Gość Tomi_ Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Hm, wg instrukcji obsługi do N15 olej w skrzyni nie wymienia się. Jedynie w przypadku trudnych warunków eksploatacji (krótkie trasy, holowanie itp) co 2 lata lub 60tyś. I co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Hm, wg instrukcji obsługi do N15 olej w skrzyni nie wymienia się. Jedynie w przypadku trudnych warunków eksploatacji (krótkie trasy, holowanie itp) co 2 lata lub 60tyś. I co Wy na to? A w Polsce sa latwe warunki eksploatacji? w lato 30stC w zime -20stC kazdemu zdarzy sie holowac auto kolegi korki na ulicach Strasznie ta trwalosc spadla z wiecznej na 2 lata lub 60 tysi tylko po takich rzeczach jak holowanie lub krotka trasa Nie wiem jak jest w n15 ale ja osobiscie bym wymienil, koszt wymiany oleju w porownaniu z kosztem wymiany skrzynki jest bez porownania A co z drobinkami metalu ktore poprzez lata uzytkowania gromadza sie i razem z olejem smaruja skrzynke i koła zębate? Pomijajac wlasciwiscia oleju ktore beda spadac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 marcos26 Dobrze prawisz ! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bloos11 Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Czy ktoś ma lub miał taki olej w skrzyni biegow.? Przymierzam sie do zmiany oleju i zaproponowali mi taką markę do N16 2,2 di. Kusi mnie bo jest przystepna cena 26 zł za litr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 O tym oleju nie słyszałem, ale mogę ci powiedzieć coś o mobilu 75W/90 GL4-5 bo właśnie niedawno go wlałem do skrzyni, szczerze mówiąc to trochę żałuje, nie wiem co było wlane do skrzyni prędzej, ale olej był o niebo lepszy, czuć to szczególnie gdy jest zimno na zewnątrz skrzynia wyczuwalnie chodzi ciężej i o wiele ciężej jest wrzucić jedynek w "toczącym" sie aucie ,nie chciałem oszczędzać i kupiłem "firmowy" pełen syntetyk dałem ok.45zl. za litr i żałuje ze kupiłem MOBILA szczerze odradzam ten olej, i cały czas dręczy mnie pytanie jaki olej miałem wlany prędzej w skrzyni :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiubik Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Panowie nie lejcie tego mobila orginalnie się leje shell helix tak leją w ASO i w auta od nowości Ja leje do mojego 2.2 TD 10W/40 semi-syntetyk do rocznika 2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Witam Do skrzyni biegów N16, od chwili jej zakupu jako nówki, używam pełnego syntetyka Castrol'a TAF-X 75W-90 GL-4/5. Skrzynia bez względu na temperaturę pracuje miękko, lekko i cichutko, a o to przecież chodzi. W tym roku wymiana po 60 kkm również na ten sam olej. Pozdrawiam :one: [ Dodano: Sob 24 Mar, 2007 16:19 ] Panowie nie lejcie tego mobila orginalnie się leje shell helix tak leją w ASO i w auta od nowościJa leje do mojego 2.2 TD 10W/40 semi-syntetyk do rocznika 2000 My tu o oleju do skrzyni biegów, a Waćpan o silnikowym. :zdziw: Zanim coś napiszesz uważniej czytaj temat i posty powyżej. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Pierwsze słysze o tym oleju, a na necie znalazłem takie info, i okazuje sie ze firma ma w swojej oferie kosmetyki z niskiej połki ciekawe jak z olejami.. Grupa Tetrosyl Ltd - jest międzynarodowym koncernem, założonym w Anglii w 1950 roku. Obecnie- dzięki własnym fabrykom i laboratoriom- to nowoczesne przedsiębiorstwo dystrybuuje do 75 krajów świata. W ramach rozszerzania międzynarodowej działalności w maju 2001 roku, również w Polsce, w Katowicach, zostało utworzone biuro i centrum dystrybucyjne Tetrosylu. Na rynku polskim firma znana jest przede wszystkim z dystrybucji wysokiej jakości kosmetyków i środków chemii samochodowej marki CarPlan, dodatków do paliw CarPlan Nitrox, kosmetyków samochodowych tzw. "niskiej półki" AutoPratic oraz zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych syntetycznych i mineralnych marki Carlube. Ja osobiscie zalałem skrzynie shelem 75w/90 i jestem bardzo zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Pierwsze słysze o tym oleju, a na necie znalazłem takie info, i okazuje sie ze firma ma w swojej oferie kosmetyki z niskiej połki ciekawe jak z olejami.. No to chyba jestem "deczko lepszy" w poszukiwaniach, bo znalazłem te dane : http://www.autopratic.pl/katalog.php?dzial=Carlube i dalej : http://www.autopratic.pl/images/Carlube6.pdf Zainteresowanym życzę przyjemnej lektury. Pozdrawiam :one: [ Dodano: Sob 24 Mar, 2007 17:53 ] Nissan w skrzyniach biegów produkowanych przez siebie N16 poleca stosować oleje syntetyczne o klasyfikacji jakościowej GL-4 ( szczegóły w instrukacji samochodu i serwisowej ), a Carlube 75W-90 GL-5 to półsyntetyk. Dane tutaj : http://www.autopratic.pl/katalog.php?dzial...191&katG=87 Olej o specyfikacji GL-5 może wg danych z ASO ( i nie tylko ) uszkodzić synchronizatory. Cytat : " Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5.". Cytat pochodzi stąd : http://www.off-road.pl/index.php?option=co...37&Itemid=2 Tak więc w przypadku oleju syntetycznego, którego klasyfikacja jakościowa jest GL-4/5 wszystko jest oczywiście OK. Zamiennikiem dla Nissanowskiego oleju syntetycznego XZ ( GL-4, o klasie lepkości 75W-80 ) jest właśnie 75W-90. Pozdrawiam [ Dodano: Sob 24 Mar, 2007 18:03 ] ps. Zainteresowanych odsyłam do : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...t=olej++skrzyni a także opcji szukaj "olej do skrzyni" na podforum Almery. Dużo do czytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 No to chyba jestem "deczko lepszy" w poszukiwaniach, bo znalazłem te dane : taaaa, sa dokładnie z tej samej strony co moje :D http://www.carlube.pl/ :030: A powaznie, olej sie nie nadaje wg nissana, mozna zrobic sobie kłopotu, lepiej dołozyc i kupic shela lub castrola i jedzic spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Witam No przecież piszę "że tylko deczko lepszy" ciekawe jak z olejami.. bo podaję dane oleju. , a nie tylko info o firmie A powaznie, olej sie nie nadaje wg nissana, mozna zrobic sobie kłopotu, lepiej dołozyc i kupic shela lub castrola i jedzic spokojnie A na poważnie to dobrze Waść prawisz. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bloos11 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Dzięki stokrotne wszystkim za wyczerpujące informacje!! całe szczęście, że kupiłem tylko litr wykorzystam go do smarowania łańcucha w pile motorowej :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Witam Byłem wczoraj w sklepie motoryzacyjnym FeuVert. W pełni syntetyczny olej do skrzyni biegów Castrol TAF-X, 75W-90, GL-4/5 wyprodukowany w Niemczech kosztuje 29.99 zł za opakowanie 0.5 litra, a do skrzynki potrzeba 3 litry. Horror. :/ Może u przedstawiciela Castrola będzie taniej. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Castrol TAF-X, 75W-90, GL-4/5 ja kupowałem taki olej po 28zl za0,5L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 ja kupowałem taki olej po 28zl za0,5L. Witam Czyli w sumie różnica nie taka duża, bo na 3 litrach to 12 zł. Wysłałem email do Chojnacki Motor System z pytaniem o ten olej. Zobaczymy co pan Jacek odpowie ? Jest przecież oficjalnym dystrybutorem olejów Castrola. Jak będę znał cenę to oczywiście podam. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Z tego co się orientuję to zalecana cena u dystrybutora wynosi 29.17zl za 0,5L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesis Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Wiecie może jakie klucze potrzebne są do do spuszczenia oleju ze skrzyni i odkręcenia korka od wlewu oleju. Nie zauważyłem w ASO jaki klucz używali . Patrząc pod maską na skrzynie widać śrubę z kwadratowym otworem 14x14 (domyślam się do wlewania oleju) umiejscowioną z boku skrzyni. Czy to jest ta śruba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 U mnie to wlew oleju i spust zakręcony jest na imbusy. Co ciekawe żeby odkręcić musiałem użyć rurki - przedłużki. Dla informacji u mnie w skrzyni siedzi Castrol TAF-X 75W-90 GL4 - 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pagan Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Witam serecznie wraz z melepeckim zapytaniem. Będę wdzięczny za informacje o tym, jaki klucz jest potrzebny do odkręcenia śruby spustowej oleju miski olejowej Almery 1.5 na benzynie, N16. Auto jest z 2002 roku po lifcie. Ostatnio nie mam na nic czasu, ganiam jak głupi. Almerze, którą kupiłą żona tygodni temu dwa należy wymienić olej, a jedynym najbliższym dniem, kiedy mogę sie tak ustawić, aby ten olej wymienić jest jutrzejszy wieczór. Z tak kretyńską czynnością nie będę wysyłać żony do żadnego serwisu, a nie zdążyłem oczytać się w forum NKP. Liczę na wyrozumiałość i szybką informację. Że to jest imbus to wiem, ale który? Dzięki! [ Dodano: Czw 03 Kwi, 2008 08:16 ] No tak. Musiałem być wczoraj ostro narąbany, że wpisałem problem do nieodpowiedniego tematu. Sory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sopot82 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam chciałem zmienić olej w skrzyni w ASO polecają jakis oryginalny 75W90 tylko ze nie mam bladego pojecia co oznaczaja te symbole GL-4 GL-5 i czy to syntetyk czy pół syntetyk. Jaki kupić aby sobie potem problemów dodatkowych nie robić i ile litrów wchodzi do skrzyni tego oleju? Czy warto go kupic wiecej i przepłukać skrzynie czy tylko spuścić i zalać nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Jaki kupić aby sobie potem problemów dodatkowych nie robić i ile litrów wchodzi do skrzyni tego oleju? Witaj Oryginalny nissanowski olej do skrzyń biegów (zgodnie z serwisówką) to syntetyk 75W-80 o klasyfikacji jakościowej GL-4. Nissan dopuszcza w Europie stosowanie oleju syntetycznego 75W-90 GL-4. Pojemność manualnej skrzyni biegów przy silnikach QG15 to 2.8-3 litrów i QG18 to 3 litry oleju. Oleje o podanej specyfikacji produkuje wielu producentów np. Castrol, Mobil, Valvoline i wielu innych. Zalecana przez Nissana wymiana tego oleju co 60 kkm. Wybór należy do Ciebie, a w przyszłości używaj funkcji szukaj, bo temat był wielokrotnie poruszany na forum. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sopot82 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Przepraszam jeśli powtórzyłem temat a czy marka tego oleju ma jakies kolosalne znaczenie?, tzn czy olej za 90zł za l rózni sie tylko sama nazwą od tego za 30zł za l ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 może różnić się tak samo jak maluch od ferrari. i to włoskie i to. najlepiej zalać czymś sprawdzonym np. motulem itp. im lepszą renomą cieszy się olej tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Przepraszam jeśli powtórzyłem temat a czy marka tego oleju ma jakies kolosalne znaczenie?, tzn czy olej za 90zł za l rózni sie tylko sama nazwą od tego za 30zł za l ? Poczytaj dla przykładu tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=24658 A jeżeli mało to wybierz funkcję szukaj wpisz olej do skrzyni wybierz podforum Almery lub Primery, albo Porady eksploatacyjne i poczytaj. Kolega "Bujany" napisał Ci samo sedno. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pepelus Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Przepraszam że odświeżam temat, ale chciałbym dokonać wymiany oleju w skrzyni.. Wyczytałem że ten Shell Trasaxle jest godny polecenia, ale pytanie ile mam go kupić do Almerki 1.8 ? Czy wchodzi tyle samo co do 2.2.. Będę wdzięczy za odpowiedź.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.