Gość jaano Opublikowano 3 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 Czy ktos z Was wkladal juz chipa lub poprawiony program do Primerki TD?? jakie wrazenia i przestrogi??? chyba nie ja pierweszy mam chec to zrobic??? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 5 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 odpowiedziałem Ci na pytanie w innym poście. Zależy czego oczekujesz po chiptuningu, ale nie obiecuj sobie że wrażenia będą podobne jak w silnikach TDI , TDI PD lub Common rail. I lepiej przed zchipowaniem omówić z tunerem charakterystykę mocy i momentu, niż się później rozczarować, a w sumie trzeba 1500zł szykować na tą zabawę. pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 5 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 mam nadzieje ze jest odczuwalny przyrost mocy i momentu??? chyba nie jest to jedynie zabieg bez wplywu na osiagi?? ciekawe jakby dorzucic do tego jeszcze interkooler???? 1500 - gdzie za tyle robią? ja mialem oferte za jedyne 2200 w Dabrowie G. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 5 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 na internecie znalazlem chipowanie juz za 1200 ale nadal nie mam odpowiedzi co do tego czy ktos juz to robil i jakie dalo efekty???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 6 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2005 na internecie znalazlem chipowanie juz za 1200 ale nadal nie mam odpowiedzi co do tego czy ktos juz to robil i jakie dalo efekty???? jakby ktoś robił chipa to pewnie by Ci już odpisał. Powinieneś się pytać chyba raczej tunerów jakie są efekty; przecież jeśli chipowali primery to robili próby drogowe, albo testowali auto na hamowni. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 6 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2005 widziałem program w telly jak chipowali primerke nową!i efekt był! takie chipy gwarantują przyrost mocy io tyle ! nie ma ze to tamto! autko jest mocniejsze o parenascie koni i lepszy m,a moment obrotowy! UDOWODNIONO TO W TYM PROGRAMIE NA HAMOWNI WŁAŚNIE NAPISZ NA MAILA ! DO LEONA 20VT ON MA FIRME CO SIE TYM ZAJMUJE MASZ JEGO MAILA motoexpress@poczta.onet.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 6 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2005 z tego co widze forum odwiedza b. duzo ludzi, wiec myslalem ze nie tylko benzyniaki chca miec wieksza moc, chyba dieslowce nie poszli spac :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 6 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2005 jano odezwij sie na gg do mnie to ci powiem wsio:P:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 6 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2005 widziałem program w telly jak chipowali primerke nową!i efekt był! takie chipy gwarantują przyrost mocy io tyle ! nie ma ze to tamto! autko jest mocniejsze o parenascie koni i lepszy m,a moment obrotowy! UDOWODNIONO TO W TYM PROGRAMIE NA HAMOWNI WŁAŚNIE NAPISZ NA MAILA ! DO LEONA 20VT ON MA FIRME CO SIE TYM ZAJMUJE MASZ JEGO MAILA motoexpress@poczta.onet.pl nowa Primera to zupełnie inna bajka: silnik common rail z intercoolerem dający się ładnie chipować, zaś jaano ma starą 2.0TD z silnikiem o konstrukcji z początku lat 90-tych (zresztą taką jak ja) Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 6 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2005 nowa Primera to zupełnie inna bajka: silnik common rail z intercoolerem dający się ładnie chipować, zaś jaano ma starą 2.0TD z silnikiem o konstrukcji z początku lat 90-tych (zresztą taką jak ja)Adam Dokładnie!! Nowe silniki diesla to calkiem inne konstrukcje niz turbodiesel z P11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Gre13 skad mam wziac Twoj nr GG - chyba na tlenie dziala?? a co do zrostu mocy nowych Primer to napewno da sie je dosc mocno podciagnac, ja faktycznie mam stara konstrukcje TD ale i tak jest sterowana elektronicznie, pewien elektryk mowil ze spokojnie idzie ja podciagnac na 35KM wiecej i moment takze, choc jeszcze tego nie robil w nissanie i chcialby za to 2200, cena troche wysoka jak na konkurencje, a nikt gdzie dzwonilem akurat primer nie robil!! dlatego zadalem tytulowe pytanie!! sprobuje jeszce poslac malia na adres ktory mi podales!! dzieki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 witam, sam chip napewno nie da Ci 35KM, nasze silniki (2.0 TD) slabo trzymaja moc i zadko sie zdarza aby miale te 90KM na starcie. Jezeli chcesz odczuc jakalkowiek zmiane to musisz zainwestowac w intercoler. Nalezaloby takze wymienic seryjna turbine poniewaz w tym silniku jest ona bardzo mala i za slaba. Znam warsztat w Lublinie gdzie to Ci moga zrobic bo juz robili primerke z naszym silniczkiem. O ile dobrze pamietam to z intercolerem moc wzzrosla to 120KM. Moment chyba do 210Nm czy jakos tak, dokladnie nie powiem bo nie pamietam. Ja zbieram juz kase i napewno ta przerobke bede robil bo z intercolerem i wieksza turbinka tym samochodzikiem mozna dopiero pojezdzic. Daj znac jak bedziesz chcial jakis namiar, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 troche zmartwiles mnie zdaniem ze te silniki slabo moc trzymaja, czytalem ze to trwale konstrukcje wytrzymujace spokojnie 500tys km :shock: szkoda ze z Bielska do Lublina jest taki kawal drogi, ale namiary napewno sie przydadza, nawet dla pozostalych klubowiczow!! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 8 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2005 witam, nie chodzi mi ze nie sa wytrzymale, to nawet ten kolezka od tuningu powiedzial ze 500tys to powinienem spokojnie zrobic bez wiekszych problemow, chodzi mi o to ze ksiazkowo ten silnik ma 90KM a tak naprawde ma 80-86KM. adres tej firmy to Lublin Szancowa 4 (boczna Kunickiego) (0-81) 744-23-29 Techmax Tuning sie nazywaja Naprawde znaja sie na rzeczy polecam i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 na razie zamieszczam dla zainteresowanych odpowiedz z motoexpresu: Co do chipa to nie da się zrobić . Większość japońców posiada program w procesorze komputera sterującego i jest niemożliwe jego zmiana . Nie mają one jak inne auta kości EPROM którą można programować bez przeszkód . Ale jest rozwiązanie zaoferować moduł belgijskiej firmy PSI w cenie 1699zł . W cenie są pomiary na hamowni przed jak i po pracy wiec będzie Pan miał obraz modyfikacji . Moduł jest w 100% bezpieczny , 2 lata gwarancji . Naprawdę 1 jakość . przyrosty : +20KM i +25Nm . Bez zmiany spalania . W cenie będzie Pan miał również pomiar przed i po na urządzeniu Gtech pokazującym przyspieszenia 0-100km/h . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LESZEK Opublikowano 13 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 na razie zamieszczam dla zainteresowanych odpowiedz z motoexpresu: Co do chipa to nie da się zrobić . Większość japońców posiada program w procesorze komputera sterującego i jest niemożliwe jego zmiana . Nie mają one jak inne auta kości EPROM którą można programować bez przeszkód . Ale jest rozwiązanie zaoferować moduł belgijskiej firmy PSI w cenie 1699zł . W cenie są pomiary na hamowni przed jak i po pracy wiec będzie Pan miał obraz modyfikacji . Moduł jest w 100% bezpieczny , 2 lata gwarancji . Naprawdę 1 jakość . przyrosty : +20KM i +25Nm . Bez zmiany spalania . W cenie będzie Pan miał również pomiar przed i po na urządzeniu Gtech pokazującym przyspieszenia 0-100km/h . Nie mam doświadczeń związanych z tuningiem. Gdy czytam powyższy post to zastanawia mnie czy i w jakim celu ingeruje się w silnik. Czy inżynierowie Nissana nie wpadli na takie pomysły, o kórych tu piszecie? Poprawa osiągów przy tym samym spalaniu? O co tu chodzi???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 13 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 osiagi silnika sa tak ustawione aby byla jak najwieksza zywotnosc wszystkich czesci - tak sadze i chyba to gdzies wyczytalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 13 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 Pytanie do siwego - nie wiesz ile sobie życzyli za zmianę turbiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 13 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 znowu sie wtrace i zacytuje: ...Wymiana turbo to kosztowna rzecz . Poza samym turbo trzeba mieć inny kolektor wydechowy , wtryskiwacze , często ukł.dolotowy . Elektronika jak już pisałem jest nieprogramowalna od wewnątrz , także trzeba by poszukać komputera Nissana od mocniejszej wersji Pana auta ( jeśli taka istnieje ) . Jeśli nie to gra nie jest warta swieczki , bo koszta pójdą w tysiące a gwarancji nie ma . Z reguły zakłada się mocniejsze turbiny , intercoolery inne i stroi się to programem jeśli są mocniejsze wersje fabrycznie ( tyczy się to diesli ) . Np. Volkswageny -- mamy silnik 1.9TDI 90KM i możemy go modernizować aż do wersji 150KM wymieniając odpowiednie podzespoły . Poza tym normalnie udaje sie tam programować jednostkę sterującą . U Pana (Primera TD) niestety nie . Także szczerze powiem że odradzam taką zabawę bo auto może stać miesiącami w warsztacie i w dodatku nie dawać takich osiągów jak się zakładało . U Pana proponuje moduł , ukł.dolotowy . Można też założyć inny Intercooler co też wpłynie pozytywnie na osiągi . Koszt robocizny z nowym Intercoolerem przednim to 2000zł ..... nie chcialo mi sie kasowac zbednych rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 witam, Panie Andrzeju nie wiem ile moze kosztowac wymiana turbiny bo dokladnie o koszty sie nie pytalem (narazie brak gotowki). Co do wypowiedzi jaano, to oczywiscie racja ze przy zmianie naszej turbinki na wieksza to koszt troche wzrosnie. Jednak na poczatek wystarczy zmienic programik i (to podstawa) dolozyc intercooler. Po takiej modyfikacji moc wzrosnie o jakies 20-30KM i podniesie sie moment. Spalanie praktycznie nie wzrosnie, jednak z intercolerem bedzie nam troszeczke bardziej dymil niz teraz. Jednak Wszystkie silniki TDi musza troszeczke "pokopcic" jak sie przycisnie. Napewno komfort i bezpieczenstwo jazdy wzrosnie gdy bedziemy miec do dyspozycji pare konikow wiecej i wyzszy moment. Ja osobiscie jak tylko bede mial kase to z czystym sumieniem wydam te 2-2,5 tys na intercoler . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 ...silniki TDi musza troszeczke "pokopcic" jak sie przycisnie... Siwy, jaki TDi.... To zwykly Diesel z turbiną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 witam, tak qwinto teraz to jest zwykly TD, jednak jak zaloze intercooler to bedzie chyba TDI nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Dzieki Panie Siwy. Daj znać i podziel sie wrażeniami jak coś zdłubiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 no dlugiej jazdy pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 nie jestem pewien ze po dodaniu interkoolera bedzie to TDI - to chyba inna konstrukcja silnika, tdi to turbo diesel injection - chyba chodzi tu o bezposredni kontrolowany wtrysk (tak jak teraz w bezynie), ale moze sie myle a co sadzicie o wypowiedzi ktora zacytowalem (od goscia z motocentrum), ze w japoncach komputer nie jest programowalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.