Gość danstan Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Witaj Dokładnie 3 litry do manualnej skrzyni biegów Almery N16 z benzynowym silnikiem QG15 lub QG18. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pepelus Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Dzięki wielkie danstan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość richardpless Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 ile dokladnie wchodzi tego oleju do skrzyni w almerce 2.2 d :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mycha3107 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 witam mam pytanie moze ktos mi pomoze. Mam Almere N16 2000r silnik 1.5 16V Chcialbym zmienic olej w skrzyni biegow,moze ktos mi doradzi jaki bylby najlepszy i ile wchodzi?? Z gory dzieki, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 witam mam pytanie moze ktos mi pomoze. Mam Almere N16 2000r silnik 1.5 16V Chcialbym zmienic olej w skrzyni biegow,moze ktos mi doradzi jaki bylby najlepszy i ile wchodzi?? Z gory dzieki, pozdrawiam Witaj Wystarczy, że przeczytasz powyższe posty, a sam sobie odpowiesz na stawiane pytania. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoon Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Czy można wlać też olej o specyfikacji 75W80? Widze, że wszyscy raczej lejecie 75W90. Sprzedawca powiedział, że w katalogu valvoline zalecany jest 75W80. Czy lepiej zmienić na ten polecany przez Was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Czy można wlać też olej o specyfikacji 75W80? Widze, że wszyscy raczej lejecie 75W90. Sprzedawca powiedział, że w katalogu valvoline zalecany jest 75W80. Czy lepiej zmienić na ten polecany przez Was? Witaj Powtórzę się skoro nie chce Ci się czytać powyższych postów; Generalnie przyjęta jest zasada wymiany oleju w skrzyni biegów co 60kkm lub co 4 lata eksploatacji samochodu. Posiadacze Almer N16 powinni pamętać, iż skrzynię biegów należy zalewać olejem syntetycznym o klasyfikacji lepkościowej 75W-90, GL-4 lub GL-4/GL-5 ( dopuszczony jako zamiennik syntetycznego Nissanowskiego XZ - 75W-80 ). Wnioski wyciągnij sam. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoon Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 No i właśnie dlatego zaczęło mnie zastanawiać czemu wszyscy leją 75W90 jak na rynku dostępny jest 75W80 (który przy okazji jest troszkę tańszy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 No i właśnie dlatego zaczęło mnie zastanawiać czemu wszyscy leją 75W90 jak na rynku dostępny jest 75W80 (który przy okazji jest troszkę tańszy)? Witaj Oryginalny nissanowski olej XZ 75W-80 jest fully synthetic (pełnym syntetykiem) o specyfikacji jakościowej GL-4. Zgodnie z zapisem w serwisówce (książce napraw) dla Almery N16 producent czyli Nissan zapisał, iż dopuszczalnym zamiennikiem dla oryginalnego oleju nissanowskiego jest olej syntetyczny 75W-90 o klasyfikacji jakościowej GL-4. Producenta oleju każdy wybiera wg. własnej wiedzy i być może wg ulubionej marki Nie przekładniowy olej mineralny, nie przekładniowy olej półsyntetyczny ale pełny syntetyk. Tymczasem zgodnie z zapisem na stronie: http://www.valvoline.pl/index_oleje_przekladniowe.html# olej 75W-80 to przekładniowy olej mineralny a szczegółowe dane olejów przekładniowych firmy Valvoline są tutaj: http://www.valvolineeurope.com/english/tec...tions/pi_sheets w zakładce "Gear Oils and ATF". Zobacz różnice w technologii wykonania oleju, przy zachowaniu klasyfikacji jakościowej GL-4 oleju. Przy jednych będzie zapis "synthetic blend", a przy innych "fully synthetic". Teraz nie powinieneś Waćpan mieć wątpliwości - dlaczego wybór kolegów jest taki jak podają w postach, a nie inny, a wlać do skrzyni biegów możesz to na co masz ochotę. To przecież Twój samochód, Twoje decyzje i Twoje koszty. Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoon Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Dzięki za zwrócenie uwagi na rodzaj oleju - byłem pewien, że kupiłem syntetyczny (o taki prosiłem) natomiast po sprawdzeniu okazało sie, że widnieje napis "synthetic blend"! Teraz już wiem dlaczego leje się 75W90 - poprostu syntetyczny wystepuje tylko w takiej specyfikacji:) Jeszcze raz wielkie dziękuję. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekwaw Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Witam. Mam pytanko czy ktoś może miał styczność z olejem TOTAL TRANSMISSION BV 75W80, ostatni olej w tym linku http://www.totalpolska.pl/lub/lubpoland.nsf/VS_OPM/8E15691782ADA9C3C125734A0068D9EF?OpenDocument zakupiłem taki, ale nie widzę na nim, żadnej informacji aby był to pełny syntetyk. Czy można spokojnie go wlać do skrzyni w Almerce, czy może jednak będzie lepiej jak polecę do sklepu go wymienić na jakiś inny? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 (edytowane) Witaj Tutaj masz link do karty produktu: http://produkty.totalpolska.pl/karty/TRANSMISSION%20BV.pdf Niestety w necie nic nie ma na temat czy to olej syntetyczny. Więc pewnie nie jest syntetykiem, bo o te Total oznacza tak: http://produkty.totalpolska.pl/karty/TRANSMISSION%20SYN%20FE%2075W-90.pdf Ja polecam np.: http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/D0F6EC2A6353C580C125717800292962?OpenDocument lub taki: http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/F422AD410C400D42C1257178002AD2ED?OpenDocument Pozdrawiam Edytowane 18 Sierpnia 2009 przez danstan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Witam. Mam pytanko czy ktoś może miał styczność z olejem TOTAL TRANSMISSION BV 75W80, ostatni olej w tym linku http://www.totalpolska.pl/lub/lubpoland.nsf/VS_OPM/8E15691782ADA9C3C125734A0068D9EF?OpenDocument zakupiłem taki, ale nie widzę na nim, żadnej informacji aby był to pełny syntetyk. Czy można spokojnie go wlać do skrzyni w Almerce, czy może jednak będzie lepiej jak polecę do sklepu go wymienić na jakiś inny? Z góry dziękuję za pomoc. Ja tam wiem jedno ... na oleju do skrzyni nie warto oszczędzać. Przekonałem się o tym gdy pewnego pięknego dnia nie byłem w stanie wrzucić wstecznego biegu :/. Okazało się że olej którym skrzynię zalał poprzedni właściciel stracił swoje właściwości a dodatkowo było go trochę za dużo. Więc lepiej chyba wydać ciut więcej ale i nie mieć ewentualnych kłopotów. Teraz skrzynię mam zalaną Texaco Multigear S 75w90 ... i od kilku miesięcy problemy jak ręką odjął + wyraźnie lepsza kultura pracy. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekwaw Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Witaj Tutaj masz link do karty produktu: http://produkty.totalpolska.pl/karty/TRANSMISSION%20BV.pdf Niestety w necie nic nie ma na temat czy to olej syntetyczny. Więc pewnie nie jest syntetykiem, bo o te Total oznacza tak: http://produkty.totalpolska.pl/karty/TRANSMISSION%20SYN%20FE%2075W-90.pdf Ja polecam np.: http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/D0F6EC2A6353C580C125717800292962?OpenDocument lub taki: http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/F422AD410C400D42C1257178002AD2ED?OpenDocument Pozdrawiam Właśnie nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji, że to syntetyk. Myślę że jakby był syntetyczny to raczej by gdzieś o tym napisali. No to jutro lecę i próbuję wymienić na inny. Ja tam wiem jedno ... na oleju do skrzyni nie warto oszczędzać. Przekonałem się o tym gdy pewnego pięknego dnia nie byłem w stanie wrzucić wstecznego biegu :/. Okazało się że olej którym skrzynię zalał poprzedni właściciel stracił swoje właściwości a dodatkowo było go trochę za dużo. Więc lepiej chyba wydać ciut więcej ale i nie mieć ewentualnych kłopotów. Teraz skrzynię mam zalaną Texaco Multigear S 75w90 ... i od kilku miesięcy problemy jak ręką odjął + wyraźnie lepsza kultura pracy. Polecam. Najlepsze jest to, że on wcale nie był tani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewy5475 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 ja wlałem szela i nie był drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 jak w tytule jaki olej GL5 czy GL4 - bo w instrukcji serwisowej "stoi" że GL4 a gdzieś na forum piszecie że GL5 to jaki w końcu i jaka ilość 3 litry?? dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 GL4 75w90 pelen syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 to ja zaleje syntetykiem ale GL5 lepiej pojedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 to ja zaleje syntetykiem ale GL5 lepiej pojedzie ...I bedziesz mial skrzynie do remontu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 ja zalałem wg instrukcji czyli GL-4, ale koleś z hurtowni powiedział, że klasa idzie w dół, tz GL-4 jest lepszy jakościowo niż GL-3. Czyli wg tego co powiedział, jakbym zalał GL-5 to też by się nic nie stało. Tyle, że podobno GL-5 ma 2x więcej niż GL-4 dodatków uszlachetniających, co podobno nie idzie w parze z mosiężnymi synchronizatorami w skrzyni Almerki, ale to zdanie wyczytałem gdzieś na forum, nie wiem ile w tym prawdy. Z kolei koleś w Siedlcach który naprawiał mi skrzynie powiedział: co z tego, ze zalejesz pan syntetyk, jak ta skrzynia po 150000 km ma łożyska do wymiany. Trudno się nie zgodzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 (edytowane) stwierdzam...słabi fachowcy na tym forum.... koszt łozysk: wałek sprzęgłowy 32203M - 172zł 32273N - 279zł wałek główny 32264 - 176zł 32273 - 185zł nie znam ceny łożysk mechanizmu różnicowego, ale przypuszczam ze podobne. a i te ceny są z ASO podejrzewam że skf będą o połowę tańsze... nie wiem jak wam naprawia to magik spod Warszawy, ale wymiana wyszstkich łożysk to wg aso 1000zł + olej vavolie 79W90 Gl4 ( 3 litry kupiłem za 91zł) więc sami przeliczcie. w moim przypadku skrzyni nie opłaca się naprawiać - mam wszystkie łożyska do wymiany, synhronizatory 5 biegu pękniete i uszkodzoną ewolwentę na wysokości piątego biegu wałka sprzęgłowgo. aa pozdrawiam wszytkich maniaków podkręcania tego silnika, mój właśnie miał dopałkę na chyba 103kW i skończyło się jak skończyło, skrzynia padła. Edytowane 17 Września 2009 przez majsterus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Jak już wszystko wiesz, to ci napiszę, że do tej skrzyni wchodzi ponad 5 litrów oleju, a nie 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 stwierdzam...słabi fachowcy na tym forum.... nie wiem jak wam naprawia to magik spod Warszawy, ale wymiana wyszstkich łożysk to wg aso 1000zł + olej vavolie 79W90 Gl4 ( 3 litry kupiłem za 91zł) więc sami przeliczcie. WG ASO pompka do filtra paliwa - kawałek metalu to koszt ponad 900 zł a komplet "sznurówek" do bagażnika tylnego to ponad 600 zł. Nie mówiąc o cięgle do mechanizmu wycieraczek - prosta aluminiowa konstrukcja z kawałkami teflonu w miejscach mocowania 120 zł. A "magik spod Warszawy" był już opisany na tym forum wielokrotnie, również na forum Toyoty, wybór należy do Ciebie ale czytając opis Twojej skrzynki to faktycznie nie jest najlepiej. Ja sam pytałem w Warszawie w Perfect Service to za samą robotę zaśpiewali 600 zł. Skrzynię zrobiłem w Siedlcach i przejechałem już kilka tysięcy km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 no to macie ceny..... skrzynię wyciągnąłem sam....jakieś 2 godziny i spadła na beton jest mega ciężka.... mam już drugą, zobaczymy co z tego będzie.... acha co o wymian łożysk - aby wymienić z mechanizmu różnicowego, trzeba wyciągnąć mechanizm różnicowy, a to jest możliwe po wyciągnięciu wałka głównego i sprzęgłowego razem, jest zabawa w kołkami ustalającymi prowadnice, trzeba uważać, jest gorsza w rozbiórce niż micry ale do rzeczy - wymienia się wszystkie łożyska, a tym bardziej wałka sprzęgłowego, gdyż przyjmuje obroty wału. dziwię się jak ktoś chce kupować łożyska mech. różnicowego w ciemno bez rozbiórki skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drahma Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Witam, Wycieka mi olej przekładniowy przez nieszczelne uszczelniacze półosi, które mechanik zmieni dopiero za tydzień. Niedawno zaczęły się odgłosy ze skrzyni, słyszane na 3 i 4 biegu podczas przyśpieszania (gdzieś w okolicy 2tys. obrotów). Tak jakby łożyska. Myslicie ze to moze byc przez zbyt niski poziom oleju przekladniowego? Nie chciałbym zmieniac całego oleju, myślałem o dolewce, ale nie wiem jak sprawdzic poziom tego oleju i ile dolac.. Lac az będzie sie wylewał przez górny otwór do wlewania?? I gdzie wogóle szukac tego wlewu jak otworzę maskę? Nie wiem nawet w którym miejscu jest skrzynia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.