Gość adamm Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 na razie zamieszczam dla zainteresowanych odpowiedz z motoexpresu: Co do chipa to nie da się zrobić . Większość japońców posiada program w procesorze komputera sterującego i jest niemożliwe jego zmiana . Nie mają one jak inne auta kości EPROM którą można programować bez przeszkód . Ale jest rozwiązanie zaoferować moduł belgijskiej firmy PSI w cenie 1699zł . W cenie są pomiary na hamowni przed jak i po pracy wiec będzie Pan miał obraz modyfikacji . Moduł jest w 100% bezpieczny , 2 lata gwarancji . Naprawdę 1 jakość . przyrosty : +20KM i +25Nm . Bez zmiany spalania . W cenie będzie Pan miał również pomiar przed i po na urządzeniu Gtech pokazującym przyspieszenia 0-100km/h . Nie mam doświadczeń związanych z tuningiem. Gdy czytam powyższy post to zastanawia mnie czy i w jakim celu ingeruje się w silnik. Czy inżynierowie Nissana nie wpadli na takie pomysły, o kórych tu piszecie? Poprawa osiągów przy tym samym spalaniu? O co tu chodzi???? chiptuning zrobiony profesjonalnie nie zmniejsza w zauwazalny sposób trwałości silnika, pod warunkiem że użytkownik auta mu w tym nie pomoże. Mam tu na myśli np. używanie złej jakości paliwa z którym silnik fabryczny jakoś sobie poradzi, zaś silnik po chiptuningu miałby już wyraźne problemy z utrzymaniem parametrów. Podobnie tyczy się warunków chłodzenia silnika, czystości filtrów itp Ale tak naprawdę w takich jednostkach jak primera TD z silnikiem CD20T podciągnięcie parametrów poprzez chipa zawala temat spełnienia norm czystości spalin, a i poziom spalania w tym silniku wzrasta do pułapu daleko za konkurencją - i to wg mnie główne czynniki które decydują o takich a nie innych fabrycznych osiągach tej jednostki. Inna rzecz to ekonomia. Np na liczącym sie w UE rynku niemieckim podatki samochodowe są pochodną mocy silnika, stąd np wiele aut kupionych w Niemczech ma mniejszą moc niż te same modele kupione w innym kraju. Byćmoże Nissan konstrując primerę TD wziął równiez ten fakt pod uwagę. pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 na razie zamieszczam dla zainteresowanych odpowiedz z motoexpresu: Co do chipa to nie da się zrobić . Większość japońców posiada program w procesorze komputera sterującego i jest niemożliwe jego zmiana . Nie mają one jak inne auta kości EPROM którą można programować bez przeszkód . Ale jest rozwiązanie zaoferować moduł belgijskiej firmy PSI w cenie 1699zł . W cenie są pomiary na hamowni przed jak i po pracy wiec będzie Pan miał obraz modyfikacji . Moduł jest w 100% bezpieczny , 2 lata gwarancji . Naprawdę 1 jakość . przyrosty : +20KM i +25Nm . Bez zmiany spalania . W cenie będzie Pan miał również pomiar przed i po na urządzeniu Gtech pokazującym przyspieszenia 0-100km/h . sorry że się uzewnętrznię ale takie wypowiedzi mnie po prostu irytują. Gość który Ci to napisał nie widział na oczy primery TD i myśli że siedzi tam ECU Denso tak jak np w Toyotach. Tymczasem prawie cała elektronika w primerze ,w tym ECU , to komponenty Boscha, a więc konstrukcje rodem z tych jakie wykorzystywane były i są w VW które są dla tunerów podstawowym pokarmem. Moduł zwany popularnie boxem na pewno nie da Ci takich osiągów jak chiptuning, ponieważ nie uwzględnia on wszystkich parametrów jakie przetwarza ECU podczas pracy silnika. I jeśli zależy Ci na parametrach, a nie na możliwości ew wyjęcia modułu w dowolnym momencie to wylecz się z tego rozwiązania, bo nie warto. Takie auto jak primera TD doświadczony tuner robi w 2 godz razem z hamownią. Radzę Ci Jaano, skontaktuj się z fachowcem w branży chipowania - Mastersem (www.tdi-tuning.pl), zwłaszcza że ma on oddział w Katowicach, bliżej Ciebie. To jest kompetentny i uczciwy facet, który powie Ci co można wyciągnąć z Twojego auta, żeby miało to ręce i nogi. I przestrzegaj sie przed amatorami, szablonowcami, którym wydaje się że coś wiedzą, a tak naprawdę będą uczyć się na Twoim aucie bo do tej pory robili tylko VW, audi i pochodne. Jak Ci coś taki amator skopie to Ci później nawet serwis nie pomoże , bo jak pisałem już wcześniej, się na tym modelu nie zna. pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 nie jestem pewien ze po dodaniu interkoolera bedzie to TDI - to chyba inna konstrukcja silnika, tdi to turbo diesel injection - chyba chodzi tu o bezposredni kontrolowany wtrysk (tak jak teraz w bezynie), ale moze sie myle a co sadzicie o wypowiedzi ktora zacytowalem (od goscia z motocentrum), ze w japoncach komputer nie jest programowalny TDI to Turbo Diesel Intercooler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 witam,tak qwinto teraz to jest zwykly TD, jednak jak zaloze intercooler to bedzie chyba TDI nie? Jesli I=Intercooler to jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Chyba Turbo Direckt Injection Czyli turbo bezpośredni wtrysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Chyba Turbo Direckt Injection Czyli turbo bezpośredni wtrysk No wlasnie. Czy Silnik CD20T ma bezposredni wtrysk do cylindrow?? Czy jest to realizowane poprzez zawory ssace ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Z tego co wiem silnik ten ma wtrysk pośredni do cylindrów poprzez komorę wirową w ktorą wkręcony jest wtryskiwacz.Przez zawory ssące wpada tylko powitrze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 witam, "adamm" napisales ze masz dobrego fachowca, ktory sie na tym zna. A rozmawiales z nim o przerabianiu tego silnika? Ten moj fachowiec robil dwie takie primerki i mowil ze sie oplaca, spalanie praktycznie nie wzrasta tylko po dodaniu coolerka troche bardziej dymi. Powiedz mi czy ten fachowiec o ktorym pisales odradzal Ci takie modyfikacje czy tez nie. Chcialbym poznac opinie z dwoch zrodel pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 witam, "adamm" napisales ze masz dobrego fachowca, ktory sie na tym zna. A rozmawiales z nim o przerabianiu tego silnika? Ten moj fachowiec robil dwie takie primerki i mowil ze sie oplaca, spalanie praktycznie nie wzrasta tylko po dodaniu coolerka troche bardziej dymi. Powiedz mi czy ten fachowiec o ktorym pisales odradzal Ci takie modyfikacje czy tez nie. Chcialbym poznac opinie z dwoch zrodel pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 witam,"adamm" napisales ze masz dobrego fachowca, ktory sie na tym zna. A rozmawiales z nim o przerabianiu tego silnika? Ten moj fachowiec robil dwie takie primerki i mowil ze sie oplaca, spalanie praktycznie nie wzrasta tylko po dodaniu coolerka troche bardziej dymi. Powiedz mi czy ten fachowiec o ktorym pisales odradzal Ci takie modyfikacje czy tez nie. Chcialbym poznac opinie z dwoch zrodel pozdrawiam nie mógł mi odradzać dołożenia IC bo każdy tuner wie że to proste ustrojstwo to dodatkowe płuca dla silnika.Zresztą wiadomo że IC podnosi ogólnie sprawność silnika, pozostaje tylko kwestia ceny instalacji, ale przy założeniu że kupimy używany np z silnika 1.9tdi i pożądnie go zamocujemy we własnym zakresie to koszt nie powinien przekroczyć 500zł. Z IC tuner ma dużo większe możliwości modelowania charakterystyki silnika. Ale niestety pozostaje jeszcze sterowana mechanicznie (waste-gate) turbina i niskie ciśnienie wtrysku co ogranicza wyprowadzenie w górę wykresów w przedziale 1000-2000 obrotów czyli tam gdzie porządny TD powinien ciągnąć aż miło. I to właśnie wg mnie jest powód że pakowanie pieniędzy w tuning silnika jest nie do końca sensowne pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Dzieki "adamm" o taka wypowiedz konkretna mi chodzilo!! nie napisales jedynie czy sam z tego korzystales, ale sadze po ostatnich odpowiedziach ze chyba nie, ja mimo wszystko jak na razie bylbym sklonny podjac dzialanie jak tylko znajde troche zbednej kasy tez mi sie wydawalo ze ten facet ktorego cytowalem chyba primery na oczy nie widzial, ale tak juz jest u nas a co sadzicie o tej stronie i chipowaniu: http://www.chiptuning.pl/oferta.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 Dzieki "adamm" o taka wypowiedz konkretna mi chodzilo!! nie napisales jedynie czy sam z tego korzystales, ale sadze po ostatnich odpowiedziach ze chyba nie, ja mimo wszystko jak na razie bylbym sklonny podjac dzialanie jak tylko znajde troche zbednej kasy tez mi sie wydawalo ze ten facet ktorego cytowalem chyba primery na oczy nie widzial, ale tak juz jest u nas a co sadzicie o tej stronie i chipowaniu: http://www.chiptuning.pl/oferta.html ja już miałem gotową kasę na chiptuning ale w ostatnim momencie zawahałem się i zrezygnowałem. Zesztą, ja zamierzam jeździć autem jeszcze ok 1 roku, więc zważywszy że mam go już od 4 lat robienie chipa teraz byłoby nielogicznym posunięciem. Ale jeśli Ty jesteś zdecydowany to radziłbym Ci jednak wcześniej zamontować intercooler a później wybrać się na chiptuning. Widzę że ceny chipowania mają tendencję malejącą - pewnie ostatnio wysokie ceny ON odstraszyły klientów i rynek musiał się nagiąć do braku popytu. Firma z linku jaki wystawiłeś oferuje power boxy - odradzam Ci takie rozwiązanie jeśli miałbyć zakładać IC - lepiej zrobić chiptuning. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 tez myslalem/mysle o sprzedazy ('98), ale ceny tak spadaja ze chyba trzeba bedzie poczekac ze sprzedaza, na lepsze czasy bo znizam cene (do negocjacji) i cisza (dobrzez ze jeszcze amortyzacja mi sie nie skonczyla ), wiec chyba wkrotce zdecyduje sie na czipa zeby miec troche wieksza moc i chyba jeszcze pojezdze pozdrawiam jak cos wymodze zaraz dam znac - wszak to najlepsze forum jakie znam [/url] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Zadzwoniłem sobie z ciekawości do MASTER'S-a - koszt chipowania z pomiarami na hamowni to 1600zł. Wzrost mocy i momentu to 90 na 115 KM i 177 na 243 Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 tez sie z nimi kontaktowalem i smaku sobie narobilem z tego co przegladalem na internecie to najbardziej podnosza moment obrotowy z wszystkich!! a to przy ruszaniu najwazniejsze!! jedynie musze najpierw wymienic czujnik w pompie - check engine :x pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Koniecznie daj znać jak coś zdłubiesz jaano :!: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 18 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2005 przy okazji chiptuningu przeczytajcie sobie coś ciekawego na temat tzw power boxów na które wielu amatorów taniego przyrostu mocy się rzuca jak na ciepłe bułeczki http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=908 opis pochodzi z forum na stronie Mastersa, który jak wcześniej pisałem jest uczulony na tandeciarstwo. pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 18 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2005 no niestety co zrobic wszedzie trzeba sie pilnowac wiec uwazajcie !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2005 Mam gościa co CI zachipuje za 850zł jest spod czestochowy. Czas trwania ok 1godzinka, jak chcrze nr. tel to pisz. Ps. w TD bardzo fajna sprawa to zwiekszenie srednicy Dwonpipe oraz końcowy tlumik przelotwy - trubina sie szybciek wkreca a na wyzszych obrotach sie nei wyhamowuje i dluzej trzyma moment obrotowy tym samym ziwekszając moc maksymalną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 Czy możesz Coobcio rozwinąć ten temat ? Jakie przewidujesz koszty?Czy pasuje może końcowy tłumik od 2.0 benzyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 z tego co widze to Coobcio jezdzi mocno ztuningowana benzynka!! wiec sam nie bedzie tym zainteresowany!! ale tez pytanie do niego - co to jest Dwonpipe? a przelotowy koncowy tlumik chyba podniesie glosnosc wydechu jak sie niemyle?? czy znasz moze parametry po zchipowaniu?? pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 twoj wedlug katalogu BOSALA ma oznaczenia 145-135 i do ciebei bedzie pasował z Primera 2.0i -16V Hatchback, Sedan (06/96-06/99) Ps. w Turbo diselu trubina odwala duzo roboty za tlumienie halasu więc najlepiej na tył dać koncowy tlumik o pelnym przelocie, oraz wyalić katalizator. A początkowa cześć czyli to co idze od turbiny do plecionki wartko przerobić tak zeby powiększyć średnicę... Jak chcerz się bawić w zweikszanie Cisnienia doladowania, podkrecanie trubiny na westgacie i chiptuning to warto wsadzić wydajniejsze wtrsyki. Ja u Ojcce w Skodzie octavi bede to robić - raz to ze bedzie mneijsze dymienie bo nie bedize sie przelewala a dwa to ze bedzie większa wydajność ich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 ale Skoda ma pompowtryskiwacze a nie zwykle wtryski chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 skoda ta to 90konny silnik EGR wtryski zwykle... narazie ma 122 koniki ale neidlugo będą bardziej radykalne zmiany np. większe trubo ktore lezy w szafie i czeka oraz wieksze wtrsyki to już będize coś Ps. jak u siebie chcerz cos ulepszyć zajrzyj do Nissan Power Team... Najprościej to odetkac dolot wydech i fundnąć sobie chipa, potem ew. wielkszy intercooler albo zadbać o dobry nawiew poiwatrzea na ten ktory juz posiadasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.