Pemo_ Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Skrzynia jest pod autem, tam tez jest korek wlewowy i spustowy. Jezeli jeszcze nie wymieniales to lepiej wymienic caly. Nissan zaleca wymiane co 60 000 km, oleju do skrzyni wchodzi ponad 5l. Mozliwe ze dolewka czy wymiana oleju nic nie da. Nich lepiej ci to ktos porzadnie zdiagnozuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drahma Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Wiem że dobrym olejem przekładniowym dla silnika 2,2 Di jest Shell Transaxle 75w/90. Jest on jednak bardzo drogi.. Znacie jakis tańszy zamiennik odpowiedni dla tego silnika (syntetyk 75W/90)? Mam problem bo skrzynia coraz bardziej wyje, olej szybko ucieka przez uszczelniacze, a mechanik przyjmie mnie dopiero za tydzień.. Cały olej wymienię dopiero po zmianie uszczelniaczy, nie wiem czy jest sens teraz wymieniac calosc przed naprawą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 do wymiany łożyska mech. różnicowego a może i inne, w każdym razie skrzynia do naprawy +uszczelniacze 40zł 1/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drahma Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 (edytowane) Majsterus napisał: do wymiany łożyska mech. różnicowego a może i inne, w każdym razie skrzynia do naprawy +uszczelniacze 40zł 1/szt Trafione w dziesiątke! niestety... Trafiłem na nieuczciwego sprzedawce, zapewniał że tylko lac i jezdzic itp.. Dzis byłem w serwisie wymieniac uszczelniacze, mechanicy zaczęli się dobierac do skrzyni a tam -- mechanizm różnicowy "lata".. Opuścili samochód. "Panie daj Pan spokój..skrzynia do wymiany! Przynajmniej łożyska mechanizmu, a może i inne". Czekają mnie Siedlce w każdym razie. Chyba na przejażdżke tam doleje jakiegoś taniego hipola by na sucho skrzynia nie pracowała oraz by nie rozlewac drogiego syntetyku po szosie Ciekawe ze kiedy jezdzilem u sprzedawcy (zaledwie 300km temu) nic podejzanego nie słyszałem..ale pewnie zalał czymś gęstym skrzynie do pełna, a teraz wraz z ubytkiem oleju zaczęły się odgłosy. Byłem w Siedlcach u Pana Dmowskiego. Okazało się że przyczyną były zużyte łożyska mechanizmu różnicowego. W 3 godziny było po sprawie, złożone naprawdę bardzo dobrze, skrzynia teraz chodzi pięknie, gładko ,nic nie wyje, nic nie kapie. No i gratis wymiana olejów Naprawdę wszystkim polecam ten zakład! A w serwisie Nissana mówili: "Panie kup pan nową skrzynię.." Edytowane 15 Grudnia 2009 przez drahma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Byłem w Siedlcach u Pana Dmowskiego. Okazało się że przyczyną były zużyte łożyska mechanizmu różnicowego. W 3 godziny było po sprawie, złożone naprawdę bardzo dobrze, skrzynia teraz chodzi pięknie, gładko ,nic nie wyje, nic nie kapie. No i gratis wymiana olejów Naprawdę wszystkim polecam ten zakład! A w serwisie Nissana mówili: "Panie kup pan nową skrzynię.." U mnie w maju było to samo też byłem na Żytniej 122 w Siedlcach, można zapytać ile zapłaciłeś? A co do oleju to jeżeli masz zalany olej do skrzyni od Pana Dmowskiego to jest to najpewniej półsyntetyk, a jak wiadomo książka mówi syntetyczny. Ktoś kiedyś pisał o synchronizatorach mosiężnych, które podobno się szybciej zużywają na półsyntetyku, no i dodatkowo wbijanie biegów przy niskich temperaturach - może być trochę ciężej. Ale z drugiej strony Pan Dmowski powiedział, "Co z tego że zaleje Pan syntetykiem jak po 150 tyś km łożyska do wymiany" - trudno nie przyznać racji. Co do samej roboty to tak jak napisałeś, można polecić tego fachowca z czystym sumieniem. Edytowane 16 Grudnia 2009 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drahma Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Mechanik nie ukrywał jaki olej dolewa, półsyntetyk, masz rację. Myślę że nie warto płacic w tym wypadku 200zł za syntetyk który zaleca nissan. Co do ceny to 580 za robote z łożyskami i olejem to myśle ze nie tak źle. Za 1000 kupiłbym używaną skrzynię w nie wiadomo jakim stanie, plus robota i mozliwe że łożyska a tak przynajmniej wiem co mam plus gwarancja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 (edytowane) kupiłem uzywkę za 1000zł - igiełka, zero szumu, spuściłem resztkę oleju....i...czysty.... tak więc + olej jakaś stówka ż tym że moja była uszkodzona i nie opłacało sie naprawiać. i za 1100 autko ładnie pomyka, montaż skrzyni to jak wbijanie noża w masło w tym modelu Edytowane 17 Grudnia 2009 przez majsterus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tede1985 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam Panowie powiem szczerze, ze nieco mnie zamrtwiliscie tymi uszczelniaczami na półosi oraz możliwymi zuzytymi lozyskami mechanizmu roznicowego. Pisze o tym dlatego poniewaz od tydognia obserwuje w swojej skrzyni biegow takie dziwne stuki (najczesciej one wystepuja podczas postoju ruszajac lewarkiem na luzie prawo lewo). Czasami rowniez podczas wrzucania dwojki. Do tego dochodzi jeszcze taki dziwny pisk ( cos ala pasek plinowy tylko duzo ciszej) - to wystepuje podczas postoju i ruszania jak wrzuce na dwojke i pozniej trojke to pisk znika. Pojawie sie on zowu jak dojezdzam do skrzyzowania. MArtwi mnie to bo auto kupilem niedawno we wrzesniu. robilem mu przeglad ale ze skrzynia nic nie ruszalem (przebiej 150 tys.) Teraz moje takie pytania czy to moze byc oznaka aby wymienic olej? Czy moze to sa wlasnie te ww rzeczy opisywane przez kolegow?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Podjedź do serwisu na kanał, zdejmą osłony silnika, wtedy przynajmniej będziesz mógł wykluczy uszczelniacz półosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Witaj Oryginalny nissanowski olej XZ 75W-80 jest fully synthetic (pełnym syntetykiem) o specyfikacji jakościowej GL-4. Zgodnie z zapisem w serwisówce (książce napraw) dla Almery N16 producent czyli Nissan zapisał, iż dopuszczalnym zamiennikiem dla oryginalnego oleju nissanowskiego jest olej syntetyczny 75W-90 o klasyfikacji jakościowej GL-4. No ok. Niby wszystko jasne. Jedno tylko zaprząta mi głowę. Sporo użytkowników w tym wątku napisało, że zalało Shell Trasaxle i ktoś nawet powiedział, że taki olej dostał w serwisie nissana. A co to za olej? Syntetyk- ok 75w90 - ok gl4 - nie! no więc jak, można zalać olej syntetyczny gl5? skoro nawet serwisy leją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 No ok. Niby wszystko jasne. Jedno tylko zaprząta mi głowę. Sporo użytkowników w tym wątku napisało, że zalało Shell Trasaxle i ktoś nawet powiedział, że taki olej dostał w serwisie nissana. A co to za olej? Syntetyk- ok 75w90 - ok gl4 - nie! no więc jak, można zalać olej syntetyczny gl5? skoro nawet serwisy leją? Witaj Skrzynię zalać możesz czym tylko chcesz. To w końcu Twój samochód. Pamiętaj tylko, że: "Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować problemy z utrudnioną zmiana biegów i prawidłową synchronizacją na skutek pojawiającej się korozji chemicznej stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5." A źródło tej "mądrości jest tutaj": http://www.castrolprofessionalacademy.pl/materialy/plyny/oleje_przekladniowe.pdf Dziwisz się co leją w serwisach? Czy to ich auta? Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Witam Panowie powiem szczerze, ze nieco mnie zamrtwiliscie tymi uszczelniaczami na półosi oraz możliwymi zuzytymi lozyskami mechanizmu roznicowego. Pisze o tym dlatego poniewaz od tydognia obserwuje w swojej skrzyni biegow takie dziwne stuki (najczesciej one wystepuja podczas postoju ruszajac lewarkiem na luzie prawo lewo). Czasami rowniez podczas wrzucania dwojki. Do tego dochodzi jeszcze taki dziwny pisk ( cos ala pasek plinowy tylko duzo ciszej) - to wystepuje podczas postoju i ruszania jak wrzuce na dwojke i pozniej trojke to pisk znika. Pojawie sie on zowu jak dojezdzam do skrzyzowania. MArtwi mnie to bo auto kupilem niedawno we wrzesniu. robilem mu przeglad ale ze skrzynia nic nie ruszalem (przebiej 150 tys.) Teraz moje takie pytania czy to moze byc oznaka aby wymienic olej? Czy moze to sa wlasnie te ww rzeczy opisywane przez kolegow?? Pozdrawiam Trochę masz daleko do Siedlec. Ale skontaktuj sie z Panem Dmowskim. Ja korzystałem z jego usług. Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aux84 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 http://allegro.pl/item1138591767_castrol_przekladniowy_75w90_taf_x_0_5_l_warszawa.html Czy taki olej do almery n16 1.8 2001 będzie ok? Jak rozumiem, powinienem się zaopatrzyć w 3 litry? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_B Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 http://allegro.pl/item1138591767_castrol_przekladniowy_75w90_taf_x_0_5_l_warszawa.html Czy taki olej do almery n16 1.8 2001 będzie ok? Jak rozumiem, powinienem się zaopatrzyć w 3 litry? Pzdr. Ja taki do swojej skrzyni zalałem w marcu (1,5 dci). Weszło go niecałe 2,5 litra (czyli 5 butelek). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aux84 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ja taki do swojej skrzyni zalałem w marcu (1,5 dci). Weszło go niecałe 2,5 litra (czyli 5 butelek). Pozdrawiam Do 1.8 benzyny wchodzi dokładnie 2.7 litra- sprawdzone doświadczalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Odświeżę trochę temat bo parę mylnych postów jest. Mianowicie do 6-cio biegowego 2.2 dCi wchodzi 3l oleju (sprawdzone empirycznie). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tix Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Witam. Chciałbym się upewnić czy dobrze rozumuję, gdzie są śruby do zlewania i wlewania oleju, w Almerce 2.2 TDI. Poniżej załączam zdjęcie skrzyni, i prosiłbym o potwierdzenie, bądź zaprzeczenie opisanej grafiki. Jeśli się mylę to poprawimy zdjęcie, i załączymy poprawne. Na pewno pomoże to wielu innym forumowiczom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 z wyczytanych wyżej postów wynika jasno o jakiej specyfikacji olej lać. mam tylko pytanie czy opłaca się brać shella czy np valvoline będzie jakościowo porównywalny i za niższą cenę, bo 30 zeta za litr, np. http://www.autochemia24.pl/product-pol-929-Valvoline-DuraBlend-75W-90-GL-4-1L.html co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 z wyczytanych wyżej postów wynika jasno o jakiej specyfikacji olej lać. mam tylko pytanie czy opłaca się brać shella czy np valvoline będzie jakościowo porównywalny i za niższą cenę, bo 30 zeta za litr, np. http://www.autochemia24.pl/product-pol-929-Valvoline-DuraBlend-75W-90-GL-4-1L.html co o tym myślicie? Bardzo złe pytanie Od takich pytań mogą powstać wątki "bez końca..." i sensu Czy warto czy nie warto? Hmmm i jedna i druga firma robi "dobre" oleje. Jeśli spełniają wymagania i tu i tu? Przepłacać? Kupować "lepsze" wg. niektórych? Jak dla mnie lać Valvoline jaki trzeba, dobra marka, dobry olej (osobiście wykorzystuje silnikowy), i będzie taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 (edytowane) Kolego tix do spuszczania oleju w 2,2Di jest chyba ta śrubka z łbem sześciokątnym (na zdjęciu przy strzałce nr2) a ja lałem olej korkiem z gniazdem kwadratowym chyba 14. Oleju wchodzi prawie 5 litrów mllodzian lej co tańsze byle by był zgodny ze specyfikacją Edytowane 9 Grudnia 2010 przez Kondziu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWA Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Cześć wszystkim Zbliża mi się powoli termin wymiany oleju w skrzyni biegów i niestety napotkałem mały dylemat odnośnie wyboru Firmy oleju do skrzyni w N16, silnik 1,5 benzyna (90 hp). Nissan sugeruje w aby był to: Nissan XZ (co 60 tys km lub 5 lat) Z tego co mi się udało rozszyfrować niniejszy symbol oznacza: - lepkość 75w90 - tylko klasa API GL4 (nie multi tj. zgodność gl4/gl5,gl5+ itp – w przeciwnym razie może dojść do korozji chemicznej stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów) - ful syntetyk Problem jest taki iż jedyną firmą spełniającą powyższe parametry jest Valvoline. Udało mi się znaleźć tylko 2x produkty z tej firmy. Valvoline MaxLife MTF GL-4 75W90 VALVOLINE DURABLEND 75W90 75W-90 GL-4 Pozostałe koncerny posiadają w swojej palecie oleje o zunifikowanej klasie (gl4/gl5 itp), co niestety dla starszych samochodów nie jest wskazane. (co najgorsza nie znalazłem nic z gamy Motul’a L) Czy ktoś może polecić jeszcze inne, warte uwagi produkty, którymi można bezpiecznie zalać skrzynie i mieć spokój na kolejne 5 lat? Dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Nie jest tak, ze mozna bez obaw lac olej spelniajacy GL4 i GL5 jednoczesnie? Skad wiedza, ze oleje "multi" skutkuja tym, o czym piszesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWA Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Chcąc rozwiązać problem, przeważnie staram się zaznajomić z obecnie umieszczonymi informacjami, poglądami, opiniami etc, aby nie pisać na tzw. "cwaniaka" (tj. proszę mi wszystko napisać w poście to ja sobie poczytam... <LOL>). Wszystkie inf znalazłem na naszym forum oraz u wujku Google (fraza; "almera/n16 olej do skrzyni"). Zbierając w całość powyższe informacje (mam nadzieje że są prawidłowe), dochodzę do wniosku iż nie mogę znaleźć właściwego oleju. Wracając do samej klas oleju, to wydaję mi się że jeżeli u producentów nadal istnieje olej o wyłącznej klasie GL4, co pozwala dojść do wniosku, iż pewne skrzynie jednak nie akceptują uniwersalnych olei. Olej w skrzyni wymienia się dość rzadko, dlatego też moim zdaniem skrzynia powinna być zalana w miarę możliwości olejem o jak najlepszych parametrach. Nurtuję mnie teraz problem czy Valvoline produkuje dobre oleje? (nigdy nie słyszałem o tej firmie). Czy może warto zalać skrzynię czymś lepszym. Nie wiem..., dlatego się radzę Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Witam. Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni i skrzynia biegów teraz pieknie chodzi, biegi tak lekko chodza az miło. Teraz skrzynia wogóle nie chaczy przedtem miałem z tym problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 (edytowane) Z tego co dokladnie wertowalem forum/google przed wymiana, to GL4/GL5 mozna lac. Wazne np. zeby nie lac samego GL5. Ja zalalem jakies 30 tys. temu pelny syntetyk Mobil Mobilube1 SHC 75W-90 GL-4/GL-5. W aso tez leja GL-4/GL-5, a z tego co w jakims poscie kiedys widzialem, slynny magik od skrzyn z Siedlec leje jeszcze calkiem inne oleje. Co do Valvoline, to sa to bdb oleje. Polowa forum (w tym ja) jezdzi na oleju maxlife z ich gamy. Tyle, ze oleje, ktore podales to polsyntetyki. Do naszych skrzyn maja isc pelne syntetyki. Jedynym pelnym syntetykiem do skrzyn wg. oficjalnej strony Valvoline jest SynPower: http://www.valvoline...r_gear_oil.html ( tu opis dostepnych u Valvoline przekladniowych olejow: http://www.valvoline...ekladniowe.html ) Jak znam zycie, ma zapewne kosmiczna cene, a i tak nie spelnia Twoich kryteriow, bo jest GL-3/4/5. Polecam zalac po prostu pelny syntetyk 75W-90 GL-4/GL-5 innej, tanszej marki, np. Mobila, bo pelnego syntetyka w Twoich kryteriach (wylacznie GL-4) i tak nie znajdziesz. Edytowane 2 Września 2012 przez csm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.