić gwarancje na akumulator. Przy zbyt dużeym pradzie rozruchowym, płyty sa ciensze i akumulator jest bardziej wrazliwy na wstrząsy. Podczas pracy silnika, prąd zapewniany jest przez alternator (prądnicę trójfazową). Akumulator służy do rozruchu, ewentualnie do zasilania urządzeń po wyłączeniu silnika (więc nie klimy, ani chyba świateł bo raczej nie zostawiasz auta z włączonymi np na całą noc?), w skrajnych przypadkach moze wspomagac alternator, ale nowoczesne auta mają wystarczająco mocne alternatory że sobie same radzą. Ksenony biora mniej prądu niż halogeny, a klima napędzana jest mechanicznie od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego miałby być szkodliwy?

Znaczne zwiekszenie znamionowej pojemności aku spowoduje zwiększony pobór prądu z alternatora - dla silników diesla często były montowane mocniejsze (nie mam pewności jak jest w Primerze -trzeba by sprawdzić nr katalogowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego uważacie, że większy akumulator to większe obciążenie dla alternatora?

 

[ Dodano: Czw 08 Lut, 2007 22:37 ]

Andrzeju - jest wręcz przeciwnie - jak piszesz - prawo Ohma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju - jest wręcz przeciwnie - jak piszesz - prawo Ohma

I tu będę polemizował... :P

Rw aku jest tym mniejsza im wieksza pojemność, np 65Ah ok.6,5mΩ ;40Ah ok 10,4mΩ; 33Ah 11,7mΩ. Dane te dotyczą konkretnych akumulatorów ołowiowych żelowych, dla "samochodowych" mogą się różnić ale zależności pozostaną te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opór wewnetrzny jest zależny od stopnia naładowania akumulatora, a wiec gęstości jego elektrolitu.

Dane katalogowe podają np taki sam opór naładowanego aku żelowego: 80Ah, 100 Ah, 250 Ah, i jest taka sama 6mOhm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest link jaki akumulator do czego

 

http://www.varta-automotive.pl/index2.php?...pplication.html

Dzieki MARTI,fajna wyszukiwarka.Tylko ,że do mojej Primy znalazłem tam dwa rodzaje akumulatorów 60 i 70 Ah.

Bądź tu mądry.

http://www.varta-automotive.pl/index2.php?...pplication.html

 

Prawdopodobne że żadnego z nich nie uda Ci się zamontować.To obudowy /sposób mocowania/ przeznaczone do aut produkcji japońskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mój akumulator już był na padnięciu więc nabyłem nowy niemieckej firmy MOLL 62Ah, może coś wiecie o tej marce, facet zapeniał , że jest bardzo dobry i tylko 30zł był droższy od Centry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój akumulator już był na padnięciu więc nabyłem nowy niemieckej firmy MOLL 62Ah, może coś wiecie o tej marce, facet zapeniał , że jest bardzo dobry i tylko 30zł był droższy od Centry

MOLL i Hoppecke to jedne z najlepszych akumulatorów jakie można kupić -wytrzymałe i długowieczne (np:wojo w Austrii ich używa) ale drogie - dostałeś jakąś duuużą zniżkę - ja za 100Ah do swojego traktora muszę wywalić 500pln :( ale poprzedni taki aku pracował mi ponad 6 lat i był jeszcze w idealnej kondycji - tylko sprzedałem go razem z samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...