Gość Grzesiek13 Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Jak w temacie. DMC navary to 2805 kg, a przyczepy lekkiej 750 kg. Łącznie wychodzi 3555 kg. Zgodnie z kodeksem drogowym zestaw navara + przyczepa nie podchodzi pod prawko kat. B b o ponad 3500 kg. Jak to obejść?! Czy można ewentualnie zmniejszyć DMC przyczepy, czy to jest dozwolone? Ktoś przerabiał temat? Pozdrawiam Grzesiek [ Dodano: Czw 22 Lut, 2007 14:37 ] Znalazłem odpowiedź na forum "rajdy 4x4", czyli nie potrzeba kombinować można ciągnąć przyczepę lekką do 750 kg nawet jeśli dmc pojazdu jest 3500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 No właśnie wczoraj doszło do mnie że komendant policji w Katowicach gadał w radiu o tych przyczepach i potwierdza to co piszesz wyżej hurraa!! A nie wiesz jak to wygląda w przypadku ciężkiej przyczepy?? Moja ma DMC 2t Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek13 Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Mam też ciężką i rozmawiałem dzisiaj z diagnostą i doradził abym sprzedał ciężarową i kupił lekką. Trzeba tak zrobić. Najgorsze jest to, że moja ciężarową 1400 kg może ciągnąć ciotowaty plaskacz :028: i w świetle prawa to będzie OK, jeśli waży więcej od przyczepy a nie przekraczają razem 3.5 T. Przecież zestaw plaskacza z przyczepą jest bardziej niebezpieczny od np. nawary z przyczepą. Cóż takie przepisy u nas i podobne zapisy w Konwencji Wiedeńskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Czyli muszę zezłomować starą, a potem zbudować sobie nową - lżejszą. Kit z tym że to będzie ta sama, ważne że do 750 kg!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek13 Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Ja mam niewiadowską i wole sprzedać niż kombinować ze złomowaniem, jeszcze na niej zarobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość W9HAPPY Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Jak w temacie.DMC navary to 2805 kg, a przyczepy lekkiej 750 kg. Łącznie wychodzi 3555 kg. Zgodnie z kodeksem drogowym zestaw navara + przyczepa nie podchodzi pod prawko kat. B b o ponad 3500 kg. Jak to obejść?! Czy można ewentualnie zmniejszyć DMC przyczepy, czy to jest dozwolone? Ktoś przerabiał temat? Pozdrawiam Grzesiek [ Dodano: Czw 22 Lut, 2007 14:37 ] Znalazłem odpowiedź na forum "rajdy 4x4", czyli nie potrzeba kombinować można ciągnąć przyczepę lekką do 750 kg nawet jeśli dmc pojazdu jest 3500 kg. No niestety trzeba mieć BE i to akurat w moim przypadku mam ale jest jeszcze gorsza kwestia bo wszystkie auta pow. 3,5T muszą mieć tachograf i opłate drogowa. Ja najczęściej ciągam lawete z autem i właśnie ten tachograf mnie dobija bo podobno można pare tysi zapłacić za brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Z tym tacho to dziwna sprawa jest bo jak to zwykle bywa zdania są podzielone. Co do ciągania przyczepy to ja idę na całość i robię C+E i będe miał w d... całą resztę. Jak trzeba będzie tacho to se założę i już . Ale spodziewam się, że będzie jak z "ciężarowymi" z kratką i odsyłaniem na przejście graniczne dla TIR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek13 Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Zrobić dodatkowe prawko można, tyle, że ja akurat mam lekki brak czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość W9HAPPY Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Z tym tacho to dziwna sprawa jest bo jak to zwykle bywa zdania są podzielone.Co do ciągania przyczepy to ja idę na całość i robię C+E i będe miał w d... całą resztę. Jak trzeba będzie tacho to se założę i już . Ale spodziewam się, że będzie jak z "ciężarowymi" z kratką i odsyłaniem na przejście graniczne dla TIR Spoko C+E fajna sprawa ja tez na jesieni ide tylko ze to trwa najpierw C potem drugi kurs na E więc jednej zimy chyba niewyrobie. Jak narazie starcza mi BE. Tach około 5 tysi. Ja już jeżdziłem na autostradzie poznań na winiete drogową nawet z mała przyczepką i Pani się pytała ile to ma ładowności jak usłyszała 3800 to było koniec i puszczała bez opłaty za bramke i z tym mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Odezwij się do mnei na Priv w sprawie prawka. Ja załatwiłem szybkościowo Trzeba pojeździc ale załatwia się szybko i bezboleśnie. I blisko bo w Piasecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Musisz kupić przyczepę SAM o DMC np. 690 kg. I wszystko gra - prawko B, zero tachografu - jak jedziesz prywatnie. Jest tu mała luka w polskich przepisach. Za granicą niestety od braku tachografu tak łatwo się nie wyłga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Na jakich warunkach za granicą musisz mieć tacho? bo chyba nie do lekkiej przyczepki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Do lekkiej nie trzeba , ale do ciężkiej nawet jak jedziesz prywatnie, to trzeba tacho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Jakoś mi się nie chce wierzyć, że ci wszyscy ludzie co ciągną swoje łodzie na wakacje nad morze to mają tacho... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Też mi się wierzyć nie chce , ale może 3,5T nie przekraczają. Pytałem znajomego truckera - mówił , że mu Włosi chcieli nawet samochód zaaresztować , oprócz mandatu . Sprawdziłem , jest tak: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. (Dz. U. Nr 44, poz. 432) par. 11: Pojazd samochodowy powinien być wyposażony: 15. w urządzenie rejestrujące samoczynnie prędkość jazdy, czas jazdy oraz postoju (tachograf); dotyczy to: 1. pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej 9 t i powyżej, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r., 2. pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r., z wyjątkiem autobusu używanego w komunikacji miejskiej oraz pojazdu Sił Zbrojnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Robert Walczak - specjalista z zakresu prawa transportowegorobert.walczak@przewoz.com www.przewoz.com autor/źródło: Robert Walczak W jakich pojazdach niezbędny... Rodzaje pojazdów, w których przedsiębiorca ma obowiązek zainstalować tachograf, zostały określone w art. 3 Rozporządzenia Rady nr 3821/85 z 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym. Zgodnie z tym przepisem urządzenia rejestrujące muszą być zainstalowane i używane w tych pojazdach, które są zarejestrowane w Państwach Członkowskich Unii Europejskiej i są wykorzystywane do transportu drogowego osób lub rzeczy. ...a kiedy nie trzeba go mieć Z powyższego wynikałoby, że praktycznie każde auto musi mieć tachograf. Tak jednak nie jest, gdyż na szczęście przepisy przewidują wiele wyłączeń spod tego obowiązku. Wyłączenia takie znajdują się nie tylko w w/w rozporządzeniu unijnym, ale również w art. 29 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. nr 92, poz. 879). Urządzeń rejestrujących nie trzeba więc instalować zwłaszcza w: - pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 ton; - pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone; - pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych; - pojazdach, których maksymalna dopuszczalna prędkość nie przekracza 30 km/h; - pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km; - wyspecjalizowanych pojazdach pomocy technicznej; - pojazdach służących do nauki prowadzenia pojazdu, mającej na celu uzyskanie prawa jazdy; - pojazdach używanych jako sklepy. Z powyższego wynika, że przedsiębiorca używający ciężarówkę wyłącznie na potrzeby budowy swojego prywatnego domu nie musi mieć tachografu. Tachografów nie musi mieć również większość samochodów dostawczych, byleby ich dopuszczalna masa nie przekraczała 3,5 ton. Od 11 kwietnia 2007 r. spod obowiązku instalowania tachografów zostaną wyłączone pojazdy lub zespoły pojazdów o dopuszczanej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używane do niezarobkowego przewozu rzeczy. Od tego też czasu rolnicy będą najprawdopodobniej mogli jeździć bez tachografów na odległość do 100 km od bazy pojazdu (zamiast obecnych 50 km). czyli tak jak mowilem przepis jest i jak ciagniesz lodz i masz 6t razem i jedziesz na wakacje to "- pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych;" inaczej jakbys to komus przewozil w ramach transportowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 no to muszę to jeszcze sobie wydrukować i pokazać miśkom do weryfikacji W każdym razie B+E to przydałoby się zrobić, bo tu akurat przepisy są jasne: przyczepa ciężka = B+E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 no e to juz inna melodia bo to pod przyczepy ciezkie ale i tak dalej tacho niepotrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Witam serdecznie kolegów a jak navara z przyczepa na dwa konie koniki po 400 kg każdy , bo takie sie ciaga navarami i laski które tym zestawikiem jadą to tach na pewno nie maja a i B-E bym sie pokusił stwierdzic też nie przyczepa jakies 500-700 kg i dwa koniki 800 + nasza navara =sporo i jak to wozic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Ja tam jeżdżę z takim właśnie zestawem i póki co nikt się nie doczepił ale kontroli też nie pamiętam. Muszę jednak moją przyczepę na konie "przerobić" na lekką i po temacie W twoim przypadku (i w moim póki co) potrzebne B+E, reszta nieistotna no chyba że wieziesz zarobkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość G_H_O_S_T Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Ja mimo młodego wieku 19 lat posiadam już wszystkie kategorie prawo jazdy czyli B, E/B, C, E/C wiec o to się nie martwię. Jednak chciałbym wiedzieć ile macie uciągu na haku przyczepy ciężkiej czyli z hamulcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 wg dokumentów to 3t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość G_H_O_S_T Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 A jeździł już ktoś z takim obciążeniem za Navarą. Bo jestem ciekawy jak pójdzie z takim ciężarem za samochodem, który jest lżejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Powolutku, powolutku, ale jak się rozbuja to będzie szło Oczywiście trocę szybciej, bo ja jak jechałem Terranem+przyczepa 2500 kg to jeszcze coś tam wyprzedziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Wracając do tacho to potrzebne jest w przypadku kiedy pojazd zarejestrowany jest jako ciezarowy, czyli według przepisów nawet polonez truck z duzą przyczepą powinien miec tacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.