Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Olej w skrzyni biegów


Gość Bajbusek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Gość mycha3107

witam mam pytanie moze ktos mi pomoze. Mam Almere N16 2000r silnik 1.5 16V Chcialbym zmienic olej w skrzyni biegow,moze ktos mi doradzi jaki bylby najlepszy i ile wchodzi?? Z gory dzieki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
witam mam pytanie moze ktos mi pomoze. Mam Almere N16 2000r silnik 1.5 16V Chcialbym zmienic olej w skrzyni biegow,moze ktos mi doradzi jaki bylby najlepszy i ile wchodzi?? Z gory dzieki, pozdrawiam

Witaj

Wystarczy, że przeczytasz powyższe posty, a sam sobie odpowiesz na stawiane pytania.

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można wlać też olej o specyfikacji 75W80? Widze, że wszyscy raczej lejecie 75W90. Sprzedawca powiedział, że w katalogu valvoline zalecany jest 75W80. Czy lepiej zmienić na ten polecany przez Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
Czy można wlać też olej o specyfikacji 75W80? Widze, że wszyscy raczej lejecie 75W90. Sprzedawca powiedział, że w katalogu valvoline zalecany jest 75W80. Czy lepiej zmienić na ten polecany przez Was?

Witaj

Powtórzę się skoro nie chce Ci się czytać powyższych postów;

Generalnie przyjęta jest zasada wymiany oleju w skrzyni biegów co 60kkm lub co 4 lata eksploatacji samochodu. Posiadacze Almer N16 powinni pamętać, iż skrzynię biegów należy zalewać olejem syntetycznym o klasyfikacji lepkościowej 75W-90, GL-4 lub GL-4/GL-5 ( dopuszczony jako zamiennik syntetycznego Nissanowskiego XZ - 75W-80 ).

Wnioski wyciągnij sam.

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
No i właśnie dlatego zaczęło mnie zastanawiać czemu wszyscy leją 75W90 jak na rynku dostępny jest 75W80 (który przy okazji jest troszkę tańszy)?

Witaj

Oryginalny nissanowski olej XZ 75W-80 jest fully synthetic (pełnym syntetykiem) o specyfikacji jakościowej GL-4. Zgodnie z zapisem w serwisówce (książce napraw) dla Almery N16 producent czyli Nissan zapisał, iż dopuszczalnym zamiennikiem dla oryginalnego oleju nissanowskiego jest olej syntetyczny 75W-90 o klasyfikacji jakościowej GL-4. Producenta oleju każdy wybiera wg. własnej wiedzy i być może wg ulubionej marki

Nie przekładniowy olej mineralny, nie przekładniowy olej półsyntetyczny ale pełny syntetyk.

Tymczasem zgodnie z zapisem na stronie: http://www.valvoline.pl/index_oleje_przekladniowe.html# olej 75W-80 to przekładniowy olej mineralny

a szczegółowe dane olejów przekładniowych firmy Valvoline są tutaj:

http://www.valvolineeurope.com/english/tec...tions/pi_sheets

w zakładce "Gear Oils and ATF". Zobacz różnice w technologii wykonania oleju, przy zachowaniu klasyfikacji jakościowej GL-4 oleju. Przy jednych będzie zapis "synthetic blend", a przy innych "fully synthetic".

Teraz nie powinieneś Waćpan mieć wątpliwości - dlaczego wybór kolegów jest taki jak podają w postach, a nie inny, a wlać do skrzyni biegów możesz to na co masz ochotę. To przecież Twój samochód, Twoje decyzje i Twoje koszty.

Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zwrócenie uwagi na rodzaj oleju - byłem pewien, że kupiłem syntetyczny (o taki prosiłem) natomiast po sprawdzeniu okazało sie, że widnieje napis "synthetic blend"! Teraz już wiem dlaczego leje się 75W90 - poprostu syntetyczny wystepuje tylko w takiej specyfikacji:) Jeszcze raz wielkie dziękuję. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Mam pytanko czy ktoś może miał styczność z olejem TOTAL TRANSMISSION BV 75W80,

ostatni olej w tym linku http://www.totalpolska.pl/lub/lubpoland.nsf/VS_OPM/8E15691782ADA9C3C125734A0068D9EF?OpenDocument

zakupiłem taki, ale nie widzę na nim, żadnej informacji aby był to pełny syntetyk.

Czy można spokojnie go wlać do skrzyni w Almerce,

czy może jednak będzie lepiej jak polecę do sklepu go wymienić na jakiś inny?

 

Z góry dziękuję za pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Tutaj masz link do karty produktu:

http://produkty.totalpolska.pl/karty/TRANSMISSION%20BV.pdf

Niestety w necie nic nie ma na temat czy to olej syntetyczny. Więc pewnie nie jest syntetykiem, bo o te Total oznacza tak:

http://produkty.totalpolska.pl/karty/TRANSMISSION%20SYN%20FE%2075W-90.pdf

Ja polecam np.:

http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/D0F6EC2A6353C580C125717800292962?OpenDocument

lub taki:

http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/F422AD410C400D42C1257178002AD2ED?OpenDocument

Pozdrawiam :)

Edytowane przez danstan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanko czy ktoś może miał styczność z olejem TOTAL TRANSMISSION BV 75W80,

ostatni olej w tym linku http://www.totalpolska.pl/lub/lubpoland.nsf/VS_OPM/8E15691782ADA9C3C125734A0068D9EF?OpenDocument

zakupiłem taki, ale nie widzę na nim, żadnej informacji aby był to pełny syntetyk.

Czy można spokojnie go wlać do skrzyni w Almerce,

czy może jednak będzie lepiej jak polecę do sklepu go wymienić na jakiś inny?

 

Z góry dziękuję za pomoc. :)

 

Ja tam wiem jedno ... na oleju do skrzyni nie warto oszczędzać. Przekonałem się o tym gdy pewnego pięknego dnia nie byłem w stanie wrzucić wstecznego biegu :/. Okazało się że olej którym skrzynię zalał poprzedni właściciel stracił swoje właściwości a dodatkowo było go trochę za dużo. Więc lepiej chyba wydać ciut więcej ale i nie mieć ewentualnych kłopotów.

 

Teraz skrzynię mam zalaną Texaco Multigear S 75w90 ... i od kilku miesięcy problemy jak ręką odjął + wyraźnie lepsza kultura pracy. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji, że to syntetyk.

Myślę że jakby był syntetyczny to raczej by gdzieś o tym napisali.

No to jutro lecę i próbuję wymienić na inny.

 

Ja tam wiem jedno ... na oleju do skrzyni nie warto oszczędzać. Przekonałem się o tym gdy pewnego pięknego dnia nie byłem w stanie wrzucić wstecznego biegu :/. Okazało się że olej którym skrzynię zalał poprzedni właściciel stracił swoje właściwości a dodatkowo było go trochę za dużo. Więc lepiej chyba wydać ciut więcej ale i nie mieć ewentualnych kłopotów.

 

Teraz skrzynię mam zalaną Texaco Multigear S 75w90 ... i od kilku miesięcy problemy jak ręką odjął + wyraźnie lepsza kultura pracy. Polecam.

 

Najlepsze jest to, że on wcale nie był tani. :blink::blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja zalałem wg instrukcji czyli GL-4, ale koleś z hurtowni powiedział, że klasa idzie w dół, tz GL-4 jest lepszy jakościowo niż GL-3. Czyli wg tego co powiedział, jakbym zalał GL-5 to też by się nic nie stało.

Tyle, że podobno GL-5 ma 2x więcej niż GL-4 dodatków uszlachetniających, co podobno nie idzie w parze z mosiężnymi synchronizatorami w skrzyni Almerki, ale to zdanie wyczytałem gdzieś na forum, nie wiem ile w tym prawdy.

Z kolei koleś w Siedlcach który naprawiał mi skrzynie powiedział: co z tego, ze zalejesz pan syntetyk, jak ta skrzynia po 150000 km ma łożyska do wymiany. Trudno się nie zgodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwierdzam...słabi fachowcy na tym forum....

 

koszt łozysk:

 

wałek sprzęgłowy

32203M - 172zł

32273N - 279zł

 

wałek główny

32264 - 176zł

32273 - 185zł

 

nie znam ceny łożysk mechanizmu różnicowego, ale przypuszczam ze podobne.

a i te ceny są z ASO

 

podejrzewam że skf będą o połowę tańsze...

 

nie wiem jak wam naprawia to magik spod Warszawy, ale wymiana wyszstkich łożysk to wg aso 1000zł + olej vavolie 79W90 Gl4 ( 3 litry kupiłem za 91zł)

 

więc sami przeliczcie.

 

w moim przypadku skrzyni nie opłaca się naprawiać - mam wszystkie łożyska do wymiany, synhronizatory 5 biegu pękniete i uszkodzoną ewolwentę na wysokości piątego biegu wałka sprzęgłowgo.

 

aa pozdrawiam wszytkich maniaków podkręcania tego silnika, mój właśnie miał dopałkę na chyba 103kW i skończyło się jak skończyło, skrzynia padła.

Edytowane przez majsterus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwierdzam...słabi fachowcy na tym forum....

 

nie wiem jak wam naprawia to magik spod Warszawy, ale wymiana wyszstkich łożysk to wg aso 1000zł + olej vavolie 79W90 Gl4 ( 3 litry kupiłem za 91zł)

 

więc sami przeliczcie.

 

WG ASO pompka do filtra paliwa - kawałek metalu to koszt ponad 900 zł a komplet "sznurówek" do bagażnika tylnego to ponad 600 zł. Nie mówiąc o cięgle do mechanizmu wycieraczek - prosta aluminiowa konstrukcja z kawałkami teflonu w miejscach mocowania 120 zł.

A "magik spod Warszawy" był już opisany na tym forum wielokrotnie, również na forum Toyoty, wybór należy do Ciebie ale czytając opis Twojej skrzynki to faktycznie nie jest najlepiej. Ja sam pytałem w Warszawie w Perfect Service to za samą robotę zaśpiewali 600 zł. Skrzynię zrobiłem w Siedlcach i przejechałem już kilka tysięcy km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to macie ceny.....

skrzynię wyciągnąłem sam....jakieś 2 godziny i spadła na beton :)

 

jest mega ciężka....

 

mam już drugą, zobaczymy co z tego będzie....

 

acha

co o wymian łożysk - aby wymienić z mechanizmu różnicowego, trzeba wyciągnąć mechanizm różnicowy, a to jest możliwe po wyciągnięciu wałka głównego i sprzęgłowego razem, jest zabawa w kołkami ustalającymi prowadnice, trzeba uważać, jest gorsza w rozbiórce niż micry ale do rzeczy - wymienia się wszystkie łożyska, a tym bardziej wałka sprzęgłowego, gdyż przyjmuje obroty wału.

dziwię się jak ktoś chce kupować łożyska mech. różnicowego w ciemno bez rozbiórki skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Wycieka mi olej przekładniowy przez nieszczelne uszczelniacze półosi, które mechanik zmieni dopiero za tydzień. Niedawno zaczęły się odgłosy ze skrzyni, słyszane na 3 i 4 biegu podczas przyśpieszania (gdzieś w okolicy 2tys. obrotów). Tak jakby łożyska. Myslicie ze to moze byc przez zbyt niski poziom oleju przekladniowego? Nie chciałbym zmieniac całego oleju, myślałem o dolewce, ale nie wiem jak sprawdzic poziom tego oleju i ile dolac.. Lac az będzie sie wylewał przez górny otwór do wlewania?? I gdzie wogóle szukac tego wlewu jak otworzę maskę? Nie wiem nawet w którym miejscu jest skrzynia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...