Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] chip w TD - ktos juz wkladal??


Gość jaano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

odpowiedziałem Ci na pytanie w innym poście. Zależy czego oczekujesz po chiptuningu, ale nie obiecuj sobie że wrażenia będą podobne jak w silnikach TDI , TDI PD lub Common rail. I lepiej przed zchipowaniem omówić z tunerem charakterystykę mocy i momentu, niż się później rozczarować, a w sumie trzeba 1500zł szykować na tą zabawę.

 

pozdr

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze jest odczuwalny przyrost mocy i momentu??? chyba nie jest to jedynie zabieg bez wplywu na osiagi??

ciekawe jakby dorzucic do tego jeszcze interkooler????

 

1500 - gdzie za tyle robią? ja mialem oferte za jedyne 2200 w Dabrowie G.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na internecie znalazlem chipowanie juz za 1200 ale nadal nie mam odpowiedzi co do tego czy ktos juz to robil i jakie dalo efekty????

 

jakby ktoś robił chipa to pewnie by Ci już odpisał. Powinieneś się pytać chyba raczej tunerów jakie są efekty; przecież jeśli chipowali primery to robili próby drogowe, albo testowali auto na hamowni.

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem program w telly jak chipowali primerke nową!i efekt był! takie chipy gwarantują przyrost mocy io tyle ! nie ma ze to tamto! autko jest mocniejsze o parenascie koni i lepszy m,a moment obrotowy! UDOWODNIONO TO W TYM PROGRAMIE NA HAMOWNI WŁAŚNIE NAPISZ NA MAILA ! DO LEONA 20VT ON MA FIRME CO SIE TYM ZAJMUJE MASZ JEGO MAILA motoexpress@poczta.onet.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem program w telly jak chipowali primerke nową!i efekt był! takie chipy gwarantują przyrost mocy io tyle ! nie ma ze to tamto! autko jest mocniejsze o parenascie koni i lepszy m,a moment obrotowy! UDOWODNIONO TO W TYM PROGRAMIE NA HAMOWNI WŁAŚNIE NAPISZ NA MAILA ! DO LEONA 20VT ON MA FIRME CO SIE TYM ZAJMUJE MASZ JEGO MAILA motoexpress@poczta.onet.pl

 

 

nowa Primera to zupełnie inna bajka: silnik common rail z intercoolerem dający się ładnie chipować, zaś jaano ma starą 2.0TD z silnikiem o konstrukcji z początku lat 90-tych (zresztą taką jak ja)

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa Primera to zupełnie inna bajka: silnik common rail z intercoolerem dający się ładnie chipować, zaś jaano ma starą 2.0TD z silnikiem o konstrukcji z początku lat 90-tych (zresztą taką jak ja)

Adam

Dokładnie!!

Nowe silniki diesla to calkiem inne konstrukcje niz turbodiesel z P11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gre13 skad mam wziac Twoj nr GG - chyba na tlenie dziala??

 

a co do zrostu mocy nowych Primer to napewno da sie je dosc mocno podciagnac, ja faktycznie mam stara konstrukcje TD ale i tak jest sterowana elektronicznie, pewien elektryk mowil ze spokojnie idzie ja podciagnac na 35KM wiecej i moment takze, choc jeszcze tego nie robil w nissanie i chcialby za to 2200, cena troche wysoka jak na konkurencje, a nikt gdzie dzwonilem akurat primer nie robil!!

dlatego zadalem tytulowe pytanie!!

 

sprobuje jeszce poslac malia na adres ktory mi podales!!

dzieki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

sam chip napewno nie da Ci 35KM, nasze silniki (2.0 TD) slabo trzymaja moc i zadko sie zdarza aby miale te 90KM na starcie. Jezeli chcesz odczuc jakalkowiek zmiane to musisz zainwestowac w intercoler. Nalezaloby takze wymienic seryjna turbine poniewaz w tym silniku jest ona bardzo mala i za slaba. Znam warsztat w Lublinie gdzie to Ci moga zrobic bo juz robili primerke z naszym silniczkiem. O ile dobrze pamietam to z intercolerem moc wzzrosla to 120KM. Moment chyba do 210Nm czy jakos tak, dokladnie nie powiem bo nie pamietam. Ja zbieram juz kase i napewno ta przerobke bede robil bo z intercolerem i wieksza turbinka tym samochodzikiem mozna dopiero pojezdzic.

Daj znac jak bedziesz chcial jakis namiar,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche zmartwiles mnie zdaniem ze te silniki slabo moc trzymaja, czytalem ze to trwale konstrukcje wytrzymujace spokojnie 500tys km :shock:

 

szkoda ze z Bielska do Lublina jest taki kawal drogi, ale namiary napewno sie przydadza, nawet dla pozostalych klubowiczow!!

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

nie chodzi mi ze nie sa wytrzymale, to nawet ten kolezka od tuningu powiedzial ze 500tys to powinienem spokojnie zrobic bez wiekszych problemow, chodzi mi o to ze ksiazkowo ten silnik ma 90KM a tak naprawde ma 80-86KM.

adres tej firmy to

 

Lublin

Szancowa 4 (boczna Kunickiego)

(0-81) 744-23-29

Techmax Tuning sie nazywaja

 

Naprawde znaja sie na rzeczy polecam i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie zamieszczam dla zainteresowanych odpowiedz z motoexpresu:

 

Co do chipa to nie da się zrobić . Większość japońców posiada program w procesorze komputera sterującego i jest niemożliwe jego zmiana . Nie mają one jak inne auta kości EPROM którą można programować bez przeszkód . Ale jest rozwiązanie zaoferować moduł belgijskiej firmy PSI w cenie 1699zł . W cenie są pomiary na hamowni przed jak i po pracy wiec będzie Pan miał obraz modyfikacji . Moduł jest w 100% bezpieczny , 2 lata gwarancji . Naprawdę 1 jakość . przyrosty : +20KM i +25Nm . Bez zmiany spalania . W cenie będzie Pan miał również pomiar przed i po na urządzeniu Gtech pokazującym przyspieszenia 0-100km/h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie zamieszczam dla zainteresowanych odpowiedz z motoexpresu:

 

Co do chipa to nie da się zrobić . Większość japońców posiada program w procesorze komputera sterującego i jest niemożliwe jego zmiana . Nie mają one jak inne auta kości EPROM którą można programować bez przeszkód . Ale jest rozwiązanie zaoferować moduł belgijskiej firmy PSI w cenie 1699zł . W cenie są pomiary na hamowni przed jak i po pracy wiec będzie Pan miał obraz modyfikacji . Moduł jest w 100% bezpieczny , 2 lata gwarancji . Naprawdę 1 jakość . przyrosty : +20KM i +25Nm . Bez zmiany spalania . W cenie będzie Pan miał również pomiar przed i po na urządzeniu Gtech pokazującym przyspieszenia 0-100km/h .

 

Nie mam doświadczeń związanych z tuningiem. Gdy czytam powyższy post to zastanawia mnie czy i w jakim celu ingeruje się w silnik. Czy inżynierowie Nissana nie wpadli na takie pomysły, o kórych tu piszecie? Poprawa osiągów przy tym samym spalaniu? O co tu chodzi????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu sie wtrace i zacytuje:

...Wymiana turbo to kosztowna rzecz . Poza samym turbo trzeba mieć inny kolektor wydechowy , wtryskiwacze , często ukł.dolotowy . Elektronika jak już pisałem jest nieprogramowalna od wewnątrz , także trzeba by poszukać komputera Nissana od mocniejszej wersji Pana auta ( jeśli taka istnieje ) . Jeśli nie to gra nie jest warta swieczki , bo koszta pójdą w tysiące a gwarancji nie ma . Z reguły zakłada się mocniejsze turbiny , intercoolery inne i stroi się to programem jeśli są mocniejsze wersje fabrycznie ( tyczy się to diesli ) . Np. Volkswageny -- mamy silnik 1.9TDI 90KM i możemy go modernizować aż do wersji 150KM wymieniając odpowiednie podzespoły . Poza tym normalnie udaje sie tam programować jednostkę sterującą . U Pana (Primera TD) niestety nie . Także szczerze powiem że odradzam taką zabawę bo auto może stać miesiącami w warsztacie i w dodatku nie dawać takich osiągów jak się zakładało . U Pana proponuje moduł , ukł.dolotowy . Można też założyć inny Intercooler co też wpłynie pozytywnie na osiągi . Koszt robocizny z nowym Intercoolerem przednim to 2000zł .....

 

nie chcialo mi sie kasowac zbednych rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Panie Andrzeju nie wiem ile moze kosztowac wymiana turbiny bo dokladnie o koszty sie nie pytalem (narazie brak gotowki).

Co do wypowiedzi jaano, to oczywiscie racja ze przy zmianie naszej turbinki na wieksza to koszt troche wzrosnie. Jednak na poczatek wystarczy zmienic programik i (to podstawa) dolozyc intercooler. Po takiej modyfikacji moc wzrosnie o jakies 20-30KM i podniesie sie moment. Spalanie praktycznie nie wzrosnie, jednak z intercolerem bedzie nam troszeczke bardziej dymil niz teraz. Jednak Wszystkie silniki TDi musza troszeczke "pokopcic" jak sie przycisnie. Napewno komfort i bezpieczenstwo jazdy wzrosnie gdy bedziemy miec do dyspozycji pare konikow wiecej i wyzszy moment. Ja osobiscie jak tylko bede mial kase to z czystym sumieniem wydam te 2-2,5 tys na intercoler :).

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien ze po dodaniu interkoolera bedzie to TDI - to chyba inna konstrukcja silnika, tdi to turbo diesel injection - chyba chodzi tu o bezposredni kontrolowany wtrysk (tak jak teraz w bezynie), ale moze sie myle

 

a co sadzicie o wypowiedzi ktora zacytowalem (od goscia z motocentrum), ze w japoncach komputer nie jest programowalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...