Guest Parafia Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Osobiscie jezdze k-10 w manualu ale chce sprawic mamie k-11 w automacie ale nie mam pojecia jak sie sprawuje ta skrzynia-jesli macie jakies doswiadczenia lub wiecie cos na ten temat piszcie!!!! dzieki za pomoc i szerokiej drogi zycze Wszystkim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 A wiesz o tym, że najbardziej pożądaną częścią z używek do K11 z N-CVT jest sprzęgło elektromagnetyczne (proszkowe)? Poczytaj forum. Żeby mama za jakiś czas psów na tobie nie wieszała. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ucho7 Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Całkiem niedawno miałem podobny dylemat. Szukałem Micry K11 dla żony. Znalazłem jeden egzemplarz z automatem CVT z 97' 1.0. Po pierwsze zadałem podobne zapytanie na forum, ale niestety nie uzyskałem odpowiedzi. Tak czy inaczej postanowiłem obejrzeć samochód z CVT. Auto miało niewielki przebieg - 80 kkm. Skrzynia wydawała się pracować bardzo dobrze. Niestety trzeba przyznać, że Micra 1.0 z automatem dużo traci na dynamice. Mimo i tak umiarkowanych osiągów Micry 1.0 to CVT potęguje mierne przyśpieszenie. Ponieważ nie uzyskałem odpowiedzi na forum, postanowiłem zasięgnąć opinii serwisu automatów. Mechanik, którego pytałem twierdzi, że CVT w Micrze jest przeciętnej jakości. Jeżeli właściciel dba o skrzynię (olej, przeglądy, jazda, nie myli P i D, wie kiedy N a kiedy P)to można takie auto kupić. Ponieważ nie potrafiłem ocenić czy poprzedni użytkownik dbał o swoje CVT to się wycofałem. Powód był bardzo prosty. K11 z 96-97 kosztuje w granicach 7000. Poważna naprawa skrzyni to 3500. Zatem każda awaria tego elementu eliminuje celowość zakupu Micry z CVT. Opinie na tym forum na temat CVT nie są miarodajne, ponieważ ilość automatów versus manualne skrzynie jest kilkadziesiąt razy mniejsza. Więc statystycznie rzecz ujmując nie mamy pełnego obrazu awaryjności CVT. Kupiłem K11 97 1.0 z maualną skrzynią i muszę przyznać, że jest to jeden z elementów samochodu, który wyróżnia japońską technologię na tle niemieckiej/francuskiej konkurencji. Po prostu po tylu latach skrzynia w Micrze pracuje bardzo precyzyjnie i aż przyjemnie jest w niej zmienić przełożenie. Niestety każdy kij ma dwa końce. Niemalże charakterystyczne dla Micry K11 jest stosunkowo ciężko pracujący pedał sprzęgła. Tu Micra nie odbiega od europejskiej konkurencji. Reasumując, CVT w Micrze tylko pod warunkiem że poprzedni użytkownik wiedział jak się obchodzić z automatem, no i przy motorze 1.3. Ekonomia jednak dyktuje zakup K11 z 1.0 i manualną skrzynią biegów. pozdrawiam Ucho7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Parafia Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 dzieki bardzo-dzis mam kupic to auto i szukam i szperam caly tydzien szukajac informacji. I nie wiem sam do konca bo jedni mowia ze nie mam sie zastanawiac i brac jezeli skrzynia byla dbana to sie z nia nic nie stanie-jedni sa zadowoleni a inni nie. Tak wiec nie mam pojecia(nadal) coz tym fantem zrobic. Bylem na przegladzie i mechanik ocenil ja na stan bdb. Wszystkie wazne elementy sa w stanie db lub bdb ale na temat skrzyni sie nie wypowiedzial po za tym ze jezeli byla dbana to bedzie wszystko ok. Dzieki za pomoc ale co z tym zrobic nadal nie wiem. To tak troche jakby 50/50 szans bylo:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 mrówa chce swoją sprzedać: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=25811 zapytajcie go na PW, pewno Wam odpowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ucho7 Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Ja odpuściłem Micrę K11 97 z CVT, ponieważ auto było powypadkowe (4 lata temu był robimy prawy przód, niedużo, bo tylko błotnik i drzwi, ale po 4 latach siadła szpachla i lakier na błotniku i drzwiach zrobił się matowy). Jeżeli masz auto w bardzo dobrym stanie i "leży" Ci automat to moim zdaniem warto kupić. Ważne aby Micra była bezwypadkowa i zadbana. Jeżeli masz możliwość sprawdzić skrzynię u mechanika, który zna się na CVT to warto to zrobić. Ja szukałem dobrej Micry ponad miesiąc. Oglądałem około 10 egzemplarzy i wiem, że trafić Micrę K11 96-97 w dobrym stanie jest szalenie trudno. Większość egzemplarzy jest sprowadzanych z tureckich komisów w niemczech, bądź z dużych placów samochodowych gdzie Niemcy nauczyli się "picować" samochody z powypadkową przeszłością i "wyjeżdżone" egzemlarze. Napisz coś więcej o tej Micrze. (przebieg, książka serwisowa, właściciele, wypadkowość, wyposażenie, stan, szum rozrządu, itd.) Ucho7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartolomeo Posted February 10, 2007 Share Posted February 10, 2007 Automat... Wszystko ładnie i pięknie zanim nie zacznie się psuć. Potem naprawy, tak jak już napisano, mogą wynieść od połowy wartości auta w górę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrówa Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 czytam czytam i sie zastanawiam ... klepanie glupot i tyle.... jedyna w miare wiarygodna informacja to ze profesjonalny remont skrzyni wynosi 3500zl blisko blisko bo 3700zl a druga to sprzeglo proszkowe moze i poszukiwane ale dlaczego : bo debilizmem jest kupowac uzywke to raz bo zaraz bedziemy szukac drugie bo ta czesc nie lubi przestojów a po dwa to kupujac takie auto trzeba zauwarzyc ze do tej skrzyni nie ma zamiennikow tylko oryginaly ktore kosztuja nie sztuka kupic auto sztuka je utrzymac :!: skrzynia ta wystepowala w kilku autach i niewiele sie roznila punto1,mazda121,fort fiesta,lexus, WYMIANA OLEJU wymiana oleju co 20 tys nic nie da jezeli nie zdejmiemy miski bo nie mozemy zlac calego oleju ktory osadza sie na dnie z najwiekszym syfem,w aso tego nie robia wiec ja wymieniam olej w stacji obslugi automatow JAK SKRZYNIE MOZNA NISZCZYC dlaczego sie sypia te skrzynie? bo nie lubia gwaltownych przyspieszen i szybkiej jazdy. poza tym 140 tys km to dla takiej skrzyni i tak sporo cvt [jest nietrwala skrzynia] mlodzi tez niszcza te skrzynie chcac piszczec kolami biora na luz daja gazu i nagle wrzucaja d ale kobiety tez niszcza te skrzynie ,najwieksza porarzka to jada z malymi predkosciami i ostre chamowanie taka niepewna jazda strasznie szkodzi uwaga te skrzynie nie maja trybu zimowego i jak kos nie umie jezdzic to po zimie ta skrzynia mu padnie!!!! w zime trzeba umiec jezdzic jedyne pomylki to nie wlasciwe przerzucanie biegów w czasie jazdy zaleznie od skrzyni chodzi o tryb Ds Dl lub przycisk SPORT PRZYSPIESZENIE nie jest marne przeciwnie na pomiarach moja micra do 100 przyspiesza w niewiele pona 12 sek z silnikem 1,0 natomiast Macika 1,3 z manualem mialo 11,47 roznica niewiele ponad 0.5 sek a on mial wiekszy silnik. NA KONIEC DO KOLEGI UCHO7 nie wiem jak mozna pomylc p z d biorac pod uwage to ze dziela te pozycje 2 biegi, a CVT byla tylko w 1, w 1,3 nie byla po lifcie wystepowala z motorem 1,4 mechanika to zmien bo o automatch przynajmniej cvt wie malo przyspiesznie jak pisalem wyrzej nie jest marne KAZDY MOZE KLEPAC NA PAMIEC BROSZURY ale ja takim autem jezdze i znam je dobrze i mowie o doswiadczeniach a nie o przypuszczeniach. co w twoim zdaniu lub twojego mechanika znaczy dbanie o auomat LUDZIE POLSKA NIE DOROSLA DO AUOMATOW nie suchajcie glupot mechanikow korzy opieraja sie na opiniach a nie praktyce nie sugerujcie sie broszurami a takrze opiniami osub ktore SLYSZALY ZE KTOS COS MOWIL..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ucho7 Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Ponieważ zostałem wywołany do odpowiedzi to pozwolę odnieść się do kolegi "mrówy". Na początek pragnę podkreślić, że nie jestem szpecem od automatów i nigdy nie posiadałem samochodu z automatem. Tym nie mniej niejednokrotnie miałem przyjemność jeżdżenia samochodami z automatami. CVT z Micry znam jedynie z krótkiej przejażdżki tym samochodem, więc moja wiedza na ten temat w porównaniu z wiedzą "mrówy" jest nieporównywalnie mniejsza i pewnie odpowiedzi "mrówy" są zdecydowanie bardziej miarodajne (tu chylę czoła przed "mrówą"), ale: <<nie wiem jak mozna pomylc p z d (...) Bardzo prosto. Przy lewarku w połozeniu P zacząć ruszać jakby był w położeniu D. Sądzę, że nie muszę dalej tłumaczyć jaki ma to skutek w CVT. <<CVT byla tylko w 1, w 1,3 nie byla (...) Może i kolega ma racje, tym nie mniej można w Niemczech swobodnie kupić K11 1.3 z automatem. Może są to jakieś szalone przeróbki, choć osobiście nie sądzę. Poniżej linki do konkretnych ofert: Micra 1 Micra 2 Micra 3 <<przyspiesznie jak pisalem wyrzej nie jest marne KAZDY MOZE KLEPAC NA PAMIEC BROSZURY (...) Jeżeli piszę nieprawdę, że przyśpieszenie samochodu z automatem jest gorsze niż z manualną skrzynią to najmocniej przepraszam. Tym nie mniej robią to WSZYSCY producenci samochodów. O ile pamiętam to Twoja Micra nie jest w stanie fabrycznym, ponieważ wprowadziłeś w niej kilka zmian. Mi nie pozostaje nic innego jak tylko koledze pogratulować osiągów tego egzemplarza. Dla pełnego obrazu kolega powinien jeszcze uchylić rąbka tajemnicy o poziomie spalania benzyny. Ja odniosłem wrażenie, że Micra z automatem zdecydowanie gorzej przyśpiesza i to nie tylko od 0-100, ale również od 60 - 100. Sprawność skrzyni CVT jest zdecydowanie mniejsza niż sprawność skrzyni manualnej, stąd efekt na różnicy w przyśpieszeniach i prędkościach. <<co w twoim zdaniu lub twojego mechanika znaczy dbanie o auomat To samo co napisałem wcześniej, a dokładnie to co "mrówa" opisał w wyżej. <<LUDZIE POLSKA NIE DOROSLA DO AUOMATOW Myślę że kolega mocno demonizuje i zamazuje obraz. Automatyczne skrzynie biegów pod względem funkcjonalnym zdecydowanie przerastają skrzynie mechaniczne. Tym nie mniej na pewno są mechanizmami zdecydowanie bardziej skomplikowanymi, a co za tym idzie (zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa - nie wiem jak jest w praktyce) bardziej awaryjnymi. Co oczywiście nie oznacza, że każdy automat będzie się psuł. Kolejny fakt to mała ilość fachowców w naszym kraju, którzy rzeczywiście znają się na automatach, gorsze osiągi, zwiększone zużycie paliwa. Do kompetu dorzucę jeszcze koszt napraw. Myślę, że Polska nie musi "dorastać" do automatów. To po prostu kwestia wyboru. pozdrawiam Ucho7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrówa Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 po pierwsze przepraszam Kol.UCHO za niemily ton wypowiedzi skomentuje micry ktore dales przykladowo micra nr 1. pisze lx 1.3 , juz jest zbierznosc 1,3 to albo gx lub slx albo super s ale ona nie miala automatu micra nr 2. to jest model nie wypuszczony na rynek europejski!!!!!!!!!!!!! tylko albo kanada albo po przelozeniu kierownicy pochodzenia japonskiego.a zoltki to holera wie co wymysla na swoj rynek micra nr 3. jest to micra po lifcie!!!! w tytule tematu jest 96!! a po lifcie na naszym rynku jest od 1998 co do osiagow automatów i porownywania z manualem tu nie ma reguly . zdarza sie ze automat jest szybszy niz manual. zdarza sie w niektórych przypadkach ze automat pali mniej od manuala [sporadycznie ale tak bywa] wyprzedanie zalezy od skrzyni sa skrzynie np w oplach sa to skrzynie GM ktore maja 3 pedal slurzacy do redukcji biegow przed wyprzedaniem a natrybie sport o auto leci poprostu piknie!!!! na koniec powiem ze po wlaczeniu P czyli parking gdy bedziemy sie zachowywac tak jakby auto bylo na D czyli drivie to nie stanie sie nic [to tak jak bys przegazowywal auto na luzie z zaciagnietym recznym. w odwrotnej sytuacji mozemy na d sostawic auto i ono nam odjedzie ,ale w tedy raczej bedzie rozbite a automat ok a w korku hmmmm... najwyzej wjedziemy komus w tylek wiec nadal nie kumam jak moge skrzyni zaszkodzic mylac D zP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartolomeo Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 w odwrotnej sytuacji mozemy na d sostawic auto i ono nam odjedzie ,ale w tedy raczej bedzie rozbite a automat oka w korku hmmmm... najwyzej wjedziemy komus w tylek Ale w Micrach to mało prawdopodobne, bo mnie się ani razu nie zdarzyło, aby pełzała Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrówa Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 w odwrotnej sytuacji mozemy na d sostawic auto i ono nam odjedzie ,ale w tedy raczej bedzie rozbite a automat oka w korku hmmmm... najwyzej wjedziemy komus w tylek Ale w Micrach to mało prawdopodobne, bo mnie się ani razu nie zdarzyło, aby pełzała zapomnialem dodac ze w momwcie gdy autko stoi na wzniesieniu cvt nie rusz po puszczeniu chamulca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siinski Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 po pierwsze przepraszam Kol.UCHO za niemily ton wypowiedzi skomentuje micry ktore dales przykladowo micra nr 1. pisze lx 1.3 , juz jest zbierznosc 1,3 to albo gx lub slx albo super s ale ona nie miala automatu micra nr 2. to jest model nie wypuszczony na rynek europejski!!!!!!!!!!!!! tylko albo kanada albo po przelozeniu kierownicy pochodzenia japonskiego.a zoltki to holera wie co wymysla na swoj rynek micra nr 3. jest to micra po lifcie!!!! w tytule tematu jest 96!! a po lifcie na naszym rynku jest od 1998 Z całym szacunkiem dla wiedzy kolegi ,ale w 1999 r kupiłem micre 1.3 lx z automatem N-CVT z 1995r.Posiadałem to autko pięć lat i dociągnołem do przebiegu 143 tyś km po czym auto sprzedałem.Jeździ nią teraz niepełnosprawna osoba z podpoznańskiego Szczepankowa i średnio dwa razy w tygodniu mija się z nią jadąc do pracy moja małżonka czyli auto jest cały czas w eksplatacji.Była to z całą pewnością wersja 1.3 o poj.1275 ccm i nr. silnika zaczynającym się od CG13.....Przez cały okres eksplatacji nie miałem ze skrzynią żadnych problemów.Mimo że zdarzała mi się dość ostra jazda nic złego się w niej nie działo.Micra przyspieszała z nią do setki w ok 11 s.,paliła 7.3-7.8 l/100 km ( lato-zima) i bez problemu dociągała do 170 km/h.Gdyby nie zerwanie łańcucha rozrządu przez napinacz,który się wykręcił z bloku silnika i zablokował górne koła rozrządu powodując pęknięcie łańcucha i demolując głowice (najśmieszniejsze że stało się to w czasie spokojnego ruszania w korku)a pare miesięcy później kłopotliwe problemy z elektroniką która odcinała zapłon w najbardziej nieoczekiwanych momentach podczas jazdy to myślę że jeździłbym nią do tej pory.Znam jeszcze jedną Micre 1.3 z N-CVT z 96r,którą jeździ jeden z moich klientów z tym że jest to tzw."pełna" wersja cała w szarej skórze i z klimą.Są to rzeczywiście dość rzadko spotykane wersje Micry pochodzące wyłącznie z prywarnego importu gdyż Nissan Poland nie oferował ich.Po lifcie 98 pojawiły się w salonach wersje 1.0 z N-CVT w dość ubogiej kompletacji i dopiero po ostatnim lifcie 2000/2001 pojawiła się 1.4 N-CVT ze zmodernizowaną skrzynią w której dodano funkcje pełzania i była ona oferowana w bogatej wersji wyposażenia. Pozdrawiam siinski micra 99"1.5d corolla 03"1.6vvt-i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrówa Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 no to kolega napisal prawie to samo co ja, z prywatnego importu mozna spokac 1,3 z cvt ale importu tak jak np auto z przykladu nr,2 auto pochodzi z rynku kanadyjskiego lub zamawiane z japoni bez posrednio od producenta, podobnie my mielismy micre k10 w automacie z dachem topic i pelna elektryka korej na rynku polskim nie bylo wogule.auto bylo od nowosci u nas ale czekalsmy pol roku na nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.